Klopt. Er is een veel te veel negativiteit (naar mijn mening). Ik vind het jammer dat Babel weg is, maar voor dat geld stond Ajax machteloos. Als Ajax een goede vervanger haalt, zijn ze een stuk sterker geworden dan vorig jaar. De complete achterhoede en middenveld (+ spits) is gebleven. Het geraamte staat. Spelers als Urby, Vermaelen, Heitinga, Sneijder en Huntelaar zullen alleen maar beter gaan spelen. Daarnaast is het elftal nu ingespeeld en heeft 1 jaar met HtC kunnen werken. Aanvallers inpassen is ook veel makkelijker. Zeker de moment voetballers die aanvallers vaak zijn, moeten het hebben van hun individuele kwaliteiten. Daarnaast heeft Ajax zich behoorlijk in de breedte versterkt. Een aantal jeugdspelers komen er ook weer aan. Als Suarez komt (en nog een verrassing), dan mag er wat verwacht worden van ons Ajax.WP_LeGeNd schreef:Kom op zeg, Babel een buitenspeler die geen buitenspeler was is verkocht voor miljoenen en De Mul een aardige buitenspeler is vertrokken, daar in de plaats is gekomen een betere rechtsbuiten en we zijn nog met een linksbuiten bezig... een beetje positivisme graag, tot nu toe zijn we op de rechterflank alleen maar vooruit gegaan. Wordt er een linksbuiten gehaald dan zijn we spekkoper van de transferperiode!
De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Ik had altijd begrepen dat de Grote van Geel zou gaan 'doorselecteren'. Wat ik zie is dat er alleen vervangers worden aangetrokken voor vertrokken spelers, en dat van de meeste van die vervangers kan worden gesteld dat dat nou niet de spelers zijn die ons een vaste plaats in de Europese subtop gaan bezorgen.
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 10/11
Dat heb ik dus ook. Als je op AN meeleest (en ik kan je adviseren dat níet te doen) dan is de tendens daar dat het een goede back-up rechtsbuiten is. Kost weinig, kan 'best wel wat' en is toch maar reserve voor Kennedy.LucaS schreef:Ik had altijd begrepen dat de Grote van Geel zou gaan 'doorselecteren'. Wat ik zie is dat er alleen vervangers worden aangetrokken voor vertrokken spelers, en dat van de meeste van die vervangers kan worden gesteld dat dat nou niet de spelers zijn die ons een vaste plaats in de Europese subtop gaan bezorgen.
Maar dát is geen doorselecteren. Waarom moest Ajax een vervanger van De Mul halen, waarom een prutser voor op de bank? Er is eindelijk geld, we hadden nu een kwalitatief goede rechtsbuiten moeten kopen zodat Kennedy zelf de back-up werd. Dát is doorselecteren, stap naar voren doen en dán wordt je echt beter, nu blijf je namelijk op hetzelfde niveau, het is pure stilstand.
Kennedy - Rommedahl als rechtsbuiten is echt niet zo'n grote verbetering ten opzichte van De Mul - Rosales. Per saldo staan we dus stil, we komen geen centimeter dichter bij de Europese (Sub)Top.
-
- AT Toto winner 15/16
Veel geld hebben, veel geld uitgeven is niet hetzelfde als het verbeteren van je team. Je verbetert je team als je betere spelers haalt dan je hebt.
Kennedy is zéker beter dan de Mul: in ieder geval veel constanter en hij scoort veel meer. Zijn backup Rommedahl heeft in ieder geval een kwaliteit die Rosales zeker niet had, hij is echt heel snel.
Dus op rechtsbuiten zijn we beter geworden.
Linksbuiten hebben we Babel verloren, geen echte linkerspits, wél een groot talent. Voor zijn transferopbrengst kun je op links een goede vervanger halen, Suarez scoort in ieder geval ook gemakkelijker dan babel.
Ook Leonardo is alweer in training.
Urzaiz is een cadeautje, iemand die net als Rommedahl een extra kwaliteit biedt: de beuk erin als het nodig is.
Colin is gewoon nuttig. En Vertonghen is terug, kan heel belangrijk worden.
En naast Suarez komt er nog eentje.
Prima werk tot nu toe, nog 2 te gaan.
