Hij heeft, zaols Joey zei, afgelopen seizoen 33 wedstrijden gespeeld in de primera division. Ik denk dat 30 wedstrijden in de veel minder zware eredivise dan ook mogelijk moet zijn, alleen bij nood uiteraard.boa schreef:Lijkt mij een prima pinchhitter.
Maar ik vraag me de hele tijd al af wat er gaat gebeuren als KJH voor langere tijd niet kan spelen. (blessures/schorsingen). Hopelijk gaan we ver komen in de CL, maar je kan niet 50 wedstrijden met KJH spelen. Dan pleeg je roofbouw op hem. Wie neemt zijn plek in in de spits nu Babel er niet meer is ? Ursaiz ? Maar kan hij dat voor langere tijd ?
Of gokt men voor zo'n situatie op de komst van Suarez ?
Ismael Urzaiz
Moderator: mods
Hier een stukje Historie
http://www.elmundo.es/elmundodeporte/en ... 42/42.html
We gaan het beleven nog 2 a 3 aankopen te gaan :hupajax.gif:
http://www.elmundo.es/elmundodeporte/en ... 42/42.html
We gaan het beleven nog 2 a 3 aankopen te gaan :hupajax.gif:
De vervanger van Babel natuurlijk. En ja, dat zou maar zo Suárez kunnen zijn.boa schreef:Lijkt mij een prima pinchhitter.
Maar ik vraag me de hele tijd al af wat er gaat gebeuren als KJH voor langere tijd niet kan spelen. (blessures/schorsingen). Hopelijk gaan we ver komen in de CL, maar je kan niet 50 wedstrijden met KJH spelen. Dan pleeg je roofbouw op hem. Wie neemt zijn plek in in de spits nu Babel er niet meer is ? Ursaiz ? Maar kan hij dat voor langere tijd ?
Of gokt men voor zo'n situatie op de komst van Suarez ?
Twee Ajacieden in de maand december voor goal van de maand.gaizka schreef:Hier trouwens een doelpunt van afgelopen december, toen was hij nog aardig lenig: http://www.youtube.com/watch?v=dSSUZb7_Q0U

Ik heb nou een half uur beelden zitten bekijken van hem op Youtube enzo. Er stáát wel iemand: uitstraling, fysiek, ervaring en goals makend. Hij lijkt iemand die voor niemand bang is en al helemaal niet voor de gemiddelde verdediger uit de eredivisie.
Ik kijk al uit naar de standaardmomenten met KJH, Stam, Heitinga, Vertonghen en deze meneer.
Ik kijk al uit naar de standaardmomenten met KJH, Stam, Heitinga, Vertonghen en deze meneer.

Je praat veelal onzin Lucas. Het grootste probleem is echter dat je niet consequent bent in je kritiek. Ik had ook liever Eto'o als pinchitter gehad, maar je moet realistisch blijven. Ajax heeft daar geen geld voor. Zelfs een N'Kufo is financieel niet haalbaar.LucaS schreef:Dank je wel Kaboem! Inderdaad, Ajax is groter dan het bestuur. Mijn liefde voor Ajax is gigantisch. Wat is dat toch voor een eigenaardige tendens hier, dat je liefde/supporterschap in kwaad daglicht wordt gesteld als je kritiek heb, of dingen kritisch beschouwt. Dit is niet de aankoop waarop we zaten te wachten, 14 augistis komt steeds dichterbij.
Beloki, hou jij eigenlijk wel van nederland?
Het verhaal over een vervanger voor Huntelaar is natuurlijk bullshit. Die haal je pas als Huntelaar wordt verkocht. En niet nu al om 'm vervolgens op de bank te laten zitten.
Pardon, jij vind het bullshit. Ik vind het niet zo prettig om volgend seizoen weer een overgangsjaar te hebben om opvolgers van Stam, Davids en Huntelaar te laten wennen. Nu is er geld, regeren is vooruit zien.
Inderdaad, dit is een pinchhitter. Leuk en aardig, maar niet de aankoop waarop we wachten.
Inderdaad, dit is een pinchhitter. Leuk en aardig, maar niet de aankoop waarop we wachten.
I think I lost my fucking headache
Ja, laten we naast een vervanger voor Babel en Perez ook gelijk even 20 miljoen investeren in vervangers voor Stam, Davids en Huntelaar. Om die vervangers vervolgens een seizoen op de bank neer te zetten en van ze verlangen dat ze er volgend jaar ineens staan.LucaS schreef:Pardon, jij vind het bullshit. Ik vind het niet zo prettig om volgend seizoen weer een overgangsjaar te hebben om opvolgers van Stam, Davids en Huntelaar te laten wennen. Nu is er geld, regeren is vooruit zien.
Je zegt het zelf al. Een pinchitter is niet de topaankoop waarvan je op het puntje van je stoel gaat zitten. Net zoals een 2de of 3de keeper ook niet de topaankoop is waar je al die jaren op hebt zitten wachten.Inderdaad, dit is een pinchhitter. Leuk en aardig, maar niet de aankoop waarop we wachten.
Nu maak je het belachelijk. Stam en Davids is niet zo erg in die zin dat er voldoende middenvelders zijn. In de voorhoede is echter wel het een en ander nodig. Huntelaar is de enige spits! Vind jij dat we bij een blessure van Huntelaar dan maar een wedstrijdje of 5 een beroep moeten doen op de pinchhitter?goodfella schreef:Ja, laten we naast een vervanger voor Babel en Perez ook gelijk even 20 miljoen investeren in vervangers voor Stam, Davids en Huntelaar. Om die vervangers vervolgens een seizoen op de bank neer te zetten en van ze verlangen dat ze er volgend jaar ineens staan.
Waarom op de bank? Er zijn genoeg wedstrijden hoor. Zelfs reserve Perez kwam nog aan behoorlijk wat speeltijd.
De opvolger van Stam is trouwens van der Wiel (wat mij betreft)
Nee, en ik vind het nogal raar dat er blijkbaar alle tijd voor genomen wordt. Of dat het schaduwelftal toch opeens onhaalbaar blijkt. Over een weekje of drie a vier spelen we voorronde CL. Het zou prettig zijn als eventuele nieuwe spelers al een paar keer hebben meegetraind en gespeeld.Je zegt het zelf al. Een pinchitter is niet de topaankoop waarvan je op het puntje van je stoel gaat zitten. Net zoals een 2de of 3de keeper ook niet de topaankoop is waar je al die jaren op hebt zitten wachten.
I think I lost my fucking headache
LucaS schreef: Nu maak je het belachelijk. Stam en Davids is niet zo erg in die zin dat er voldoende middenvelders zijn.
Maak ik mezelf belachelijk? Volgens mij spreek jij je weer behoorlijk tegen.LucaS schreef:Pardon, jij vind het bullshit. Ik vind het niet zo prettig om volgend seizoen weer een overgangsjaar te hebben om opvolgers van Stam, Davids en Huntelaar te laten wennen. Nu is er geld, regeren is vooruit zien.
-
Tweebenig, met de focus op rechts, maar verder klopt dat beeld vrij goed. Het is niet echt een groot topscorer maar wel iemand die makkelijk zijn doelpunten meepikt. Hele goede (technische) kopper vooral. Handig met dode spelsituaties.
Vind het wel een originele keuze als pinchhitter. Uiteindelijk heeft Bilbao hem in de tweede fase van de competitie ook gewoon zo gebruikt aangezien ze vanwege hun slechte resultaten weer overschakelden naar hun systeem met 1 spits(Aduriz, een jongere, snellere en bewegelijker aanvaller). Als invaller voldoet hij nog wel.
Vind het wel een originele keuze als pinchhitter. Uiteindelijk heeft Bilbao hem in de tweede fase van de competitie ook gewoon zo gebruikt aangezien ze vanwege hun slechte resultaten weer overschakelden naar hun systeem met 1 spits(Aduriz, een jongere, snellere en bewegelijker aanvaller). Als invaller voldoet hij nog wel.
