Vergis jij je niet met Babel?wimpey schreef:Wat Leonardo bij Ajax te zoeken heeft, weet volgens mij alleen Henk ten Cate. Kop omlaag, 1 man voorbij, volgende aktie: bal kwijt. Oerdomme aankoop.LucaS schreef:En Perez en Leonardo
Perez gaat weg, Lucas. Assists en goals zijn bij hem een garantie, maar dat schijnt niet voldoende te zijn....
Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
- Wim
- Site Admin
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
ad sport
De Boer geeft het eerlijk toe: Het niveau van de voetbalcompetitie in Qatar moet nog aardig omhoog. ,,De competitie is vergelijkbaar met de eerste divisie in Nederland. De Qatari zelf zijn als voetballer vrij matig. Maar jongens uit landen in de buurt kunnen best aardig voetballer. Wij hebben een Algerijn in de selectie, die zou zo meekunnen in de Nederlandse top. Zo zijn er meerderen. Niet voor niets was Ajax kortgeleden geïnteresseerd in een speler uit de Qatari League.’’
?????? Wie zou dat moeten zijn? Frank de Boer kent hem en zit bij Ajax. krijgen we een echte verrassing?????????//
De Boer geeft het eerlijk toe: Het niveau van de voetbalcompetitie in Qatar moet nog aardig omhoog. ,,De competitie is vergelijkbaar met de eerste divisie in Nederland. De Qatari zelf zijn als voetballer vrij matig. Maar jongens uit landen in de buurt kunnen best aardig voetballer. Wij hebben een Algerijn in de selectie, die zou zo meekunnen in de Nederlandse top. Zo zijn er meerderen. Niet voor niets was Ajax kortgeleden geïnteresseerd in een speler uit de Qatari League.’’
?????? Wie zou dat moeten zijn? Frank de Boer kent hem en zit bij Ajax. krijgen we een echte verrassing?????????//
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Geen Nilsson 
Wordt het trouwens niet eens een keer tijd dat Ajax eens spijkers met koppen gaat slaan? De Mul heeft ons 5 miljoen opgelevert, Babel is ook al voor 99,9% vertrokken. Lijkt me dat de aankopen snel moeten komen, want dan kunnen ze een hele voorbereiding meedoen.
Virog seizoen was het excuus voor het mislopen van de CL het niet ingespeeld zijn van het team. Dat willen we nu voorkomen neem ik aan?

Wordt het trouwens niet eens een keer tijd dat Ajax eens spijkers met koppen gaat slaan? De Mul heeft ons 5 miljoen opgelevert, Babel is ook al voor 99,9% vertrokken. Lijkt me dat de aankopen snel moeten komen, want dan kunnen ze een hele voorbereiding meedoen.
Virog seizoen was het excuus voor het mislopen van de CL het niet ingespeeld zijn van het team. Dat willen we nu voorkomen neem ik aan?
- Daily Blind
Ik vind het ook wel een redelijke speler, Pranjic trouwens ook en zijn contract loopt bijna af dacht ik.Rishi schreef:Vergelijken met Rosenberg vind ik een beetje onzin. Ik vind Nilsson wel een leuke speler om te zien. HEeft een leuke techniek, doet leuke dingen met de bal. Alleen wel voor Heerenveen. Bij Ajax komt hij ruimte tekort
- Giacomo Puccini
- Wim
- Site Admin
Dat vraag ik mij ook af. Hij is niet alleen snel maar zijn positiespel is ook erg goed. En hij is niet zelfzuchtig.Dubbel schreef:Wat is er precies loos met Nilsson? Snelle aanvaller met scorend vermogen lijkt me van een afstandje. Het verbaast me een beetje dat er zoveel weerstand is tegen zijn mogelijke komst. Wat mis ik in deze?
Fijn om thuis te zijn.
Inderdaad, het bod op Babel kwam opeens ook zomaar uit de lucht vallen. En de interesse op Suarez ook, nouja interesse, toen het naar buiten kwam bleek Ajax al drie keer een bod gedaan te hebben. Ik denk het meeste gewoon heel goed binnen 4 muren wordt gehouden.Jesse schreef:Ik vraag me af of het zo rustig is. Er lekt gewoon niks naar buiten, in mijn ogen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Om even door te gaan op het door joey geplaatste stukje in de Rommedahl topic; Wellicht de door mij (en waarschijnlijk door anderen) begeerde jonge talentvolle rechtsbuiten. Als die komt kan ik wel leven met Rommedahl, blijkt volgens VI.nl ook voor variatie in het team te moeten zorgen. Dus een multifunctionele speler, dus niet als vervanger van De Mul (hoop ik).www.ajax.nl schreef:Dagboek De Lutte (14): Dennis Rommedahl
De Lutte, 20 jul 2007
Dennis Rommedahl, de nieuwe aankoop van Ajax, arriveerde vrijdagmiddag in De Lutte. Daar werd hij verwelkomd door directeur Maarten Fontein. De Deen gaf een eerste reactie op zijn komst naar Ajax.
