Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:00 am

Harm schreef:6 Miljoen voor Suarez vind ik een betere deal dan 6 miljoen voor Lazovic...
Ik ook. Ik schat de kans dat Suarez winst oplevert toch een stuk groter dan dat Lazovic winst oplevert.
Peter schreef:Inderdaad, joey. Ze zochten alleen een vervanger voor Babel en dan kom je al gauw uit bij een speler als Suarez. Daar heb je geen scoutreports voor nodig, wat mij betreft. Het is alleen wel jammer dat je nu met Kennedy en Suarez (mocht het doorgaan) twee spelers hebt die het veld in ieder geval niet breed houden. Ik houd van klassieke buitenspelers, maar die lijken helaas verdwenen te zijn.
Nee hoor, Van Geel heeft waarschijnlijk geen vertrouwen in de scouting. Of de scouting functioneert nog steeds niet.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr jul 27, 2007 10:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:01 am

joey schreef:Voor PSV zou dat zeker zo zijn, maar wat Ajax met Suarez moet is me niet geheel duidelijk. Ik had liever een speler gezien die tactisch sterk is, een actie en een voorzet in huis heeft en weet wat het is om linksbuiten te spelen.
Zoals Perez?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 10:06 am

Natuurlijk niet. Perez is een goede voetballer maar hij past niet bij Ajax.

Elke club heeft nu eenmaal zijn speelwijze. Dat betekent dat goede voetballers buiten de boot kunnen vallen. Neem Escudé. Die doet het prima bij Sevilla, maar bij Ajax had hij moeite om zich te handhaven.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 27, 2007 10:07 am

Harm schreef:
joey schreef:Voor PSV zou dat zeker zo zijn, maar wat Ajax met Suarez moet is me niet geheel duidelijk. Ik had liever een speler gezien die tactisch sterk is, een actie en een voorzet in huis heeft en weet wat het is om linksbuiten te spelen.
Zoals Perez?
Ja zoiets, alleen dan een snellere versie. Perez kan geen mannetje uitspelen namelijk.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:13 am

Toch voldoet hij aan meer eisen dan Suarez volgens mij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:14 am

Hangt van de eisen af. Suárez is top in de dop. Dat is mijn belangrijkste eis.

Inderdaad stuk-ken beter dan Lazovic.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 10:16 am

Suarez is als Hennie Meijer. Hij gaat het dan ook niet redden bij Ajax
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr jul 27, 2007 10:22 am

Klassieke buitenspelers bestaan niet meer. Ik denk dat Ajax meer in de Barca stijl zal gaan willen spelen. Met zwervende aanvallers ipv in een keurslijf. Hopen dat dat met dit materiaal goed uit zal gaan pakken.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jul 27, 2007 10:26 am

LucaS schreef:Suarez is als Hennie Meijer. Hij gaat het dan ook niet redden bij Ajax
Ik voorspel Suarez een grote toekomst en verwacht dat hij na 1 a 2 jaar niet meer te behouden is en minimaal voor het dubbele weg zal gaan.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:29 am

net zoals het konijn zeker?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr jul 27, 2007 10:30 am

Voetske schreef:Nou, ik kweet niet hoor.Maar is Suarez waar we op zitten te wachten ...
Inderdaad volgens HtC krijgt ie dan een vrije rol op links :excited.gif: Wordt de ruimte voor Huntelaar nog minder. Vergeet niet dat ajax ook nog een Kennedy heeft lopen, die ook graag naar binnen komt :hypocrite.gif:
Daarnaast Colin heeft nog steeds Ajax niet kunnen overtuigen en ik neem aan dat het niet van 1 laatste wedstrijd afhangt. Dus als die 2 niet komen en er is ook geen vervanger voor de geblesseerde Davids :confused.gif: Wordt het nog een leuk voorronde C.L.