- Giacomo Puccini
Dit is de gedroomde pinch-hitter, past precies in het profiel. Toch opvallend dat Urzaiz op een forum met zoveel voetbal know-how een grote onbekende is want deze man heeft een grote staat van dienst bij A. Bilbao, een club waar over het algemeen heel behoorlijk wordt gevoetbald. Deze man komt ook nog eens uit de school van Real Madrid en is dus echt geen houthakker of VOH-figuur. Maar met zijn kracht en lengte en kopkwaliteiten toch iemand die je er perfect bij kunt hebben als het voetballend even niet lukt en er in het laatste half uur op een doelpunt moet worden gejaagd.
35 is een goede leeftijd. Hij neemt nu genoegen met een rol op de bank. Een jonge gast die daar genoegen mee neemt heeft of een belabberde mentaliteit of weet dat hij simpelweg het niveau niet heeft. Ik ben heel blij met Urzaiz. Hij zal laten zien dat hij goed kan voetballen, voor een Anastasiou-verhaal ben ik dan ook niet bang.
Ik meen me trouwens vaag te herinneren dat Van Gaal in zijn Barcelona tijd erg van deze man gecharmeerd was en hem naar Catalonië wilde halen, of ben ik nu in de war met een andere spits van Bilbao?
35 is een goede leeftijd. Hij neemt nu genoegen met een rol op de bank. Een jonge gast die daar genoegen mee neemt heeft of een belabberde mentaliteit of weet dat hij simpelweg het niveau niet heeft. Ik ben heel blij met Urzaiz. Hij zal laten zien dat hij goed kan voetballen, voor een Anastasiou-verhaal ben ik dan ook niet bang.
Ik meen me trouwens vaag te herinneren dat Van Gaal in zijn Barcelona tijd erg van deze man gecharmeerd was en hem naar Catalonië wilde halen, of ben ik nu in de war met een andere spits van Bilbao?
Ajax!
- Ajaciedjuh
-
- Ajaciedjuh
Dat moesten ze nog beslissen. Of hij blijft in Amsterdam achter om aan zijn herstel te werken of hij gaat inderdaad mee (voor het groepsgevoel).GangstaRiB schreef:Maar hij gaat wel mee naar Schotland toch? Er stond op Ajax.nl dat hij zich maandag bij de selectie voegt.Ajaciedjuh schreef:Hij is de komende 2 weken nog niet inzetbaar vanwege een blindedarm operatie van 2 weken geleden (maar wel zo fit als een hoentje). Aldus de Telegraaf vandaag.
Misschien omdat die jongen zich nog op geen enkel niveau heeft bewezen?Rishi schreef:Ik ben het met Lucas eens dat Ajax eens niet zo fucking gierig had moeten zijn en alvast een opvolger voor KJH had moeten aantrekken. Als zo een Pelle wel voor 6 miljoen op de bank gaat zitten bij AZ, waarom dan niet bij Ajax?
ajax.bliebUrzaíz kampt met naweeën blindedarm
Dat 'zo fris zijn als een hoentje' behoeft enige nuancering. Ismael Urzaíz is zeker nog twee weken niet beschikbaar voor Ajax. Urzaíz, die Ajax afgelopen week voor een jaar vastlegde, is nog niet hersteld van een blindedarmoperatie. Ajax was op de hoogte van de ingreep, die anderhalve week geleden werd uitgevoerd.
'We moeten alleen nog bekijken of hij in Amsterdam aan zijn herstel blijft werken, of toch meegaat naar Schotland om alvast bij de ploeg te zijn', aldus technisch directeur Martin van Geel in De Telegraaf.
Ajax maakt zich op voor een vervolg van de voorbereiding in Schotland. De Amsterdamse club, die zich maandag gaat beraden over een eventuele vervanger van Edgar Davids, oefent tegen Glasgow Rangers en Falkirk. (Bron: Ajax Showtime)