Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
Mag ik ook hardop denken voor een speler voor de linkerkant die geheel in de gevoerde strategie past: Georgios Samaras. Is beschikbaar, niet duur, heeft eerder in de NLse competite gespeeld en in mijn inziens een speler waar nog rek in zit. Hij past ook beter bij de NLse competitie dan bij de Engelse. Stiekem hoop ik dat hij één van de twee andere opties is die het kader in hun hoofd heeft.
Chris a.k.a Giiser
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zlatan Son of God schreef:[
Ik ga dit seizoen genieten van de spitsen bij de concurrenten!
Pelle bij AZ
Makaaij bij Feyenoord
Alves bij Heerenveen
Arnautovic bij Twente

Die Varynen speelde als hij speelde of inviel veel beter als de rest daar en had toch aardig wat drang naar voren. Is ook Fins international en toen bekend werd dat hij bij H'veen weg wou , volgens mij had Ajax toen al interesse.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Mwah, vind ik toch zeker een paar klassen minder dan iemand als Suárez.Chris schreef:Mag ik ook hardop denken voor een speler voor de linkerkant die geheel in de gevoerde strategie past: Georgios Samaras. Is beschikbaar, niet duur, heeft eerder in de NLse competite gespeeld en in mijn inziens een speler waar nog rek in zit. Hij past ook beter bij de NLse competitie dan bij de Engelse. Stiekem hoop ik dat hij één van de twee andere opties is die het kader in hun hoofd heeft.
Beter als KJHChris schreef:Mag ik ook hardop denken voor een speler voor de linkerkant die geheel in de gevoerde strategie past: Georgios Samaras. Is beschikbaar, niet duur, heeft eerder in de NLse competite gespeeld en in mijn inziens een speler waar nog rek in zit. Hij past ook beter bij de NLse competitie dan bij de Engelse. Stiekem hoop ik dat hij één van de twee andere opties is die het kader in hun hoofd heeft.

IK GELOOF!!!!!!
Juist niet, met Samaras krijg je dat hij naast een vrij goede dribbelaar is ook iemand die meer body geeft aan de voorhoede. En hij kan ook als 9 fungeren in een 4-3-3 systeem. Samaras heeft in feite alles wat Suárez heeft maar dan met nog een paar extra punten. Het enigste nadeel aan hem is dat hij soms wat lui oogt. Als jij dingen ziet die Suárez pré heeft op Samaras mag je ze me vertellen.Bertje schreef:Mwah, vind ik toch zeker een paar klassen minder dan iemand als Suárez.Chris schreef:Mag ik ook hardop denken voor een speler voor de linkerkant die geheel in de gevoerde strategie past: Georgios Samaras. Is beschikbaar, niet duur, heeft eerder in de NLse competite gespeeld en in mijn inziens een speler waar nog rek in zit. Hij past ook beter bij de NLse competitie dan bij de Engelse. Stiekem hoop ik dat hij één van de twee andere opties is die het kader in hun hoofd heeft.
Chris a.k.a Giiser
Ga jij maar genieten van de concurrentie. :zwaai:Zlatan Son of God schreef:Pelle staat in Italie bekend als een groot talent, dat is ook de reden waarom Lecce veel geld voor hem vroeg in Italie. O.a. Parma en Palermo wilde hem maar al te graag aantrekken.Bertje schreef:En waarop baseer jij nou weer dat hij volgend jaar ook maar half zo goed is als Huntelaar? Huntelaar is bij de Italiaanse top al welkom. Pellè is niet eens welkom bij een club ergens onderin de Serie A.
Pelle bij AZ
Makaaij bij Feyenoord
Alves bij Heerenveen
Arnautovic bij Twente
Dan ga ik wel genieten van Klaas Jan Huntelaar. En om die Pelle moet ik trouwens lachen, spelertje in de Serie B die wel even het verschil denkt te gaan maken.
Suarez is ook sterk. Vond ik in de Arena al. Zijn manier van spelen staat mij gewoon aan. Altijd bezig, altijd in beweging.Bertje schreef:Suárez vind ik technisch beter (en dan bedoel ik niet een leuke schaar, maar pure balbeheersing), is veel en veel slimmer in de spits in zijn positionering en heeft een beter overzicht.
Bovendien vind ik Suárez fysiek juist sterk. Die jongen heeft een enorme duelkracht.