De Deen begaf zich naar het trainingskamp van zijn nieuwe team nadat hij de medische keuring met succes had doorstaan. Bij Landhuishotel De Bloemenbeek werd hij opgewacht door Ajax-directeur Maarten Fontein, die zijn nieuwste aanwinst hartelijk begroette.
,,Ajax past perfect bij mij´´, zei Rommedahl. ,,Ik hoop dat ik ook perfect bij Ajax pas. Ik wilde graag terug naar Nederland. Ik heb heel wat jaren in de Nederlandse competitie gespeeld, en ik hou van het positieve voetbal dat er gespeeld wordt. Dat geldt natuurlijk helemaal voor Ajax. Dat speelt aanvallend, vooruit en altijd voor de prijzen.´´
De Deen staat te boek als een buitenspeler. ,,Maar,sinds ik naar Engeland ben gegaan, ben ik meer allround geworden. Bij Denemarken heb ik laatst zelfs een keer rechstback gespeeld, al denk ik niet dat Ajax mij daarvoor gehaald heeft.´´
Van de Ajax-selectie kent hij de meeste spelers van naam en reputatie, maar Klaas Jan Huntelaar is een oude vriend. ..Klaas heeft ook bij PSV gespeeld, en daar kende ik hem van. Hij heeft zelfs bij de familie van mijn vrouw in huis gezeten; echt leuk dat ik weer met hem kan spelen.´´
Please click image for fullsize
Rommedahl krijgt van Fontein en Henk ten Cate het Ajax-shirt met nummer 16.
Tijdens de perspresentatie kreeg Rommedahl zijn Ajax-shirt. De Deen zal met nummer 16 spelen. ,,Ik hoefde niet lang na te denken toen Ajax aanklopte. Ik hoop voor iedereen die van Ajax houdt dat we een geweldig seizoen tegemoet gaan. Ik zal er mijn best voor doen.´´ Rommedahl kan zo aansluiten bij zijn nieuwe team. ,,Ik was al twee weken in training bij Charlton Athletic. Ik hoop ook buiten het veld, als mens, iets toe te kunnen voegen aan de groep.´´
Coach Henk ten Cate toonde zich blij met zijn nieuwe aanwinst. ,,Dennis is duidelijk gehaald voor de rechterkant. Alle posities moeten dubbel bezet zijn, zeker voorin waar de spelers de meeste tikken krijgen. Achterin en op het middenveld vind ik dat we van internationaal niveau zijn, voorin hadden we te weinig mankracht. Dennis heeft specifieke kwaliteiten, hij is zeer dreigend in de diepte. Zeker internationaal, waar je wel eens verder naar achter gedrongen kan worden, komen er dan ruimtes.´´
Met de komst van Dennis kunnen we variëren. Kennedy speelt meer vanuit de bal, Dennis heeft meer diepte. We moeten ook niet vergeten dat Ajax zo´n zestig wedstrijden per jaar speelt. Dan lijken twee rechteraanvallers mij geen overbodige luxe. Ik heb al vaker gezegd dat Ajax geen elf basisspelers heeft. Misschien hebben we wel achttien basisspelers nodig. We zijn dan ook nog niet klaar. We willen graag Suarez erbij hebben, en nog een speler. Ik denk ook dat we hebben laten zien dat we niet voor de minste spelers kiezen.´´
Lastig, HtC zegt dat alle posities dubbel bezet moeten zijn. Dan denk ik dat er nog een middenvelder bijkomt.Thomas schreef:Ik ben zeer benieuwd naar welke speler Ajax nog meer lonkt, maar Kennedy en Rommedahl hebben allebei langdurige contracten getekend. Het lijkt me dus sterk dat de overige speler een rechtsbuiten is.
Aan wat voor speler denken jullie?
Een vervanger voor Davids???
