Hier moet ik zowaar een PSV'er gelijk geven. Ajax' openingsbod is natuurlijk genant laag wanneer een voorzitter heeft aangegeven niet te willen verkopen. Als je dan met 3.5 miljoen aan komt zetten slaan alle stoppen door. Logisch.Harm schreef:Tuurlijk. Het ligt nooit aan Ajax...Neefkens schreef:Die komt echt wel, nu gaan ze eindelijk doen wat ze vanaf het begin moesten doen: gewoon zitten en onderhandelen. Dit werd echter onmogelijk door de heer Nijland, die meteen van dik hout ging.
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 10/11
Ik kan uit deze zaak niets anders opmaken, dan dat Ajax, Groningen en Suarez onderling gesproken hebben en dat ze er toch uit gaan komen, ondanks de mooie praatjes van Nijland dat ze er alles aan doen Suarez te behouden (moet ie ook zeggen vind ik).
Ik verwacht dat Ajax gewoon met een substantieel hoger bod komt, ik vermoed iets van 6 a 7 miljoen Euro + een flink % van de winst bij doorverkoop, want Nijland is ook niet achterlijk en laat Ajax echt niet alle winst maken, want Suarez gaat volgens mij over 2 jaar gewoon 15 tot 20 miljoen opleveren voor Ajax.
Denk trouwens wel dat marktwaarde wel hoger was in eerste instantie, maar dat die omlaag is gegaan door die hele arbitrage die eraan zat te komen, en ik kan me niet voorstellen dat Groningen zonder water bij de wijn te doen de zaak had kunnen laten intrekken door Suarez & Co.
Kortom toch verstandig dit denk ik, zo'n arbitrage zaak is toch een vorm van roulette waarbij je nooit 100% zeker weet waarop het balletje valt, en geeft dus voor geen van de partijen garanties. Dus dit op zeker spelen lijkt mij toch ook het beste. En heeft ook geen van de partijen gezichtsverlies.
Uiteindelijk is er in deze zaak dan ook maar 1 verliezer en dat zijn de supporters van de FC die hun beste speler vemoedelijk gaan kwijtraken.

kom kom, zó erg is Harm nu ook weer niet.Scherrer schreef:Hier moet ik zowaar een PSV'er gelijk geven. Ajax' openingsbod is natuurlijk genant laag wanneer een voorzitter heeft aangegeven niet te willen verkopen. Als je dan met 3.5 miljoen aan komt zetten slaan alle stoppen door. Logisch.Harm schreef:Tuurlijk. Het ligt nooit aan Ajax...Neefkens schreef:Die komt echt wel, nu gaan ze eindelijk doen wat ze vanaf het begin moesten doen: gewoon zitten en onderhandelen. Dit werd echter onmogelijk door de heer Nijland, die meteen van dik hout ging.

-
- AT Toto winner 15/16
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Als je eerst 3,5 miljoen bied en in dat gesprek daarna zijn ze ook niet dichter tot elkaar gekomen dan denk ik niet dat ze nu opeens het dubbele gaan bieden.Ik verwacht dat Ajax gewoon met een substantieel hoger bod komt, ik vermoed iets van 6 a 7 miljoen Euro + een flink % van de winst bij doorverkoop
Hopelijk is Ajax al op zoek naar een ander. Dikke kans dat Suárez gaat bijtekenen. Ik schat de kans dat hij naar Ajax komt niet hoog in.
O? Ik dacht dat Groningen Suárez onder geen voorwaarde wilde laten gaan?
De TelegraafVoorzichtige opening voor transfer Suarez
GRONINGEN - Luis Suarez ziet af van een arbitragezaak tegen zijn club FC Groningen. De aanvaller heeft begrepen dat zijn huidige werkgever toch wil meewerken aan een overgang naar Ajax. FC Groningen verwacht echter wel dat de Amsterdammers met een aanmerkelijk verbeterd bod komen.
Suarez spande aanvankelijk een arbitragezaak tegen zijn club aan omdat hij graag naar Ajax verhuist. De Amsterdamse club verweet FC Groningen dat het niet over een overgang wilde onderhandelen.
Directeur Hans Nijland van FC Groningen verklaarde eerder dat hij niet mee wilde werken aan een vertrek van de aanvaller. „Maar dat kwam ook omdat Ajax met een veel te laag bod kwam. De club had maar 3,5 miljoen euro voor Suarez over. Dat is natuurlijk belachelijk laag”, aldus Nijland donderdag.
O? Ik dacht dat Groningen Suárez onder geen voorwaarde wilde laten gaan?
Het stinkt aan alle kanten!
Waarom denk je dat dan?joey schreef:Hopelijk is Ajax al op zoek naar een ander. Dikke kans dat Suárez gaat bijtekenen. Ik schat de kans dat hij naar Ajax komt niet hoog in.
Ik wil er echt niet achter komen wie Ajax nog meer op hun lijstje heeft staan. Suarez is met afstand de beste speler die er met zekerheid op staat.
Ik kan me niet voorstellen dat Suarez die arbitragezaak zomaar laat schieten, ik denk dat hij de toezegging heeft gekregen dat Groningen serieus gaat praten met Ajax, wanneer hij zou afzien van arbitrage. Of Ajax er dan uitkomt met Groningen is een tweede. Ik ben wel met Groningen eens dat 3,5 miljoen een schijntje is, zeker als je weet war Ajax net heeft verkocht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Een arbitragezaak is nergens goed voor. Niet voor Suarez en zeker niet voor de clubs. Ik denk dat het precies is zoals het er staat. Suarez mag nu wel vertrekken, mits Ajax met een aanzienlijk hoger bod komt. Dat zal wel tussen de 6 en 7 miljoen liggen, en ik verwacht dat Ajax dat gaat betalen.joey schreef:Groningen kan aan de prijs vasthouden, want Suárez wil niet meer per se weg. Daarom. En ik zie Ajax, gezien het openingsbod, niet de hoofdprijs betalen.
Dat is denk ik ook het beste nou, Ajax had zowieso wel meegewerkt aan de hogere transfersom als Suarez had verloren. Aangezien ze alles van Suarez laten afhangen én het dan nog maar kort dag wordt om een geschikte vervanger te halen. Nee, dan zeg ik, betaal het maar, we hebben met de Babel miljoenen er het geld voor en als het dan rond de 5/6 miljoen gaat liggen vind ik dat nu niet zo erg meer.Thomas schreef:Een arbitragezaak is nergens goed voor. Niet voor Suarez en zeker niet voor de clubs. Ik denk dat het precies is zoals het er staat. Suarez mag nu wel vertrekken, mits Ajax met een aanzienlijk hoger bod komt. Dat zal wel tussen de 6 en 7 miljoen liggen, en ik verwacht dat Ajax dat gaat betalen.joey schreef:Groningen kan aan de prijs vasthouden, want Suárez wil niet meer per se weg. Daarom. En ik zie Ajax, gezien het openingsbod, niet de hoofdprijs betalen.
Heel de week hoef ik niet te werken, er is totaal geen schot in deze zaak en niet echt belangrijke geruchten rond Ajax. Nu moet ik vandaag eens een keer weer werken, kom ik thuis is er zulk doorbrekend nieuws. Jezus, het lijkt wel expres gedaan ofzo.

