Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:48 am

Maurice schreef:LucaS hij heeft zich laten zien bij Groningen en die gast is pas 20 jaar, heeft overzicht, is wel een beetje individualist, maar heeft meer scorend vermogen dan Babel en de Mul bij elkaar... zo'n sub-toppertje is het niet hoor.
Hij is niets beter dan Rosenberg, ook niet qua scorend vermogen. En we zoeken een linksbuiten, dat is ie al helemaal niet.

Maar goed, er schijnen er velen te zijn die Suarez fantastisch vinden, ik neem maar aan dat ik er of onvoldoende kijk op heb, of niet goed genoeg naar Groningen heb gekeken afgelopen jaar.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo aug 08, 2007 10:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 10:49 am

Hij is stuk-ken beter en geschikter dan Rosenberg. Let maar op.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 10:50 am

Jöhnk schreef:Goede voetballers passen sowieso bij Ajax.
Intuïtieve voetballers hebben het bij Ajax traditioneel erg moeilijk. Zie Zlatan, zie Brian Laudrup. Taakbewuste spelers met veel tactisch inzicht maar minder talent (Pettersson, Schip) slagen nog eerder.
Suárez moet je laten voetballen. Die trekt naar binnen, zet een actie in. Of die zich laat coachen om ruimte te maken voor Sneijder en Huntelaar? Voor hetzelfde geld gaan ze elkaar in de weg lopen en komt niemand meer uit de verf.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 08, 2007 10:51 am

Hangt ervan af hoe je ze laat spelen. Olsen had nergens last van.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 08, 2007 10:51 am

Ik vind het een hele leuke speler maar heb ook zo mijn twijfels of hij bij Ajax past. Alles hangt af van de rol die hij zou krijgen. Ik neem aan dat Ten Cate hem niet vast aan de zijlijn zal zetten.

Suarez heeft een uitstekende actie in huis maar hij heeft wel vrijheid nodig. Hij is niet de man van de actie buitenom en de voorzet.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo aug 08, 2007 10:53 am

Bertje schreef:
joey schreef:
Thomas schreef:Dat er geen witte rook is zou weinig hoeven zeggen. Urzaiz en Rommedahl doken ook uit het niets op.
Dat is waar.

Maar zou Ajax dan eventueel twee spelers halen? Neem aan dat Suárez al die moeite niet voor niets doet.
Natuurlijk doet Ajax dat niet. Ajax wacht nu gewoon op Suárez. Als Suárez in het ongelijk gesteld wordt zal Ajax wel gewoon die 9,5 miljoen voor hem neertellen.
Nou dat zou dan wel een wanprestatie zijn.3.5 Miljoen bieden, bij hoog en bij laag volhouden dat je nooit 6.5 genoemd hebt in de onderhandelingen en dan toch uit komen op 9,5 miljoen euro voor een speler die geen linksbuiten is.Zoals ik me al afvroeg, links is toch zijn chocoladebeen ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 08, 2007 10:55 am

Volgens mij heeft Ajax nooit gezegd dat ze geen 6,5 miljoen hebben geboden, maar dat het enige officiële bod een bod van 3,5 miljoen was.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 08, 2007 10:55 am

Hij is niets beter dan Rosenberg, ook niet qua scorend vermogen. En we zoeken een linksbuiten, dat is ie al helemaal niet.
Opzich snap ik je vergelijking wel, maar was Rosenberg al niet 22 of 23 toen hij bij Ajax kwam? Bovendien gaat Ajax andere tijden tegemoet. Steeds meer hoor je geluiden over 4-4-2. In dat systeem lijkt me een bewegelijke spits als Suarez, en een echte goalgetter als Huntelaar een ideaal koppel. Je ziet toch ook dat Rosenberg meer aan spelen toekomt bij Bremen, een grotere club, omdat dat gewoon meer bij Rosenbergs spel past?
Maar goed, er schijnen er velen te zijn die Suarez fantastisch vinden, ik neem maar aan dat ik er of onvoldoende kijk op heb, of niet goed genoeg naar Groningen heb gekeken afgelopen jaar.

Nee iedereen heeft recht op z'n mening. Ik zeg niet dat hij het fantastisch gaat doen, ik denk het alleen maar. Zo fantastisch vindt ik hem ook niet hoor, maar ik zou niet veel beters kunnen opnoemen dat haalbaar is op dit moment.
Voor hetzelfde geld gaan ze elkaar in de weg lopen en komt niemand meer uit de verf.
Nee maar daarom is het wel goed dat we Backircoglu er ook nog bij hebben.
Pompiedom

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 08, 2007 10:56 am

9,5 miljoen is wat mij betreft echt te veel. Dat mag Ajax ook onder druk van de tijd niet neerleggen. Dan moet je voor plan B gaan. Misschien dat we nog wat kunnen doen met een spelersruil? Kunnen we Mitea daar niet heensturen als vervanger van Suarez?
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:57 am

Maar je gaat toch geen 9,5 miljoen uitgeven aan iemand die geen zekerheid is?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 10:58 am

LucaS schreef:Maar goed, er schijnen er velen te zijn die Suarez fantastisch vinden, ik neem maar aan dat ik er of onvoldoende kijk op heb, of niet goed genoeg naar Groningen heb gekeken afgelopen jaar.
Ik weet dat je je graag verzet tegen de mening van de 'massa', maar er zijn er hier helemaal niet zoveel die Suarez een geweldige aankoop zouden vinden. Uit m'n hoofd alleen Bertje, Jöhnk, Maurice en ik. De rest heeft twijfels of ziet er niets in.

Je hoort bij de meerderheid, Lucas. Eng, hè? :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo aug 08, 2007 10:59 am

Bertje schreef:Volgens mij heeft Ajax nooit gezegd dat ze geen 6,5 miljoen hebben geboden, maar dat het enige officiële bod een bod van 3,5 miljoen was.
Nou volgens mij tellen alleen officiële biedingen ...

Ajax ontkent bod hoger dan 3,5 miljoen euro

(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Ajax heeft via een statement ontkend dat het ooit een formeel bod heeft uitgebracht van hoger dan 3,5 miljoen euro op Luis Suarez. Ajax heeft FC Groningen schriftelijk bevestigd dat het enige formele schriftelijke bod dat Ajax op aanvaller Suárez heeft gedaan, 3,5 miljoen euro bedraagt. Dit bod is ook nu nog van kracht.

FC Groningen meldde maandag na het onderhoud met Ajax dat de Amsterdammers 6,5 miljoen euro zouden hebben geboden op de aanvaller. Het statement lijkt een voorbereiding te zijn op de arbitragezaak, waarbij Ajax zal stellen dat het niet meer dan 3,5 miljoen euro wil betalen.
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 08, 2007 11:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 08, 2007 11:00 am

Maar je gaat toch geen 9,5 miljoen uitgeven aan iemand die geen zekerheid is
Als dat nu zijn waarde is, en hij krijgt een contract van 5 jaar, dan verkopen we hem over 2/3 jaar voor minstens het dubbele, die potentie heeft ie wel, er kan nog veel aan die jongen worden bijgeschaafd.
Pompiedom

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 11:00 am

Thomas schreef:Ik weet dat je je graag verzet tegen de mening van de 'massa',

...

Je draait de zaken om. Mijn mening bepaal ik niet naar aanleiding van wat mijn omgeving vindt. Ik kijk blijkbaar naar andere dingen/vind andere dingen belangrijk dan de meerderheid.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 11:02 am

LucaS schreef:Je draait de zaken om. Mijn mening bepaal ik niet naar aanleiding van wat mijn omgeving vindt. Ik kijk blijkbaar naar andere dingen/vind andere dingen belangrijk dan de meerderheid.
Joh, ik loop je een beetje af te zeiken. :wink.gif:

Maar het is dus niet zo dat de meerderheid hier het ziet zitten in Suarez.
LucaS schreef:Maar je gaat toch geen 9,5 miljoen uitgeven aan iemand die geen zekerheid is?
Huntelaar was ook geen zekerheid.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 08, 2007 11:02 am

Het meest vervelende van Suarez vind ik dat duikelen. Dat wil ik bij Ajax gewoon niet zien. Je gaat er maar langs op basis van je kwaliteiten.

Dat hij een uitstekende actie in huis heeft is me wel duidelijk. En als hij de ruimte krijgt zal hij bij Ajax heel aardig kunnen gaan functioneren. Hij is wat mij betreft in ieder geval veel beter dan Leonardo. Het is alleen geen echt linksbuiten. Als hij daar gaat spelen en we verwachten acties buitenom en een voorzet dan zie ik het somber in. Geef je hem de ruimte om acties te maken dan kan hij van grote waarde zijn.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 11:03 am

Thomas schreef:
LucaS schreef:Maar je gaat toch geen 9,5 miljoen uitgeven aan iemand die geen zekerheid is?
Huntelaar liep nationaal 1 op 1. Natuurlijk loop je bij elke aankoop van een subtopper een risico, maar bij Huntelaar was die niet zo heel erg groot. Huntelaar was ook gewend om min of meer in een 433 te spelen

999

Bericht door 999 » wo aug 08, 2007 11:04 am

Thomas schreef:
LucaS schreef:Je draait de zaken om. Mijn mening bepaal ik niet naar aanleiding van wat mijn omgeving vindt. Ik kijk blijkbaar naar andere dingen/vind andere dingen belangrijk dan de meerderheid.
Joh, ik loop je een beetje af te zeiken. :wink.gif:

Maar het is dus niet zo dat de meerderheid hier het ziet zitten in Suarez.
Zeker niet als linksbuiten, zeker niet zoals AJAX wenst te spelen, en zeker geen voorbereider voor de spits(en) ..
Blij met de punten ...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 08, 2007 11:05 am

Hij is wat mij betreft in ieder geval veel beter dan Leonardo. Het is alleen geen echt linksbuiten. Als hij daar gaat spelen en we verwachten acties buitenom en een voorzet dan zie ik het somber in. Geef je hem de ruimte om acties te maken dan kan hij van grote waarde zijn.
Dit jaar moet Sneijder nog gewoon de man zijn met de vrijheid en de ruimte, maar daarna zie ik die rol wel weg gelegd voor Suarez. En dat duikelen leert hij echt wel af hoor met de mentaliteit die er bij Ajax is ingeslopen de afgelopen 2 jaar. Komt wel goed!

Edit: het grootste probleem in de algemene mening hier over Suarez is dat mensen gauw vergeten dat hij pas 20 is, en mensen de vergelijking trekken met oudere spelers als Huntelaar en Rosenberg, wat dus eigenlijk fout is. Wat heeft Huntelaar gepresteerd op zn 20ste?
Laatst gewijzigd door Maurice op wo aug 08, 2007 11:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 08, 2007 11:05 am

Voetske schreef:
Bertje schreef:Volgens mij heeft Ajax nooit gezegd dat ze geen 6,5 miljoen hebben geboden, maar dat het enige officiële bod een bod van 3,5 miljoen was.
Nou volgens mij tellen alleen officiële biedingen ...

Ajax ontkent bod hoger dan 3,5 miljoen euro

(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Ajax heeft via een statement ontkend dat het ooit een formeel bod heeft uitgebracht van hoger dan 3,5 miljoen euro op Luis Suarez. Ajax heeft FC Groningen schriftelijk bevestigd dat het enige formele schriftelijke bod dat Ajax op aanvaller Suárez heeft gedaan, 3,5 miljoen euro bedraagt. Dit bod is ook nu nog van kracht.

FC Groningen meldde maandag na het onderhoud met Ajax dat de Amsterdammers 6,5 miljoen euro zouden hebben geboden op de aanvaller. Het statement lijkt een voorbereiding te zijn op de arbitragezaak, waarbij Ajax zal stellen dat het niet meer dan 3,5 miljoen euro wil betalen.
Oké. :biggthumpup.gif:
Thomas schreef:Ik weet dat je je graag verzet tegen de mening van de 'massa', maar er zijn er hier helemaal niet zoveel die Suarez een geweldige aankoop zouden vinden. Uit m'n hoofd alleen Bertje, Jöhnk, Maurice en ik. De rest heeft twijfels of ziet er niets in.

Je vergeet dat hij nu wel tegen Van Geel en Ten Cate is. Prioriteiten, Thom. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 11:06 am

Ajax speelt in principe in de kleine ruimte. Daarin is (zelfs) Leonardo twee klasses beter dan Suarez. Maar goed, Henk speelt natuurlijk het liefst achteruit leunend, het zou kunnen dat Suarez bij counters een aardige inbreng kan hebben

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 11:07 am

LucaS schreef:Ajax speelt in principe in de kleine ruimte. Daarin is (zelfs) Leonardo twee klasses beter dan Suarez. Maar goed, Henk speelt natuurlijk het liefst achteruit leunend, het zou kunnen dat Suarez bij counters een aardige inbreng kan hebben
Leonardo is juist niet sterk in de kleine ruimte. Z'n kracht ligt in de 1 op 1 situaties. Suarez is sterk in de kleine ruimte.

999

Bericht door 999 » wo aug 08, 2007 11:08 am

LucaS schreef:Ajax speelt in principe in de kleine ruimte. Daarin is (zelfs) Leonardo twee klasses beter dan Suarez. Maar goed, Henk speelt natuurlijk het liefst achteruit leunend, het zou kunnen dat Suarez bij counters een aardige inbreng kan hebben
En de tegenstanders van AJAX zijn ook gek bedoel je :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 08, 2007 11:13 am

Hoe bedoel je 'zelfs'? Jij vond Leonardo toch een wereldaankoop voor de linksbuitenpositie?

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 08, 2007 11:15 am

Nou Lucas speciaal voor jou, omdat je door blijft gaan met vergelijken, hier wat Rosenberg, Huntelaar en Leonardo op hun 20ste hebben berijkt:

Huntelaar komt er nog het mooist vanaf.
2002/03 De Graafschap 9 0 Eredivisie toen had suarez er op die leeftijd er al 5 in zitten in de Eredivisie
2003/04 AGOVV Apeldoorn 35 26 Eerste divisie
Rosenberg
Malmö FF 16 3
Leonardo
2001/02 Feyenoord 21 2 Eredivisie
Pompiedom

Gesloten