Voorbereiding op het seizoen 2007-2008
Niet mee eens, ik vind dat Ajax aardig druk zet. Daardoor hebben we de bal meestal snel weer terug. Ik weet niet wat jij verwacht? Tot een paar jaar geleden zagen we echt geen beelden van zo'n wedstrijd. De voorbereiding duurt nog twee weken. Het zou niet zo best zijn als Ajax nu al optimaal scherp en in vorm was.Mano schreef:het loopt een 'beetje' maar blijft bagger!
met dit team win je de oorlog niet !!!
Het stinkt aan alle kanten!
vergeet niet dat Glasgow ook aan het voorbereiden is...
en op dit moment (2de helft) is het hoop spectacel, maar toen beide teams uit hun eigen organisatie speelde creeerde ajax geen kans...
Ik verwacht geen wonderen, maar er moet nog kwaliteit bij.
was niet denderend!
en op dit moment (2de helft) is het hoop spectacel, maar toen beide teams uit hun eigen organisatie speelde creeerde ajax geen kans...
Ik verwacht geen wonderen, maar er moet nog kwaliteit bij.
was niet denderend!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Kweet niet... misschien dat ik er totaal geen verstand van heb, maar ik vond Kennedy helemaal niet zo geweldig. Traag, niet echt productief in wat hij deed... hij 'werkt' wel, maar ben er (nog) niet van onder de indruk...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Daar heb je absoluut een punt. dit soort wedstrijden moet je niet uitzenden...joey schreef:Natuurlijk. Je kunt je afvragen wat de zin ervan is om dit soort wedstrijden uit te zenden. Voor ons supporters is het leuk, maar het stelt niets voor.Mano schreef:vergeet niet dat Glasgow ook aan het voorbereiden is...
De eerste kennis making moet gewoon A'dam Tournament zijn.
maar.... kom op...
Ajax moet toch nog minimaal 2 man bij kopen, dit KAN het toch niet zijn????????? dan gaan we toch CL, UEFA geen noten kraken??

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Giacomo Puccini
Het is maar de eerste echte oefenwedstrijd dus nog veel te vroeg voor conclusies, maar ik denk dat het op de rechtervleugel toch aardig snor zit. Kennedy speelde een ongelukkige tweede helft maar aan kleine dingen zie je wel dat hij het in zich heeft om van grote waarde te worden. Met Rommedahl heb je een heel ander type zodat je verschillende tactieken toe kunt passen en een snelle wisselspeler kunt inbrengen. De Mul ben ik al vergeten.
Over de linker vleugel kunnen we daarentegen alleen maar somber zijn. Er moeten 2 mensen bij waarvan één er direct moet staan. Werk aan de winkel.
Maduro: zucht...
Colin: is zijn tweede wedstrijd in Schotland van hetzelfde niveau dan kan hij lekker op het Eiland blijven.
Over de linker vleugel kunnen we daarentegen alleen maar somber zijn. Er moeten 2 mensen bij waarvan één er direct moet staan. Werk aan de winkel.
Maduro: zucht...
Colin: is zijn tweede wedstrijd in Schotland van hetzelfde niveau dan kan hij lekker op het Eiland blijven.
Ajax!
Dit zegt allemaal niets. Of hooguit een klein beetje.Mano schreef: Ajax moet toch nog minimaal 2 man bij kopen, dit KAN het toch niet zijn????????? dan gaan we toch CL, UEFA geen noten kraken??
Spelers als Urby en Sneijder waren vandaag waardeloos. Terwijl je weet dat zo o zo goed kunnen voetballen. Na twee weken conditiewerk kan het zomaar in de benen zakken en kan een speler traag en sloom lijken, zoals Kennedy vandaag.
Ik zag zeker aanzetten tot goed voetbal, maar het moet allemaal een tempootje hoger en de aanvallers moeten scherper zijn. Komt ongetwijfeld goed.
(BTW, de Rangers moesten vandaag iets laten zien. Is niet gelukt.)
