Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 13, 2007 11:26 pm

Mr. Ajax meldde dat, ja.

Daniel

Bericht door Daniel » vr jul 13, 2007 11:29 pm

Bertje schreef:Mr. Ajax meldde dat, ja.
Is ook echt zo, 2 jaar. Kreeg heimwee en ging terug naar Israel, eind jaren 90 heeft hij hier gespeeld. Staat ook op wikipedia..

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 14, 2007 10:02 pm

Martha naar Willem II

TILBURG - Angelo Martha vertrekt naar Willem II. Als de verdediger van ADO Den Haag de medische keuring doorstaat, tekent hij een tweejarig contract in Tilburg. Dat meldde de eredivisieclub zaterdag.
De 25-jarige Martha doorliep de jeugdopleiding van Ajax en belandde vervolgens via Cambuur Leeuwarden en MVV bij ADO.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » wo jul 18, 2007 2:48 pm

Twijfels over vorm van Edwin van der Sar

www.voetbalonline.nl, 18 juli 2007 15:20 - Naar aanleiding van zijn matige optreden tegen het Japanse Urawa Reds, zijn er twijfels gerezen over de status van Edwin van de Sar. Volgens de Guardian is onze nationale doelman aan zij laatste seizoen begonnen van zijn imposante loopbaan als prof. De 36-jarige sluitpost heeft namelijk zelf ook al aangegeven dat hij mogelijk aan het eind van het jaar, niet alleen bij Manchester United maar ook Oranje, gaat stoppen
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar na zijn carriere binnenhalen als keeperstrainer? Volgens mij kan hij jonge keepers een hoop leren.

jabu

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 3:01 pm

Wij hebben Carlos L'Ami al. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 3:03 pm

Goed paard die van der Sar!
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 18, 2007 3:09 pm

Je kunt hem in ieder geval bij de keepers betrekken. Hij heeft zat wat hij met die jongens kan delen, maar of hij ook over goede oefenstof beschikt weet ik natuurlijk niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 18, 2007 6:16 pm

Kiran Bechan, voormalig beschermeling van Co Adriaanse, is opgedoken bij Hercules Alicante.

Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint » wo jul 18, 2007 9:39 pm

Dortmund en Everton praten over Pienaar

Borussia Dortmund en Everton zijn met elkaar in gesprek over Steven Pienaar. De Engelse club hoopt de kleine Zuid-Afrikaan binnen enkele dagen te kunnen presenteren , zo weet 'Sky Sports'. De 'Toffees' willen de voormalig Ajacied graag huren van de Duitsers alvorens ze hem definitief overnemen..

Begin deze maand werd de middenvelder ook al gelinkt aan Manchester City. De zaakwaarnemer van Pienaar, Rob Moore, liet toen weten niet op de hoogte te zijn van de interesse van City. Pienaar heeft bij Dortmund nog een contract tot medio 2009.
ELFvoetbal.nl

Eindelijk gezelschap voor Andy van der Meyde.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 19, 2007 12:01 pm

Robbin Kieft gewend aan extra aandacht

SCHIEFLING - Robbin Kieft (20), de zoon van oud-international Wim Kieft, hoopt in Oostenrijk een contract af te dwingen bij ADO Den Haag. Met zijn dreadlocks lijkt hij in niets op zijn vader, al zijn er in voetballend opzicht wél gelijkenissen.

Afbeelding
Robbin Kieft tijdens het trainingskamp van ADO Den Haag in Oostenrijk. FOTO DENNIS JANSEN

Het zal niet de eerste keer zijn dat het je gevraagd wordt, maar in hoeverre lijk je op je vader?

Robbin Kieft: ,,Ik heb mijn vader niet vaak live zien voetballen, maar natuurlijk wel banden van vroeger gekeken. Ik ben ook een centrumspits, kom ook graag in de bal, ben ook meer een aangever, maar pik toch ook m’n goaltjes mee. Ik heb trouwens ook ’op 10’ gespeeld en bij Ajax ook achterin als vrije verdediger. Het systeem maakt me niet zoveel uit. Ik heb in de jeugd het meest in een 4-3-3-systeem gespeeld en als de buitenspelers regelmatig langs hun tegenstanders komen, is dat ook fijn voetballen.’’

