De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alexander

Bericht door Alexander » vr jul 20, 2007 7:14 pm

Heb het helemaal gehad met deze man. Hij haalt met een werkelijk gigantisch budget absolute spelers uit de C categorie. Rommedahl, hoe verzin je het?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 20, 2007 7:20 pm

Hij had van jou zeker Chivu en Nedved moeten halen? :smallgrin.gif: :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 20, 2007 7:35 pm

Als we Alexander even niet afrekenen op het verleden (even maar), dan is zijn stelling best een discussie waard.

In alle objectiviteit: is het rijtje Kennedy - Delorge - Heijblok - Rommedahl - Urzaiz een kwaliteitsinjectie voor deze selectie? Het is meer een verbreding ervan; een nivellering vindt plaats. Even los van eventueel hierna te poneren flauwe opmerkingen als: "zullen we Ronaldihno c.s. naar Amsterdam lokken", want ik ben realist genoeg om te zien dat we de absolute top niet kunnen halen, vraag ik me af of dit niet beter had gekund. En natuurlijk. kun je ook zeggen: ""weet jij betere alternatieven?". Mijn antwoord luidt, en daar ben ik arrogant genoeg voor:"waarschijnlijk wel, als ik 24 uur per dag voor Ajax werkzaam was".
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jul 20, 2007 7:38 pm

Ten eerste: we zijn nog niet klaar
Ten tweede: de grootste winst is het blijven van KJH en Sneijder, daar wordt nu amper over geluld. Dat is ook de verdienste van MvG, anders was Sneijder verkocht voor 12 miljoen.
Ten derde: het team is beter ingespeeld dan vorig jaar.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 20, 2007 7:43 pm

Over het (niet)verkoopbeleid, liet ik me zojuist al in een ander topic lovend uit. Maar het niet verkopen is één, het op peil houden van de selectie (mede op langere termijn) is twee.

Natuurlijk; vorig jaar bewees dat de selectie niet breed genoeg was, met name in Bremen uit. Maar als de verbreding slechts middelmaat oplevert, dan heeft dat toch geen zin? Retorische vraag: Zouden we met de kwaliteiten van spelers als Delorge en Rommedahl in plaats van jongeren als Anita en Donald ineens veel meer kans hebben gemaakt in Bremen?

Overigens betekent het feit dat de selectie een jaartje langer bij elkaar blijft, niet perse dat ze beter ingespeeld is. Ik hoop niet dat het vertoonde veldspel in, noem eens wat, de play-offwedstrijden tegen Heerenveen de opmaat is voor seizoen 2007-2008...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 20, 2007 7:59 pm

Dus de vraag die we ons eigenlijk moeten stellen is: hoe kan het dat we 17 miljoen voor Babel hebben gekregen - of had Scherrer gelijk en is het minder? - en daarvan tot nu toe zo'n één miljoen euro hebben uitgegeven?

Ik denk dat Slop op zijn strepen is gaan staan. Dit jaar niet eerst uitgeven en dan terugbetalen - want dan kan financiële plaatje er minder rooskleurig komen uit te zien, net als vorig jaar - maar dit jaar eerst maar eens de miljoenen uit de Champions League veiligstellen. Dan mag men in de winter of anders volgend jaar weer wat uitgeven.

Zo vreemd klinkt het niet. Even een grof plaatje schetsen:

MVG mocht vorig seizoen 18 miljoen uitgeven. Je krijgt zo'n negen miljoen voor het behalen van de Champions League. Dat seizoen werd de Champions League gehaald en als het volgende seizoen hetzelfde gebeuren zou Ajax de achttien miljoen er weer uit hebben, maar dat gebeurde niet. Het zou me dus niets verbazen als Slop nu eerst om z'n miljoenen heeft gevraagd. Dan kan de eventuele opbrengst van de Champions League weer aan transfers besteed worden.

Ik ben verre van een econoom, maar heel onlogisch klinkt het volgens mij niet.
Laatst gewijzigd door Bert op vr jul 20, 2007 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr jul 20, 2007 8:01 pm

De conclusie na de aankoop van Kennedy, Urzaiz, Rommedahl, Leonardo, Davids, Delorge, Huntelaar en Heijblok is vrij simpel. Er wordt intens lui en laf gescout en aangetrokken. Bekende spelers, die HtC en MvG het liefst al 5 jaar of meer aan het werk hebben kunnen zien. Geen verrassingen die kunnen falen, zekerheid boven alles. Want ook Rommeldahl is in zekere zin een zekerheid, de zekerheid dat het niets wordt en dat er weer ouderwets gedraaf te zien zal zijn in de Arena.

Maargoed, terug naar de conclusie dat er lui en laf wordt aangetrokken, ik dnek dat er nóg een conclusie kan worden getrokken, namelijk dat er vanuit MvG en HtC totáál geen enkel vertrouwen in de scouts is. De spelers die gekocht zijn, zijn immers niet door scouts aangebracht, maar waren alom bekend. Er is bij die spelers geen reden geweest om ze stiekem te gaan bekijken, aangezien álles over ze al bekend was. En dat wilde MvG dus blijkbaar, spelers waar hij zélf alles van weet en dus niet hoeft af te gaan op de mening van de scouts.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jul 20, 2007 8:02 pm

"Suarez en nog een speler komen", dat kan snel richting de transfersom van Babel gaan.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 20, 2007 8:04 pm

Bertje schreef:Dus de vraag die we ons eigenlijk moeten stellen is: hoe kan het dat we 17 miljoen voor Babel hebben gekregen - of had Scherrer gelijk en is het minder? - en daarvan tot nu toe zo'n één miljoen euro hebben uitgegeven?
Uiteraard is dat niet dé vraag, want er kunnen genoeg spelers zijn die wel kwaliteiten hebben en die transfervrij bij hun club kunnen vertrekken, zodat dat niets kost. De vraag is: kan het huidige fine-tunen van de selectie beter, dan nu het geval is, of, voor een adolsecent als jij:

krijg je een harde plasser van onze aanwinsten?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 20, 2007 8:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Dus de vraag die we ons eigenlijk moeten stellen is: hoe kan het dat we 17 miljoen voor Babel hebben gekregen - of had Scherrer gelijk en is het minder? - en daarvan tot nu toe zo'n één miljoen euro hebben uitgegeven?
Uiteraard is dat niet dé vraag, want er kunnen genoeg spelers zijn die wel kwaliteiten hebben en die transfervrij bij hun club kunnen vertrekken, zodat dat niets kost. De vraag is: kan het huidige fine-tunen van de selectie beter, dan nu het geval is, of, voor een adolsecent als jij:

krijg je een harde plasser van onze aanwinsten?
Toppers zijn nooit gratis, Cees, want als hun contract afloopt kosten ze miljoenen aan salaris en tekengeld. Ajax heeft het duidelijk bij een niveautje lager gezocht, dus kan ik alleen maar concluderen dat de hand op de knip is gehouden, want geld is er; dat weten we allemaal.

Om op jouw vraag in te gaan: Kennedy vind ik een goede voetballer. ben ik blij mee. Heijblok is een slimme aankoop, want nu kan Vermeer doorgroeien. Delorge is een slimme aankoop, want hij is een type speler - namelijk fysiek sterk, goed loopvermogen, een vechter én hij kan ook nog aardig voetballen - waar we er weinig van hebben. De Spanjaard ken ik niet goed genoeg, maar de omschrijvingen die ik over het algemeen aan geven duidelijk aan dat er een meer allrounde aanval moest ontstaan. Zo'n speler hadden we niet, dus de aankoop is logisch. Rommedahl vind ik geen goede aankoop.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jul 20, 2007 8:14 pm

We halen nog een basisspeler voor linksbuiten en een goede spits. Dat waren de echte knelpunten en daar gaan we geld aan uitgeven.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 20, 2007 8:19 pm

En de centrale verdediging? (Grygera weg, Stam vaak geblesseerd?)

Nihad

Bericht door Nihad » vr jul 20, 2007 8:22 pm

Daar hebben we van de Wiel en waarschijnlijk ook die Colin voor.