Morgen moet ik trouwens weer werken om een uur of 6, zal dus om een uur of acht terwijl ik aan het werk ben het nieuws komen dat Ajax definitief afziet van Suarez of Suarez aangekocht eeft.
Natuurlijk niet, die jongen is daar nog niet ver genoeg voor, bovendien moet je hem helemaal ombouwen naar linksbuiten en zal ook nooit een echte linksbuiten worden. Maar als Ajax hem wil halen dan moeten ze dat nu doen en dan maar ook echt doen..Voetske schreef:Nou, ik kweet niet hoor.Maar is Suarez waar we op zitten te wachten ...
- Ajaciedjuh
En jij wil na Rommedahl weten wie er tweede keus is achter Suarez?LucaS schreef:Wat een paniek dat Suarez misschien wel niet komt. Ik zei twee weken terug al dat dat het gevaar was, en dat het dan wel heel kort wordt tot de voorronde CL. Geweldige Martin heeft dus ongetwijfeld de afgelopen weken gebruikt voor een briljant plan B!
Transfer Suárez 4: clubs zijn er bijna uit
www.voetbalonline.nl, 27 juli 2007 10:17 - Tot op heden loopt de transfer van Luis Suárez erg voorspelbaar. Ook het feit dat de aanvaller zijn arbitragezaak heeft ingetrokken, past in dit scenario. Suárez heeft dit natuurlijk niet zomaar gedaan. De speler, die begeleid wordt door Daniël Fonseca, moet de zekerheid hebben gekregen, dat beide clubs er met elkaar uit zullen komen. Uitsluitend de toezegging van Groningen om te gaan onderhandelen is natuurlijk onvoldoende. Beide partijen hebben water bij de wijn moeten doen. Nu Groningen bereid is om de toekomst van de speler niet langer in de weg te staan, moet Ajax met een bod komen dat hoger ligt dan de aanvankelijk genoemde 3,5 miljoen euro. Aannemelijk is het dan ook dat beide partijen elkaar zullen vinden in een transfersom van rond de 6 miljoen euro.
Voor wat het waard is
www.voetbalonline.nl, 27 juli 2007 10:17 - Tot op heden loopt de transfer van Luis Suárez erg voorspelbaar. Ook het feit dat de aanvaller zijn arbitragezaak heeft ingetrokken, past in dit scenario. Suárez heeft dit natuurlijk niet zomaar gedaan. De speler, die begeleid wordt door Daniël Fonseca, moet de zekerheid hebben gekregen, dat beide clubs er met elkaar uit zullen komen. Uitsluitend de toezegging van Groningen om te gaan onderhandelen is natuurlijk onvoldoende. Beide partijen hebben water bij de wijn moeten doen. Nu Groningen bereid is om de toekomst van de speler niet langer in de weg te staan, moet Ajax met een bod komen dat hoger ligt dan de aanvankelijk genoemde 3,5 miljoen euro. Aannemelijk is het dan ook dat beide partijen elkaar zullen vinden in een transfersom van rond de 6 miljoen euro.
Voor wat het waard is

Laatst gewijzigd door Toppie op vr jul 27, 2007 9:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad, joey. Ze zochten alleen een vervanger voor Babel en dan kom je al gauw uit bij een speler als Suarez. Daar heb je geen scoutreports voor nodig, wat mij betreft. Het is alleen wel jammer dat je nu met Kennedy en Suarez (mocht het doorgaan) twee spelers hebt die het veld in ieder geval niet breed houden. Ik houd van klassieke buitenspelers, maar die lijken helaas verdwenen te zijn.