En ik vond Co ´Loens´ Adriaanse een nog veel mindere Ajax-trainer.joey schreef:Wimpey vond Co 'Buik' Adriaanse helemaal niets.

Al heeft ie het nà Ajax goed gedaan, ere wie ere toekomt.
Moderator: mods
Deportivo huurt opnieuw oud-Ajacied Filipe
23/7/2007 10:25
Luis Filipe speelt ook komend seizoen voor Deportivo La Coruña. De voormalige Ajacied wordt wederom voor een jaar gehuurd van Real Madrid.
De 21-jarige linkspoot voegt zich vandaag bij de selectie, meldt de website van de club uit Galicië. Drie jaar geleden stapte Filipe over van het Braziliaanse Figueirense naar Ajax, waar hij een seizoen in de jeugd speelde. In de zomer van 2005 belandde hij bij Real Madrid Castilla, het tweede elftal van het 'grote' Real. Een jaar later ging hij op huurbasis aan de slag bij Depor.
Espanyol, zou geen verkeerde club zijn!Kanu mogelijk weg bij Portsmouth
www.voetbalonline.nl, 23 juli 2007 19:10 - Nwankwo Kanu kan met zijn huidige werkgever Portsmouth maar niet tot overeenstemming komen over een nieuw contract. Zoals het er nu naar uitziet, gaat de 30-jarige Nigeriaanse-aanvaller voor Espanyol uitkomen in de Primera Division.
Kanu kwaam eerder uit voor Fed Works, Iwanyanwu, Ajax, Inter, Arsenal, West Bromwich Albion en Portsmouth
Het Engelse voetbal kan hij al helemaal niet meer aan.Wednesday nodigt Kluivert uit voor stage
23/7/2007 22:02
Sheffield Wednesday heeft Patrick Kluivert een stage aangeboden. De 31-jarige spits zit zonder club omdat PSV weigerde zijn aflopende contract te verlengen.
Sheffields voorzitter Brian Laws verkondigde voor BBC Radio Sheffield dat hij heeft aangeklopt bij Oranje's topscorer aller tijden. 'Ik heb een goede contactpersoon in Nederland, die de zaakwaarnemer van Kluivert is. We hebben de jongen uitgenodigd en ik wil hem eens aan het werk zien. Het is een mogelijkheid. Er is op dit moment nog niets concreet, maar we hebben geïnformeerd.'
Kluivert stond het afgelopen seizoen onder contract bij PSV, waarvoor hij in zestien competitieduels tot drie doelpunten kwam. Vijf keer begon hij in de basis. Eerder droeg de 79-voudig international de shirts van Valencia, Barcelona, AC Milan, Ajax en Newcastle United.
Sheffield Wednesday eindigde het afgelopen seizoen op de negende plaats in het Championship, het tweede profniveau van Engeland
VISheffield past niet in toekomst Kluivert
Sheffield Wednesday heeft toch een afzegging van Patrick Kluivert ontvangen om op proef te komen bij de Engelse club. De 31-jarige spits houdt zijn handen vrij voor andere geïnteresseerde clubs.
'Ik wacht rustig af', vertelde Kluivert aan De Telegraaf. 'Mijn zaakwaarnemer legt alle aanbiedingen naast elkaar, waarna ik een beslissing zal nemen. Met de interesse van Sheffield Wednesday ben ik vereerd, maar een overgang past niet in mijn toekomstplannen.'
Na zijn vertrek bij PSV, waar hij geen contractverlenging kreeg, bleef het lange tijd stil rond Kluivert. Sheffield Wednesday was de eerste club die openlijk lonkte naar de diensten van de spits, maar krijgt nu nul op het rekest.
Tip van Gronkjear?Komst Wamberto naar AGOVV onzeker
1/8/2007 11:01
De kans dat Wamberto naar AGOVV Apeldoorn komt, is aanzienlijk kleiner geworden. De Braziliaan speelde een proefwedstrijd, maar gokt nu op een Deense club.
De 32-jarige aanvaller speelde mee bij AGOVV in het oefenduel met de Israëlische club Kyriat Shmona. De Apeldoorners zien volgens Omroep Gelderland in de ex-Ajacied de gewenste aanvallende versterking achter spits Ruud ter Heide.
Wamberto gaat echter eerst proberen een contract af te dwingen bij de Deense kampioen FC Kopenhagen.
Eeuwig zonde dat we niet vaker van deze geweldige voetballer hebben kunnen genieten. Dit zou weleens het einde van zijn carriere kunnen betekenen...Weer zware blessure voor Jari Litmanen (36)
2/8/2007 18:30
Jari Litmanen ligt er lang uit. De Finse middenvelder van Malmö FF moet worden geopereerd aan zijn achillespees. Zijn verblijf bij de Zweedse club zit er dan ook op. Beide partijen kwamen overeen zijn contract te ontbinden.
Ook de Finse nationale ploeg, die nog volop in de race is voor kwalificatie voor het EK in 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, zal hem in de resterende zes wedstrijden moeten missen.
'Ik moet onder het mes en heb vier tot zes maanden nodig om te herstellen', vertelde de 36-jarige ex-Ajacied aan UEFA.com. 'Dat betekent dat ik niet meer voor Malmö uitkom. Maar ik heb het er wel erg naar mijn zin gehad.'
Dit kalenderjaar speelde Litmanen door blessureleed nog geen enkele wedstrijd voor Malmö. Wel kwam hij twee keer uit voor Finland. Litmanen staat inmiddels op 108 interlands en 28 goals.
'Het is eeuwig zonde dat we zo weinig hebben kunnen gebruikmaken van zijn kwaliteiten', aldus Malmö's algemeen directeur Hasse Borg. 'Toch zijn we blij dat hij bij ons is geweest. Jari was op en buiten het veld een geweldige prof en een rolmodel voor de jongere spelers.'
De carrière van Litmanen staat bol van fysieke problemen. De zwaargebouwde schaduwspits speelde vijf seizoenen geleden in dienst van Liverpool voor het laatst tenminste twintig competitieduels. In Spanje verdiende hij vanwege zijn zwakke gestel de bijnaam De Man van Glas.
Of de zoveelste tegenslag een defintief einde van zijn voetballoopbaan betekent, is nog niet bekend. In het verleden zinspeelde Litmanen daar nooit op en begon hij telkens gedreven aan het herstelproces.
Als dit mocht doorgaan, krijgt Ajax dan nog een bepaald percentage van de transfersom?Van der Vaart nu in beeld bij Real Madrid
www.voetbalonline.nl, 3 augustus 2007 17:10 - Volgens de Madrileense sportkranten Marca en AS is Real Madrid bezig om Rafael van der Vaart los te weken bij HSV. Door de vertraging van de transfers van Robben, Drenthe en Ballack staat de oud-Ajacied nu hoog op de verlanglijst van trainer Bernd Schuster. Real-manager Pedja Mijatovic zou al onderhandelen met Soren Lerby over de eisen van Van der Vaart. Na het afketsen van de transfer van Sneijder bij Valencia is het de Deense makelaar eraan gelegen om nu wel goed zaken te doen. Van der Vaart heeft zelf laten weten te willen blijven bij HSV, maar voegde daaraan toe dat hij bj een aanbod van Real Madrid wel eens van mening kon veranderen.