Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 31, 2007 7:17 pm

Het zou ook nog wel eens ' take it or leave it' worden vanuit Ajax, want Groningen heeft niks aan een speler die niet gemotiveerd is. Daar kunnen ze geen miljoenen voor laten schieten.

Het zou me ook niet verbazen als Ajax er gewoon vanaf ziet. Dat hebben ze vorig jaar ook gedaan, maar toen was het omzeilen van de wet (belgische middenvelder <=> ik ben ff de naam kwijt).

Defour is de naam.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 31, 2007 7:54 pm

Moet je niet willen als Ajaxzijde. Een dergelijke situatie komt er dus ook als een mooie buitenlandse club zich meldt na een jaar of 2.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 31, 2007 8:01 pm

Stel dát ie nog komt, door een spoedarbitrage voor 14 augustus... Hoe kan die gozer dan nog met een frisse kop de voorronde CL spelen? We zullen naar de alternatieven moeten kijken...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brabantse jood

Bericht door brabantse jood » di jul 31, 2007 8:02 pm

gwoon plan b uitvoeren en dan suarez voor weinig ophalen na de arbitrage zaak. heb je meteen 2 spelers voor die positie. :headbang.gif:
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 31, 2007 8:07 pm

4, als Leo en Mitea weer fit zijn. Oude tijden zouden herleven...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

gaizka

Bericht door gaizka » di jul 31, 2007 8:11 pm

Ik wil hem er nog steeds graag bij hebben, de manier waarop het gaat is alleen een beetje jammer.

Met Suarez erbij hebben we een prima selectie, mits iedereen fit is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 31, 2007 8:12 pm

As maandag komt het voor volgens teletekst. Maar daar kan Ajax niet op wachten, want Ajax kan er niet vanuit gaan dat de uitspraak positief is.

Hopelijk komen ze er vooraf uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 31, 2007 8:31 pm

Wat moeten we hier nou weer mee? Groningen kan het gaan rekken en rekken. Zitten wij straks zonder linksbuiten. :excited.gif:

De fans van Groningen zijn trouwens een heel klein beetje boos op Luisje! :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 31, 2007 9:05 pm

joey schreef:Wat moeten we hier nou weer mee? Groningen kan het gaan rekken en rekken. Zitten wij straks zonder linksbuiten. :excited.gif:

De fans van Groningen zijn trouwens een heel klein beetje boos op Luisje! :smallgrin.gif:
Misschien... heel misschien, is het wel voorop gezet:

Nijland: "Verdomme Luis, je wilt naar Ajax hè? Je hebt een arbitrage zaak tegen ons aangespannen"
Luis: " Que?"
Nijland: "Dat je gaat Luis is jammer, maar te accepteren. Nu is het wel zo dat wij jou de kans hebben gegeven om door te breken, dan moet je ook wat terug doen"
Luis: "How, mister President?"
Nijland: "Ik wil veel geld aan je verdienen. Jij zegt je arbitrage zaak af. Wij gaan met Ajax om tafel, ik drijf de prijs op en Ajax doet een tegen bod. Waarschijnlijk betalen ze niet mijn vraagprijs en ketst de transfer af. Dan span jij de volgende dag weer een arbitrage zaak aan en dan lijkt het net naar de supporters toe of jij een hond bent, dan willen ze je toch niet meer, dus kan je zonder problemen weg. De arbitragecommisie bepaalt een prijs tussen het hoogste bod van Ajax en de vraagprijs van mij en alles is in kannen en kruiken. Niemand is boos op mij, want de Groningers kotsen je toch uit, ik heb een hoop geld, Ajax heeft jou, de enige die er slecht uitkomt ben jij, maar ach, Luis, je verdient 4x zoveel en als je de volgende keer in de Euroborg uitgekafferd wordt, geeft dat niets, want je verstaat het toch niet.....""
Luis: "Que?"

Doorspelen naar 21:10

mms://media.rtvnoord.nl/audio/RN02_1830_1900.wma

bron trots van het noorden site

:drecul.gif: :drecul.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jul 31, 2007 9:45 pm

Het is wel zielig voor die Groningen fans. Gisteren waren ze nog zo trots en zo blij dat Suarez toch bij hen ging blijven. Of in elk geval niet naar AJAX toe ging.... 'Van AJAX gewonnen'.

Maar ja, wat denken ze dan? Suarez zegde die rechtszaak natuurlijk alleen af na de toezegging dat Groningen een reeele prijs voor hem zou vragen aan AJAX. Dat is duidelijk niet gebeurd. Dan kun je er toch op wachten dat die zaak weer wordt aangespannen? Er is trouwens nog krap een maand voor de return VCL dus ik ben het niet eens met mensen die zeggen dat het voor zijn komst al te laat is.

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 31, 2007 9:52 pm

Dubbel schreef:Het is wel zielig voor die Groningen fans. Gisteren waren ze nog zo trots en zo blij dat Suarez toch bij hen ging blijven. Of in elk geval niet naar AJAX toe ging.... 'Van AJAX gewonnen'.