Wat ik wel hoorde op RTL via Derksen voor de wedstrijd tegen de Rangers uit is dat Adriaanse niet voor niks alle clubs "nee"verkoopt"... Speelt V. Geel een vies spelletje? dus hopen dat hij HtC eruit kan gooien omdat dus de voorronde CL niet is gehaald en dan zijn vriend Adriaanse binnen halen.
Daarnaast is dacht ik de werkverhouding tussen beide niet optimaal. Zou in mijn ogen maar zo kunnen gebeuren, want hoe kan je anders verklaren dat er geen enkele bruikbare speler bij ajax heeft getekend? Waar is zogenaamd de "schaduwlijst"
Weer op zoek naar een Interim coach..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:33 am

Ik geloof ook dat de werkverhouding niet optimaal is, maar dat is heus geen reden voor Van Geel om Ajax te belazeren. Ten Cate stopt toch al in 2008 en het is voor Van Geel ook zaak dat zijn Ajax dit seizoen presteert.

rush2112

Bericht door rush2112 » vr jul 27, 2007 10:51 am

Spijker schreef:Klassieke buitenspelers bestaan niet meer. Ik denk dat Ajax meer in de Barca stijl zal gaan willen spelen. Met zwervende aanvallers ipv in een keurslijf. Hopen dat dat met dit materiaal goed uit zal gaan pakken.
Dat is allemaal leuk en aardig als je centrumspits hebt, die ook (redelijk) uit de voeten kan op de flanken. Huntelaar is een pure centrale spits.

Bij Barca kan er flink gerouleerd worden daar Eto'o wel goed aan de flank uit de voeten kan.

Mano

Bericht door Mano » vr jul 27, 2007 10:51 am

wat zal groningen gaan vragen voor suarez? 5mil?

denk dat ajax die 3 aanhoud met Mitea ?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:52 am

rush2112 schreef:
Spijker schreef:Klassieke buitenspelers bestaan niet meer. Ik denk dat Ajax meer in de Barca stijl zal gaan willen spelen. Met zwervende aanvallers ipv in een keurslijf. Hopen dat dat met dit materiaal goed uit zal gaan pakken.
Dat is allemaal leuk en aardig als je centrumspits hebt, die ook (redelijk) uit de voeten kan op de flanken. Huntelaar is een pure centrale spits.

Bij Barca kan er flink gerouleerd worden daar Eto'o wel goed aan de flank uit de voeten kan.
Kon Vennegoor ook uit de voeten op de flanken bij PSV?

rush2112

Bericht door rush2112 » vr jul 27, 2007 11:07 am

ik zal wel iets missen maar ik snap de link met Vennegoor niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 11:08 am

PSV speelde ook met aanvallers vanaf de zijkanten in een vrijere rol, maar ik heb Vennegoor toch geen moment aan de zijkant gezien.

Toch wist PSV Milan weg te drukken.

Edit: Lyon speelt ook zo.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 11:54 am

Er zat toen zoveel beweging in dat elftal. verdedigers die doorschoven naar het middenveld, middenvelders die opdoken voor de keepers en spitsen die zich terug lieten zakken tot de middenlijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 12:28 pm

Vennegoor niet, hoor. Die stond constant diep voorin als aanspeelpunt. Het kan dus gewoon.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 12:29 pm

Vennegoor liet zich zeer regelmatig terugzakken naar het middenveld. Maar goed, als jij denkt dat je het beter weet dan ga ik niet tegen je in.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 12:36 pm

Top! :applaus.gif:

999

Bericht door 999 » vr jul 27, 2007 1:38 pm

Maar verrekte weinig betrouwbaar transfer nieuws .......
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 3:05 pm

Dagboek Stirling (6): ‘Verder op de goede weg’

Stirling, 27 jul 2007
In het statige Dunblane Hydro Hotel deelde Henk ten Cate zijn voetbalervaringen en –inzichten met het meegereisde journaille. ,,Wij kunnen alleen maar beter, niet slechter’’, sprak de Ajax-trainer.
Nog een oefenduel te spelen, en het trainingskamp op Schotse bodem zit erop. De Ajacieden treden zaterdagmiddag in Falkirk aan voor het treffen met de plaatselijke Football Club. Na een handvol oefenwedstrijden tegen amateurploegen, een halfuur tegen Go Ahead Eagles en een duel in Glasgow tegen de Rangers, maakt Ten Cate een (voorlopige) balans op. Op enkele teleurstellingen na, verloopt de voorbereiding naar wens. De vrijdagmorgentraining stond geheel in het teken van lopen, lopen en nog eens lopen. Tijdens de middagtraining komt de bal er weer aan te pas.

