Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 06, 2007 11:06 pm

Suárez is sowieso tijdens het tweekamp voor de kwalificatie geblesseerd.

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 07, 2007 6:39 am

Als het kamp Suarez dit wint is er maar één conclusie mogelijk: in Zeist is het ook komende zaterdag weer Sabbat.
fc grun forum

:drecul.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 07, 2007 7:14 am

Suarez verliest die zaken (zoals alle zaken voor hem) is ontevreden en stapt voor 1 september over naar ??? Ajax zal toch niet alleen op Suarez hebben gegokt?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » di aug 07, 2007 7:24 am

Groningen wint verbaal gevecht op punten

ZEIST, dinsdag

De voetballer slenterde op zijn slippers door de bossen in Zeist. Uit zijn blik sprak verbazing over de wereld waarin hij terecht is gekomen. Daarna mocht hij bijna twee uur luisteren naar een voor hem amper te begrijpen woordengevecht tussen Nederlandse juristen. Zijn enige geregistreerde uitspraak van de avond betrof het woord sorry. Tijdens zijn korte afwezigheid wegens toiletbezoek mocht directeur Hans Nijland uitleggen dat de aanvaller uit Uruguay is uitgegroeid tot de onbetwiste smaakmaker van FC Groningen. Vandaar dat de primaire eis van de club luidde: geen ontbinding van het contract.

Tijdens de omstreden arbitragezaak kwamen alle bedragen op tafel en dat is wel eens verhelderend. Suárez kan bij Ajax 850.000 euro verdienen in zijn eerste seizoen, in de navolgende vier seizoenen oplopend tot 1.100.000 euro. Bij FC Groningen beurt hij bijna 280.000 euro, maar inmiddels heeft FC Groningen hem behalve en gelimiteerde transfersom na dit seizoen een loyaliteitsbonus van 150.000 euro per jaar toegezegd. Daardoor zou zijn salaris naar 430.000 euro gaan en is het verschil met Ajax al kleiner geworden. Kortom, FC Groningen vindt het argument financiële verbetering in deze beduidend minder zwaar wegen. ,,Suárez gaat dan het dubbele verdienen, maar het gaat in ieder geval niet drie of vier keer over de kop.”

Namens FC Groningen hield advocaat mr. Entzinger een warm pleidooi voor de noordelijke club, die naar zijn mening flink in de lift zit. Mede dankzij een zorgvuldig selectiebeleid en dus ook de verrichtingen van troetelbeer Suárez, die in zijn eerste seizoen door de aanhang tot speler van het jaar werd uitgeroepen. Ze willen hem derhalve ook niet kwijt. ,,Zijn vertrek zou een ernstige verzwakking zijn”, aldus Entzinger. Maar als de arbitragecommissie anders beslist, dan tegen een vergoeding van 9,5 miljoen euro. ,,Dat is de waarde van het contract en de schade die FC Groningen lijdt.”

Ajax kreeg een flinke veeg uit de pan van Entzinger. ,,Als een verwend kind dat het speelgoed afpikt van een ander. Ajax heeft normale fatsoensnormen geschonden en onrust veroorzaakt.” En: ,,Suárez wordt gezien als een plezierige collega, die helaas in de handen van Ajax en zaakwaarnemers is gekomen.” Toch sprong Entzinger er aanmerkelijk beter uit dan de bij vlagen hakkelende raadsman van Suárez, waardoor FC Groningen de beste papieren lijkt te hebben. De arbitragecommissie kon gisteravond laat niet direct met een oordeel komen en streeft naar het eind van deze week. Dat is dan te laat voor Ajax, want donderdag dient de eerste spelerslijst voor de Champions League bij de UEFA binnen te zijn. Bovendien is Suárez geblesseerd, zodat hij de kwalificatieduels sowieso zou missen. Nijland heeft er alle vertrouwen in: ,,ik zal heerlijk slapen vannacht."
De T.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 07, 2007 7:39 am

Het enige dat je met zo'n spoedarbitrage bereikt is dat de verhoudingen zodanig verstoord raken dat een transfer onvermijdelijk is. Maar goed, voor Ajax maakt het toch niet uit, want Suarez is (los van de uitspraak) toch niet inzetbaar in de voorronde van de CL.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 07, 2007 8:44 am