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vond Kennedy véél beter op rechts dan op links. Lekker daar houden, want dat ging echt zo slecht niet. Op links zou ik met het huidige materiaal Urby opstellen, maar nog liever natuurlijk Suárez.Duke schreef:Die druk was er in de eerste helft veel minder, in de tweede helft gaat het een stuk beter. Het zou me niet verbazen wanneer Ten Cate (voorlopig) met Kennedy op links gaat spelen. Rommedahl doet het aardig op rechts.
Overigens vond ik Sneijder vandaag (ondanks dat hij niet scherp was) voor zijn doen wel erg dwingend in het positiespel. Van zijn tunnelvisie heb ik vandaag niets gemerkt. Maar hij en Huntelaar mogen scherper, al komt dat wel goed.
Verder snap ik de kritiek op Maduro niet, want die vond ik helemaal niet zo slecht spelen. Niet bijzonder, maar kennelijk kan die jongen niets goed doen. Iets meer beweging van Heitinga was lekker geweest, want dan had hij direct het middenveld kunnen inspelen (waar toch zijn kracht ligt van achteruit).
Waar Thomas vandaan haalt dat Urby linkshalf en Ogararu rechtshalf speelde snap ik niet, want die speelden toch overduidelijk als wingbacks. Heitinga en Sneijder waren de enige centrale middenvelders. Ook wel een logische opstelling, eigenlijk. Zo compenseer je het gemis van Davids met Heitinga - zonder dat deze heel veel meters moet maken.
Colin viel me erg tegen. Die jongen moet beter kunnen.
Eens. Ik denk ook dat het voor een groot deel aan de fitheid ligt. Ajax mist simpelweg de pit en explosiviteit, wat vooral te zien was aan Sneijder en Kennedy.joey schreef:Ik zal maar eens een afwijkend geluid laten horen. Ik vind het allemaal wel meevallen. Natuurlijk, Ajax is nog niet scherp, maar wat wil je? Het is de eerste serieuze oefenwedstrijd.
Mwah, in de eerste helft was de beweging zonder bal erbarmelijk slecht. Oga en Urby wisten niet wat ze met hun positie aanmoesten, Sneijder zakte niet in, Huntelaar liep nooit vrij, Kennedy en Goossens communiceerden en klikten niet goed met hun slecht aansluitende halfspelers.joey schreef:Vind het positiespel redelijk. Voorin ontbreekt de eindpass. Jammer, maar dat komt nog wel. Sneijder kan beter dan hij vandaag laat zien, dat weten we allemaal.
De tweede helft liep het al beter.
Rangers wilde helemaal niets laten zien. Iedereen zakte in, waardoor Ajax in een kom kwam te spelen. Het ontbrak Ajax aan creativiteit, fitheid en snelheid om iets te creeren, dus mochten onze jongens nog wel een paar uur in dat kommetje de bal rondspelen.joey schreef:Die is zwak.brigade zuid schreef:Wat vind je van Collin dan Joey?
Dit is niet het basisteam van Ajax. Bovendien spelen de Rangers thuis en willen wat laten zien. Ajax is toch aardig dominant in balbezit, ik ben niet ontevreden.
Colin durfde niets. De enige verdediger die een bal naar voren durfde te spelen was Vermaelen, die een dikke plus verdient voor deze wedstrijd. Hij was ook niet voor niets degene die de aanval van de prachtige 1-1 opzette. Wat een heerlijke teamgoal, zeg.
Rommedahl is een hele simpele voetballer, maar mede dankzij dat ene snelle aanspeelpunt ging Ajax een stuk beter spelen. Rommedahl was naast Vermaelen en Johnny de enige die mij echt in positieve zin opviel.Thomas schreef:Voorin missen we de snelheid van Babel. Goossens, Huntelaar en Kennedy vind ik toch wel erg sloom. Sneijder zakt voor geen meter in en oogt niet fit. Of hij heeft er gewoon geen zin, maar dat gaat hopelijk nog wel over.
