Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 25, 2007 1:17 pm

Ja, maar Diario Vasco meldt dat RS 'gewoon' geld wil.
Het stinkt aan alle kanten!

Thafunk

Bericht door Thafunk » wo jul 25, 2007 1:25 pm

Als Ajax nou aanbiedt om de medische kosten die met Mitea gemoeid zijn te betalen, dan kan het bedrag nog aardig oplopen! :icon_wink.gif:

cento

Bericht door cento » wo jul 25, 2007 2:18 pm

'Arbitragezaak lijkt onvermijdelijk'

FC Groningen en Ajax hebben nogmaals gesproken over een mogelijke transfer van Luiz Suárez naar Amsterdam. Veel succes leverden de gesprekken echter niet op. "Het stevent nog steeds af op een arbitragezaak", sprak Groningen-directeur Hans Nijland in het Dagblad van het Noorden.

Nijland maakte in een interview met de krant het bod van Ajax openbaar. De hoofdstedelingen hebben 3,5 miljoen euro over voor de Uruguyaan, terwijl FC Groningen een aanzienlijk hoger bedrag verwacht. "Ik heb Ajax gevraagd of de club bereid is om het bod substantieel te verhogen", zei Nijland. "Er is me gezegd dat Ajax wel bereid was tot enige beweging in het bod, maar niet tot een forse verhoging. Als de club daar tot en met maandag nog niet toe bereid is, dan is een arbitragezaak onvermijdelijk."

De preses snapt niet waarom Ajax denkt dat Groningen de speler voor een habbekrats wil laten vertrekken. "Hij is 20 jaar, heeft het afgelopen seizoen in de competitie en bekertoernooien vijftien keer gescoord, kan wedstrijden op zijn kop zetten en heeft bij FC Groningen nog een contract tot medio 2011. 3,5 miljoen euro vinden wij een belediging voor een speler van zijn kaliber. Leg mij eens uit waarom Ajax van Liverpool zeventien miljoen euro krijgt voor Babel en ons maar 3,5 miljoen wil betalen voor Suárez?"

Maandag 30 juli staan FC Groningen en Suárez tegenover elkaar voor de arbitragecommissie van de KNVB. De aanvaller heeft de zaak aangespannen, omdat hij koste wat het kost naar Ajax wil verkassen. De Zuid-Amerikaan beroept zich op financiële en sportieve positieverbetering en hoopt zo onder zijn lopende contract bij FC Groningen uit te kunnen komen. (Bron: Voetbalzone, 07-25/12:16)
ajax.blieb

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 25, 2007 2:29 pm

Mensen kijk wel een beetje wat er al geplaatst is. Ik merk de laatste tijd dat er heel veel overlap is. Een andere bron, maar voor de rest helemaal dezelfde strekking.

gaizka

Bericht door gaizka » wo jul 25, 2007 2:36 pm

Amsterdam Pride schreef:Eerste bericht spreekt over 4 miljoen EN Mitea, tweede bericht over 4 miljoen OF Mitea.

Duidelijk verschil hoor.
Dat is inderdaad het verschil, daarnaast kwam het 1ste bericht van BanJavi.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 25, 2007 2:57 pm

Dat is dus een fout van VOL, natuurlijk gaat het om: én Mitea. :blush.gif:

Het gaat erom dat al het "overschrijf-nieuws" een beetje geweerd wordt.

cento

Bericht door cento » wo jul 25, 2007 3:23 pm

Peter schreef:Mensen kijk wel een beetje wat er al geplaatst is. Ik merk de laatste tijd dat er heel veel overlap is. Een andere bron, maar voor de rest helemaal dezelfde strekking.
Scuzi. :bigups.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo jul 25, 2007 3:32 pm

Neefkens schreef:Dat is dus een fout van VOL, natuurlijk gaat het om: én Mitea. :blush.gif:

En dat 'bronnen' als Voetbal24 en VoetbalOnline héél ver uit de buurt van de 'Betrouwbaar Transfernieuws' topic blijven?

gaizka

Bericht door gaizka » wo jul 25, 2007 3:58 pm

Scherrer schreef:
Neefkens schreef:Dat is dus een fout van VOL, natuurlijk gaat het om: én Mitea. :blush.gif:

En dat 'bronnen' als Voetbal24 en VoetbalOnline héél ver uit de buurt van de 'Betrouwbaar Transfernieuws' topic blijven?
Aangezien er hier voornamelijk over Suarez gepost werd leek dit me de beste plaats, ik zal erop letten in het vervolg!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 25, 2007 4:02 pm

Suárez hervat training bij FC Groningen
25 juli, 15:40 uur

Luis Suárez heeft er zijn eerste training van het seizoen 2007/2008 opzitten. De 20-jarige spits werd met zijn ploeggenoten letterlijk en figuurlijk het bos ingestuurd. Na de duurloop had de Uruguayaan op zijn eerste werkdag van het nieuwe seizoen ook een gesprek met de clubleiding.

