Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Beloki

Bericht door Beloki » zo jul 15, 2007 8:27 pm

Hoeladans schreef:Hushovd is gewoon binnengekomen in de laatste bus hoor.
Ik lees het. je word er toch ook strontziek van. Dijkstra heeft tot 80x gezegd dat ''die sterke Noor'' heeft moeten afstappen. Wat een oetlul. Als hij er niks van snapt, ga dan een ander vak leren. Maargoed, ik ben blij, want ik heb hem in mijn tourploeg zitten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Alexander

Bericht door Alexander » zo jul 15, 2007 10:42 pm

En volgens mij is ook die lange Duitse sprinter van T-Mobile gewoon aangekomen...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jul 16, 2007 1:40 pm

Zo mijn 1e dagprijs is binnen ...
ik weet geen moer van wielrennen, maar toch maar zo'n lijst ingevuld.
Heb ik toevalligerwijs die Mof (Linus Gerdemann) en die Spanjood er opstaan (Landaluze) ...
Kassa!!!
:ikbenik.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 17, 2007 11:46 am

Lekker dan, neem je een halve dag vrij, rijden die slappelingen en bloc de Col d'Iserand op.. de tijden van Bernard Hinault komen weer terug hoor.. bleh. Dit staat toch wel in mn ergenissen top 3 bij het wielrennen als ze gewoon besluiten om niet te koersen op zo'n berg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 17, 2007 12:03 pm

Worden er menselijke tijden neergezet?

Misschien komt het omdat de meesten nu als de dood zijn voor de dopingcontroles en daarom niet meer gebruiken? :hypocrite.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 17, 2007 1:18 pm

http://www.garnierstreamingmedia.com/as ... ?stream=27

Live de tour. Jammer dat het commentaar van Dijkstra en Ducrout is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 17, 2007 2:32 pm

Zelfs op de Galibier gebeurd er vooralsnog niks. Thomas Dekker rijdt vandaag wel goed.

jabu

Bericht door jabu » di jul 17, 2007 2:48 pm

Nu begint het wel los te komen!

jabu

Bericht door jabu » di jul 17, 2007 3:52 pm

Schitterende etappe vandaag. Heb je toch niet voor niets een halve dag vrij genomen vandaag, brigade zuid.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jul 17, 2007 4:44 pm

Is er iemand in het ravijn gepleurd dan?
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 17, 2007 4:45 pm

:biggrin.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 17, 2007 4:53 pm

Perfect van Rasmussen. Enkel op de Galibier een handvol aanvallen van Valverde gepareerd. Rest van de rit nagenoeg alleen maar in het wiel van een ander kunnen fietsen.

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 17, 2007 5:43 pm

Die rus van Rabo zakt wel genadeloos door het ijs. Wel klasse gereden van Rasmussen, al zal die nog ergens aan moeten gaan vallen om tijd te winnen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 17, 2007 7:06 pm

brigade zuid schreef:Zelfs op de Galibier gebeurd er vooralsnog niks. Thomas Dekker rijdt vandaag wel goed.
Nou, nou. Maar ik zeg maar niets meer, want hij is nog zo jong.

Mooie etappe en ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Waar ik eergisteren Moreau sterk vond ogen was hij nu weer wat minder. Ik ben echt reuzebenieuwd wie deze tour gaat winnen, want voorlopig gaat het gewoon nog om een mannetje of 10.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 17, 2007 8:57 pm

Peter schreef:
brigade zuid schreef:Zelfs op de Galibier gebeurd er vooralsnog niks. Thomas Dekker rijdt vandaag wel goed.
Nou, nou. Maar ik zeg maar niets meer, want hij is nog zo jong.
Als je ziet hoeveel tijd ie dan toch weer verliest moet ik mn woorden weer innemen idd, maar het eerste gedeelte reed ie wel goed. Ik ben ook nog steeds niet overtuigd van zn klimmerskwaliteiten.

Wat is er trouwens met Weening gebeurd de laatste paar jaar? toen ie een paar jaar geleden een etappe won in de tour leek het allemaal zo veelbelovend maar ik vind het nu maar slappe hap. Joost Postuma, wat is daarmee aan de hand, geblesseerd of niet goed genoeg?

Chris

Bericht door Chris » di jul 17, 2007 9:47 pm

Ik vind Weening niet slecht rijden hoor, doet veel kopwerk en dat gaat ten kost van wat zijn vrije rol. Kost ontzettend veel energie en hij is niet een echt (voor het hooggebergte) klimmerstalent. Hooguit, als hij op zijn best is, kan hij tippen aan het niveau van Boogerd. Met een paar jaar dus, al stond er vandaag in de lokale krant, Leeuwarder Courant, dat hij denkt het kopmanschap aan te kunnen. Dat zie ik niet gebeuren.

Dekker vervult zijn knechtenrol ook sterk, heeft bij lange na de inhoud niet van de echt kopmannen. Dat komt met de tijd en veel en heel veel training, zijn tijdrit is goed en hij kan redelijk meekomen in gebergte. Je weet het niet waar het toe leidt, kan zijn dat hij een Popovitsje wordt maar misschien ook wel de nieuwe Zoetemelk. Hangt af van diverse factoren: ontwikkeling, vooruitgang, begeleiding, blessures, portie geluk. Over 3 jaar kun je verder praten of het echt een topcoureur kan worden.
Chris a.k.a Giiser

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 17, 2007 10:19 pm

Mayo in mijn tourploeg blijkt vooralsnog geen slechte keus, hij rijdt met Moreau een opvallende goede tour. Rasmussen gaat tijd verliezen in de tijdrit, dus zal echt een forse voorsprong moeten pakken in de Pyreneën. Doodzonde dat Astana voor Vino gaat, hij is wel mijn favoriete renner, maar is gewoon niet fit. Kloden daarintegen rijdt prima. Ze kunnen beter op hem gokken. Eergisteren moest hij bijna twee minuten inleveren doordat hij op Vino moest wachten. Zonde, want nu wint Astana de tour niet meer.

