PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
generaal

Bericht door generaal » zo aug 05, 2007 11:16 pm

joey schreef:Tussen haakjes, ik zie net dat Madrid met vooral de reserves speelde. Cannavaro en een hoop bankzitters. Zag er ook niet scherp uit wat ze deden. Niet zo gek natuurlijk want de Spaanse competitie begint nog lang niet. (Studio Sport)
PSV speelde zonder Farfán, Koné en Peréz en startte zonder Lazovic. Mike Zonneveld, Jonathan Reis en Otman Bakkal tegenover jongens als Cannavaro, Ramos en Gago.... Het blijft een knappe prestatie natuurlijk. Al moet gezegd worden dat PSV al langer met de voorbereiding bezig is dan Real Madrid. Het is in ieder geval goed om te zien dat er veel voetbal in deze ploeg zit.

999

Bericht door 999 » ma aug 06, 2007 8:38 pm

PSV naar FIFA om zaak Robert

PSV heeft de FIFA gevraagd zich over de zaak-Robert te buigen. De Eindhovenaren willen dat Real Betis de Braziliaan overneemt voor een transfersom van drie miljoen euro. De Spanjaarden hebben laten weten af te zien van de voorgenomen transfer en willen daarom niet betalen.

Robert kwam begin 2005 naar PSV, dat hem de laatste twee seizoenen verhuurde aan de club uit Sevilla. Real Betis meldde 4 april de contractueel vastgelegde optie op koop te willen lichten, maar trok dat later weer in. Voor Betis sccoorde Robert in 47 wedstrijden zestien keer.

De Brazilaan werd vooral bekend door de strafschop die hij benutte in de penaltyserie van PSV tegen Olympique Lyon in de kwartfinale van de Champions League in 2005. Door zijn treffer plaatste de Eindhovenaren zich voor de halve finale.
De T.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 06, 2007 8:48 pm

Betis gaat misschien zelfs nog terug verlangen naar Robert als ze er achter komen wat voor prutser Pavone is. :smallgrin.gif:

NFP

Bericht door NFP » ma aug 06, 2007 9:07 pm

Ik moet beide wedstrijden (Real en Milan) nog kijken maar resultaten zijn top! Sowieso geweldig voor het zelfvertrouwen van zo'n jonge ploeg.

generaal

Bericht door generaal » ma aug 06, 2007 9:11 pm

Schüster maakte nog een mooi compliment over het Nederlandse (expliciet Ajax en PSV) voetbal anno 2007.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 06, 2007 9:20 pm

Wat zei hij dan?

Harm

Bericht door Harm » ma aug 06, 2007 9:23 pm

Thomas schreef:Betis gaat misschien zelfs nog terug verlangen naar Robert als ze er achter komen wat voor prutser Pavone is. :smallgrin.gif:
Ik vond Robert best goed spelen in de wedstrijden dat ik hem zag.

Echt onbegrijpelijk dat ze hem weg hebben gedaan voordat er een andere spits gehaald werd.

generaal

Bericht door generaal » ma aug 06, 2007 9:25 pm

Thomas schreef:Wat zei hij dan?
Van de officiële site van Real Madrid:
"[Dutch teams] work hard and produce a lot of good footballers, and it's a pitty that they leave to play for bigger teams. They are doing great work in Holland's football schools. We know we have to look at Holland when searching for players. Ajax and PSV produce very good players."

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 06, 2007 9:27 pm

Hadden die boeren maar nooit tegen Real gespeeld. Kut Duitser, blijf jij maar lekker Duitsers kopen
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 06, 2007 9:28 pm

Oftewel: jammer dat Nederlandse clubs hun spelers zo snel kwijtraken. Maar ja, ze zijn goed, dus wij willen ook wel een paar van die jongens.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di aug 07, 2007 10:02 am

generaal schreef:
Thomas schreef:Wat zei hij dan?
Van de officiële site van Real Madrid:
"[Dutch teams] work hard and produce a lot of good footballers, and it's a pitty that they leave to play for bigger teams. They are doing great work in Holland's football schools. We know we have to look at Holland when searching for players. Ajax and PSV produce very good players."
Sneijdert??? :1evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 5:55 pm

Koeman denkt dat PSV beter gaat voetballen

8/8/2007 18:30

'Ik denk dat we beter voetbal gaan spelen', vertelde Ronald Koeman tijdens de eerste officiële persconferentie van PSV in dit seizoen, waar de Eindhovense club bijna alle nieuwe spelers presenteerde.