Kijken wat we nu hebben:

Keeper:
Steek
Gentenaar
Heijblok

Linksback:
Urby
Vermaelen
Heitinga

centraal:
Stam
Vermaelen
vd Wiel
Colin
Vertonghen

Rechtsback:
Ogararu
Heitinga
Colin

rechtshalf:
Gabri
Maduro
Delorge?

Midmid:
Sneijder
Delorge?
Vertongen
Maduro

Linkshalf
Davids
Vertonghen
Urby

linksbuiten
Leonardo
Mitea

spits:
KJH
Spaanse knakker

rechtsbuiten
Kennedy
Rommendahl
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jul 20, 2007 8:23 pm

Dank je Nihad :ajaxsmiley.gif:

Starring

Bericht door Starring » vr jul 20, 2007 8:31 pm

Martin van Geel spot op een onbeschrijvelijke wijze met het Ajax-cultuur door middelmatige volkomen a-technische én stijlloze spelers als Delorge, Heijblok, de Spaanse veteraan en Rommelstraal naar Ajax toe te trekken.

Ik spring een gat in de lucht mocht Sneijder niet vertrekken. Want Martin van Geel is nu net als zijn voorgangers aan het rotzooien geslagen. Een uitgekiende scoutingsapparaat dat de ambitie van Ajax kan weerspiegelen, heeft hij na twee jaar dienstijd nog altijd niet weten op te zetten. Met alle gevolgen van dien...

Daniel

Bericht door Daniel » vr jul 20, 2007 9:23 pm

Rommedahl? Wat een klote aankoop sorry hoor, Urzaiz snapte ik nog wel. Maar fucking Rommedahl? Daar kan ik toch wel een beetje pissig om worden hoor Van Geel. En weer als ik aan het werk ben, kom terug moet ik dit bagger nieuws lezen. :frusty.gif: :00001595.gif: Weer als ik aan het werk ben, als dit soort aankopen blijven doorgaan meld ik mij 3 weken ziek Demo!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jul 20, 2007 9:42 pm

Wat een puinhoop.
Bertje for President!

Jesse

Bericht door Jesse » vr jul 20, 2007 9:50 pm

Als zelfs Kaboem het al niet meer ziet zitten.

:rules.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 21, 2007 4:43 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:In alle objectiviteit: is het rijtje Kennedy - Delorge - Heijblok - Rommedahl - Urzaiz een kwaliteitsinjectie voor deze selectie? Het is meer een verbreding ervan; een nivellering vindt plaats. Even los van eventueel hierna te poneren flauwe opmerkingen als: "zullen we Ronaldihno c.s. naar Amsterdam lokken", want ik ben realist genoeg om te zien dat we de absolute top niet kunnen halen, vraag ik me af of dit niet beter had gekund. En natuurlijk. kun je ook zeggen: ""weet jij betere alternatieven?". Mijn antwoord luidt, en daar ben ik arrogant genoeg voor:"waarschijnlijk wel, als ik 24 uur per dag voor Ajax werkzaam was".
Noem me Steef, noem me arrogant, noem me irritant, noem me een leugenaar, maar volgens mij had ik Ajax met het beschikbare budget (en dan laten we de heer Slop even terzijde) een uitstekende selectie kunnen leveren.

Ik snap niet hoe dit zou heeft kunnen lopen. Eerlijk gezegd lijkt de uitleg van Bertje de enige echte plausibele reden, want Van Geel ziet het naar mijn mening goed. We hebben het hier niet over een koekenbakker.

999

Bericht door 999 » za jul 21, 2007 8:01 am

Of er komt nog iemand, anders begrijp ik het verhaal niet.AJAX is normaliter de komende jaren verzekerd van behoorlijke transfer inkomsten met Sneijder en KjH en misschien nog een paar meer.Tel daar een eventuele plaatsing van de Champions L. bij, of wacht men totdat dat een zekerheid is ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » za jul 21, 2007 8:46 am

Voetske schreef:Of er komt nog iemand, anders begrijp ik het verhaal niet.AJAX is normaliter de komende jaren verzekerd van behoorlijke transfer inkomsten met Sneijder en KjH en misschien nog een paar meer.Tel daar een eventuele plaatsing van de Champions L. bij, of wacht men totdat dat een zekerheid is ..