Kennedy is zéker beter dan de Mul: in ieder geval veel constanter en hij scoort veel meer. Zijn backup Rommedahl heeft in ieder geval een kwaliteit die Rosales zeker niet had, hij is echt heel snel.
Linksbuiten hebben we Babel verloren, geen echte linkerspits, wél een groot talent. Voor zijn transferopbrengst kun je op links een goede vervanger halen, Suarez scoort in ieder geval ook gemakkelijker dan babel.
Urzaiz is een cadeautje, iemand die net als Rommedahl een extra kwaliteit biedt: de beuk erin als het nodig is.

- Ajaciedjuh
Ik ben vooral benieuwd naar die tweede. Dat zal wel een talent worden. Hopelijk een echt talent (Zlatan nivo). Volgens HtC zijn ze er al mee bezig. Verder ben ik benieuwd op Prieto nu is afgevallen door het halen van Rommedahl.Neefkens schreef:Veel geld hebben, veel geld uitgeven is niet hetzelfde als het verbeteren van je team. Je verbetert je team als je betere spelers haalt dan je hebt.
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Met Neef eens: we zijn vooruit gegaan.Neefkens schreef:Veel geld hebben, veel geld uitgeven is niet hetzelfde als het verbeteren van je team. Je verbetert je team als je betere spelers haalt dan je hebt.
Maar - en dat is toch een flinke - we hadden volgens mij een grotere stap kunnen maken.
-
- AT Toto winner 10/11
Suarez is er nog láng niet en tot die tijd zijn we gewoon ernstig verslechterd. Tenzij jullie Sarpong of Rommedahl (Mitea, Manucharyan en Leonardo zijn nog steeds geblesseerd) op linksbuiten écht beter vinden dan Babel.
Gezien de aankopen tot nu toe vrees ik enorm voor de keuze van MvG en HtC wanneer we Suarez niet kunnen krijgen.
Gezien de aankopen tot nu toe vrees ik enorm voor de keuze van MvG en HtC wanneer we Suarez niet kunnen krijgen.
Hmm, tot nu toe vind ik Urby regelmatig een typische ik-moet-er-niet-zijn-ik-moet-er-komen-speler. Geen idee of hij z'n lange actie als buitenspeler goed zou kunnen gebruiken.Bertje schreef:Urby zou wel een goede linksbuiten zijn, overigens. Kun je ook met een controleur spelen. Zou het elftal enorm veel stabieler van worden.
Wat de stappen betreft ben ik het helemaal met je eens. Met Suarez er straks bij is Ajax er in z'n geheel gewoon op vooruit gegaan, maar we hadden verder kunnen en moeten zijn. Maar nogmaals, ik denk dat Ajax flink wat centen op zak houdt voor de vervanging van Sneijder in 2008.
Hij mag lopen waar hij wil, als hij er maar staat op het moment dat hij er moet staan. Dat kan Urby prima.Thomas schreef:Hmm, tot nu toe vind ik Urby regelmatig een typische ik-moet-er-niet-zijn-ik-moet-er-komen-speler. Geen idee of hij z'n lange actie als buitenspeler goed zou kunnen gebruiken.Bertje schreef:Urby zou wel een goede linksbuiten zijn, overigens. Kun je ook met een controleur spelen. Zou het elftal enorm veel stabieler van worden.
Ik hoop dat het allemaal wel mee valt de aankopen , maar de meeste hebben het toch even gehad met van Geel.Zie aankopen of komende aankopen. Misschien pakt het goed uit of verkeerd , ja dan kunnen beide heren naar huis voor de Kerst. Maar laten we optimistisch blijven en afwachten hoe het gaat. Vanavond staat 80% van het vorige seizoen in het veld.
En ondertussen vertrekt El Hamdaoui vermoedelijk naar Feyenoord. Weer een speler die, net als bijvoorbeeld Donk en Dembele, prima bij Ajax had gepast. Daarbij kan El Hamdaoui op meerdere postities uit de voeten en heeft hij nog maar een contract van één seizoen en dus waarschijnlijk niet al te duur.
Maar nee, Martin richt zich liever op vage Spanjaarden en goedkope rommel. Slaap lekker verder Martin! Mijn vertrouwen in de beste man daalt met de dag.
Maar nee, Martin richt zich liever op vage Spanjaarden en goedkope rommel. Slaap lekker verder Martin! Mijn vertrouwen in de beste man daalt met de dag.