-
Ibrahimovic speelde ook in de tweede divisie. Van de Zweedse competitie notabene. En die heeft het toch ook niet slecht gedaan.goodfella schreef:Ga jij maar genieten van de concurrentie. :zwaai:Zlatan Son of God schreef:Pelle staat in Italie bekend als een groot talent, dat is ook de reden waarom Lecce veel geld voor hem vroeg in Italie. O.a. Parma en Palermo wilde hem maar al te graag aantrekken.Bertje schreef:En waarop baseer jij nou weer dat hij volgend jaar ook maar half zo goed is als Huntelaar? Huntelaar is bij de Italiaanse top al welkom. Pellè is niet eens welkom bij een club ergens onderin de Serie A.
Pelle bij AZ
Makaaij bij Feyenoord
Alves bij Heerenveen
Arnautovic bij Twente
Dan ga ik wel genieten van Klaas Jan Huntelaar. En om die Pelle moet ik trouwens lachen, spelertje in de Serie B die wel even het verschil denkt te gaan maken.
Die jongen zal echt wel wat kunnen. Bij AZ zijn ze natuurlijk niet allemaal even gestoord als hun voorzitter.
Ik ben
Ga jij maar lekker van Alves genieten, iig niet bij Heerenveen...
Volgens zijn zaken-waarnemer, wil hij maar al te graag weg en staan 10 topclubs uit Italie, Engeland, Spanje, Rusland en Nederland in de rij.
Wou Ajax niet toevallig met 4-4-2 gaan spelen en nog dringend een centrum spits nodig hebben?
Volgens zijn zaken-waarnemer, wil hij maar al te graag weg en staan 10 topclubs uit Italie, Engeland, Spanje, Rusland en Nederland in de rij.
Wou Ajax niet toevallig met 4-4-2 gaan spelen en nog dringend een centrum spits nodig hebben?
Pompiedom
- Daily Blind
omdat Huntelaar voetballend helemaal niks brengt, het is een geweldige killer in de 16 maar daar blijft het ook wel bij. Daarnaast loopt hij niet bijster geweldige te spelen het laatste jaartje + voorbereidingThomas schreef:Ik snap ZSoG ook niet helemaal. Ik zie niet hoe er bij Alves of Pelle meer te genieten valt dan bij Huntelaar.
De balbeheersing van Samaras is meer als uitstekend, hij gaat er niet op de show voorbij maar 9 van de 10 op snelheid.Bertje schreef:Suárez vind ik technisch beter (en dan bedoel ik niet een leuke schaar, maar pure balbeheersing), is veel en veel slimmer in de spits in zijn positionering en heeft een beter overzicht.
Bovendien vind ik Suárez fysiek juist sterk. Die jongen heeft een enorme duelkracht.
Die positionering van de Suárez ben ik met je eens maar dat komt wel doordat Groningen met 2 spitsen speelt. Suárez komt vanuit het midden naar de buitenkanten om zijn positie te kiezen, iets wat bij Ajax het tegenovergestelde is. Dan moet hij van de buitenkant af komen om naar binnen te komen. Samaras beheerst dit kunststukje beter door zijn tijd bij Heerenveen. Ook het samenspel met KJH zal een stuk soepeler verlopen.
Qua overzicht verschilt het bar weinig, qua assists en met de kop naar beneden dribbelen is het niveau van beide hoog. Ik weet het niet over de duelkracht van Suárez, de gemiddelde back kan hij nog wel van zich afhouden maar bij de lange mannen in het centrum delft hij het onderpit. Dit itt tot Samaras die bij zijn tijd in Heerenveen al veel aan fysieke training deed.
Chris a.k.a Giiser
Nee, Chris. Suárez is juist in zijn positionering ín het centrum ongelooflijk sluw. Daarnaast verstaat hij de kunst om uit de rug van zijn tegenstander weg te lopen. Iets waar Samaras nog nooit van heeft gehoord. Overigens vond ik het samenspel tussen Samaras en Huntelaar verre van vloeiend, dus ik zie niet in waarom Samaras op dat vlak zo'n voorsprong zou hebben.
Verder begrijp je niet helemaal wat ik bedoel met balbeheersing. Ik heb het niet enkel over passeren, want dat kunnen ze allebei wel (alleen kan Suárez het in nog kleinere ruimtes), maar juist ook over de aanname, de passing en het vasthouden van de bal. De aanname van Suárez is veel (maar dan ook veel) beter dan die van Samaras, waardoor Suárez veel beter vanaf de flank kan spelen dan Samaras.
Tenslotte de duelkracht: Suárez houdt zich met Groningen ook constant staande ín de zestien. Daarnaast gebruikt hij zijn fysiek veel slimmer - Suárez is sowieso veel slimmer - waardoor hij enorm moeilijk te kloppen is in de lopende duels.