Sorry hoor, dit soort aankopen hoort bij de categorie Beverwijk. :icon_cool.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » za jul 21, 2007 9:02 am

Starring schreef:Martin van Geel spot op een onbeschrijvelijke wijze met het Ajax-cultuur door middelmatige volkomen a-technische én stijlloze spelers als Delorge, Heijblok, de Spaanse veteraan en Rommelstraal naar Ajax toe te trekken.

Ik spring een gat in de lucht mocht Sneijder niet vertrekken. Want Martin van Geel is nu net als zijn voorgangers aan het rotzooien geslagen. Een uitgekiende scoutingsapparaat dat de ambitie van Ajax kan weerspiegelen, heeft hij na twee jaar dienstijd nog altijd niet weten op te zetten. Met alle gevolgen van dien...
Ik vind het allemaal wel meevallen, deze 4 ''wissels'' zjin voor 1 miljoen gehaald en agan niet morren als ze op de bank komen. Suarez gaat Babel vervangen, en voor de rest blijft het team intact! Dat is toch prima? Tot slot houden we ook nog eens een hoop geld in kas. Met de mogelijke CL miljoen en opbrengst van Sneijder en Huntelaar kun je daar volgend jaar hele leuke dingen mee doen!

999

Bericht door 999 » za jul 21, 2007 10:49 am

Toppie schreef:
Voetske schreef:Of er komt nog iemand, anders begrijp ik het verhaal niet.AJAX is normaliter de komende jaren verzekerd van behoorlijke transfer inkomsten met Sneijder en KjH en misschien nog een paar meer.Tel daar een eventuele plaatsing van de Champions L. bij, of wacht men totdat dat een zekerheid is ..

Sorry hoor, dit soort aankopen hoort bij de categorie Beverwijk. :icon_cool.gif:
Het was een reactie/aanvulling op het verhaal van Thomas.
Blij met de punten ...

sudesh

Bericht door sudesh » za jul 21, 2007 11:35 am

Ik had van Martin van Geel doordachter beleid verwacht. Alle aankopen tot nu toe, dragen m.i. niet bij aan een kwalitatief sterk Ajax voor de komende jaren. Ik hou mijn hart vast wat ons volgend jaar te wachten staat als vrijwel al onze sleutelspelers (Davids, Stam, Huntelaar, Sneijder en wellicht nog meer) zullen vertrekken.

Het afgelopen seizoen hadden wij een aardige selectie, als in deze periode op een juiste manier doorgeselecteerd zou worden, hadden we een goede uitgebalanceerde selectie kunnen hebben. Een aantal spelers werden verkocht voor goede transfersommen. En toen zette ik mijn schrap en dacht nu zal Ajax de juiste en doordachte aankopen doen om dat laatste stapje te kunnen zetten.

Wat dat betreft post hier een teleurgestelde Ajacied, die er voor komend seizoen een hard hoofd over in heeft. We hebben nog steeds een aardige basis, maar in de breedte zijn we er niet beter op geworden. Bij blessures of schorsingen is dit Ajax weer ontzettend kwetsbaar. Het blijft ook na 2 jaar van Geel een warrig beleid, wanneer vallen de puzzelstukjes weer goed in elkaar en wordt er middels goed beleid weer een uitgebalanceerde selectie samengesteld? Volgend jaar kunnen we weer opnieuw beginnen. Terwijl dit jaar, juist de mogelijkheid aanwezig was, om iets er iets moois van te maken.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jul 21, 2007 11:42 am

Kom op zeg, Babel een buitenspeler die geen buitenspeler was is verkocht voor miljoenen en De Mul een aardige buitenspeler is vertrokken, daar in de plaats is gekomen een betere rechtsbuiten en we zijn nog met een linksbuiten bezig... een beetje positivisme graag, tot nu toe zijn we op de rechterflank alleen maar vooruit gegaan. Wordt er een linksbuiten gehaald dan zijn we spekkoper van de transferperiode!

Plaats reactie