Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 5:10 pm

Ajax wilde voor de blessure van Davids nog twee man contracteren en blijkbaar is/was Colin daar een van. Suarez, Colin en een vervanger van Davids zijn nog allerminst zekerheden en dus mogen we wellicht nog drie nieuwe namen tegemoet zien. Eerlijk gezegd hoef ik het niet te weten. Suarez is een prima aankoop en ik verwacht geen vervanger meer van Davids, aangezien Vertonghen alweer op het trainingsveld staat. Als Colin niet beter kan dan dit moet er natuurlijk wel uitgekeken worden naar een andere optie.

999

Bericht door 999 » za jul 28, 2007 7:30 am

Ajax stelt ultimatum

STIRLING, zaterdag

Als Ajax dit weekeinde geen overeenstemming bereikt met FC Groningen over de transfer van Luis Suárez, haken de Amsterdammers definitief af. ,,Suárez staat boven aan de lijst. Maar als we er niet voor maandag uitkomen, stappen we over naar plan B”, reageerde technisch directeur Martin van Geel gisteren op de beslissing van FC Groningen om toch te onderhandelen. Eerder werd een bod van 3,5 miljoen euro afgedaan als een belediging. Sindsdien waren de noorderlingen niet bereid met Ajax te praten.

Volgens trainer Henk ten Cate heeft Ajax nog zeker twee goede alternatieven achter de hand. ,,Daar zullen we dan zo snel mogelijk onze aandacht naar verleggen. Als er eventueel voor de tweede keer een arbitragezaak zou komen, gaat het weer weken duren. En daar hebben wij geen trek in. De voorronde van de Champions League staat voor de deur en dat is voor ons heel belangrijk. We willen in eerste instantie voor Suárez gaan omdat hij ten eerste jong is en ten tweede al een jaar in Nederland heeft gespeeld. Maar alles heeft een grens.”

De T.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 28, 2007 9:34 am

We gaan er blijkbaar toch achter komen of Ajax in dit geval wel voorbereid is. Ik vrees het ergste v.w.b. de alternatieven. Hopelijk gaat de deal met Suarez alsnog door. Dan ziet onze aanval er toch wel gelikt uit.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za jul 28, 2007 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 28, 2007 9:37 am

Thomas schreef:We gaan er blijkbaar toch achter komen of Ajax in dit geval wel voorbereidt is. Ik vrees het ergste v.w.b. de alternatieven. Hopelijk gaat de deal met Suarez alsnog door. Dan ziet onze aanval er toch wel gelikt uit.
Alternatieven komen in ieder geval van buiten de Nederlandse competitie. Ik ben benieuwd. Dit weekend gaat er in ieder geval wat gebeuren.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 28, 2007 9:49 am

Ajaciedjuh schreef:Alternatieven komen in ieder geval van buiten de Nederlandse competitie. Ik ben benieuwd. Dit weekend gaat er in ieder geval wat gebeuren.
Nee hoor. Ajax praat maandag met Groningen over Suarez.
Volgens Het Parool komen de nummers 2 en 3 (en 4?) waarschijnlijk uit het buitenland. Ajax heeft voor Suarez gekozen omdat hij al gewend is aan het Nederlandse voetbal. Tja, dan schiet de naam van Cesar Delgado mij meteen te binnen. Vraagje aan Thomas: liever Suarez of liever Delgado?
Het Parool meldt ook dat Ajax de beslissing of er een vervanger voor Davids wordt aangetrokken nog niet heeft genomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 28, 2007 10:12 am

joey schreef: Het Parool meldt ook dat Ajax de beslissing of er een vervanger voor Davids wordt aangetrokken nog niet heeft genomen.
Vreemd, als je je selectie begin augustus compleet wilt hebben, dan zul je toch moeten beslissen. :confused.gif:

@Joey: de reactie was puur op het alternatieven verhaal (dus buiten de Nederlandse competitie).

Toppie

Bericht door Toppie » za jul 28, 2007 10:22 am

Suarez komt echt niet , plan b gaat dit weekend nog in werking wedden. Sturen gewoon een fax naar die kutboeren met het bedrag , als het niet word geaccepteerd pech. De jongen gaat dan volgend jaar weg naar Pisvee of het buitenland.

:anew.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 28, 2007 10:22 am

Ik vrees plan B! Nog minder dan Suarez. :sad.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 28, 2007 10:24 am

Dat hoeft niet. Ze geven aan Suarez de voorkeur omdat hij al in Nederland speelt. Op die manier geen Finidi, geen Kanu, geen Chivu. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » za jul 28, 2007 12:44 pm

Nee, er staat dat ie al een jaar in Nederland heeft gespeeld en dat dat een pre is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 28, 2007 12:46 pm

Precies, Spijker.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 28, 2007 12:50 pm

Op Ajax.tv is nu een interview te zien van HtC. Hier zegt HtC duidelijk dat ze pas as maandag met Groningen over Suarez aan tafel gaan. Als ze er dan niet uitkomen, gaan ze naar de tweede speler op hun lijstje. Dus dit weekend (waarschijnlijk) nog geen nieuws.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 28, 2007 2:27 pm

Of deal Suárez, of plan B

Van onze sportredactie

DUNDEE - Als Ajax maandag geen akkoord heeft bereikt met FC Groningen over de transfer van Luis Suárez richt de Amsterdamse club de peilers op andere spelers. Er zijn meerdere gegadigden.

Dat zei Ajax-trainer Henk ten Cate gisteren in Schotland, waar Ajax een trainingskamp heeft belegd. Met het oog op de eerste wedstrijd in de voorronde van de Champions League (14 of 15 augustus) wil Ten Cate op korte termijn met een volwaardige selectie kunnen werken.

Na het vertrek van Ryan Babel naar Liverpool ontbreekt een nieuwe linksbuiten. De rechtsbenige Suárez is zijn beoogde opvolger. ''Als we er maandag niet uitkomen, dan moeten we zo snel mogelijk naar plan B,'' aldus Ten Cate. ''En dat moeten we dan helemaal heel snel rond krijgen, want voor ons is die datum van 14 augustus heel belangrijk. Ik wil minimaal twee weken met de nieuwe linksbuiten kunnen werken. We hebben nog twee of drie heel goede alternatieven.''

Waarschijnlijk komen die alternatieven uit het buitenland. De eerste keuze is immers mede gevallen op Suárez omdat hij ervaring heeft in de Nederlandse competitie, zo zei Ten Cate.

Maandag hebben Ajax' technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen een afspraak om over een transfer van de 20-jarige Uruguayaan te praten.

Ajax heeft al eerder een bod gedaan van 3,5 miljoen euro voor de speler die tot 2011 onder contract staat. Dat Ajax maandag zaken wil doen, zal de prijs omhoog drijven. Donderdag zegde Suárez een geplande arbitragezaak tegen FC Groningen af omdat de club hem een nieuwe aanbieding heeft gedaan.

Behalve met het aantrekken van een linksbuiten is Ajax ook nog in de weer met het zoeken van alternatieven voor de geblesseerde Edgar Davids. De controlerende middenvelder mist de komende drie maanden vanwege een beenbreuk.

''We zijn er nog niet uit of we het intern gaan oplossen of dat we iemand van buiten aantrekken,'' aldus Van Geel.

Ten Cate wenst uiteraard een speler die net als Davids controlerend kan spelen, maar hij denkt mee in de lijn van de club. ''Als er vervanger voor Davids komt, moet het geen vervanger zijn voor slechts een paar maanden. Het moet een speler zijn die meerdere jaren meekan. Davids is 34, hij heeft niet het eeuwige leven.''

© Het Parool, 28-07-2007

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 28, 2007 6:52 pm

joey schreef:Tja, dan schiet de naam van Cesar Delgado mij meteen te binnen. Vraagje aan Thomas: liever Suarez of liever Delgado?
Als Ajax voor een verbeterde versie van de aanval Babel-Huntelaar-De Mul had willen gaan had ik liever Suarez voor op links en Delgado voor op rechts gehaald. Gezien de restwaarde van Suarez en het aantrekken van Kennedy zou je eigenlijk voor Suarez gaan, denk ik. Maar als je me vraagt welke speler er nu meteen zou staan en op dit moment de grootste versterking is voor Ajax, zeg ik Delgado.
joey schreef:Het Parool meldt ook dat Ajax de beslissing of er een vervanger voor Davids wordt aangetrokken nog niet heeft genomen.
Het lijkt me dat die beslissing wel gaat vallen op het aantrekken van een nieuwe speler. Ten Cate zal het ook erg belangrijk vinden, hem kennende. Davids was voor hem immers de missing link aan het begin van vorig seizoen en hij baalde toen hij die extra middenvelder niet kreeg. Vervolgens speelde Davids een uitstekende tweede seizoenshelft voor Ajax en is zijn waarde voor Ajax inderdaad groot gebleken. Ten Cate zal niet weer zonder zo'n speler aan de competitie willen beginnen. De vraag is alleen: waar vind je zo'n speler?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 28, 2007 7:19 pm

