Voorronde Champions League 2007/2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Over welke vorm heb jij het? Over wedstrijden waarin 20 keer gewisseld werd en iedereen op drie plaatsen tegelijk stond? Houd toch op, hoe kun je in godsnaam nu al wat concluderen.
Toppie

Bericht door Toppie »

Spijker schreef:Over welke vorm heb jij het? Over wedstrijden waarin 20 keer gewisseld werd en iedereen op drie plaatsen tegelijk stond? Houd toch op, hoe kun je in godsnaam nu al wat concluderen.
Dan moet je dit weekend eens kijken , dan zie je wat voor vorm en kijk toch eens achterom.Er is nog steeds geen progressie...
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dit weekend kun je ook wel vergeten, alles is gericht op de wedstrijden voorronde CL, dan moet het team er staan. Ik denk dat Ten Cate liever gewoon doorgetraind had, en geen Amsterdam toernooi hoefde te spelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Toppie

Bericht door Toppie »

Duke schreef:Dit weekend kun je ook wel vergeten, alles is gericht op de wedstrijden voorronde CL, dan moet het team er staan. Ik denk dat Ten Cate liever gewoon doorgetraind had, en geen Amsterdam toernooi hoefde te spelen.
Daarvoor vind ik het erg voorbarig om te zeggen dat Ajax wel even zich zomaar plaatst tegen welke tegenstander dan ook. Als men de basis van nu en over 2 weken niet neer zet moet je hopen dat het allemaal goed uitpakt. Dat zag je vorig jaar ook in die beroemde wedstrijden tegen Kopenhagen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Klopt, zegt HtC ook. Ajax neemt geen gas terug, zoals normaal, maar traint gewoon door. Ik maak me wel een beetje zorgen over de enorme nadruk die op de VCL gelegd wordt. Hopelijk bezwijkt Ajax niet onder de stress.
Voor de rest zijn de concurrenten ook nog niet in vorm, dus er is niets aan de hand.

Ik hoop trouwens dat het niet Toulouse wordt, want Franse ploegen liggen ons niet zo.
Het stinkt aan alle kanten!
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Wel lekker dichtbij! Ook dit weekend valt er nog weinig te zeggen. De eerste serieuze krachtmeting is volgende week zaterdag pas.
Toppie

Bericht door Toppie »

Ajax moet hopen op BATE Borisov

www.voetbalonline.nl, 2 augustus 2007 15:01 - Morgen begint het internationale seizoen van Ajax met de loting van de laatste voorronde voor de Champions League.Ajax heeft min of meer de plicht om zich dit keer te plaatsen voor het hoofdtoernooi na de misser van een jaar geleden tegen FC Kopenhagen. De Amsterdamse mag ook om een andere reden niet falen. De play-offs van de eredivisie hebben internationaal tot nu toe alleen maar tot onvoorstelbare uitschakelingen geleid. Ajax verloor niet alleen van FC Kopenhagen, maar FC Twente werd uitgeschakeld door Levadia Tallin en FC Utrecht door Hammarby. Dus de kampioenen van de play-offs hebben tot nu toe welgeteld een buitenlandse club uitgeschakeld: het Zweedse Kalmar.

Voor Ajax is het zaak om gunstig te laten, maar echt zwakke tegenstanders zijn in deze voorronde zijn niet eenvoudig te vinden. Er zijn zeer gevaarlijke outsiders van het kaliber FC Kopenhagen, zoals Red Bull Salzburg, met trainer Giovanni Trapattoni, Rosenborg Trondheim, Sjakhtar Donetsk en Steaua Boekarest. Ook Sarajevo (winst bij Racing Genk en daarom niet te onderschatten), Dinamo Zagreb en Rode Ster Belgrado lijken geen ideale tegenstanders voor de ploeg van Henk ten Cate. En dus komen we uit bij de Zweedse kampioen Elfsborg (dan maar even niet denken aan Hammarby), Slavia Praag, Besiktas (of Sheriff Tiraspol) als prettigste tegenstander voor Ajax. De mooiste trekking zou het Witrussische BATE Borisov zijn. Die club won al met 3-1 bij Hafnarfjordur, maar moet voor Ajax toch geen probleem vormen. Het liefst dan wel de return in de ArenA. Wanneer er net zo wordt geloot als bij de derde ronde van de Intertoto, hoeven de clubs uit de toplanden niet wanhopen. Toen slaagde de bobo’s erin om ALLE ploegen uit de toplanden de tweede wedstrijd thuis te laten spelen.

Sevilla, Valencia, Liverpool, Arsenal, Lazio, Werder Bremen, Toulouse, Benfica, AEK Athene, Spartak Moskou, Anderlecht, Dynamo Kiev, Sparta Praag, Fenerbahce en FC Zurich komen met Ajax pas in deze ronde in het kwalificatietoernooi
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Door welke idioot is dit geschreven, dit leest toch voor geen meter?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Even zin om lui te zijn en het niet op te zoeken: hoe laat begint de loting?
thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy »

12:00
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bedankt. Ik zal er even rekening mee moeten houden.
Aristides

Bericht door Aristides »

Thomas schreef:Even zin om lui te zijn en het niet op te zoeken: hoe laat begint de loting?
Na gisterenavond zie ik de loting met veel zorg tegemoet. De cl halen zal erg lastig worden als je niemand op links hebt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Even zin om lui te zijn en het niet op te zoeken: hoe laat begint de loting?
Na gisterenavond zie ik de loting met veel zorg tegemoet. De cl halen zal erg lastig worden als je niemand op links hebt.
Die persoon op links zal nog wel komen, maar de ' inpastijd' wordt wel erg kort. De persoon die op links komt moet in ieder geval snel zijn en een actie hebben. Dat ontbeert Ajax momenteel voorin. Zeker omdat HtC heeft uitgesproken dat Kennedy de nr.1 is op rechtsbuiten en dat is meer een combinatie speler.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Nog een uurtje, jongens. :eusa_pray.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Is het ergens live te volgen?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Meestal op www.uefa.com
thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy »

Het is live op Eurosport te zien.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Eurosport zend het live uit.
Harm

Bericht door Harm »

Ach, Ajax haalt het echt wel.

Ik denk dat het het beste is dat ze gewoon een sterke tegenstander loten. Dan kun je mooi zelfvertrouwen tanken voordat het seizoen begint.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Doe voor alle zekerheid maar een zwakke tegenstander, Harm.
Aristides

Bericht door Aristides »

joey schreef:Doe voor alle zekerheid maar een zwakke tegenstander, Harm.
De zwakste graag of een bye.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Eerst een preek over Schwalbes. Die zijn een bedreiging voor de voetbalsport, zegt de bobo. Ik neem aan dat Ajax na deze vermanende woorden afziet van Suárez. :biggrin.gif:
999

Bericht door 999 »

Dit wordt een zware loting heb ik zo het gevoel .....
Blij met de punten ...
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Spartak Moskou tegen Celtic is in ieder geval een aardige.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Aristides

Bericht door Aristides »

Voetske schreef:Dit wordt een zware loting heb ik zo het gevoel .....
Voor het huiddige Ajax lijkt iedere tegenstander mij "iets te veel van het goede", misschien dat een zware loting betekent dat er wordt geïnvesteerd?
Plaats reactie