Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano

Bericht door Mano » di jul 24, 2007 11:17 am

nog ff en we halen Litmanen terug..... als er 1 lekker vaak geblesseerd is... :biggrin.gif:

tot nu toe begrijp ik de gedachtes wel maar zolang er geen ECHTE versterkingen komen zijn het flut-aankopen!
Rommeldahl en Urzaiz (heb ik het over)
jaja, ik brand ze af voor ze 1 minuut gespeeld hebben...

maar Urzaiz is voor de bank. Prima, goeie gedachte, maar regel dan eerst 11 goeie basisspelers.
Rommeldahl....die kan alleen maar rennen, en 1 op de 7 passes komen binnen de 11meter. Dus als ajax druk zet en er geen ruimte is, kan je Rommeldahl op de bank zetten.

dus we hebben 2 goeie inval krachten gekocht!!
Urzaiz voor het trek en duw werk bij een achterstand en
Rommeldahl voor de counter bij een voorsprong.

koop nu nog 2 a 3 directe versterkingen en het kan wat worden...

een vervanger huren voor davids snap ik ook...
al denk ik wel: koop meteen een goeie vervanger, Davids is nl. al 34. die loopt nog max 1 jaar mee. kan geen kwaad om meteen een vervanger te halen. Maar... als ze die nog niet in de smiezen hebben is huren een optie.

maar voor nu zeg ik: KOOP DIE 2 ECHTE VERSTERKINGEN !!! :666.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

gaizka

Bericht door gaizka » di jul 24, 2007 11:56 am

Het verbaast mij wel dat Ajax zo zuinig is met het geld, wat is hier de gedachte achter? Alles achter de hand houden en dan volgend jaar flink investeren? Of heeft van Geel misschien spelers op het oog waarvan hun contract volgend jaar afloopt en vind hij het zonde om er nu geld aan uit te geven?

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 24, 2007 1:52 pm

Triest, diep triest. Ik heb al zeer mijn twijfels over van Geel, maar mocht dit doorgaan dan houdt het helemaal op voor mij.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 24, 2007 2:22 pm

Ach, dat met Nilsson was ook onzin.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jul 24, 2007 2:25 pm

Toch zou Ono niet eens zo'n vreemde keuze zijn. Je huurt hem voor weinig en hij hoeft het maar drie maanden vol te houden. Toen hij nog bij feyenoord speelde was hij eigenlijk de enige waar ik respect voor had.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » di jul 24, 2007 2:26 pm

Maar Ono lijkt in niks op Davids (op zijn lengte na dan). We hebben een jager nodig. Geen fragiele speler als Ono. Hoe goed hij dan ook kan voetballen.
Ik ben

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 24, 2007 2:27 pm

Ik zie het niet voor me, Ono en Sneijder samen op een driemansmiddenveld.
Ono is wel een goede voetballer, maar ik begrijp dat hij door blessures afgezakt is.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jul 24, 2007 2:30 pm

Is zo, maar je krijgt wel meer mogelijkheden op het middenveld. Wat is die Prieto voor speler?

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 24, 2007 2:31 pm

Een rechtsbuiten, toch?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 24, 2007 2:37 pm

De VI meld het ook.
'Ajax wil Ono huren als vervanger Davids'

24/7/2007 9 :03

Shinji Ono zou bij Ajax wel eens de tijdelijke opvolger van Edgar Davids kunnen worden. De Japanse oud-Feyenoorder, die zelf graag wil terugkeren naar Europa, is aangeboden in Amsterdam.

Dat Davids er naar verwachting drie maanden uitligt vanwege een gebroken scheenbeen is hard aangekomen bij Ajax, dat het noodzakelijk acht een vervanger aan te trekken. Ono is een belangrijke kandidaat en bovendien beschikbaar. Zijn Japanse werkgever Urawa Red Diamonds zou bereid zijn de 27-jarige middenvelder een jaar te verhuren.

Ono stond vanaf de zomer van 2001 onder contract bij Feyenoord. De middenvelder groeide in Rotterdam uit tot basisspeler, maar was vaak afwezig vanwege blessures en interlandverplichtingen. In januari besloten Feyenoord en Ono uit elkaar te gaan en keerde de 55-voudig international terug naar zijn oude club Urawa Red Diamonds.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 24, 2007 2:38 pm

Hoe kan dat nou toch?! Een compleet ander soort speler! Van Geel en Ten Cate zijn malloten, maar zo dom zullen ze toch ook weer niet zijn? :eusa_pray.gif:
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 24, 2007 2:47 pm

In principe is het wel een goed teken dat men zich niet blind staart op aanjagers, want daar hebben we er zat van. Tactisch sterke spelers graag!

Harm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 2:55 pm

Ik dacht dat jullie een coach op het middenveld nodig hadden.

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 24, 2007 3:04 pm

Waar is jullie nieuwe ''coach'' dan, na het vertrek van Cocu? Van de Leegte, Bakkel of Zonneveld? :drecul.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di jul 24, 2007 3:04 pm

Ono? :confused.gif: Waarom? Ik kan het gewoon niet bevatten. :crazy.gif:

Harm

Bericht door Harm » di jul 24, 2007 3:17 pm

Beloki schreef:Waar is jullie nieuwe ''coach'' dan, na het vertrek van Cocu? Van de Leegte, Bakkel of Zonneveld? :drecul.gif:
Huh? Waar slaat dat op?

Davids is vooral gehaald om zijn coachende kwaliteiten en het feit dat Ten Cate een verlengstuk op het middenveld nodig had. Tactisch is Davids een stuk minder.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jul 24, 2007 3:50 pm

dus had het al met al beter geweest als er een nieuwt TD en Staf zouden zitten. Maar goed dat wordt door meerdere al een langere tijd al geschreeuwd hier. Schaduwlijst.... Aankopen voor nu... Nee ik zie het somber in.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jul 24, 2007 4:06 pm

LucaS schreef:Hoe kan dat nou toch?! Een compleet ander soort speler! Van Geel en Ten Cate zijn malloten, maar zo dom zullen ze toch ook weer niet zijn? :eusa_pray.gif:
Volgens mij zit VI nog wat door te draven op dat suggestieve bericht van De Telegraaf. Nergens zie ik een citaat van Van Geel of HTC. Maar als het inderdaad wel zo is, pfff... Ono is geen slechte voetballer, daar niet van, maar je moet juist je balans op het middenveld herstellen met de vervanger van Davids. Met zo'n vlieggewicht als Ono op de linkshalf ligt de hele boel in die linie weer uit zijn hengsels, met alle gevolgen voor vooral de verdediging. Leuk, zo'n middenveld dat weer direct overgestoken kan worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 24, 2007 4:10 pm

Ik ga er voor het gemak van uit dat het NIET waar is. Hoeveel slecht nieuws kun je als Ajacied in een paar dagen verdragen?

Daniel

Bericht door Daniel » di jul 24, 2007 4:15 pm

joey schreef:Ik ga er voor het gemak van uit dat het NIET waar is. Hoeveel slecht nieuws kun je als Ajacied in een paar dagen verdragen?
Dat vroeg ik mijzelf hier ook al af na de beenbreuk van Davids en de aankoop van Rommedahl joey..

boa

Bericht door boa » di jul 24, 2007 4:19 pm

Vorig jaar toen ze Davids niet konden halen haalden ze de stylist Roger... Wat dat betreft komt Ono nog meer in de richting, dus men gaat vooruit. :headbang.gif:

Even zonder gein : Op zich is Ono helemaal geen slechte speler en hij zou een welkome versterking zijn (zeker in de breedte). Hij zou zowel links als centraal op het middenveld uitstekend kunnen spelen. Zag hem van de week nog even tegen Man. United. Altijd een genot om hem te zien spelen.

Maar om Davids te vervangen is hij niet geschikt. Ik vond het idee om Emanuelson door te schuiven en een andere linksback te zoeken eigenlijk wel een goeie.

elliquido

Bericht door elliquido » di jul 24, 2007 5:01 pm

En we hebben jan vertonghen nog voor linkshalf
klasse speler en tevens bikkelaar.

en vermaelen kan ook op linksback in geval van nood
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 24, 2007 5:56 pm

Emanuelson is natuurlijk net zo min geschikt voor de Davids-rol als Ono. Als er een speler in onze selectie geen aanjager is, dan is het Urby wel.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 24, 2007 11:17 pm

Ono niet de vervanger van Davids maar van Schneider.
Shinji Ono wil terug naar Europa
ROTTERDAM - Shinji Ono wil terugkeren naar Europa om zijn voetballoopbaan nieuw leven in te blazen.

Shinji Ono. FOTO ANP
Nederland en de eredivisie zijn voor de 27-jarige Japanner een serieuze optie. Maar zijdelingse interesse van Ajax en Feyenoord is tot nu toe niet concreet geworden.

In de winterstop van het vorige seizoen brak Ono nog met Feyenoord, dat de middenvelder voor zo’n 2,5 miljoen euro verkocht aan Urawa Red Diamonds.

,,Bij Urawa is het niet geworden wat Shinji ervan had gehoopt,’’ stelt zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker. ,,We zijn nu aan het kijken of er opnieuw kansen liggen in Europa. Ik kan niet ontkennen dat er contact is geweest met Ajax, zoals ook Feyenoord een tijdje terug heeft gepolst hoe het met Shinji is. Onder trainer Bert van Marwijk heeft hij natuurlijk een goede periode gekend in de Kuip, maar concreter is het niet geworden.’’

Feyenoord heeft met de Turk Nuri Sahin inmiddels een talent voor de halfposities aangetrokken. ,,Het contact met Ajax dateert ook van een tijdje terug en dat was naar aanleiding van alle transferperikelen rond Wesley Sneijder. Daarna heeft ook Ajax zich niet meer laten horen, geen idee of ze daar nog steeds aan hem denken,’’ aldus Dekker.

Ono zou ook een entree in de Engelse Premier League wel zien zitten. Er was vorig seizoen al eens concrete interesse van Bolton Wanderers. Maar nu Ono zijn plaats in de Japanse nationale ploeg heeft verloren, lijkt een transfer door de regels voor niet-EU-spelers in Engeland momenteel niet haalbaar.

Chiel Dekker: ,,In die zin wordt Shinji in zijn keuze beperkt. Aan de andere kant kan het ook een voordeel zijn dat hij geen international meer is: een Europese club hoeft hem niet meer af te staan voor slopende reizen naar Japan.’’
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 24, 2007 11:18 pm

InnerHarbour schreef:Ono niet de vervanger van Davids maar van Schneider.
:hypocrite.gif:

Gesloten