Vervanger Davids zal niet worden gehuurd

28 juli 2007

Het is nog onduidelijk of Ajax een vervanger aantrekt voor Edgar Davids. De routinier brak zaterdag tijdens de gestaakte oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles (0-1 winst) zijn linkerscheenbeen. "Daarvoor ga ik snel met Martin van Geel om de tafel zitten", aldus Ajax-trainer Henk ten Cate tegenover Sportweek. Eerder werden Orlando Engelaar en Shinji Ono genoemd als mogelijke opties om Davids te gaan vervangen.

Urawa Red Diamonds, de Japanse werkgever van Shinji Ono, zou bereid zijn de middenvelder voor één jaar te verhuren. "Als we besluiten een speler aan te trekken, dan moet dat iemand zijn met wie we jaren vooruit kunnen", zegt Ten Cate nu echter. "Edgar heeft niet het eeuwige leven, dus het zal om een jonge, talentvolle speler gaan."
Ajax Online

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jul 28, 2007 7:22 pm

Ik zet in op die Keniaan van een tijdje terug.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 28, 2007 8:10 pm

Peter schreef:Ik zet in op die Keniaan van een tijdje terug.
Wie is dat en wat voor een soort speler is dat?

Daniel

Bericht door Daniel » za jul 28, 2007 8:23 pm

Peter schreef:Ik zet in op die Keniaan van een tijdje terug.
Die in Zweden speelde? Was dat geen aanvallende middenvelder? Als zogenaamde vervanger van Sneijder? En toen was het toch zo dat HTC gewoon daar naar toe zou gegaan (volgens zichzelf) om Henke Larsson te bezoeken maar volgens de pers dat hij naar hem ging kijken ofzo toch? Ik weet het niet, was dacht ik toch echt een aanvallende middenvelder..

EDIT: Ik heb het bericht even gevonden:

http://www.ajaxonline.org/4966.htm

Bericht in het AD:
Ajax wil Keniaans talent
Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM - Het op één doelpunt gemiste kampioenschap siddert nog na, maar Ajax is al volop bezig met...

McDonald Mariga.
...versterking voor het komende seizoen. De Amsterdamse club heeft interesse in onder anderen de 20-jarige Keniaanse middenvelder McDonald Mariga, een groot talent van het Zweedse Helsingborgs IF.

Trainer Henk ten Cate bezocht dinsdagavond het duel tussen Helsingborgs en IF Elsborg in de hoogste Zweedse divisie, met Ajax-scout John Steen Olsen aan zijn zijde op de tribune. Mariga is een fysiek sterke, technisch behoorlijke middenvelder met een indrukwekkend loopvermogen, die door diverse clubs in Europa wordt gevolgd.

Ten Cate bevestigt dat hij aanwezig was in het stadion van Helsingborg, maar ontkent dat hij voor een aanstaande transfer in Zweden was.

,,Ik was er op bezoek bij Henke Larsson, die ik nog ken uit mijn tijd bij FC Barcelona,’’ aldus Ten Cate. ,,Dat was gezellig en we hebben dat gecombineerd met de wedstrijd.’’

Mariga zou zo’n vijf miljoen euro moeten kosten. Een fors bedrag, aangezien Ajax voor komend seizoen nog niet verzekerd is van Champions League-inkomsten.

Daar staat groeiende interesse voor spelmaker Wesley Sneijder tegenover. Ajax zal de komende maanden hoe dan ook creatief moeten zijn op de transfermarkt, zegt technisch directeur Martin van Geel.

,,Bij een landstitel was het inderdaad vrij overzichtelijk geweest,’’ aldus Van Geel. ,,Dan ben je verzekerd van Champions League-inkomsten en konden we ons na de bekerfinale volledig richten op volgend seizoen. Nu moeten we eerst de play-offs nog winnen en dan is het nog afwachten tot de voorronde van de Champions League in augustus.’’