Lopen is doorgaans niet het meest favoriete onderdeel van het vak voor een voetballer. Als je dan op weg naar het verfoeide bos ook nog eens de weg kwijt raakt, wordt het humeur er niet beter op. Een handvol auto’s raakte in de achtervolging naar de startplaats in het bos de voorgangers kwijt en moest eerst terugkeren naar Haren om van daaruit te horen te krijgen waar ze heen moesten. Luis Suárez was één van de chauffeurs van de auto’s die dus figuurlijk het bos in werden gestuurd. De jonge spits toverde echter een vrolijke glimlach op zijn gezicht. Hij lijkt onbewogen onder de commotie die rond zijn persoon is ontstaan.

Gesprek
Nadat – op een handvol geblesseerden na – alle spelers na zes kilometer lopen weer terugkeerden op de basis in Haren wreef Suárez olijk over zijn buik. “Dit is goed voor de kilo’s”, grapte de jongeling. Daarna haastte hij zich naar het stadion. In Euroborg had Suárez eerst een gesprek met trainer Ron Jans en manager technische zaken Henk Veldmate, daarna volgde nog een onderhoud met financieel directeur Erik Mulder, waarbij ook Veldmate opnieuw aanschoof.

Uiteraard werd de ontstane situatie rond Suárez besproken. Ajax heeft onlangs een bod van 3,5 miljoen euro uitgebracht op de jonge talentvolle Zuid-Amerikaan. FC Groningen liet bij die gelegenheid weten niet in een onderhandelingstraject terecht te willen komen. Daarop spande Suárez op aanraden van zijn management een arbitragezaak aan om een overgang naar Amsterdam te forceren. Hoewel de insteek van FC Groningen nog steeds is om Suárez aan diens tot medio 2011 lopende contract te houden, wilde de club niet te halsstarrig zijn en is uit goed fatsoen een gesprek aan gegaan met de Ajax-leiding.

Moeilijke situatie
Dit onderhoud leidde niet tot nieuwe inzichten. Ajax liet bij die gelegenheid weten het bod op Suárez niet significant te willen verhogen. FC Groningen wil daarom niet meer verder praten met de Amsterdammers. Hierdoor dreigt op maandag 30 juli de aangekondigde arbitragezaak te dienen in Zeist. Ondertussen bevindt Suárez zich in een moeilijke situatie, zo liet hij aan de aanwezige pers in Euroborg weten.

“Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Een arbitragezaak is niet wat ik wil, ik laat mij hierin begeleiden door mijn management. Het is moeilijk voor mij over deze situatie te praten. In ieder geval voorlopig train ik bij FC Groningen en wacht ik af. Ik zie Ajax als een mooie kans mezelf te verbeteren en ik hoop dat FC Groningen daar dan ook beter van wordt door veel geld voor mij te kunnen krijgen”, schetste Suárez zijn positie.

Uitspraken
Vervolgens werd Suárez geconfronteerd met zijn uitspraken aan het einde van het afgelopen seizoen, waarbij hij in diverse interviews verklaarde nog minimaal een jaar bij FC Groningen te zullen blijven. “Maar dat was toen en in de voetballerij weet je het nooit. Als morgen bijvoorbeeld Real Madrid belt, verandert dat de situatie opnieuw. Maar als de uitkomst is dat ik nog minimaal een jaar bij FC Groningen moet voetballen, dan leg ik me daar bij neer. Natuurlijk ben ik dan nog gemotiveerd en zal ik gewoon mijn best doen voor de trainers, mijn medespelers, de mensen bij de club en de supporters. Geen probleem.”
Groningen

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo jul 25, 2007 5:11 pm

Luis Suárez schreef:Maar dat was toen en in de voetballerij weet je het nooit. Als morgen bijvoorbeeld Real Madrid belt, verandert dat de situatie opnieuw.
Lekker dan! Blijf dan maar gezellig in Groningen, ontzettende luis! Graag of niet.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 25, 2007 6:21 pm

Ach een speler als Suarez is welkom , maar is die nu bang om het Grunn publiek tegen zich te krijgen, dan roep je maar wat...

Op het grunn form hoopt iedereen dat die dus toch blijft , ondanks alle aantijgingen.
Na 4 wedstrijden is men de hele situatie alweer vergeten.

Suarez komt niet ,want dit contract is pas 1 jaar oud. :confused.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 25, 2007 10:36 pm

Snap je zelf nou eigenlijk wat je typt?

Hoe eerder Suárez tekent hoe beter, wat mij betreft. Dan nog een echte controlerende speler - en dat betekent dus niet weer een draver! - voor het middenveld. Onder het mom van vervanging voor Davids, maar eigenlijk gewoon voor wat tactisch vernuft op het middenveld. En als Colin niet voldoet proberen we het maar gewoon met Van der Wiel. Anders kan altijd Heitinga daar nog uit de voeten.