Duke schreef:Het enige dat je met zo'n spoedarbitrage bereikt is dat de verhoudingen zodanig verstoord raken dat een transfer onvermijdelijk is. Maar goed, voor Ajax maakt het toch niet uit, want Suarez is (los van de uitspraak) toch niet inzetbaar in de voorronde van de CL.
Suarez verliest deze zaak , maar eigenlijk is iedereen een verliezer in deze case. FCG heeft geen gemotiveerde speler meer en Ajax heeft daardoor teveel tijd verloren om een andere speler aan te trekken.

Wat na de uitspraak gaat gebeuren is ook interessant. :eusa_doh.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 07, 2007 9:11 am

Ik vind het trouwens komisch dat een speler die zo graag weg wil dat hij naar de AC stapt, beloond wordt met een loyaliteitsbonus. :drecul.gif:

Suárez gaat deze zaak ongetwijfeld verliezen. Waar staan we dan? Ik mag hopen dat er inmiddels wel een alternatief is.
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 07, 2007 11:37 am

Reken er niet op Joey...

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 11:38 am

Ajax gaat toch niet tot vrijdag wachten neem ik aan? Dat zou echt een staal wanbeleid zijn. En dus onmogelijk, wij hebben immers van geel!
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di aug 07, 2007 11:40 am

Van Geel zal wel het schaduwschaduwschaduw elftal raadplegen ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 07, 2007 11:45 am

Ajax (HtC?) heeft toch gesprekken gevoerd met 2 alternatieven. Er werd ook bij verteld dat ze geen spelers benaderen die onhaalbaar waren. De vraag luidt nu om deze gesprekken nog lopende zijn of toch onhaalbaar bleken!?

Ik vind het in ieder geval veel te lang duren. De belangrijkste wedstrijd van het seizoen staat voor de deur en we hebben nog geen linksbuiten. Ik ben benieuwd naar het verhaal van Ajax.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 07, 2007 11:53 am

Ik denk dat AJAX helemaal geen vervanger gaat halen.. Rommedahl vertrekt naar de linkerkant en tot december zal John Goossens de back up zijn..

MvG valt tot nu toe vies tegen met zijn schaduwelftal. Geen enkele speler die is gekomen heeft het niveau van een huidige/ vertrokken basisspeler overklast. In mijn ogen moet een schaduwelfal van het zelfde niveau zijn of zelfs een extra nieuw impuls geven aan de groep.

Vetrokken - - - - - - - - Vervanger
Grygera - - - - - - - - - -Collin?
De Mul - - - - - - - - - - Kennedy
Perez - - - - - - - - - - - Rommedahl
Babel - - - - - - - - - - - ??
Roger - - - - - - - - - - - Eigen jeugd (Schilder / Vertonghen)
Vacante spitspositie - - Urzaiz

Mano

Bericht door Mano » di aug 07, 2007 12:11 pm

of nog erger...

bij verlies van arbitrage en geen back up hebben...
gaat MvG alsnog diep in de buidel tasten en haalt Suarez voor 9,5miljoen :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di aug 07, 2007 12:22 pm

Van Geel belt z'n schaduwelftal :smallgrin.gif:

Afbeelding

999

Bericht door 999 » di aug 07, 2007 12:30 pm

Real aan de lijn .......
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 1:42 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik denk dat AJAX helemaal geen vervanger gaat halen.. Rommedahl vertrekt naar de linkerkant en tot december zal John Goossens de back up zijn..

MvG valt tot nu toe vies tegen met zijn schaduwelftal. Geen enkele speler die is gekomen heeft het niveau van een huidige/ vertrokken basisspeler overklast. In mijn ogen moet een schaduwelfal van het zelfde niveau zijn of zelfs een extra nieuw impuls geven aan de groep.