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 18, 2007 10:42 am

En weer een dopinggevalletje, dit maar bij een renner van T-Mobile...

peter

Bericht door peter » wo jul 18, 2007 10:59 am

Sinkewitz is anders wel even een grote naam, hoor. Zou een enorme dreun zijn voor Telekom, mocht het waar zijn.

Verder neem ik ook wat gas terug met betrekking tot Dekker. Ik heb het begin gisteren gemist, maar hij heeft toch aardig wat werk verzet zo bleek. Ik schakelde in op het moment dat de aanvallen begonnen en hij dus moest lossen. Nee, gisteren heeft hij prima geknecht en denk ik zelfs dat hij dus ook heeft ingehouden.

999

Bericht door 999 » wo jul 18, 2007 5:50 pm

NOS vindt besluit Duitse tv 'hypocriet'
HILVERSUM - De beslissing van Duitse omroepen ARD en ZDF om wegens een nieuw dopinggeval voorlopig te stoppen met het uitzenden van Tour de France vindt de NOS „hypocriet en buitenproportioneel”. Dat zegt NOS-mediadirecteur

„Het wielrennen doet er alles aan om de sport schoon te maken en te houden. Als er dan een nieuw geval van doping wordt ontdekt moet je de sport niet bestraffen. Als je dat doet verhuist de dopingdiscussie juist weer naar achterkamertjes”, meent De Jong. „Je moet het wielrennen het voordeel van de twijfel geven.”

De NOS zal dus nooit een soortgelijk ultimatum stellen in de richting van een sport. „Als er sprake is van onregelmatigheden in een sport moet je daar juist op een journalistieke wijze aandacht aan besteden, het probleem aan de kaak stellen. Voor de bonden ligt er een taak om eventueel in te grijpen. Ik vraag me trouwens af wat de Duitsers zouden hebben gedaan als het niet om wielrennen, maar om voetbal was gegaan.”

De Jong erkent dat het wielrennen door diverse dopingperikelen in een crisis zit. Maar desondanks zijn de kijkcijfers onveranderd. Een precieze vergelijking met vorig jaar is lastig, omdat toen in de eerste Tourweek nog het WK voetbal werd uitgezonden. „Maar als je ziet dat afgelopen zondag meer mensen naar een bergrit kijken dan naar de spannende ontknoping van de eredivisie, dan is duidelijk dat mensen zeer geïnteresseerd zijn.”

De NOS heeft nog een uitzendcontract tot en met de Tour van 2008. Daarna zal de NOS bepalen of de sport nog geloofwaardig wordt bevonden en of er veel animo voor is. Volgens De Jong gebeurt dat met iedere sport die zijn omroep wil (blijven) uitzenden.

Uit de hoge bezoekcijfers van de NOS-site met Tourbeelden blijkt volgens De Jong het Nederlandse enthousiasme over de wielerwedstrijd. „Naar De Avondetappe met Mart Smeets kijken bovendien dagelijks gemiddeld 980.000 mensen. Ik denk dat Nederlanders heel goed snappen hoe het werkt met doping. Ze weten dat je van een ezel geen renpaard maakt, ook al stop je er allerlei middelen in. En als er sprake is van doping dat moet je daarover als medium berichten en niet je kop in het zand steken”, zegt De Jong.
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 18, 2007 6:07 pm

Voetske schreef:„Het wielrennen doet er alles aan om de sport schoon te maken en te houden.
Hahahaha. :drecul.gif:
De Jong erkent dat het wielrennen door diverse dopingperikelen in een crisis zit. Maar desondanks zijn de kijkcijfers onveranderd. Een precieze vergelijking met vorig jaar is lastig, omdat toen in de eerste Tourweek nog het WK voetbal werd uitgezonden. „Maar als je ziet dat afgelopen zondag meer mensen naar een bergrit kijken dan naar de spannende ontknoping van de eredivisie, dan is duidelijk dat mensen zeer geïnteresseerd zijn.”
Over hypocriet gesproken... :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » do jul 19, 2007 2:52 pm

Astana zet net even geweldig de boel op de kant. Moreau wordt de grote verliezer van de dag. Hopelijk is dit ook een les voor Dekker geweest, want die zat ook weer hopeloos achterin en werd er dus al heel snel afgereden.

Chris

Bericht door Chris » do jul 19, 2007 2:53 pm

Ze stoppen er nu weer mee, dus begrijp niet echt waarom zoveel gas hebben gegeven om 2 minuten te pakken. Rij dan door naar de finish en pak ee stuk of 4 minuten.
Chris a.k.a Giiser

peter

Bericht door peter » do jul 19, 2007 2:55 pm

Het kost wel klauwen met energie, natuurlijk Je kunt dit wel doen, maar dan moeten andere teams wel meehelpen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 19, 2007 6:23 pm

Peter schreef:Astana zet net even geweldig de boel op de kant. Moreau wordt de grote verliezer van de dag. Hopelijk is dit ook een les voor Dekker geweest, want die zat ook weer hopeloos achterin en werd er dus al heel snel afgereden.
Dekker doet niet zoveel moeite voor zn klassement, hij heeft zelf toegegeven dat ie het af en toe laat lopen, zoals zondag bijvoorbeeld ook. Als toekomstig klassementsrijder zou ik graag zien dat ie daar nu ook wat meer zn best voor doet, gewoon eens kijken waar je dan uitkomt.

Plaats reactie