ADHarde klap voor Ajax
AMSTERDAM - De jubelstemming rond het aanblijven van Wesley Sneijder bij Ajax sloeg zaterdagmiddag rigoureus om in Deventer.
Edgar Davids (r) moet na zijn beenbreuk in het oefenduel met GA Eagles drie maanden toekijken. FOTO PROSHOTS
Niet alleen de rellen op de tribunes stemden tot treurigheid, de scheenbeenbreuk van Edgar Davids leidde tot grote zorgen in Amsterdam.
De middenvelder blesseerde zich in een ongelukkig duel, vlak voordat de oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles bij de stand 0-1 (Huntelaar) werd gestaakt wegens ongeregeldheden. Al snel constateerde de Amsterdamse clubarts een breuk in zijn linker scheenbeen. Davids is naar verwachting drie maanden uit de roulatie en mist onder meer de cruciale duels in de voorronde van de Champions League.
,,Morgen (vandaag, red) bekijken we wat we gaan doen om dit verlies op te vangen,’’ aldus technisch directeur Martin van Geel van Ajax. ,,Het zou kunnen dat we een al dan niet tijdelijke vervanger halen, daar gaan we eerst eens rustig over praten. Al beseffen we gelijk dat Edgar niet zomaar te vervangen is. Davids is niet alleen een erg goede voetballer, ook een aanjager en een zeer belangrijke pion binnen de groep.’’
Davids bewees het afgelopen halfjaar zijn grote waarde voor Ajax door na een moeizame periode bij Tottenham Hotspur ijzersterk terug te komen bij de club waar hij opgroeide. De pitbull vormde het ontbrekende stukje in de puzzel van trainer Henk ten Cate en verloor sinds zijn rentree geen enkele wedstrijd met Ajax. ,,Als Edgar aan het begin van het seizoen was gekomen, waren we zeker kampioen geworden,’’ zei Ten Cate.
De blessure van Davids werpt een schaduw over de voorbereiding van Ajax, die tot dusver vrij zorgeloos verliep. De Amsterdamse club verkocht Ryan Babel aan Liverpool en zag ook Tom De Mul vertrekken, maar hield zijn sterke as bij elkaar. Zeker in de breedte werd de ploeg sterker met Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl, Laurent Delorge en Ismael Urzaiz. ,,Edgar en ik hebben afgesproken om kampioen te worden met Ajax,’’ zei Ten Cate afgelopen week nog.
Over een paar weken wil Ajax zich eerst plaatsen voor de Champions League, het miljoenenbal waar het afgelopen seizoen ontbrak. ,,Dat we Edgar daarbij moeten missen, is een forse teleurstelling,’’ aldus Van Geel. ,,Het ene moment denk je dat je het allemaal vrij aardig voor elkaar hebt en dan krijg je zoiets. Maar ook hier gaan we een oplossing voor proberen te vinden. Ik ben ervan overtuigd dat er straks een sterk team staat.’’
Een serieuze test staat pas deze week voor het eerst op het programma, nadat het oefenpotje tegen Go Ahead Eagles in alle opzichten mislukte. Ajax vertrekt morgen voor een trainingskamp naar Schotland, waar het twee oefenduels speelt tegen Glasgow Rangers en Falkirk. Daarna volgt het Amsterdam-toernooi, met wedstrijden tegen Arsenal en Atletico Madrid.
Tegen die tijd hoopt Ajax ook duidelijkheid te krijgen over aanvaller Luis Suarez. De Uruguayaan van FC Groningen heeft een arbitragezaak aangespannen om een vertrek naar de Arena af te dwingen. Suarez moet de vacante positie op de linkervleugel in gaan vullen. Van Geel: ,,Dan denk ik dat het er voorin heel aardig uitziet. Alle posities zijn dan weer dubbel bezet. We wachten de arbitragezaak op 30 juli af. Als Groningen voor die tijd alsnog wil onderhandelen, zijn we daartoe bereid.’’ Stagiair Jürgen Colin gaat mee op trainingskamp in Schotland, om de Amsterdamse staf daar te overtuigen van zijn waarde. De verdediger staat nog onder contract bij Norwich City en werkte bij NAC eerder onder Ten Cate. ,,Rangers en Falkirk zijn aardige wedstrijden om hem aan het werk te zien,’’ aldus de coach. ,,Ik weet wat hij kan, maar tot nu toe is het hem nog niet echt moeilijk gemaakt.’’
Het stinkt aan alle kanten!