Vetrokken - - - - - - - - Vervanger
Grygera - - - - - - - - - -Collin?
De Mul - - - - - - - - - - Kennedy
Perez - - - - - - - - - - - Rommedahl
Babel - - - - - - - - - - - ??
Roger - - - - - - - - - - - Eigen jeugd (Schilder / Vertonghen)
Vacante spitspositie - - Urzaiz
Met Kennedy voor De Mul gaan we er op vooruit. En ik heb net als Van Geel vertrouwen in Van der Wiel en Vertonghen. Die worden volgens mij beter dan Grygera en Roger. Vertonghen is zelfs al beter dan Roger. Met Urzaiz erbij haal je een prima spits in huis.

Maar nee, verheffend is het allemaal niet.

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 07, 2007 4:48 pm

Quote:
Mag Suarez straks naar Ajax of niet?
Commissie hoort speler en FC Groningen
De Uruguyaanse spits Luis Suarez wil via de arbitragecommissie een overgang van FC Groningen naar Ajax afdwingen. Gisteren werden de getuigen verhoord, einde deze week of begin volgende week volgt de uitspraak.
Door onze redacteur Erik Oudshoorn
Archief:

Zeist, 7 aug. Heeft FC Groningen-speler Luis Suarez een clausule in zijn contract die bepaalt dat hij al na één seizoen naar een andere club mag vertrekken? Over onder meer deze vraag buigt de arbitragecommissie van de voetbalbond KNVB zich de komende dagen. Eind deze week of begin volgende week is de uitspraak. De arbitragezaak die de aanvaller uit Uruguay tegen zijn werkgever had aangespannen om een transfer naar Ajax af dwingen, diende gisteren.

De advocaat van Suarez, mr. S. Schuurman, stelde in zijn pleidooi „het volstrekt onbegrijpelijk” te vinden dat FC Groningen beweert dat de overeenkomst met de profvoetballer, die met twee optiejaren tot 2011 doorloopt, niet tussentijds kan worden beëindigd. Artikel 11 van het contract laat volgens Schuurman niets aan het toeval over. Er is ook overeengekomen wel bedrag Suarez krijgt bij een tussentijdse ontbinding, zelfs als het contract voor 1 september 2007 wordt ontbonden.

Namens FC Groningen verklaarde mr. W.A. Enzinger dat het bewuste artikel pas in werking treedt bij wederzijds goedvinden. „En dat is nu zeker niet het geval”, zei hij vinnig. „FC Groningen wil Suarez niet kwijt. Hij is een onmisbare schakel in het elftal van trainer Ron Jans geworden. Een vertrek zou zo kort voor de start van de competitie een enorme sportieve aderlating betekenen.”

Maar Groningen lijkt zich kwetsbaar te hebben gemaakt door met Ajax over een afkoopsom te praten. Die werd in een gesprek met de directeuren Fontein en Van Geel vorige week maandag teruggebracht van 12,5 miljoen euro naar 9,5 miljoen euro. Ajax bood niet meer dan 6,5 miljoen euro. Dat was een niet rechtsgeldig mondeling bod dat is ingetrokken. Suarez kreeg inmiddels de toezegging dat hij volgend seizoen voor negen miljoen weg mag en hij ontvangt voor elk seizoen een loyaliteitsbonus van 150.000 euro, waardoor zijn jaarsalaris op 429.747 euro komt.

De pijlen van de raadsheer van FC Groningen waren aanvankelijk vooral gericht op Ajax en de zaakwaarnemers van Suarez. Hij werd gisteravond bijgestaan door mr. P. Foortse. Bij de transfer van Club Nacional uit Uruguay naar Groningen was vorig seizoen oud-international Daniel Fonseca betrokken. Zijn begeleiders zouden mee profiteren als Suarez wordt doorverkocht. Die afspraak hebben zij gemaakt met Nacional, dat 35 procent ontvangt van het bedrag dat FC Groningen meer krijgt dan de oorspronkelijke transfersom die 1.585.000 euro bedroeg.

Entzinger haalde venijnig uit naar Ajax dat niet gerechtigd zou zijn geweest om met Suarez te onderhandelen. Navraag leert dat de Amsterdamse club zich wel aan de regels heeft gehouden. Na een schriftelijk verzoek om toestemming mocht Ajax met de spits praten. Ondanks de weigering van Groningen. Entzinger niettemin: „Wat Ajax heeft gedaan is als een roofvogel pikken in een nest vogelgebroed. Of als een verwend kind een speeltje van een ander kind inpikken. Kennelijk vanwege de druk van de komende voorronden voor de Champions League heeft Ajax haast (voor komende donderdag 12.00 uur moet bij de UEFA een spelerslijst worden ingeleverd, red.) en worden normale fatsoensnormen geschonden.”