,,We missen een aantal spelers, maar het raamwerk staat’’, concludeert de Amsterdamse oefenmeester over de staat van zijn ploeg. Onder het kopje teleurstelling kan vooral de blessure van Edgar Davids worden geschaard. De middenvelder met de ongebreidelde strijdlust raakte ernstig geblesseerd in het gestaakte treffen met Go Ahead Eagles. Davids is ongeveer drie maanden uitgeschakeld met een gebroken scheenbeen. De clubleiding is er nog niet over uit of een vervanger wordt aangetrokken voor de routinier. Misschien is intern, bijvoorbeeld in de selectie van Jong Ajax, een bekwame vervanger voor handen. ,,Als we iemand halen, moet hij duidelijk beter zijn’’, licht technisch directeur Martin van Geel de clubvisie nader toe. Een nieuwe Ajacied wordt ook niet voor luttele maanden aangetrokken. Hij moet (veel) langer van waarde zijn voor de Amsterdamse club.

John Goossens toonde zich tot nu toe een prima optie op links. De Belofte werd aan de selectie toegevoegd nadat Nicolae Mitea geblesseerd raakte. ,,John doet het goed’’, aldus Ten Cate. ,,Ik ben tevreden. Maar als iedereen weer fit is, gaat hij waarschijnlijk terug naar Jong Ajax. Al weet je dat natuurlijk nooit helemaal zeker. Er zijn wel meer grote spelers langs deze weg tevoorschijn gekomen.’’ Ook nieuwkomer Dennis Rommedahl maakt tot nu toe een goede indruk op Ten Cate. ,,Dennis is een jongen waar we veel kanten mee op kunnen.’’

De blik is, wat versterking betreft, vooral gericht op het middenveld. Met FC Groningen wordt nog wel gesproken over de mogelijke overgang van Luis Suárez. Aanwinsten moeten uiterlijk begin augustus onder contract staan in Amsterdam. Alles met het oog op de veertiende augustus. Dan wacht Ajax de eerste, meteen uiterst belangrijke krachtmeting in de derde voorronde van de Champions League. Voordat het échte grote werk aanbreekt, wil Ten Cate minimaal twee weken hebben gewerkt met een potentiële nieuwkomer. Ajax streeft ernaar om alle posities dubbel bezet te hebben. ,,Alleen dan hoef je zo min mogelijk te schuiven. En als je niet hoeft te schuiven, zorgt dat voor rust in het elftal’’, licht Ten Cate toe.

De trainer sprak in het hotel waar de Ajacieden deze week resideren zijn bewondering uit over de goede sfeer binnen de selectie. Spelers en trainers zijn zich bewust van de uitdagingen die lonken. Ten Cate: ,,Een aantal spelers heeft een geweldige drive om iets moois van dit jaar te maken. Er zit ook veel potentie in dit elftal. De ploeg is jong, maar wel weer een jaar verder. We zijn nu twee weken bezig en de spelers ontwikkelen zich naar een zeer acceptabel niveau. Een jongen als Wesley Sneijder zegt niet voor niks dat hier iets moois ontstaat. We zijn nu al een stuk verder dan afgelopen seizoen rond deze tijd. Dat is toch mijn referentiekader. Vorig jaar moesten we de groep, die we nog niet goed kenden, in vier weken klaarstomen voor het grote werk. Nu zijn we al een stuk verder op de goede weg.’’
Ajax

Eventuele versterking komen dus deze week.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 3:34 pm

er is weer een blik open deuren opengetrokken zeg.

999

Bericht door 999 » vr jul 27, 2007 4:10 pm

Harm schreef:er is weer een blik open deuren opengetrokken zeg.
Harm begint Henk ook door te krijgen :ajaxsmiley.gif: , al zegt Henk meestal het 1 en doet ie het andere ..
Blij met de punten ...

Gesloten