Wesley Sneijder
Moderator: mods
Sneijder: 'Voldoende signalen van Valencia'
19/7/2007 8 :46
De Spaanse club Valencia heeft deze week het bod verhoogd op Wesley Sneijder. Maar Ajax neemt geen genoegen met zestien miljoen euro, en laat de middenvelder dus nog niet vertrekken uit Amsterdam. Sneijder zelf blijft vertrouwen houden in een goede afloop.
'Wij willlen Wesley gewoon bij Ajax houden', zegt Ajax' technisch directeur Martin van Geel in het Algemeen Dagblad. 'Daar zijn we heel duidelijk in en dat zullen we blijven. We gaan pas twijfelen als er echt veel hogere bedragen op tafel komen dan nu het geval is. Aanzienlijk hoger. Ons uitgangspunt is dat Sneijder nog zeker een jaar bij Ajax blijft. Zo hebben we dat ook tegen Wesley zelf gezegd.'
Sneijder zegt dat hij er nog steeds vertrouwen in heeft dat het tot een overstap komt. 'Het is ook een spel tussen twee partijen. Ajax stelt zich hard op en dat mogen ze ook. Andersom zou Valencia wel gek zijn als ze hun bod ineens enorm verhogen. Ik krijg voldoende signalen dat ze me nog steeds heel graag willen hebben.'
De Ajacied zal zijn huidige, in 2009 aflopende contract zeker niet verlengen. 'Ook niet als een transfer deze zomer afketst. Niet omdat ik Ajax dwars wil zitten, maar omdat ik voel dat ik toe ben aan een nieuwe stap in mijn carrière.
Bron VI
19/7/2007 8 :46
De Spaanse club Valencia heeft deze week het bod verhoogd op Wesley Sneijder. Maar Ajax neemt geen genoegen met zestien miljoen euro, en laat de middenvelder dus nog niet vertrekken uit Amsterdam. Sneijder zelf blijft vertrouwen houden in een goede afloop.
'Wij willlen Wesley gewoon bij Ajax houden', zegt Ajax' technisch directeur Martin van Geel in het Algemeen Dagblad. 'Daar zijn we heel duidelijk in en dat zullen we blijven. We gaan pas twijfelen als er echt veel hogere bedragen op tafel komen dan nu het geval is. Aanzienlijk hoger. Ons uitgangspunt is dat Sneijder nog zeker een jaar bij Ajax blijft. Zo hebben we dat ook tegen Wesley zelf gezegd.'
Sneijder zegt dat hij er nog steeds vertrouwen in heeft dat het tot een overstap komt. 'Het is ook een spel tussen twee partijen. Ajax stelt zich hard op en dat mogen ze ook. Andersom zou Valencia wel gek zijn als ze hun bod ineens enorm verhogen. Ik krijg voldoende signalen dat ze me nog steeds heel graag willen hebben.'
De Ajacied zal zijn huidige, in 2009 aflopende contract zeker niet verlengen. 'Ook niet als een transfer deze zomer afketst. Niet omdat ik Ajax dwars wil zitten, maar omdat ik voel dat ik toe ben aan een nieuwe stap in mijn carrière.
Bron VI
Min of meer. Valencia heeft een vertegenwoordiger gestuurd die het bod van 16 miljoen mocht overbrengen maar met geen stuiver mocht verhogen. MSI is als het goed is wel akkoord met de verkoop van Lucho, maar Porto wil 20 miljoen. Valencia lijkt maar tot 18 miljoen te willen gaan.joey schreef:De AS meldt dat Valencia nog steeds worstelt met de transfer van Lucho Gonzalez. Gisteren is er weer overleg geweest met FC Porto, maar Porto wijkt geen centimeter. De vraagprijs zou 20 miljoen bedragen, Valencia biedt 16. Ik kom er trouwens niet achter of dan ook MSI nog betaald moet worden of dat die 20 miljoen de totale transfersom bedraagt.
Sneijder geldt nog steeds als alternatief. Volgens de AS is deze transfer een stuk simpeler, want Ajax wil hem wel laten gaan (staat dat er, Thomas?) terwijl de club is al weken rond met Sneijder.
Valencia heeft dus ook nog een oogje op Kim Kallstrom.
Het gaat over 'een Oranje-international'. Sneijder wordt niet bij naam genoemd.
Aardig wat Henk ten Cate over een eventuele transfer van Sneijder te melden heeft.
Marca heeft het inmiddels niet meer over Sneijder maar over Iñiesta...
Aardig wat Henk ten Cate over een eventuele transfer van Sneijder te melden heeft.
Het stinkt aan alle kanten!
HtC heeft gelijk, nog een jaar knallen bij Ajax met nog meer doelpunten en Assists, en ook nog eens presteren in de CL en hij kan naar elke topclub van Europa.joey schreef:Het gaat over 'een Oranje-international'. Sneijder wordt niet bij naam genoemd.
Valencia wordt het gewoon niet aangezien die blijkbaar maximaal 18 miljoen te besteden hebben.
Het AD lijkt mij niet zo goed geïnformeerd als het om Ajax gaat en de band Ad-feyenoord is erg sterk. Was het een paar jaar geleden zo dat het RD en AD niet als eerste het nieuws brachten, maar de feyenoordkrant of website (en kwade gezichten bij AD en RD), nu is die verstandhouding prima, zie ook het achterhouden van de contacten met makaai en de transfer van de cler (vi zat er volledig naast) Frits Barend belde de avond ervoor met Marcel Brands, live op tv, en Brands vertelde dat ze niet met feyenoord, maar wel met psv in gesprek waren. Een paar uur later stond in het AD dat de cler (met interview) naar feyenoord ging. Die krant wordt niet om 06.00 uur gedrukt!joey schreef:Sneijder zelf beweert dat ze hem per se willen hebben (zie artikel uit het AD).
Sneyder wil naar Spanje, kan ik me goed voorstellen, oefent druk uit door te beweren zijn contract niet te verlengen (wie had daar op gerekend) en zal ooit gaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
En inmiddels is Carboni ontslagen. Ik blijf het een raar verhaal vinden. De voorzitter zal hem wel willen.Jabu schreef:En bovendien de voorkeur lijken te geven aan een ander. Eerst was de coach al niet enthousiast en de TD wel. Nu heeft Lucho de voorkeur boven Sneijder. Waarom wil hij daar zo graag heen?
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=63509
Die derde foto. Is maar een rare foto hoor, en zo lijkt hij nog kleiner dan hij al is.
Die derde foto. Is maar een rare foto hoor, en zo lijkt hij nog kleiner dan hij al is.
Uit deze krant begrijp ik, dat vandaag duidelijk zal worden of Lucho Gonzalez naar Valencia gaat of niet. De speler zelf is al rond met Valencia. Ze zullen niet Sneijder én Lucho halen, dus waarschijnlijk weten we snel meer.
Real lijkt het dus ook niet te gaan worden, 60 miljoen, wat een geld... (neem aan dat hij voor minder weggaat uietraard)'Iniesta wordt architect van Real Madrid'
19/7/2007 15:00
Javier Saviola is misschien niet de enige speler die Barcelona voor Real Madrid verruilt. In de Spaanse hoofdstad wordt verlangd naar Andrés Iniesta.
Volgens het dagblad Marca moet de 23-jarige middenvelder de architect van het nieuwe Real Madrid worden. De geboren Castilliaan heeft een clausule in zijn contract waarin staat dat hij niet mag vertrekken voor minder dan zestig miljoen euro.
Iniesta is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van Barcelona. In 2002 liet coach Louis van Gaal de kleine technicus debuteren. In het bewuste artikel van Marca wordt Wesley Sneijder overigens niet genoemd.
Parool.'Sneijder bij Ajax niet uitgeleerd'
JOP VAN KEMPEN
OLDENZAAL - Volgens Henk ten Cate doet Wesley Sneijder er verstandig aan nog een seizoen bij Ajax te blijven. ''Bij een grote club moet je als grote meneer binnenkomen.''
Ten Cate reageerde daarmee op de vraag of een afkoopsom van zestien miljoen euro bepaalt of je 'als een grote mijnheer' bij een club binnenkomt.
De trainer van Ajax wilde geen bedragen noemen over de afkoopsom (naar verluidt dertig miljoen euro) voor Sneijder. Maar zestien miljoen vindt hij wel te laag. ''Een aanvallende middenvelder met de spelbepalende en scorende kwaliteiten van Sneijder moet veel meer kosten. Hij is in mijn ogen vergelijkbaar met Deco. Die kwam drie jaar geleden van FC Porto, dat toen de Champions League had gewonnen, naar Barcelona. Deco kostte 25 miljoen euro.''
Ten Cate heeft ze in zijn drie seizoenen als assistent-trainer bij FC Barcelona naar eigen zeggen eerder meegemaakt: de grote beloften die hoopvol naar de club kwamen en die het nooit echt hebben waargemaakt.
In waarschuwende woorden sprak Ten Cate gisteravond in Oldenzaal, na de door Ajax met 8-0 gewonnen oefenwedstrijd tegen hoofdklasser Quick'20, over de plannen van Sneijder om de overstap te maken naar een grote club de Spaanse competitie.
Valencia deed opnieuw een poging de 23-jarige international die nog een contract tot 2009 heeft los te weken en ook Real Madrid heeft Sneijder op een lijstje staan.
''Als je naar een grote club gaat, moet als grote meneer binnenkomen,'' zei Ten Cate. ''Je moet gelouterd zijn, anders kun je door het ijs zakken. Ik heb ze gezien bij Barcelona, goede spelers die niet de status van een grote speler hadden. Zulke spelers werden gewoon minder gezien.''
De eerste berichten die over Sneijder in de Valencia's stadskrant Las Provincias verschenen, tonen aan waar Ten Cate op doelt. Bij een artikel over Sneijder was een foto geplaatst waarop niet Sneijder, maar Andy van der Meyde was afgebeeld.
Ten Cate: ''De fanatieke Spaanse voetbalvolgers kennen Sneijder natuurlijk wel, maar de doorsnee voetbalfan in Spanje kent hem niet. Hij komt voor hen maar uit Nederland.''
Ten Cate vindt bovendien dat Sneijder nog niet is uitgeleerd bij Ajax. ''Hij kan nog meer verantwoording leren nemen in het team. Als hij dat dit seizoen doet in de Champions League, weet iedereen wie hij is.''
Met zijn pleidooi om Sneijder nog een jaar te behouden, pleit Ten Cate natuurlijk ook opzichtig voor eigen parochie. In zijn laatste jaar als trainer van Ajax wil de Amsterdammer zijn beste speler natuurlijk niet kwijtraken.
De kansen op het overleven van de voorronde van de Champions League, de kansen op het kampioenschap en de kansen op de bekerwinst nemen immers aanzienlijk toe met een gretige Sneijder in de gelederen.
Sneijder zelf reageerde dan ook met een glimlach op de waarschuwende woorden van Ten Cate. ''Zegt de trainer dat het goed voor mij is dat ik nog een jaar blijf? Het zou heel goed kunnen, maar het is vooral goed voor de club.''
En verder deed Sneijder er wat betreft zijn transfer het zwijgen toe. ''Ik praat niet meer over dat gedoe. Ik heb er toch niets mee te winnen. Ik heb vaak genoeg gezegd wat mijn plannen zijn.''
Sneijder wil weg, dat is genoegzaam bekend.
Blij met de punten ...
Volgens Marca is Iniesta ´heel verbaasd´over de belangstelling van Madrid en wil hij bij Barca blijven.gaizka schreef:Real lijkt het dus ook niet te gaan worden, 60 miljoen, wat een geld... (neem aan dat hij voor minder weggaat uietraard)'Iniesta wordt architect van Real Madrid'
19/7/2007 15:00
Javier Saviola is misschien niet de enige speler die Barcelona voor Real Madrid verruilt. In de Spaanse hoofdstad wordt verlangd naar Andrés Iniesta.
Volgens het dagblad Marca moet de 23-jarige middenvelder de architect van het nieuwe Real Madrid worden. De geboren Castilliaan heeft een clausule in zijn contract waarin staat dat hij niet mag vertrekken voor minder dan zestig miljoen euro.
Iniesta is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van Barcelona. In 2002 liet coach Louis van Gaal de kleine technicus debuteren. In het bewuste artikel van Marca wordt Wesley Sneijder overigens niet genoemd.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Haha, zo zou je het ook kunnen bekijken ja,Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En weer een dagje dichter bij 14 augustus.
vreemd dat Sneijder het niet erg vind dat hij geen 1e keus is bij zowel Valencia als Real. Pas als anderen niet willen of niet haalbaar zijn komt hij in beeld. Je wil toch binnenkomen als de nieuwe ster!?
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Na de speculaties over Iñiesta van gisteren gaat de Marca vrolijk door. Nu zou Kakà in beeld zijn voor het lieve sommetje van 104 miljoen euro. Over Madrid en Sneijder niets meer.
De AS meldt over Valencia dat men nog steeds probeert Lucho Gonzalez los te weken. Een alternatief zou Kallström zijn (zoals gisteren al gemeld). De krant acht de komst van Sneijder onwaarschijnlijk aangezien Ajax de vraagprijs heeft verhoogd en de trainer in het verleden zijn twijfels heeft uitgesproken over de geschiktheid van onze speler.
De AS meldt over Valencia dat men nog steeds probeert Lucho Gonzalez los te weken. Een alternatief zou Kallström zijn (zoals gisteren al gemeld). De krant acht de komst van Sneijder onwaarschijnlijk aangezien Ajax de vraagprijs heeft verhoogd en de trainer in het verleden zijn twijfels heeft uitgesproken over de geschiktheid van onze speler.
voetbalprimeur.nl"Doelstelling Ajax omlaag bij vertrek Sneijder"
Ajax-trainer Henk ten Cate vindt de doelstelling om komend seizoen kampioen te worden alleen haalbaar wanneer de clubleiding Wesley Sneijder weet te behouden. Dat schrijft De Telegraaf vandaag.
"Ik ben weer naar Nederland gekomen omdat een kampioenschap nog op mijn palmares ontbreekt. Maar als Sneijder toch vertrekt, zal ik mijn persoonlijke doelstelling waarschijnlijk moeten aanpassen", stelt Ten Cate.
De kans dat de creatieve spelmaker daadwerkelijk vertrekt lijkt er niet groter op te worden. De door Ajax verhoogde vraagprijs heeft Valencia wederom doen afhaken, schreef het Spaanse AS vandaag. "Ik ben blij dat de directie een signaal heeft afgegeven aan het buitenland", gaat Ten Cate verder. "Met die vraagprijs van dertig miljoen kan ik leven. Voor kwaliteit moet je betalen. Sneijder is topklasse."
Volgens Ten Cate zijn er nog wel degelijk sportieve doelstellingen die Sneijder bij Ajax kan verwezelijken: "Ik zou het fantastisch vinden als hij hier nog een jaar blijft. Zeker als we de Champions League halen. Kan hij zich goed profileren, het team bij de hand nemen. En daarna staan de clubs weer voor hem in de rij."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."