Maar ja, wat denken ze dan? Suarez zegde die rechtszaak natuurlijk alleen af na de toezegging dat Groningen een reeele prijs voor hem zou vragen aan AJAX. Dat is duidelijk niet gebeurd. Dan kun je er toch op wachten dat die zaak weer wordt aangespannen? Er is trouwens nog krap een maand voor de return VCL dus ik ben het niet eens met mensen die zeggen dat het voor zijn komst al te laat is.

Idd over 2 weken is de eerste wedstrijd

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 01, 2007 7:06 am

Vandaag in de Telegraaf geeft Fontein aan dat het enigste bod dat staat is 3,5 miljoen! En niet dus de genoemde 6,5 miljoen. Zie hier het eerste steekspel voor de arbitrage zaak.
Groningen wist schijnbaar 's-middags al dat er een arbitrage zaak aan kwam en lieten Suarez toch spelen (ook voor de zaak!?).

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo aug 01, 2007 8:56 am

Lezen jongens, lezen. Het offciciele bod (waarschijnlijk per fax) was 3,5. Maandag aan tafel bood Ajax 6,5 als eindbod. Omdat ze er aan tafel maandag niet uitkwamen is er dus maandag geen officieel bod gedaan. Als Groningen akkoord was gegaan moest die 6,5 dus wel degelijk betaald worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 8:58 am

De grote vraag is in hoeverre Ajax instemt met die arbitragezaak. Wat als Ajax voor maandag een andere speler aantrekt? Dan wil men natuurlijk niet aan dat bod van 6,5 miljoen vastzitten. (Voor 3,5 mag hij altijd komen.)

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 01, 2007 9:22 am

joey schreef:De grote vraag is in hoeverre Ajax instemt met die arbitragezaak. Wat als Ajax voor maandag een andere speler aantrekt? Dan wil men natuurlijk niet aan dat bod van 6,5 miljoen vastzitten. (Voor 3,5 mag hij altijd komen.)
Inderdaad. Bij Defour hebben ze het destijds afgeblazen. Is Ajax principieel en zegt het altijd 'nee' tegen een arbitragezaak? Of is de B-keuze van Van Geel zoveel slechter, dat ze toch liever Suarez willen hebben. Ik ben erg benieuwd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 01, 2007 9:24 am

Ajax wil deze week de nieuwe linkerspits presenteren, dus ik neem aan dat men niet op die zaak gaat wachten.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 9:26 am

Er zal, net als bij de eerste zaak, ongetwijfeld overlegd zijn tussen Ajax en kamp Suarez
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 9:50 am

Dat weet je niet, misschien is Suárez gewoon heel kwaad.
Kan ik me trouwens wel iets bij voorstellen. Ze hadden hem beloofd om serieus met Ajax te gaan praten, pffff. Groningen heeft die jongen in de maling genomen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 9:53 am

Het heeft geen enkele zin een arbitragezaak aan te spannen om naar Ajax te gaan, als hij daar niet meer terecht zou kunnen

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo aug 01, 2007 10:36 am

Mee eens, dit maakt het er allemaal niet makkelijker op. Als Ajax hierop wacht neemt het wel een groot risico. Groningen heeft volgens mij nooit (begrijpelijk ook nog) serieus willen praten. 12,5 miljoen neerleggen is natuurlijk niet realistisch. Ik vind dat Ajax het bod behoorlijk opgeschroefd heeft. 6,7 gaf ik gisteren ook al aan dat dat een mooi bedrag zou zijn.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 01, 2007 10:41 am

LucaS schreef:Er zal, net als bij de eerste zaak, ongetwijfeld overlegd zijn tussen Ajax en kamp Suarez
Heb je denk ik helemaal gelijk in. AJAX heeft denk ik weinig tot geen alternatieven en is bijna verplicht deze aankoop te doen.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 10:44 am

Ajaciedjuh schreef:Vandaag in de Telegraaf geeft Fontein aan dat het enigste bod dat staat is 3,5 miljoen! En niet dus de genoemde 6,5 miljoen. Zie hier het eerste steekspel voor de arbitrage zaak.
Groningen wist schijnbaar 's-middags al dat er een arbitrage zaak aan kwam en lieten Suarez toch spelen (ook voor de zaak!?).
In diezelfde Telegraaf staat ook nog dat de vraagprijs van Groningen 12.5 Miljoen was ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 11:50 am

12,5 miljoen is helemaal bizar. :aai.gif:

Ik begrijp niet zo goed wat Groningen met dit machogedrag wil bereiken.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 11:52 am

Hetzelfde als Ajax met dertig miljoen voor Sneijder?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 12:00 pm

Inderdaad. Maar als Sneijder per se naar Valencia had gewild, was een andere situatie ontstaan. Dan moet je met de speler gaan praten en je conclusies trekken.Sneijder vond het geen probleem dat Ajax zoveel geld vroeg, daar had Ajax geluk bij.

Gesloten