De centrumverdedigers ogen debiel omdat ze de bal, op Vermaelen na, allemaal alleen maar op elkaar spelen, maar dat is vanwege het totale gebrek aan beweging op het middenveld.
- SylvievdVaart
Kennedy op links is inderdaad bij gebrek aan beter, maar voorlopig voor mij de beste optie.Bertje schreef:Ik vond Kennedy véél beter op rechts dan op links. Lekker daar houden, want dat ging echt zo slecht niet. Op links zou ik met het huidige materiaal Urby opstellen, maar nog liever natuurlijk Suárez.Duke schreef:Die druk was er in de eerste helft veel minder, in de tweede helft gaat het een stuk beter. Het zou me niet verbazen wanneer Ten Cate (voorlopig) met Kennedy op links gaat spelen. Rommedahl doet het aardig op rechts.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik kraak geen spelers af.. ben het met je eens, voorbereiding...joey schreef:Dit zegt allemaal niets. Of hooguit een klein beetje.Mano schreef: Ajax moet toch nog minimaal 2 man bij kopen, dit KAN het toch niet zijn????????? dan gaan we toch CL, UEFA geen noten kraken??
Spelers als Urby en Sneijder waren vandaag waardeloos. Terwijl je weet dat zo o zo goed kunnen voetballen. Na twee weken conditiewerk kan het zomaar in de benen zakken en kan een speler traag en sloom lijken, zoals Kennedy vandaag.
Ik zag zeker aanzetten tot goed voetbal, maar het moet allemaal een tempootje hoger en de aanvallers moeten scherper zijn. Komt ongetwijfeld goed.
(BTW, de Rangers moesten vandaag iets laten zien. Is niet gelukt.)
Maar je ziet aan de aanname van Sneijder, en de manier hoe hij open draait als hij een bal aanneemt dat hij kan voetballen...
ik zoek dat soort details bij aankopen...dat stemt me positief... dat geeft hoop.
dat renwerk van rommeldal in de 70ste minuut zegt me niets...
wat wel positief was , was dat ie overzicht hield. (hebben we weleens anders gezien bij PSV)
maar ja... oefenpot, er stond geen druk op.
Kennedy is in ieder geval slim in balbezit (maar die kansen moeten er in, kale!), maar zoekt altijd naar zijn rechterbeen en hangt toch het liefst aan de zijkant. Dat loopt dus niet lekker. Ik heb Kennedy liever op rechts en dan een speler met een echte actie op links. Urby dus.Duke schreef:Kennedy op links is inderdaad bij gebrek aan beter, maar voorlopig voor mij de beste optie.Bertje schreef:Ik vond Kennedy véél beter op rechts dan op links. Lekker daar houden, want dat ging echt zo slecht niet. Op links zou ik met het huidige materiaal Urby opstellen, maar nog liever natuurlijk Suárez.Duke schreef:Die druk was er in de eerste helft veel minder, in de tweede helft gaat het een stuk beter. Het zou me niet verbazen wanneer Ten Cate (voorlopig) met Kennedy op links gaat spelen. Rommedahl doet het aardig op rechts.
De Rangers spelen zelfs tegen de FC Bal op Dak voor 30.000 toeschouwers. Van die club wordt altijd wat verwacht. Maar ze waren doodsbenauwd voor Ajax. Een goed teken.Thomas schreef:Rangers wilde helemaal niets laten zien.
Voor de rest zegt het me allemaal niets. Op grond van deze wedstrijd zou je KJH aftesten.
Wellicht doelt Duke op het opzetten van de combinatie, dat Kennedy op links veel beter afging. Maar dat had meer met Urby te maken, in mijn ogen. In de tweede helft werden hij en Sneijder toch stukken actiever.Bertje schreef:Ik vond Kennedy véél beter op rechts dan op links. Lekker daar houden, want dat ging echt zo slecht niet. Op links zou ik met het huidige materiaal Urby opstellen, maar nog liever natuurlijk Suárez.