De arbitragecommissie zal zich echter grotendeels fixeren op de letter van de arbeidswet. Daaruit is jurisprudentie ontstaan die bepaalt: contract is contract, tenzij sprake is van een substantiële sportieve of financiële verbetering. Wat dat laatste betreft: de toehoorders op de zitting kregen precies te horen wat Suarez bij Ajax kan verdienen. Zijn salaris loopt op van 850.000 euro bruto in het eerste seizoen naar 1,1 miljoen euro in het vijfde jaar. Het gaat derhalve om ruim twee keer zoveel. Koren op de molen van Entzinger, die er op wees dat in 1998 de gebroeders De Boer van Ajax niet naar FC Barcelona mochten, terwijl ze daar vijf keer zoveel konden verdienen. „Toch won Ajax die zaak.”

Volgens Entzinger is ook een sportieve verbetering voor Suarez niet aan de orde als hij naar Ajax vertrekt. „Ze spelen in dezelfde competitie. De sportieve successen van Ajax uit verleden tellen nu niet. Op de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen.” Schuurman daarentegen: „De sportieve verbetering is evident. Ajax speelt voorronden Champions League en FC Groningen niet. De kans om een prijs te winnen bij Ajax is aanzienlijk hoger.”

De jurisprudentie uit het verleden biedt FC Groningen niet veel houvast. Georgios Samaras kon bij Manchester City zeven keer zoveel verdienen dan bij Heerenveen, maar kreeg geen toestemming van de arbitragecommissie voor een transfer. Uit de stukken blijkt echter dat het college in Zeist het tijdstip van de overgang liet meewegen: in de winterstop. En de gebroeders De Boer mochten niet naar Barça omdat ze expliciet getekend hadden dat ze binnen een bepaalde termijn niet zouden vertrekken. Uiteindelijk gingen deze transacties toch allemaal door omdat de clubs er alsnog met elkaar uitkwamen.

Als de arbitragecommissie besluit dat Suarez weg mag, zal Ajax waarschijnlijk een flink bedrag op tafel moeten leggen. Op de markt blijken generatiegenoten als Royston Drenthe en eerder Arouna Koné op dezelfde leeftijd ook tien miljoen waard. Ryan Babel zelfs bijna het dubbele. „Als Koné niet was afgekeurd zou Ajax in 2004 voor hem zo tien miljoen euro aan Roda JC hebben overgemaakt”, schamperde Entzinger. Hij onderstreepte dat er geen sprake is van een verstoorde arbeidsrelatie met Suarez. „Luis is een plezierige man en collega, maar helaas in handen van Ajax en zijn zaakwaarnemers terechtgekomen.”
7 augustus 2007

Zo, komt er toch nog een kink in de kabel, dankzij artikel 11?
bron NRC
Ach , ik denk dat Ajax gewoon de 9 miljoen moet betalen voor L S

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 07, 2007 5:33 pm

Het artikel uit 't NRC had ik ook willen plaatsen, omdat er een paar aardige zinnen in staan.

Ajax moet 9 mijoen betalen? Ajax is officieel toch geen partij?

De zinnen laten wat ruimte i.t.t. wat ik eerst dacht, dat het een gelopen koers was.
Artikel 11 van het contract laat volgens Schuurman niets aan het toeval over. Er is ook overeengekomen wel bedrag Suarez krijgt bij een tussentijdse ontbinding, zelfs als het contract voor 1 september 2007 wordt ontbonden.