'Ik denk dat we in de breedte sterker zijn. Het was natuurlijk niet makkelijk om Alex en Cocu te vervangen, dus hebben we het gezocht in meerdere spelers', wijst Koeman op de komst van liefst elf spelers. 'We hebben enorm veel vertrouwen in de groep die er op dit moment staat.'

'Ik vind dat we heel goed ingekocht hebben, met een goede mix binnen de selectie van jong en oud. De gemiddelde leeftijd is iets omlaag, die is nu 24,5 jaar en de selectie bestaat uit 28 spelers. Op het eerste gezicht misschien iets te groot, maar tot aan 31 augustus kan er nog een en ander gebeuren.' Zo mogen Csaba Fehér en Mika Väyrynen uitzien naar een andere club.

'Vorig jaar hebben we vanaf de winterstop eigenlijk met twee aanvallers gespeeld. Ik denk in dat opzicht, met Lazovic, Perez en Jonathan erbij, plus de ontwikkeling van Zeefuik, dat we veel meer mogelijkheden hebben. Dat geldt ook dankzij de terugkeer van Bakkal en Aissati en de ontwikkeling van Afellay.'

'Ik denk dat we beter voetbal gaan spelen. Maar dat wil niet betekenen dat je ook qua resultaat hetzelfde haalt. Wel heb ik het idee dat we een elftal hebben neergezet dat nog veel meer past bij onze filosofie. Een groep waar wij met z'n allen meer aan gedaan hebben dan vorig jaar.'
vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 6:09 pm

Die Koe denkt een hoop. Moet hij niet doen. :smallgrin.gif:

Ik hoop niet voor hem dat hij zijn oordeel baseert op dat fluttoernooitje.
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo aug 08, 2007 6:48 pm

Ik hoop dat hij gezien heeft dat hij met Aissatti en Afellay iets moois in handen heeft. Fluttournooi of niet, ik vond het alleraardigst om te zien(en PSV speelde ook echt goed).

generaal

Bericht door generaal » wo aug 08, 2007 6:58 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ik hoop dat hij gezien heeft dat hij met Aissatti en Afellay iets moois in handen heeft. Fluttournooi of niet, ik vond het alleraardigst om te zien(en PSV speelde ook echt goed).
Ik denk het wel. Ik denk dat Aissati en Afellay respectievelijk de links- en rechtshalf van dit elftal worden. Simons er achter en Perez als nummer 10, met Farfán en Lazovic in de voorhoede.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 6:59 pm

generaal schreef: Ik denk het wel. Ik denk dat Aissati en Afellay respectievelijk de links- en rechtshalf van dit elftal worden. Simons er achter en Perez als nummer 10, met Farfán en Lazovic in de voorhoede.
Ik hoop het. Dat gaat niet werken. :headbang.gif:

generaal

Bericht door generaal » wo aug 08, 2007 7:00 pm

joey schreef:
generaal schreef: Ik denk het wel. Ik denk dat Aissati en Afellay respectievelijk de links- en rechtshalf van dit elftal worden. Simons er achter en Perez als nummer 10, met Farfán en Lazovic in de voorhoede.
Waarom niet?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 08, 2007 7:08 pm

Ik vind de selectie van Psv toch nog steeds wel een stukkie beter dan AJAX eerlijk gezegd, vind ook dat ze goed ingekocht hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 7:14 pm

generaal schreef:
joey schreef:
Waarom niet?
Die arme Simons gaat zich helemaal de blubber lopen met al die raspaardjes om zich heen. :aai.gif:

PSV zal het komende jaar niet meer blind kunnen vertrouwen op de verdediging, want Alex is er niet meer. Bovendien zullen de spelers bij ontstentenis van Cocu zelf iets moeten bedenken, dat wordt ook een nieuwe situatie. Hoe dat gaat aflopen? Ben benieuwd!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 7:51 pm

De selectie van PSV loopt natuurlijk over van de aanvallende kwaliteiten, maar in verdedigend opzicht zullen ze vooral moeten teren op Gomes en Simons. Verder blijft het voor Koeman moeilijk de balans te vinden in z'n elftallen. Helemaal wanneer hij zelf z'n zegje heeft mogen doen m.b.t. het aankoopbeleid.

In welke formatie speelde PSV op dat Ruski-toernooi, Generaal?

generaal

Bericht door generaal » wo aug 08, 2007 11:07 pm

Thomas schreef:De selectie van PSV loopt natuurlijk over van de aanvallende kwaliteiten, maar in verdedigend opzicht zullen ze vooral moeten teren op Gomes en Simons. Verder blijft het voor Koeman moeilijk de balans te vinden in z'n elftallen. Helemaal wanneer hij zelf z'n zegje heeft mogen doen m.b.t. het aankoopbeleid.

In welke formatie speelde PSV op dat Ruski-toernooi, Generaal?
Gomes, Alcides, Zonneveld, Da Costa, Salcido, Afellay, Aissati, Mendéz, Bakkal, Reis en Simons.

Overigens is de Serie A in Da Costa geïnteresseerd, maar zoals we van die Italianen gewend zijn willen ze hem voor wisselgeld halen.

NFP

Bericht door NFP » do aug 09, 2007 9:37 am

Het toernooi in Rusland was interessant.
Bakkal, Aisatti en Afellay werden alledrie tegelijk opgesteld en het pakte niet verkeerd uit. Er stond een soort 4-5-1. Met Mendez vanaf rechts, Aisatti vanaf linsk, Bakkal vlak achter de diepe spits en daarachter het duo Affelay-Simons. Ik vond dat Affelay zijn taak goed uitvoerde, hij speelde vrij sober en was ook bij balverlies aanwezig in z'n positie. Nu moet je je afvragen of je hem wel in zo'n rol moet gebruiken (het is niet ideaal voor een speler als Affelay) maar gezien de aanwezigheid van zoveel aanvallende kwaliteit in de ploeg rest er bijna geen keus.

Da Costa viel me overigens ook in positieve zin op tegen Real.
Qua duelkracht en verdedigend inzicht heeft hij toch behoorlijk wat in z'n mars, hij heeft een goeie pass alleen moet dat nonchalante er nog uit in z'n opbouw.

Ik hou wel m'n hart vast met Zonneveld als linksback.
Die moet echt nog veel leren op het gebied van verdedigen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 9:40 am

Ach, zo vaak zal hij toch niet tegen een echte linksbuiten staan? Linksbacks die ook nog kunnen verdedigen lijken nu eenmaal zo goed als uitgestorven. Wij hebben met Emanuelson exact hetzelfde probleem.

Dat Afellay op een voor hem niet ideale positie staat vind ik wel jammer. Dat is toch niet goed voor zijn ontwikkeling. Ik vind dat je keuzes moet maken. Laat iemand spelen op zijn beste positie of stel hem niet op. Wat zijn de alternatieven op die plek? Alleen V.d.Leegte?
Laatst gewijzigd door Marillion op do aug 09, 2007 9:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 9:41 am

Schandalig natuurlijk om de naam van een van je eigen spelers fout te schrijven, NFP. Z'n naam is Afellay.

Maar goed, ik begrijp dat Afellay voor de controle werd gebruikt? Moest hij het tempo aangeven en spelbepalend zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 09, 2007 9:43 am

NFP schreef:Het toernooi in Rusland was interessant.
Bakkal, Aisatti en Afellay werden alledrie tegelijk opgesteld en het pakte niet verkeerd uit. Er stond een soort 4-5-1.
Koeman koos dus voor een variant met maar één spits. Maar hoe gaat dat straks als Farfan en Perez terug zijn? Dan kun je echt niet aankomen met een middenveld vol vlieggewichten.

Gesloten