Ajax kijkt ook naar FC Barcelona, waar Ten Cate de weg kent. Spelers die bij de Catalaanse topclub (nog) buiten de boot vallen, kunnen interessant zijn voor de Amsterdammers. De transfervrije Gabri is een succesvol voorbeeld en deze zomer mag een speler als Thiago Motta vertrekken. Ajax denkt ook aan huurconstructies. ,,Barcelona kan een optie zijn voor ons,’’ aldus Van Geel.

Omdat het reserveteam Barcelona-B tegenwoordig op het derde profniveau in Spanje speelt, zou een jaar in Amsterdam een zinvol leermoment kunnen betekenen voor jonge spelers die net tegen het eerste elftal aanzitten. Het jeugdige talent Bojan Krkic (16) van Barcelona is één van de voetballers die Ajax in de peiling houdt voor een mogelijke huurdeal. ,,Maar die jongen is nog wel heel erg jong,’’ vindt Van Geel.

Ajax kijkt tevens naar relatief goedkope opties in de eredivisie. FC Twente-aanvaller Kennedy Bakircioglü, nog één jaar onder contract in Enschede, is een kandidaat. De Zweed staat ook in de belangstelling van PSV en buitenlandse clubs, waaronder Schalke 04.

http://www.ad.nl/sport/article1340338.ece

Wordt trouwens niet gezegd wat het is, dus hij kan dus ook als optie worden gezien nu voor Davids, is een rouwdouwer, fysiek sterk, technisch en een behoorlijke loper. Dat klinkt wel goed..

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » zo jul 29, 2007 4:44 am

Ajax strikt Colin
door onze Telesportredactie
FALKIRK - Ajax legt Jurgen Colin (26) deze week definitief vast. Na een proefperiode van drie weken oordeelde trainer Henk ten Cate positief over het optreden van de verdediger. Colin kreeg van zijn huidige werkgever Norwich City tot 31 juli de tijd om een andere club te vinden. Hoewel hij een aarzelende start kende bij Ajax en pas gisteren in en tegen Falkirk (2-1) voor het eerst een voldoende haalde, ziet Ten Cate hem als bruikbaar alternatief voor de rechterflank en het centrum. Prettige bijkomstigheid voor de Amsterdammers is dat Colin vrijwel niets kost. Hij zal een contract voor een jaar tekenen, met een optie voor nog eens twee seizoenen.
Jürgen Collin in het Ajax-tenue.

Zelf was de voormalige speler van PSV uiterst reëel. "Of de stage gelukt is? Ik ben met name in het begin te zenuwachtig geweest, vroeg me steeds af of ik het wel goed deed. Ik heb ook iets te veel op zeker gespeeld. De trainer wilde dat ik meer initiatief toonde."

Ten Cate vond Colin de enige speler die tegen de Schotse middenmoter een goede indruk maakte. "Ik weet dat hij nog beter kan. Maar voor de wedstrijd had ik Jurgen al gezegd dat ik tevreden over hem ben. Misschien dat de spanning daardoor grotendeels wegviel. Hij doet verdedigend geen gekke dingen en dat is wat ik zoek: iemand zonder frivoliteiten."

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 29, 2007 8:09 am

Strikken nog wel...alsof wij onze handen dicht mogen knijpen.
Bertje for President!

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 29, 2007 8:26 am

Als hij weinig tot niks kost vind ik het prima. Ik neem aan dat, met name in de eredivisie, zijn mannetje wel zal staan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 29, 2007 9:01 am

Ach, ik neem aan dat Colin beter kan dan dat hij tegen Rangers liet zien. Met een contract van een jaar loopt Ajax in ieder geval niet het risico dat het niet van hem afkomt, zoals PSV bijvoorbeeld al een tijd met Feher heeft.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 29, 2007 9:33 am

250k afkoopsom las ik ergens en een contract voor 1 seizoen met een optie voor 2 seizoenen vind ik wel te billijken.

elliquido

Bericht door elliquido » zo jul 29, 2007 10:18 am

vorig seizoen hadden we stam

en in de winterstop davids

nu hebben we (nog) niets van naam
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jul 29, 2007 10:52 am

elliquido schreef:vorig seizoen hadden we stam

en in de winterstop davids

nu hebben we (nog) niets van naam

Misschien kunnen we Maxwell terug kopen die voetbalt toch nooit bij Inter in belangrijke wedstrijden.

Gesloten