Namens FC Groningen verklaarde mr. W.A. Enzinger dat het bewuste artikel pas in werking treedt bij wederzijds goedvinden. „En dat is nu zeker niet het geval”, zei hij vinnig.
Dat "wederzijds goedvinden" staat expliciet vermeld in het contract? In dat geval mag de advocaat van Suarez wel eens leren lezen, in het andere geval???
Maar Groningen lijkt zich kwetsbaar te hebben gemaakt door met Ajax over een afkoopsom te praten.
Wie nam de tweede keer het initiatief????
Entzinger haalde venijnig uit naar Ajax dat niet gerechtigd zou zijn geweest om met Suarez te onderhandelen. Navraag leert dat de Amsterdamse club zich wel aan de regels heeft gehouden. Na een schriftelijk verzoek om toestemming mocht Ajax met de spits praten. Ondanks de weigering van Groningen. Entzinger niettemin: „Wat Ajax heeft gedaan is als een roofvogel pikken in een nest vogelgebroed.
Blijkbaar is MvG toch niet die rat! Ik vind verwijzen naar roofvogels, vogelgebroed niet van die juridische termen!
De jurisprudentie uit het verleden biedt FC Groningen niet veel houvast. Georgios Samaras kon bij Manchester City zeven keer zoveel verdienen dan bij Heerenveen, maar kreeg geen toestemming van de arbitragecommissie voor een transfer. Uit de stukken blijkt echter dat het college in Zeist het tijdstip van de overgang liet meewegen: in de winterstop. En de gebroeders De Boer mochten niet naar Barça omdat ze expliciet getekend hadden dat ze binnen een bepaalde termijn niet zouden vertrekken. Uiteindelijk gingen deze transacties toch allemaal door omdat de clubs er alsnog met elkaar uitkwamen.
Vergelijkingen met beide zaken (ook door mij gemaakt) blijken dus niet mee te wegen?
Als de arbitragecommissie besluit dat Suarez weg mag, zal Ajax waarschijnlijk een flink bedrag op tafel moeten leggen. Op de markt blijken generatiegenoten als Royston Drenthe en eerder Arouna Koné op dezelfde leeftijd ook tien miljoen waard. Ryan Babel zelfs bijna het dubbele. „Als Koné niet was afgekeurd zou Ajax in 2004 voor hem zo tien miljoen euro aan Roda JC hebben overgemaakt”, schamperde Entzinger.
Niet zo'n sterk argument, want ook psv vond Kone zoveel waard en Liverpool vond Suarez voor een lager bedrag blijkbaar geen serieuze optie. Drente is helemaal (nog) niet verkocht, laat staan dat er al een transferprijs is. Een vergelijking met Rigters van (ex-)NAC kan ook worden gemaakt! :ajaxsmiley.gif:

Het leek mij een kansloze zaak, maar de toon van die Groninger laat zien dat ze er zelf ook niet van zijn overtuigd, het gaat erom wat in het contract staat.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 5:35 pm

Ik wist wel dat Van Geel het theorethisch gezien gewoon bij het goede eind had, toen hij contact opnam met Suarez. Op dat gebied is hij te professioneel om de fout in te gaan.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 5:49 pm

Daarom is het nog wel rattengedrag

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » di aug 07, 2007 5:53 pm

LucaS schreef:Daarom is het nog wel rattengedrag
Hoezo? Omdat hij volgens de regels handelden? Hij heeft niks fout gedaan, waarom is het dan rattengedrag?
Ik ben

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 5:55 pm

LucaS schreef:Daarom is het nog wel rattengedrag
Los van het feit dat ik het daar niet mee eens ben, maakt het natuurlijk niet uit. Nijland suggereerde destijds dat Van Geel niet volgens de regels handelde.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 5:56 pm

Omdat hij met zijn benaderen van Suarez heeft geregeld dat Suarez een arbitragezaak zou beginnen en/of dat groningen zou zakken met de transferprijs. Je begrijpt het waarschijnlijk prima als je de naam Suarez door Sneijder vervangt en de naam Groningen door Ajax en de naam Ajax door Valencia

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » di aug 07, 2007 5:58 pm

Is daar enig bewijs voor? Volgens mij niet. Groningen beweert dat, maar dat maakt het niet de waarheid.
Ik ben

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 5:59 pm

daar is enig bewijs voor ja. Niemand ontkent dat Groningen heeft gezegd Suarez niet te willen verkopen en niemand ontkent dat groningen geen toestemming heeft gegeven voor gesprekken tussen ajax en Suarez

Gesloten