Ben echt wel benieuwd. Altijd jaren fan van die Montella geweest.Montella gaat weer vliegen voor Sampdoria
12/7/2007 20:20
Vincenzo Montella keert hoogstwaarschijnlijk terug bij Sampdoria. De club uit Genua is met AS Roma tot een akkoord gekomen over de transfersom van de aanvaller. Zowel La Gazzetta Dello Sport als persbureau Ansa verwacht dat Samp vrijdag de 32-jarige spits presenteert.
Montella staat nog tot medio 2010 onder contract bij AS Roma, maar de laatste jaren komt hij weinig aan spelen toe. Sinds zijn succesvolle seizoen in 2004/05, toen hij 21 keer scoorde in 37 wedstrijden, kwam L'Aeroplanino (Het Vliegtuigje) slechts 25 duels in actie voor Roma en maakte hij vier goals. De laatste maanden van het afgelopen seizoen voetbalde hij op huurbasis voor Fulham.
Montella speelde van 1996 tot 1999 al drie seizoenen voor Sampdoria. Destijds maakte hij liefst 54 doelpunten in 83 competitieduels.
www.vi.nl
Italië
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
-
vi.nlInter weer twee Zuid-Amerikanen rijker
17/7/2007 14:06
Het toch al ruime Zuid-Amerikaanse smaldeel bij Internazionale is uitgebreid met Luis Jimenez en Nelson Rivas.
De 23-jarige Jimenez komt over van Lazio. Sinds januari vertoonde de Chileense spelmaker daar zijn kunsten. De Italiaanse kampioen nam de Colombiaanse verdediger Nelson Rivas over van het Argentijnse River Plate.
vi.nlTwee nieuwelingen Lazio, derde op komst
18/7/2007 21:21
Lazio Roma heeft Lionel Scaloni en Aleksandar Kolarov (foto) gepresenteerd als nieuwe spelers. Daarnaast meldt River Plate dat het met de Romeinse club een akkoord heeft bereikt over de transfer van doelman Juan Pablo Carrizo.
Van het drietal is Scaloni het meest ervaren. De 29-jarige Argentijn speelde meer dan acht jaar voor Deportivo La Coruña. Afgelopen zomer, na een huurperiode bij West Ham United, kreeg de middenvelder te horen dat hij diende te vertrekken. Kort daarna vond hij onderdak bij Racing Santander, waar hij deze zomer na één jaar transfervrij vertrekt.
Kolarov is een 21-jarige Servische verdediger. Hij was basisspeler van Jong Servië tijdens het EK Onder-21. In de met 4-1 verloren finale tegen Nederland werd hij met twee gele kaarten van het veld gestuurd. Kolarov is afkomstig van OFK Belgrado.
Hoewel hij nog niet officieel is gepresenteerd, lijkt ook Carizzo komend seizoen voor Lazio te gaan spelen. Diens club River Plate meldt dat het zeven miljoen euro zal ontvangen voor de 23-jarige doelman. Carrizo behoorde tot de Argentijnse selectie voor het toernooi om de Copa América, maar kwam tijdens de eindronde niet in actie.
Kolarov was toch de rechtsback van Jong Servië?

Verder mogen we Lazio feliciteren met Carizzo. Heerlijke keeper. Scaloni is zo'n typisch multifunctionele teamspeler, waar Lazio de laatste jaren mee bouwt.
vi.nlAdriano zocht uitvlucht in uitgaan en alcohol
21/7/2007 15:43
De Braziliaanse international Adriano heeft in een openhartig interview met La Gazzetto dello Sport uit de doeken gedaan waarom zijn prestaties bij Internazionale het afgelopen seizoen niet naar behoren waren. De 25-jarige aanvaller bekende een alcoholprobleem te hebben en beloofde tevens beterschap.
'Ik mis mijn vader heel erg', aldus Adriano. 'Hij overleed in de zomer van 2004, maar het was alsof ik dat pas veel later besefte. Op een of andere manier had ik het gevoel dat hij er nog was. Totdat ik voor een vakantie terugkeerde naar Brazilië. Toen was hij er niet meer, terwijl ik heel graag bij hem wilde zijn.'
Adriano haalde het afgelopen seizoen niet meer het nieuws vanwege de kanonskogels die hij afvuurde met zijn linkervoet, maar door zijn bezoeken aan nachtclubs. Zijn prestaties bij Inter leden onder zijn nieuwe levensstijl en de Braziliaan werd zelfs tijdelijk uit de selectie gezet door coach Roberto Mancini.
'Door middel van alcoholgebruik probeerde ik mijn problemen te vergeten', kijkt Adriano terug. 'Ik dronk veel en kon de verleiding niet weerstaan om me in het uitgaansleven te begeven. Ik moest wel, anders kon ik helemaal niet slapen. Het was onmogelijk om thuis te blijven, want dan voelde ik me erg eenzaam.'
Adriano raakte van de regen in de drup, want zijn vriendin Daniela verbrak de relatie. De Braziliaan, die in 35 interlands liefst 25 keer scoorde, is echter tot inkeer gekomen. De spits wil komend seizoen bij Inter weer gaan vlammen en voorzitter Massimo Moratti terugbetalen voor het vertrouwen dat deze in hem bleef houden.
'Ik heb mijn familie weer ontdekt en realiseer me dat we weer bij elkaar moeten komen. Ik weet daardoor ook zeker dat ik Moratti terug kan betalen voor het geduld dat hij met mij heeft gehad. Hij is hard voor me geweest, maar heeft me nooit laten vallen. Het is fantastisch om te weten dat de voorzitter, ook in moeilijke tijden, op me is blijven rekenen.'
vi.nlChristian Vieri (34) voelt zich weer twintig
21/7/2007 17:43
Christian Vieri is zaterdag officieel gepresenteerd als nieuwe speler van Fiorentina. Zijn dertiende werkgever maakt nieuwe krachten los bij de 34-jarige spits.
'Ik heb de aanbieding van Fiorentina direct geaccepteerd', vertelde Vieri tijdens de persconferentie. 'Dit is een aansprekende, ambitieuze club met een goede trainer (Cesare Prandelli, red.). Als veertienjarige kwam ik hier om Roberto Baggio te zien spelen. Nu ga ik zelf voor deze club spelen. Ik voel me als een twintigjarige die aan het begin staat van zijn carrière.'
Vieri kampte de afgelopen seizoenen voortdurend met blessures. Sinds zijn vertrek bij Internazionale in de zomer van 2005 kwam hij nauwelijks in actie bij achtereenvolgens AC Milan, AS Monaco en Atalanta Bergamo.
'Afgelopen seizoen was het mijn doelstelling om zes à zeven wedstrijden te spelen', vertelde de 49-voudig Italiaans international (23 goals). 'In die opzet ben ik geslaagd (Vieri viel zeven keer in bij Atalanta en scoorde twee keer, red.). Ik zocht nu een nieuwe uitdaging bij een grote club die in mij geloofde.'
www.vi.nlMilan bereidt geheime komst Mister X voor
26/7/2007 15:26
AC Milan wil zich deze zomer nog met een grote aankoop versterken. Voorlopig hult vice-voorzitter Adriano Galliani zich nog in nevelen. De Rossoneri bereiden in het diepste geheim een transfer voor.
'Je wilt weten wie Mister X is?', vroeg Galliani aan een verslaggever van La Gazzetta dello Sport. 'Ik kan je vertellen dat het geen Italiaan is. Het is een speler van buiten de EU, die vóór 31 augustus wel over een EU-paspoort beschikt. Het is in ieder geval niet Julio Baptista en ook niet Carlos Tévez.'
'Het is ook niet Emerson', vervolgde Galliani. 'We zijn in de verleiding geweest hem van Real Madrid over te nemen, maar we hebben besloten dat we de ontwikkeling van Yoann Gourcuff niet willen belemmeren.'
Uit het verhaal van de vice-voorzitter trekt La Gazzetta dello Sport de conclusie dat Thiago Motta het doelwit zou zijn van AC Milan. De Braziliaan moet vertrekken bij Barcelona, waar hij niet meer voorkomt in de plannen van trainer Frank Rijkaard.
Galliani verklapte wél dat Milan aanvaller Alexandre Pato wil aantrekken. De Braziliaanse jeugdinternational staat nog onder contract bij Internacional. 'Als het mogelijk is, willen we hem halen.'
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mister X is nog steeds niet in zicht.
Roma is met het vertrek van Chivu in ieder geval bezig om wat nieuwe mensen aan te trekken. Cicinho, Dede en Modesto (Reggina) zijn namen die nadrukkelijk in verband worden gebracht met Roma. Roma zou een goeie slag slaan, wanneer men een Cicinho en een Modesto zou halen. Dede vind ik een hele dure jongen en daar ken ik hem gewoon niet goed genoeg voor.
Met Esposito, Juan, Giuly en Andreolli is Roma ook al goed versterkt, dus ik verwacht eigenlijk best wel wat nu. Het is alleen de vraag of men het nog sterkere Inter bij kan houden.
Roma is met het vertrek van Chivu in ieder geval bezig om wat nieuwe mensen aan te trekken. Cicinho, Dede en Modesto (Reggina) zijn namen die nadrukkelijk in verband worden gebracht met Roma. Roma zou een goeie slag slaan, wanneer men een Cicinho en een Modesto zou halen. Dede vind ik een hele dure jongen en daar ken ik hem gewoon niet goed genoeg voor.
Met Esposito, Juan, Giuly en Andreolli is Roma ook al goed versterkt, dus ik verwacht eigenlijk best wel wat nu. Het is alleen de vraag of men het nog sterkere Inter bij kan houden.
Inter krijgt echt een onverslaanbaar team. Het is alleen de vraag of er niet teveel sterren zijn. Ze blijven maar namen kopen en ook de waterdragers zijn internationale sterren. Hopelijk blijven ze nog gemotiveerd door in het achterhoofd te houden dat een titel dit jaar pas echt telt. En de CL.....een finaleplaats zou ook wel leuk zijn
IK GELOOF!!!!!!
Totti beleefde het afgelopen seizoen het beste seizoen van z'n loopbaan en nog was het niet genoeg. Roma is er wat sterker op geworden, maar dat gaat met Inter blijft wel bestaan, lijkt mij. Die club heeft boven de al aanwezige kwaliteit ook nog eens meer financiele mogelijkheden en aantrekkingskracht.Peter schreef:Roma is met het vertrek van Chivu in ieder geval bezig om wat nieuwe mensen aan te trekken. Cicinho, Dede en Modesto (Reggina) zijn namen die nadrukkelijk in verband worden gebracht met Roma. Roma zou een goeie slag slaan, wanneer men een Cicinho en een Modesto zou halen. Dede vind ik een hele dure jongen en daar ken ik hem gewoon niet goed genoeg voor.
Ach, kunnen ze het opbrengen om ook Reggina-uit bijvoorbeeld te spelen. Ze zullen vast en zeker jong zijn maar straks krijg je ook nog eens problemen met al die vedetten. Wat als het even tegen zit en je hebt zoveel! vedetten. Maar kwaliteit zatBertje schreef:Volgens mij zijn jongens als Zlatan, Chivu en dergelijken nog hartstikke gretig, dus dat mag het probleem niet zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Je verbijstert me weer eens, Bert! Suarez nu al bijna tot wereldspeler van het jaar uitroepen, en Chivu, die ook naar Barcelona en real had gekund, neerzetten als overschatte speler?Bertje schreef:Nou, Zlatan is absolute top, maar Maxwell en Chivu zijn natuurlijk wel overschatte spelers. Mooie spelers, maar geen absolute top.

I think I lost my fucking headache