Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 22, 2007 2:48 pm

Kaboem schreef:Joey is van het tijdperk Lucien van Impe. Toen zat iedereen nog heerlijk met de uppers op de fiets!
Het doet me gewoon niets meer. Nu schijn ik op de banken te moeten gaan staan voor een tot in zijn teennagels gedrogeerde Deen die betaald wordt door een (voor zolang het duurt) Nederlandse bank. Nou, het zal wel. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 22, 2007 3:00 pm

Rasmussen wordt vaker op doping gecontrolleerd als dat jij per dag naar de wc gaat en hij is nog nooit gepakt, dus waar jij vandaan haalt dat ie van top tot teen onder de dope zit is mij een raadsel.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 3:13 pm

Volgens mij heeft het feit dat jij er niets meer aan vindt, Joey, niets met doping te maken. Misschien heb je inmiddels gewoon andere interesses dan wielrennen. FN en PN bijvoorbeeld. ;)
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 3:14 pm

Dekker liet zich toch even van zijn goede kant zien!
Bertje for President!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 22, 2007 3:15 pm

Kaboem schreef:Dekker liet zich toch even van zijn goede kant zien!
Absoluut. Bergop was hij lekker aan het beuken, hoor.

Ik denk dat we deze etappe op de naam van Contador mogen gaan zetten. Rasmussen is goed bergop, maar die legt het wel af tegen een Contador, denk ik zo.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 22, 2007 3:17 pm

Alleen wel jammer dat de rabo's het in de afdaling volledig laten lopen, de een na de ander komt terug. Thomas Dekker idd sterk vandaag.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 22, 2007 3:23 pm

brigade zuid schreef:Rasmussen wordt vaker op doping gecontrolleerd als dat jij per dag naar de wc gaat en hij is nog nooit gepakt, dus waar jij vandaan haalt dat ie van top tot teen onder de dope zit is mij een raadsel.
Daarom geeft hij ook niet op waar hij zit. :excited.gif:

Oud-collega beschuldigt Rasmussen van bloeddoping
Bron: Velonews

Whitney Richards, voormalig mountainbiker, beschuldigt op de site Velonews Michael Rasmussen van bloeddoping. Richards was ooit bijna koerier van een pakketje hemoglobine voor de Deen, zo beweert hij op de site.

Richards en Rasmussen waren collega- mountainbikers. Er ontstond een vriendschap tussen de twee toen Rasmussen zich in 2001 voorbereidde op het WK mountainbike in Vail. Rasmussen won dat wereldkampioenschap en ging zich daarna richten op de weg. Rasmussen mocht stagelopen bij CSC. De ploeg van ploegleider Bjarne Riis.

Na verloop van tijd settelden beide renners zich in Italië. In 2002 vroeg Rasmussen of Richards een pakketje voor hem mee wilde nemen vanuit de Verenigde Staten naar Italië. Wilde Richards misschien een doos met race-schoenen voor hem meenemen?

Richards stemde toe maar toen hij zijn koffer pakte had hij een inpakprobleem. Om alles mee te nemen over de grote plas opende Richards de schoenendoos van Rasmussen. Richards schrok van de inhoud. "Ik zag in plaats van een paar schoenen, iets wat op bloed leek. Ik schrok me kapot" Richards spoelde daarop het goedje samen met een aanwezige vriend door het toilet.

"Ik was blij dat ik de doos had opengemaakt. Stel je voor dat ik dat goedje mee had genomen in het vliegtuig" zegt Richards.

De labels wezen op het product Hemopure. Het product is gemaakt van hemoglobine moleculen uit het bloed van koeien. De zakken kunnen gebruikt worden als bloedaanvulling bij noodgevallen. In dit geval zouden de zakken gebruikt kunnen worden als bloeddoping. Er zijn atleten die beweren dat zij dit product gebruiken als vervanger van EPO. Het artikel staat op de lijst van verboden middelen.

Toen Richards, na aankomst in Italië, Rasmussen confronteerde met zijn vondst, gaf de Deen meteen toe. Rasmussen zou vervolgens erg kwaad zijn geworden toen hij hoorde dat Richards het goedje had vernietigd. "Do you have any idea how much that shit cost?" zou de Deen zijn vriend hebben toegebeten. Vervolgens stormde Rasmussen de trap op.

Op dat moment was de vriendschap over. Richards keerde verbolgen terug naar Amerika. De Amerikaan deed zijn verhaal vervolgens meteen aan Velonews. Richards wilde in het verhaal de naam van Rasmussen niet noemen. Vandaar dat Velonews toen het verhaal niet publiceerde.

Ook nam hij contact op met David Walsh, de journalist die al tweemaal een boek schreef over het vermeende dopinggebruik van Lance Armstrong. Ook ditmaal bood Richards het verhaal anoniem aan. Walsh heeft het verhaal anoniem gepubliceerd in één van zijn boeken

Michael Rasmussen, die vandaag al zo geplaagd werd door uitlatingen van de Deense wielerbond, moest vandaag op de persconferentie na de etappe van vandaag reageren op de uitlatingen van Richards. Rasmussen bekende Richards te kennen, maar ontkende zijn beschuldingen.

Ook Jacob Bergsma, woordvoerder van de Rabobank, reageerde al op de uitlatingen van de Amerikaan. Rabobank blijft lakoniek onder de beschuldigingen: "We leggen dit verhaal naast ons neer en gaan over tot de orde van de dag. Op basis van de medische gegevens die wij hebben, is er geen enkele reden te twijfelen aan Rasmussen. Bovendien gaat dit over een jaar waarin Rasmussen nog niet bij ons in de ploeg zat. Er doen zo veel verhalen de ronde, we gaan echt niet op elk verhaal reageren."

Richards beweert dat hij nu naar buiten komt met de onthulling omdat Rasmussen in een interview had aangegeven dat zijn fans hem kunnen vertrouwen wat betreft het niet gebruiken van doping.
Natuurlijk ook niet waar. Het is nooit waar. Zogenaamd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 22, 2007 4:01 pm

joey schreef: Daarom geeft hij ook niet op waar hij zit. :excited.gif:
Dat moet je zo zien dat ie na de ronde van Baskenland niet op vrijdagmorgen naar huis reist maar al op donderdagavond is gaan rijden, thats all. Als ie echt doping pakt was ie al lang gepakt.

peter

Bericht door peter » zo jul 22, 2007 4:14 pm

Contador!!!

Mooie etappe was dit, zeg. Ongelooflijk hoe diep iedereen gegaan is.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 4:38 pm

Inderdaad. Genoten! En nu allemaal lekker bijtanken!
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 4:41 pm

Het is mooi hoor om ervan te genieten, en dan gun ik iedereen ook van harte. Maar eerste staan in het klassement van de tour doe je niet op een banaan 's-ochtends en veel pasta de rest van de dag. Maakt verder niet uit, zo'n bergetappe is nog steeds spectaculair, maar doping ontkennen is wel heel naief
I think I lost my fucking headache

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 4:46 pm

Ik geniet ervan en 'weet' dat ze doping gebruiken. Interesseert mij geen sier. Ze moeten nog steeds hard trappen om die berg op te rijden. Ze gebruiken vast allemaal, dus dat maakt het een eerlijke strijd.

Van mijn part geven ze alles vrij. Wie he verste durft te gaan is de held!
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 4:48 pm

En dat er opvallend veel wielrenners op relatief jonge leeftijd sterven?