Sneijder oogde lui, niet scherp en niet fit, maar wanneer hij de bal eenmaal had was het inderdaad prima. 1 Keer raken en goed de zijkanten opzoeken.Overigens vond ik Sneijder vandaag (ondanks dat hij niet scherp was) voor zijn doen wel erg dwingend in het positiespel. Van zijn tunnelvisie heb ik vandaag niets gemerkt. Maar hij en Huntelaar mogen scherper, al komt dat wel goed.
Maduro werd weinig opgezocht door Rangers en kon op die manier geen schade aanrichten achterin. Met zijn gebrek aan snelheid en defensief inzicht gaat hij geen wedstrijd moeiteloos uitspelen als verdediger. Vandaag kon hij echte doen waar hij goed in is: met passes strooien en proberen het tempo hoog te houden. Die jongen zal echter moedeloos zijn geworden van wat er direct voor hem gebeurde (Heitinga stond constant tussen twee man) en met wat er voor Colin en Vermaelen gebeurde. De pogingen van Maduro waren tevergeefs.Verder snap ik de kritiek op Maduro niet, want die vond ik helemaal niet zo slecht spelen. Niet bijzonder, maar kennelijk kan die jongen niets goed doen. Iets meer beweging van Heitinga was lekker geweest, want dan had hij direct het middenveld kunnen inspelen (waar toch zijn kracht ligt van achteruit).
Ik zag er niets in. Echte wingbacks bieden zich niet aan zoals Urby en Oga deden. Echte halfspelers overigens ook niet, maar pas in de tweede helft ging vooral Urby wat meer als wingback spelen. Maar in de eerste helft heb ik Urby en vooral Oga amper langs de lijn gezien. Ik ben benieuwd of Ten Cate nog uitleg gaat geven over de opstelling.Waar Thomas vandaan haalt dat Urby linkshalf en Ogararu rechtshalf speelde snap ik niet, want die speelden toch overduidelijk als wingbacks. Heitinga en Sneijder waren de enige centrale middenvelders. Ook wel een logische opstelling, eigenlijk. Zo compenseer je het gemis van Davids met Heitinga - zonder dat deze heel veel meters moet maken.
Inderdaad, de Rangers zitten nota bene een week voor de 2e voorronde CL. Dat je dan voor eigen publiek zo armetierig speelt tegen een zwaar gehandicapt Ajax, dat nog geen serieuze wedstrijd gespeeld heeft en nog maar een paar weekjes in training is... Jeminee, het grootste deel van de wedstrijd een beetje achterover hangen en gokken op een uitbraakje. Te triest voor woorden. Als ik een fan van de Rangers was geweest, had ik me nu flink zorgen zitten maken over de nabije toekomst van mijn favorieten.joey schreef: BTW, de Rangers moesten vandaag iets laten zien. Is niet gelukt.
- Fenerbahce
Rommedahl was okee, net zoals Heitinga .. Voor de rest inderdaad allemaal slappe hap, balletje breed, balletje achteruit, maar ja het is maar een oefenpotje, niet teveel waarde aan hechten ...SylvievdVaart schreef:Slappe hap, gelukkig had ik mijn champie nog binnen handbereik. Maar was wel verrast door ZoefZoef. Voorlopig, dan.
Vanaf half augustus verwacht ik weer het echte Ajax te zien ...

Before you judge someone, walk for three months in his shoes.
- SylvievdVaart
O ja, dat is inderdaad ook nog wel een vermelding waard; Heitinga speelde best aardig. Het was wel even wennen, zo op het oog een matig elftal, maar goed, let's see the Amsterdam Tournement. Eerste plaats! Vanzelfsprekend!Fenerbahce schreef:Rommedahl was okee, net zoals Heitinga ..SylvievdVaart schreef:Slappe hap, gelukkig had ik mijn champie nog binnen handbereik. Maar was wel verrast door ZoefZoef. Voorlopig, dan.

En o ja, Sneijdert, scheld ook vooral op jezelf als je een verkeerde pass geeft.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy