Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 10:07 am

De technische staf, dat zijn toch de trainers?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:11 am

De technische verantwoordelijken dan. Ik bedoel in ieder geval in eerste instantie de TD, die is immers primair verantwoordelijk voor een goede en evenwichtige selectie
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 10:15 am

Ok, daar ben ik het mee eens. TD's moeten trainers met slechte plannen overrulen en zelf goede plannen hebben.

Over plan B: Ajax moet nieuwe spelers voor morgenochtend 12.00 aanmelden bij de UEFA, anders mogen ze niet uitkomen in de VCL. Aangezien er nog geen witte rook is, zelfs geen heel klein pluimpje, krijg ik de indruk dat er geen plan B (meer) is.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:18 am

Ik meen gelezen te hebben dat er na deze aanmelding nog een mogelijkheid is wijzigingen door te geven. Maar goed, zo lang wachten op Suarez is te belachelijk voor woorden. We hebben het hier over iemand die zich nog op alle gebieden moet bewijzen, niet over een gedroomde versterking voor elke Europese topclub

jabu

Bericht door jabu » wo aug 08, 2007 10:21 am

Misschien denkt Ajax die VCL ook wel te kunnen winnen zonder de versterking en haast men zich daarom niet omdat er in dat geval nog tot het eind van de maand de tijd is. Wel risicovol gezien de afgang vorig jaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 08, 2007 10:27 am

Wellicht dat Ajax in verband met de arbitragezaak de lijst wat later mag inleveren/wijzigen. Zulke dingen gebeuren wel eens.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:30 am

Marillion schreef:Misschien moeten we even afwachten wat er de komende dagen gebeurd. Wie zegt dat er geen plan B is? Ik neem aan dat men bij Ajax ook niet helemaal achterlijk is. Men zal best kunnen inschatten hoe lang ze op Suarez kunnen wachten en wanneer er eventueel overgeschakeld moet worden op een alternatief.
Het is briljant, hoe dan ook. Wie die versterking ook wordt, samen trainen, wennen, automatismen, zullen er pas in kunnen komen als we al redelijk wat wedstrijden in de competities achter de rug hebben. Babel is al een tijd weg, geld en behoefte zijn er al net zo lang. Over een week CL, over anderhalve week competitie

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 08, 2007 10:30 am

'Zweedse topscorer Berg op weg naar Groningen'

8/8/2007 9 :15

FC Groningen heeft bij IFK Göteborg een nieuwe spits gevonden. Marcus Berg zou toestemming hebben gekregen nader kennis te maken met de Eredivisie-club.
In Zweden wordt een bedrag van ruim drie miljoen euro genoemd als afkoopsom die FC Groningen bereid is te betalen voor de topscorer van Zweden. Sportbladet meldt dat voorzitter Stig Lundström toestemming heeft gegeven aan Berg om naar Groningen te gaan.

De twintigjarige Berg bevestigde maandag zijn status van goalgetter. Zijn twee mooie doelpunten brachten IFK Göteborg een 2-0 zege op Gefle op. In zestien wedstrijden heeft hij dit seizoen al dertien doelpunten gemaakt, waarvan vier keer uit een strafschop.

Berg, die in Euroborg het eventuele vertrek van Luis Suárez zou kunnen opvangen, heeft sowieso niet te klagen over een gebrek aan belangstelling. Naast FC Groningen zijn Stade Rennes, Olympique Marseille en Paris Saint-Germain in de markt, terwijl ook Ajax de Zweedse spits volgt.
"Suarez onderweg naar Amsterdam" :offtopic.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op wo aug 08, 2007 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » wo aug 08, 2007 10:30 am

LucaS schreef:Ik meen gelezen te hebben dat er na deze aanmelding nog een mogelijkheid is wijzigingen door te geven. Maar goed, zo lang wachten op Suarez is te belachelijk voor woorden. We hebben het hier over iemand die zich nog op alle gebieden moet bewijzen, niet over een gedroomde versterking voor elke Europese topclub
Klopt, dat kan tot 24 uur voor de wedstrijd.

http://www.uefa.com/newsfiles/19071.pdf

Bij player eligibility staat het.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 10:31 am

joey schreef:Over plan B: Ajax moet nieuwe spelers voor morgenochtend 12.00 aanmelden bij de UEFA, anders mogen ze niet uitkomen in de VCL. Aangezien er nog geen witte rook is, zelfs geen heel klein pluimpje, krijg ik de indruk dat er geen plan B (meer) is.
Het zou wel heel arrogant zijn van Van Geel om te denken dat hij met zulke leugens weg kan komen. En eerlijk gezegd heb ik Van Geel in de media zelden op een leugen betrapt.

Dat er geen witte rook is zou weinig hoeven zeggen. Urzaiz en Rommedahl doken ook uit het niets op.
LucaS schreef:Ik meen gelezen te hebben dat er na deze aanmelding nog een mogelijkheid is wijzigingen door te geven.
Je bedoelt voor de groepsfase?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 10:34 am

Thomas schreef:Dat er geen witte rook is zou weinig hoeven zeggen. Urzaiz en Rommedahl doken ook uit het niets op.
Dat is waar.

Maar zou Ajax dan eventueel twee spelers halen? Neem aan dat Suárez al die moeite niet voor niets doet.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:36 am

Thomas schreef:
LucaS schreef:Ik meen gelezen te hebben dat er na deze aanmelding nog een mogelijkheid is wijzigingen door te geven.
Je bedoelt voor de groepsfase?
thaumaturgy schreef:Klopt, dat kan tot 24 uur voor de wedstrijd.

http://www.uefa.com/newsfiles/19071.pdf

Bij player eligibility staat het.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 08, 2007 10:37 am

joey schreef:
Thomas schreef:Dat er geen witte rook is zou weinig hoeven zeggen. Urzaiz en Rommedahl doken ook uit het niets op.
Dat is waar.