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 4:49 pm

Maar dan wel graag op de berg. Of klink ik nu teveel als BZ?
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 4:51 pm

Neu, dan zou je gezegd hebben; "als er maar wel beelden van op internet terug te vinden zijn."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 22, 2007 4:52 pm

Kaboem schreef:Ik geniet ervan en 'weet' dat ze doping gebruiken. Interesseert mij geen sier. Ze moeten nog steeds hard trappen om die berg op te rijden. Ze gebruiken vast allemaal, dus dat maakt het een eerlijke strijd.

Van mijn part geven ze alles vrij. Wie he verste durft te gaan is de held!
U bent de held!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 22, 2007 5:29 pm

brigade zuid schreef:Als ie echt doping pakt was ie al lang gepakt.
Geloof je dat echt?

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 5:39 pm

Nee, natuurlijk niet, maar waarom vond jij wielrennen vroeger nou leuker, Joey?
Bertje for President!

peter

Bericht door peter » zo jul 22, 2007 5:41 pm

Toen was joey nog onwetend, denk ik zo.

Ik heb nu juist het idee dat er een schonere tour aan de gang is.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 22, 2007 5:42 pm

Peter schreef:Toen was joey nog onwetend, denk ik zo.
Misschien. :blush.gif:

Ik vind het een heel onprettig idee dat de renners met stroop in hun aderen voortjakkeren om het grote publiek te plezieren. Het wordt ook steeds meer een strijd tussen de beste dopingmethoden in plaats van tussen de beste renners.

Rasmussen die opeens een tijdrit kan rijden, poeh...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 22, 2007 5:51 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef: Daarom geeft hij ook niet op waar hij zit. :excited.gif:
Dat moet je zo zien dat ie na de ronde van Baskenland niet op vrijdagmorgen naar huis reist maar al op donderdagavond is gaan rijden, thats all. Als ie echt doping pakt was ie al lang gepakt.
Daarom hebben allerlei renners de afgelopen maanden zelf toegegeven dat ze gebruikten, in plaats van dat ze gepakt zijn. Het controlesysteem werkt geweldig! :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 22, 2007 6:00 pm

Ja toegegeven dat ze het 10 jaar geleden gebruikten ja, inmiddels zijn de controles wel ff anders als toen.

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jul 22, 2007 7:20 pm

joey schreef: Rasmussen die opeens een tijdrit kan rijden, poeh...
Sja, daar kun je je bedenkingen bij hebben. Maar het was geen tijdrit op het vlakke, hij heeft geleerd van de vorige mislukking en een winnaar krijgt nu eenmaal vleugels, nietwaar?!

Hiermee wil ik overigens niet aangeven dat ik denk dat hij niet gedrogeerd rondrijdt, hoor.
Bertje for President!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 22, 2007 7:43 pm

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Overigens leid ik uit je stelling af dat je de Tour eerst wel leuk vond, Joey? Wel naief dan. Al vanaf 1903 worden onoirbare middelen gebruikt in het wielrennen.
Ja, maar geen middelen waarbij renners (Riis) rondrijden met stroperig bloed en elk ogenblik dood kunnen neervallen.
Simpson was toch echt in 1966.. Waarom kun je eigenlijk niet van de sport genieten als je ervan uitgaat dat ze allemaal gebruiken, zodat per saldo een eerlijke race ontstaat?

Dat Rasmussen een ´goede´ tijdrit reed (hij verloor bijna 3 minuten, mind you!) is verklaarbaar vanwege: 1. het geel om de schouders dat een psychische dopingwerking heeft, 2. het een glooiende parcours (eerste deel tot de col van de 4e categorie was omhoog) en 3. hij had minder last van regen dan de overige favorieten (die bijna allemaal op hun bek gingen).

Dat hij vandaag uitstekend presteert is ook niet gek; hij is al jaren de beste klimgeit in de tour.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Beloki

Bericht door Beloki » zo jul 22, 2007 7:59 pm

joey schreef: Rasmussen die opeens een tijdrit kan rijden, poeh...
Net of dat met doping te maken heeft, hij beklimt al 3 jaar iedere tour de hoogste bergen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie