Ja, maar die schijnt compleet afgeschreven te zijn. Ik vind Leonardo erg goed, als Ajax Suarez koopt voor de linksbuiten, weet ik wel wie de vast linksbuiten van Ajax is vanaf december. Ik schreef zelfs, omdat de heersende mening over Leonardo niet echt positief is.Jöhnk schreef:Hoe bedoel je 'zelfs'? Jij vond Leonardo toch een wereldaankoop voor de linksbuitenpositie?LucaS schreef:Ajax speelt in principe in de kleine ruimte. Daarin is (zelfs) Leonardo twee klasses beter dan Suarez. Maar goed, Henk speelt natuurlijk het liefst achteruit leunend, het zou kunnen dat Suarez bij counters een aardige inbreng kan hebben
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
I think I lost my fucking headache
Jij zag in Leonardo toch de opvolger van Sneijder?LucaS schreef:Ja, maar die schijnt compleet afgeschreven te zijn. Ik vind Leonardo erg goed, als Ajax Suarez koopt voor de linksbuiten, weet ik wel wie de vast linksbuiten van Ajax is vanaf december. Ik schreef zelfs, omdat de heersende mening over Leonardo niet echt positief is.Jöhnk schreef:Hoe bedoel je 'zelfs'? Jij vond Leonardo toch een wereldaankoop voor de linksbuitenpositie?LucaS schreef:Ajax speelt in principe in de kleine ruimte. Daarin is (zelfs) Leonardo twee klasses beter dan Suarez. Maar goed, Henk speelt natuurlijk het liefst achteruit leunend, het zou kunnen dat Suarez bij counters een aardige inbreng kan hebben
Nou, dat hoop ik niet. Leonardo als opvolger van Sneijder? Ik moet er niet aan denken. Dat zou een ramp worden.
Maar goed, we dwalen af. Terug naar de transferproblematiek. 6 miljoen + Mitea lijkt mij een mooie deal voor Suarez. Zijn wij gelijk weer van een nutteloze speler af.
Maar goed, we dwalen af. Terug naar de transferproblematiek. 6 miljoen + Mitea lijkt mij een mooie deal voor Suarez. Zijn wij gelijk weer van een nutteloze speler af.
Nil volentibus arduum
Kom, doe eens gek, Lindenbergh mag er ook nog wel bij.Marillion schreef:Nou, dat hoop ik niet. Leonardo als opvolger van Sneijder? Ik moet er niet aan denken. Dat zou een ramp worden.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
De eerste uitspraak van de arbitragecommissie is binnen:
www.nieuwnieuws.nlKNVB stelt transfersom Bakens vast
RKC Waalwijk moet Tim Bakens laten vertrekken als er een transfersom van 400.000 euro voor hem wordt betaald. Bakens spande een zaak aan omdat de voetballer het niet eens was met het in zijn ogen te hoge bedrag - 650.000 euro - dat RKC voor hem vroeg.
Hoewel de arbitragecommissie Bakens in het gelijk stelde, zal de verdediger niet helemaal tevreden zijn met de uitspraak. Bakens was al in onderhandeling met eredivisionist Heracles. De Almeloërs lieten na de uitspraak weten af te zien van Bakens. "Wij kunnen en willen niet 400.000 euro betalen voor een speler in de eerste divisie waarvan het contract over tien maanden afloopt", aldus technisch directeur Nico-Jan Hoogma. We gaan nu op zoek naar een andere centrale verdediger.
Bakens is niet de enige speler die de hulp van de arbitragecommissie zoekt. Luis Suarez van FC Groningen hoopt via de commissie een transfer naar Ajax af te dwingen. Royston Drenthe spant een zaak aan omdat hij van Feyenoord naar Real Madrid wil vertrekken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nu is hoofdrekenen niet mijn sterkste punt maar op basis van een eenvoudig staaltje 'persbericht journalistiek' komen we dan uit op 5,5 tot 6 miljoen euro voor Suarez. Eenmaal, andermaal..... 

Laatst gewijzigd door Marillion op wo aug 08, 2007 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil volentibus arduum
Volgens mij is deze transfersom voor iedere club die interesse heeft in Bakens. Hoe ze tot de berekening komen is mij overigens een raadsel. Volgens mij een rekensom met zijn salaris en het aantal resterende contractmaanden.
Maar goed, het geval Suarez is natuurlijk een andere situatie. Bepaalde clausules in een contract zullen ook van invloed zijn.
Maar goed, het geval Suarez is natuurlijk een andere situatie. Bepaalde clausules in een contract zullen ook van invloed zijn.
Nil volentibus arduum
Ja en nee; Bakens speelde zijn laatste wedstrijd in de eerste divisie in 2004, daarna steeds in de eredivisie. Naar de letter is het een speler uit de eerste divisie, maar ...Duke schreef:Verschil is natuurlijk wel dat het hier gaat om een transfer tussen een eredivisie en een eerste divisie-ploeg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
De arbitragecommissie van de KNVB heeft het verzoek van Suárez afgewezen. De speler verzocht de commissie zijn arbeidsovereenkomst met FC Groningen, die nog ten minste tot medio 2009 zou doorlopen, gelet op de belangstelling van Ajax, tussentijds te ontbinden.
De arbitragecommissie heeft in eerdere uitspraken aangegeven dat uitgangspunt dient te zijn dat overeenkomsten worden nagekomen. Alleen wanneer er zich zeer bijzondere omstandigheden voordoen, kan een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd tussentijds worden ontbonden, al dan niet onder toekenning van een vergoeding.
Het oordeel luidde als volgt.
De arbitragecommissie heeft overwogen dat partijen temeer aan een door hen gesloten arbeidscontract mogen worden gehouden, nu clubs (steeds meer) door professionele bestuurders worden geleid, terwijl spelers (in toenemende mate) bij contractsonderhandelingen worden bijgestaan door professionele adviseurs. Partijen contracteren willens en wetens zoals zij contracteren en mogen dus in beginsel over en weer worden gehouden aan de tussen hen gesloten arbeidsovereenkomst.
Daarbij heeft de arbitragecommissie er nog op gewezen dat er mogelijkheden zijn om in de arbeidsovereenkomst bepalingen op te nemen die een speler in meer of mindere mate ruimte geeft (toch) tussentijds te vertrekken (bijvoorbeeld door het opnemen van een gelimiteerde beëindigingsvergoeding of het anderszins opnemen van voorwaarden voor een tussentijds vertrek).
Niet snel zal dan ook, in die (professionele) verhoudingen, sprake zijn van zodanige verandering in de omstandigheden dat de arbeidsovereenkomst tussentijds behoort te eindigen.
De omstandigheden van het individuele geval worden door de arbitragecommissie steeds getoetst; een rol speelt onder meer of partijen al dan niet hebben beoogd een voorziening te treffen over de (on)mogelijkheid van een tussentijdse beëindiging, of er sprake is van een onherstelbaar verstoorde arbeidsrelatie, of er sprake is van zowel een aanmerkelijke sportieve als financiële positieverbetering, de lengte van de tussen partijen gesloten overeenkomst, de tijd die de arbeidsovereenkomst al heeft voortgeduurd (waarbij de arbitragecommissie reflexwerking toekent aan het begrip Protected Period, zoals gedefinieerd in de FIFA-Regulations for the Status and Transfer of Players), de leeftijd van de speler, of de overeenkomst recent is gesloten of verlengd, alsmede het tijdstip waarop en met ingang waarvan de ontbinding van de overeenkomst wordt verlangd.
De arbitragecommissie heeft in de zaak Suárez vastgesteld dat in het contract van Suárez een contractuele bepaling die het Suárez mogelijk zou maken tussentijds eenzijdig de arbeidsovereenkomst te (doen) beëindigen, niet is opgenomen.
De arbitragecommissie heeft overwogen dat sprake is van een sportieve verbetering bij de overgang van Suárez naar Ajax. Weliswaar spelen Ajax en FC Groningen in dezelfde (beker)competitie en spelen zij thans beide Europees voetbal, doch de resultaten uit Ajax’ recente verleden zijn beter dan die van FC Groningen, terwijl ook de toekomstige ambitie van Ajax op een hoger niveau ligt dan die van FC Groningen. De verschillen tussen de recente prestaties van de beide clubs zijn echter niet zodanig dat sprake is van een onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering.
Positieverbetering
Ten aanzien van de financiële positieverbetering heeft de arbitragecommissie vastgesteld dat deze aanmerkelijk is. Suárez ziet zijn salaris bij een overgang naar Ajax ten minste verdubbelen, hetgeen als een aanmerkelijke verbetering is te beschouwen.
Daarnaast heeft de arbitragecommissie het van belang geacht dat Suárez een relatief jonge speler is, die pas één seizoen aan FC Groningen is verbonden terwijl het contract voor ten minste drie jaren is aangegaan. Daarmee is de verstreken looptijd van het contract minder dan de helft van de Protected Period zoals bedoeld in de FIFA-Regulations.
Ook heeft de arbitragecommissie meegewogen dat Suárez zeer recentelijk nog publiekelijk heeft aangegeven nog aan FC Groningen verbonden te willen blijven. Voorts speelt een rol dat FC Groningen onbetwist heeft gesteld dat de mogelijkheden voor FC Groningen om zich bij een vertrek van Suárez nog vóór 31 augustus 2007 te versterken met een speler van een vergelijkbaar kaliber, zeer beperkt moeten worden geacht.
Afgewezen
Alle omstandigheden wegend, heeft de arbitragecommissie gemeend dat geen sprake is van een zodanige verandering van omstandigheden dat de arbeidsovereenkomst billijkheidshalve dadelijk of na korte tijd behoort te eindigen en heeft de arbitragecommissie het verzoek van Suárez afgewezen.
De arbitragecommissie heeft in eerdere uitspraken aangegeven dat uitgangspunt dient te zijn dat overeenkomsten worden nagekomen. Alleen wanneer er zich zeer bijzondere omstandigheden voordoen, kan een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd tussentijds worden ontbonden, al dan niet onder toekenning van een vergoeding.
Het oordeel luidde als volgt.
De arbitragecommissie heeft overwogen dat partijen temeer aan een door hen gesloten arbeidscontract mogen worden gehouden, nu clubs (steeds meer) door professionele bestuurders worden geleid, terwijl spelers (in toenemende mate) bij contractsonderhandelingen worden bijgestaan door professionele adviseurs. Partijen contracteren willens en wetens zoals zij contracteren en mogen dus in beginsel over en weer worden gehouden aan de tussen hen gesloten arbeidsovereenkomst.
Daarbij heeft de arbitragecommissie er nog op gewezen dat er mogelijkheden zijn om in de arbeidsovereenkomst bepalingen op te nemen die een speler in meer of mindere mate ruimte geeft (toch) tussentijds te vertrekken (bijvoorbeeld door het opnemen van een gelimiteerde beëindigingsvergoeding of het anderszins opnemen van voorwaarden voor een tussentijds vertrek).
Niet snel zal dan ook, in die (professionele) verhoudingen, sprake zijn van zodanige verandering in de omstandigheden dat de arbeidsovereenkomst tussentijds behoort te eindigen.
De omstandigheden van het individuele geval worden door de arbitragecommissie steeds getoetst; een rol speelt onder meer of partijen al dan niet hebben beoogd een voorziening te treffen over de (on)mogelijkheid van een tussentijdse beëindiging, of er sprake is van een onherstelbaar verstoorde arbeidsrelatie, of er sprake is van zowel een aanmerkelijke sportieve als financiële positieverbetering, de lengte van de tussen partijen gesloten overeenkomst, de tijd die de arbeidsovereenkomst al heeft voortgeduurd (waarbij de arbitragecommissie reflexwerking toekent aan het begrip Protected Period, zoals gedefinieerd in de FIFA-Regulations for the Status and Transfer of Players), de leeftijd van de speler, of de overeenkomst recent is gesloten of verlengd, alsmede het tijdstip waarop en met ingang waarvan de ontbinding van de overeenkomst wordt verlangd.
De arbitragecommissie heeft in de zaak Suárez vastgesteld dat in het contract van Suárez een contractuele bepaling die het Suárez mogelijk zou maken tussentijds eenzijdig de arbeidsovereenkomst te (doen) beëindigen, niet is opgenomen.
De arbitragecommissie heeft overwogen dat sprake is van een sportieve verbetering bij de overgang van Suárez naar Ajax. Weliswaar spelen Ajax en FC Groningen in dezelfde (beker)competitie en spelen zij thans beide Europees voetbal, doch de resultaten uit Ajax’ recente verleden zijn beter dan die van FC Groningen, terwijl ook de toekomstige ambitie van Ajax op een hoger niveau ligt dan die van FC Groningen. De verschillen tussen de recente prestaties van de beide clubs zijn echter niet zodanig dat sprake is van een onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering.
Positieverbetering
Ten aanzien van de financiële positieverbetering heeft de arbitragecommissie vastgesteld dat deze aanmerkelijk is. Suárez ziet zijn salaris bij een overgang naar Ajax ten minste verdubbelen, hetgeen als een aanmerkelijke verbetering is te beschouwen.
Daarnaast heeft de arbitragecommissie het van belang geacht dat Suárez een relatief jonge speler is, die pas één seizoen aan FC Groningen is verbonden terwijl het contract voor ten minste drie jaren is aangegaan. Daarmee is de verstreken looptijd van het contract minder dan de helft van de Protected Period zoals bedoeld in de FIFA-Regulations.
Ook heeft de arbitragecommissie meegewogen dat Suárez zeer recentelijk nog publiekelijk heeft aangegeven nog aan FC Groningen verbonden te willen blijven. Voorts speelt een rol dat FC Groningen onbetwist heeft gesteld dat de mogelijkheden voor FC Groningen om zich bij een vertrek van Suárez nog vóór 31 augustus 2007 te versterken met een speler van een vergelijkbaar kaliber, zeer beperkt moeten worden geacht.
Afgewezen
Alle omstandigheden wegend, heeft de arbitragecommissie gemeend dat geen sprake is van een zodanige verandering van omstandigheden dat de arbeidsovereenkomst billijkheidshalve dadelijk of na korte tijd behoort te eindigen en heeft de arbitragecommissie het verzoek van Suárez afgewezen.
Het is natuurlijk volslagen idioot om te doen alsof de overgang van Groningen naar Ajax geen substantiële sportieve en financiële verbetering is. Maar dat weten we van de AC, die vond zelfs de overgang van Ajax naar Barcelona (in het geval van De Boertjes) geen verbetering.
Volgende speler graag.
Volgende speler graag.
Het stinkt aan alle kanten!