Zo. En daar gaan we nu maar eens een biertje op drinken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 12:20 am

LucaS schreef:2 miljoen omhoog. Het zou kunnen hoor, maar ik denk niet dat Groningen dat substantieel zal vinden. Laten we het hopen, want ik vrees de naam waarmee van geel komt als dit niet door gaat. Suarez is voor mij (nog) niet goed genoeg, heeft nog alles te bewijzen, maar goed, een mens moet wat. Wat mij betreft laten ze Goossens staan en groeien
Goossens mist in mijn ogen de snelheid, actie en versnelling om te functioneren in deze aanval.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jul 26, 2007 7:36 am

Thomas schreef:
LucaS schreef:2 miljoen omhoog. Het zou kunnen hoor, maar ik denk niet dat Groningen dat substantieel zal vinden. Laten we het hopen, want ik vrees de naam waarmee van geel komt als dit niet door gaat. Suarez is voor mij (nog) niet goed genoeg, heeft nog alles te bewijzen, maar goed, een mens moet wat. Wat mij betreft laten ze Goossens staan en groeien
Goossens mist in mijn ogen de snelheid, actie en versnelling om te functioneren in deze aanval.
Heb je gelijk in Thomas, maar de aanvallers die nu worden gekocht staan er ook nog niet direct. Dan gaat ook mijn voorkeur idd uit naar jeugdspelers die bekend zijn met het systeem en alleen maar kunnen groeien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 10:17 am

Goossens zou volgens mij (maar ik ken hem niet door en door) een goede speler kunnen zijn voor Ajax I, in een soort Ronald de Boer-rol op links. Maar in de huidige aanval mist Ajax een snel aanspeelpunt met diepgang, een versnelling en een actie.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 26, 2007 10:18 am

Rommedahl! Een soort Babel, alleen dan met iets betere eindpass
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 10:20 am

Klopt. Dinsdag was duidelijk merkbaar en opmerkelijk dat een beperkte voetballer als Rommedahl zoveel verschil kon maken in de aanval. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Rommedahl vaak in de basis zal starten. En daarnaast heb ik liever Kennedy op rechts en Suarez op links.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 26, 2007 10:28 am

Thomas schreef:Klopt. Dinsdag was duidelijk merkbaar en opmerkelijk dat een beperkte voetballer als Rommedahl zoveel verschil kon maken in de aanval.
Dat kwam vooral omdat Ajax bijvoorbeeld Gabri moest missen en daarom veel te statisch was. Een speler die beweging brengt, wie dan ook, is dan een vooruitgang.

Dus jij vindt Rommedahl beter dan Babel, Luuk?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 10:33 am

Maar ook de tweede helft deed Gabri niet mee en ging Ajax er sterk op vooruit met Rommedahl voor Goossens.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 26, 2007 10:35 am

Omdat Rommedahl veel meer diepgang in zijn spel heeft.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 26, 2007 10:37 am

joey schreef:Dus jij vindt Rommedahl beter dan Babel, Luuk?
Ik denk dat Rommedahl uit de PSV-tijd (nu kan ik hem nog niet beoordelen) niet slechter is dan Babel. Beiden kunnen passeren op basis van kracht/snelheid (Babel meer op kracht, Rommedahl snelheid), in plaats van techniek, en beiden hebben het te druk met hun eigen actie en gebrekkige techniek om echt overzicht te houden. Maar ik denk dat Rommedahl net iets meer zal scoren en bruikbare assists zal afgeven

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 10:40 am

joey schreef:Omdat Rommedahl veel meer diepgang in zijn spel heeft.
Uhm, je herhaalt nu wat ik zeg, Joey. Zie mijn post nummer 8 van onderen. :blush.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 26, 2007 10:48 am

LucaS schreef:
joey schreef:Dus jij vindt Rommedahl beter dan Babel, Luuk?
Ik denk dat Rommedahl uit de PSV-tijd (nu kan ik hem nog niet beoordelen) niet slechter is dan Babel. Beiden kunnen passeren op basis van kracht/snelheid (Babel meer op kracht, Rommedahl snelheid), in plaats van techniek, en beiden hebben het te druk met hun eigen actie en gebrekkige techniek om echt overzicht te houden. Maar ik denk dat Rommedahl net iets meer zal scoren en bruikbare assists zal afgeven
Volgens mij is er werkelijk niets dat Rommedahl beter kan dan Babel.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 26, 2007 10:49 am

Zijn rendement lag (in zijn PSV tijd tenminste) boven dat van babel. En vanwege zijn snelheid bindt ook hij anderhalve tegenstander. Het zal best dat hij theoretisch slechter is dan Babel. Gelukkig zijn theorie en praktijk zelden gelijk

Gesloten