Verder begrijp je niet helemaal wat ik bedoel met balbeheersing. Ik heb het niet enkel over passeren, want dat kunnen ze allebei wel (alleen kan Suárez het in nog kleinere ruimtes), maar juist ook over de aanname, de passing en het vasthouden van de bal. De aanname van Suárez is veel (maar dan ook veel) beter dan die van Samaras, waardoor Suárez veel beter vanaf de flank kan spelen dan Samaras.
Tenslotte de duelkracht: Suárez houdt zich met Groningen ook constant staande ín de zestien. Daarnaast gebruikt hij zijn fysiek veel slimmer - Suárez is sowieso veel slimmer - waardoor hij enorm moeilijk te kloppen is in de lopende duels.
Ik vind Huntelaar in voetballend opzicht niet veel minder dan die overschatte Alves. En Pelle moet maar eens 15 doelpunten zien te maken in een seizoen.Zlatan Son of God schreef:omdat Huntelaar voetballend helemaal niks brengt, het is een geweldige killer in de 16 maar daar blijft het ook wel bij. Daarnaast loopt hij niet bijster geweldige te spelen het laatste jaartje + voorbereidingThomas schreef:Ik snap ZSoG ook niet helemaal. Ik zie niet hoe er bij Alves of Pelle meer te genieten valt dan bij Huntelaar.
Ben het met je eens dat de positionering van Suárez uitstekend is, maar hij maakt wel degelijk gebruik van de ruimte aan zijkanten, die open worden gelaten bij Groningen.Bertje schreef:Nee, Chris. Suárez is juist in zijn positionering ín het centrum ongelooflijk sluw. Daarnaast verstaat hij de kunst om uit de rug van zijn tegenstander weg te lopen. Iets waar Samaras nog nooit van heeft gehoord. Overigens vond ik het samenspel tussen Samaras en Huntelaar verre van vloeiend, dus ik zie niet in waarom Samaras op dat vlak zo'n voorsprong zou hebben.
Het samenspel tussen Samaras en Huntelaar was in Heerenveen goed te noemen hoor. Ik geloof zelfs dat ze diverse artikelen daarover hebben geschreven. Want Samaras had naast een leuk aantal doelpunten ook een aantal assists op de naam staan.
Ik begrijp zeker wel wat je bedoelt met balbeheersing, maar begrijp ook dat je beeld van Samaras wat gedateerd is. De balbeheersing van Samaras is in alle gevallen uitstekend. Hij heeft bij heerenveen ook meerdere malen 9 gefungeerd en dat kan hij ook goed. Met zijn fysiek kan hij de man van de bal houden en met zijn techniek of afleggen of actie maken.Verder begrijp je niet helemaal wat ik bedoel met balbeheersing. Ik heb het niet enkel over passeren, want dat kunnen ze allebei wel (alleen kan Suárez het in nog kleinere ruimtes), maar juist ook over de aanname, de passing en het vasthouden van de bal. De aanname van Suárez is veel (maar dan ook veel) beter dan die van Samaras, waardoor Suárez veel beter vanaf de flank kan spelen dan Samaras.
Wat betreft het vanaf de linkerflank spelen, begrijp ik niet waarom Suárez dit zou beter kunnen dan Samaras. Suárez maakt bij Groningen gebruikt van de ruimte die achter de rechtsback en tussen rechtsback en centrale verdediger komt. Dit is compleet anders dan als een 11 fungeren. Samaras vult die rol weer anders in maar hij is wel bekend met het fenomeen krijt aan je schoenen.
Mwoah ik was aanwezig bij de bekerwedstrijd van Groningen tegen Nac en toen werd hij begraven door Penders en co. Ook tegen Hansson en Dingsdag beleeft hij toch slechte dagen. Ik weet haast wel zeker dat Samaras zich niet onder het gras laat drukken door zulke mannen. Niet na Heerenveen en Engeland waar echte bakbeesten in het centrum staan.Tenslotte de duelkracht: Suárez houdt zich met Groningen ook constant staande ín de zestien. Daarnaast gebruikt hij zijn fysiek veel slimmer - Suárez is sowieso veel slimmer - waardoor hij enorm moeilijk te kloppen is in de lopende duels.
Chris a.k.a Giiser
Geloof mij, Pelle is meer Ajax-spits dan Huntelaar ooit zal worden. Een fanatastische aanspeelpunt, stijlvol, kopsterk en technisch zeer begaafd. Huntelaar zijn doelpuntenproductie is eigenlijk 'slechts' mager te noemen, gezien zijn steeds beperker lijkende voetballende inbreng en het verhoogde speelniveau toz van zijn eerste halfjaar in Amsterdam waarin hij een groot doelpuntenfabrikant was.Thomas schreef:En Pelle moet maar eens 15 doelpunten zien te maken in een seizoen.
Suarez aan de krijtlijn ben ik nog niet kapot van, ondanks Bertje zijn adoratie. Ik verwacht wel (indien de arbitrage een greintje voetbal verstand heeft, Ajax geen stap omhoog?) dat Suarez komende seizoen (meer) indruk zal maken op '9' . Huntelaar is iig dan gewaarschuwd. Hij staat nu letterlijk en figuurlijk stil zowel op het veld als in ontwikkeling.
Laatst gewijzigd door Starring op za aug 04, 2007 6:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Iedereen kent die Pellè van haver tot gort, maar ik vind dat toch wel knap. Ik heb hem bij Cesena een paar keer aan het werk gezien en uiteraard heb ik hem op het EK gezien, maar dat was alweer een hele tijd terug. AZ heeft hem in Italië niet eens aan het werk gezien, maar gaat ook af op de videoband van het EK. Op basis van die paar wedstrijdjes wil ik nog geen oordeel vellen, hoor.
Suárez maakt gebruik van die ruimte, als hij vanuit die ruimte start, maar hij is geen speler die horizontaal beweegt. Suárez zoekt altijd de kortste weg naar het doel.Chris schreef:Ben het met je eens dat de positionering van Suárez uitstekend is, maar hij maakt wel degelijk gebruik van de ruimte aan zijkanten, die open worden gelaten bij Groningen.
Artikelen zeggen mij weinig. Het aanvalsspel van Heerenveen hing destijds volledig af van de grillen van Huntelaar en af en toe Samaras, maar Heerenveen speelde meer als team als Samaras niet in het veld stond. Meer balbezit en meer controle.Het samenspel tussen Samaras en Huntelaar was in Heerenveen goed te noemen hoor. Ik geloof zelfs dat ze diverse artikelen daarover hebben geschreven. Want Samaras had naast een leuk aantal doelpunten ook een aantal assists op de naam staan.
Als '9' spelen klinkt leuk, maar de ene spits is de andere niet. Liever een goede spits dan een matige spits die kan kaatsen. Sowieso heeft Suárez meer oog voor de vrije man dan Samaras, waardoor je aanvalsspel meer variatie krijgt.Ik begrijp zeker wel wat je bedoelt met balbeheersing, maar begrijp ook dat je beeld van Samaras wat gedateerd is. De balbeheersing van Samaras is in alle gevallen uitstekend. Hij heeft bij heerenveen ook meerdere malen 9 gefungeerd en dat kan hij ook goed. Met zijn fysiek kan hij de man van de bal houden en met zijn techniek of afleggen of actie maken.
Vanaf de linkerflank spelen heeft maar weinig te maken met krijt aan de schoenen. Ajax heeft helemaal geen behoefte aan een dergelijke speler op links, want dan haal je de ruimte voor Urby weg.Wat betreft het vanaf de linkerflank spelen, begrijp ik niet waarom Suárez dit zou beter kunnen dan Samaras. Suárez maakt bij Groningen gebruikt van de ruimte die achter de rechtsback en tussen rechtsback en centrale verdediger komt. Dit is compleet anders dan als een 11 fungeren. Samaras vult die rol weer anders in maar hij is wel bekend met het fenomeen krijt aan je schoenen.
Je hebt fysieke kracht en je hebt fysieke kracht. Ik ontken heus niet dat Samaras sterker is dan Suárez, maar Suárez gebruikt zijn kracht op een manier die tot rendement leidt. Namelijk door de kracht in zijn bovenlichaam te gebruiken om zijn tegenstander in het persoonlijke duel op het verkeerde been te zetten. Samaras gebruikt zijn kracht enkel om het balbezit te verdedigen, terwijl Suárez dat door zijn betere positiespel veel minder nodig heeft.Mwoah ik was aanwezig bij de bekerwedstrijd van Groningen tegen Nac en toen werd hij begraven door Penders en co. Ook tegen Hansson en Dingsdag beleeft hij toch slechte dagen. Ik weet haast wel zeker dat Samaras zich niet onder het gras laat drukken door zulke mannen. Niet na Heerenveen en Engeland waar echte bakbeesten in het centrum staan.