Maar zou Ajax dan eventueel twee spelers halen? Neem aan dat Suárez al die moeite niet voor niets doet.

Dan had Ajax toch allang aangegeven dat ze geen interesse meer zouden hebben in Suarez. Dat heb ik nog niemand horen zeggen , dus ik neem aan dat die 09 miljoen worden betaald na een negatieve uitspraak morgen.
Laatst gewijzigd door Toppie op wo aug 08, 2007 10:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 08, 2007 10:37 am

joey schreef:
Dat is waar.

Natuurlijk doet Ajax dat niet. Ajax wacht nu gewoon op Suárez. Als Suárez in het ongelijk gesteld wordt zal Ajax wel gewoon die 9,5 miljoen voor hem neertellen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 08, 2007 10:38 am

Dat kunnen ze dan beter nu doen want Suarez wint die arbitragezaak toch niet.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:38 am

Wat een ongelooflijke hoop geld voor een subtoppertje :sad.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 10:40 am

Volgens mij is na de eerdere verloren arbitragezaken nooit het geëiste bedrag betaald. De speler mocht uiteindelijk vertrekken tegen een vergoeding. Dat zal echt geen 9,5 miljoen zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 08, 2007 10:41 am

Nee hoor, best een aardige voetballer. Vraag is alleen of hij bij Ajax past.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:41 am

best een aardige voetballer is niet mijn idee van doorselecteren

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 08, 2007 10:41 am

Dat is toch gek, dat er nog wijzigingen in de aanmelding van spelers gemaakt kunnen worden. Zouden alle media zo slecht op de hoogte zijn van de reglementen van de Uefa? Want nergens wordt deze mogelijkheid genoemd.
17.15
The player lists have to be submitted to UEFA through the national
association by the following fixed deadlines:
a) 10 July 2007 (24.00 CET): for all matches in the first qualifying round;
b) 26 July 2007 (24.00 CET): for all matches in the second qualifying round;
c) 9 August 2007 (24.00 CET): for all matches in the third qualifying round;
d) 1 September 2007 (24.00 CET): for all further matches as from the first
match in the group stage up to and including the final.

17.16
For the three UEFA Champions League qualifying rounds, the player lists may be amended at any time until 24.00 CET on the day before the relevant first-leg match, provided that the club’s national association confirms in writing that the new players are eligible to play at domestic level by the respective above-mentioned qualifying date.
Laatst gewijzigd door Duke op wo aug 08, 2007 10:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 08, 2007 10:42 am

LucaS schreef:
Marillion schreef:Misschien moeten we even afwachten wat er de komende dagen gebeurd. Wie zegt dat er geen plan B is? Ik neem aan dat men bij Ajax ook niet helemaal achterlijk is. Men zal best kunnen inschatten hoe lang ze op Suarez kunnen wachten en wanneer er eventueel overgeschakeld moet worden op een alternatief.
Het is briljant, hoe dan ook. Wie die versterking ook wordt, samen trainen, wennen, automatismen, zullen er pas in kunnen komen als we al redelijk wat wedstrijden in de competities achter de rug hebben. Babel is al een tijd weg, geld en behoefte zijn er al net zo lang. Over een week CL, over anderhalve week competitie
Da's waar. Het zou veel beter zijn als nieuwe spelers voldoende tijd zouden hebben om te wennen aan de club en hun nieuwe medespelers. Je moet als club dan een afweging maken. Hoe lang ben je bereid te wachten op je eerste keuze. Het feit dat Ajax erg lang op Suarez wil wachten geeft wel te denken over het eventuele alternatief. En dat terwijl Suarez al niet eens een echte linksbuiten is.

Nou ja, afwachten maar. Meer kunnen we helaas niet doen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 08, 2007 10:42 am

Goede voetballers passen sowieso bij Ajax. Als je Suarez maar niet aan de zijlijn vast plakt of op doel zet.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 08, 2007 10:43 am

Duke schreef:Dat is dan toch gek, zouden alle media zo slecht op de hoogte zijn van de reglementen van de Uefa? Want nergens wordt deze mogelijkheid genoemd.
17.15
The player lists have to be submitted to UEFA through the national
association by the following fixed deadlines:
a) 10 July 2007 (24.00 CET): for all matches in the first qualifying round;
b) 26 July 2007 (24.00 CET): for all matches in the second qualifying round;
c) 9 August 2007 (24.00 CET): for all matches in the third qualifying round;
d) 1 September 2007 (24.00 CET): for all further matches as from the first
match in the group stage up to and including the final.

17.16
For the three UEFA Champions League qualifying rounds, the player lists may be amended at any time until 24.00 CET on the day before the relevant first-leg match, provided that the club’s national association confirms in writing that the new players are eligible to play at domestic level by the respective above-mentioned qualifying date.
Volgens mij heb ik het gisteren in het Parool gelezen

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 08, 2007 10:44 am

LucaS hij heeft zich laten zien bij Groningen en die gast is pas 20 jaar, heeft overzicht, is wel een beetje individualist, maar heeft meer scorend vermogen dan Babel en de Mul bij elkaar... zo'n sub-toppertje is het niet hoor.
Pompiedom

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 08, 2007 10:46 am

Jöhnk schreef:Dat kunnen ze dan beter nu doen want Suarez wint die arbitragezaak toch niet.
Mee eens, maar dat zal natuurlijk niet gebeuren.

Gesloten