Heb je last of juist profijt van je achternaam?

,,Vroeger had ik toch het gevoel dat ik me extra moest bewijzen. Nu heb ik daar geen last meer van. Je raakt eraan gewend dat iedereen altijd extra aandacht voor je heeft.’’

Je speelde zes jaar in de jeugdopleiding van Ajax en stond de laatste twee jaar bij FC Groningen onder contract. Hoe kijk je terug op die laatste periode?

,,Met een goed gevoel. Ik ben daar als tweedejaars A-junior bij de selectie gekomen, heb veel meegetraind en ben met de beloften kampioen geworden van de eerste divisie. Ik heb in mijn eerste jaar zelfs mijn debuut in het eerste mogen maken, maar uiteindelijk hing ik vorig jaar tussen het eerste en tweede in. Het is nu tijd om bepaalde stappen te maken. Ik moet gaan voetballen. Vandaar dat ik blij ben met deze kans bij ADO Den Haag.’’

Hoe zie je je kansen?

,,Ik ben nu niet met andere dingen bezig en richt me volledig op ADO Den Haag, de beste club in de eerste divisie. Ik ga gewoon keihard mijn best doen om deze week te slagen. Dat betekent: doen waar ik goed in ben, simpel voetballen en geen gekke dingen doen.’’
AD

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 19, 2007 12:07 pm

Ook met een plaatje erbij mag dit niet, toch? :hypocrite.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 1:00 pm

Bertje schreef:Ook met een plaatje erbij mag dit niet, toch? :hypocrite.gif:
Waarom niet?

Over Robbin, heeft Kieft een donkere vrouw? Want hij lijkt inderdaad in geen enkel opzicht op Wim.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 19, 2007 1:24 pm

Daniel_vT schreef:Over Robbin, heeft Kieft een donkere vrouw?
Lijkt me wel, ja. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Volgens mij is Wim inmiddels gescheiden. Ik zie hem hier regelmatig lopen met een heel andere vrouw. :shithappens.gif:

T82

Bericht door T82 » do jul 19, 2007 9:23 pm

Ih heb er net een week mee op het strand in Albufeira gezeten. Konden het uiteraard niet laten om met Wim op de foto te gaan! Zn donkere dochter was erbij, geen donkere vrouw gezien...

Overigens zaten we bij Sonny Silooy in het vliegtuig. En Ottman Bakkal moet niet zoveel roken tijdens het uitgaan op vakantie :)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 20, 2007 12:53 pm

Na een hele tijd rommelen in de subtop van Europa gaat het nu toch echt duidelijk bergafwaarts met de loopbaan van Mido:
Birmingham en Tottenham eens over Hossam

20/7/2007 12:21

Ahmed Hossam kan zich opmaken voor een verhuizing naar Birmingham City. Tottenham Hotspur heeft zich in ieder geval kunnen vinden in de afkoopsom.

Birmingham City betaalt negen miljoen euro voor Hossam, die bij Tottenham Hotspur de verwachtingen niet heeft kunnen inlossen. In tegenstelling tot eerdere berichten gaat het niet om een tijdelijk overgang, maar nemen The Blues de Egyptische spits definitief over.

Nog los van een medische keuring moet Mido persoonlijk nog rond komen met Birmingham City. Dat lijkt geen probleem, getuige eerdere uitlatingen van de oud-Ajacied. 'Het aanbod van Birmingham is het beste dat ik heb gehad. En dat deed me ervoor kiezen in Engeland te blijven.'
vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 20, 2007 2:38 pm

Hoe is het mogelijk dat hij nog 9 miljoen euro opbrengt!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr jul 20, 2007 2:44 pm

joey schreef:Hoe is het mogelijk dat hij nog 9 miljoen euro opbrengt!
De inflatie is weer toegeslagen. Na een paar jaar met wat meer gematigde bedragen zijn de tijden van eind jaren 90 en begin deze eeuw weer terug. Woekerprijzen dus. Nu met name gedreven door de bizarre hoeveelheid geld die in Engeland beschikbaar is.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jul 20, 2007 4:21 pm

Ajax krijgt weer wat opleidingskosten??????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 20, 2007 5:19 pm

joey schreef:Hoe is het mogelijk dat hij nog 9 miljoen euro opbrengt!
Hoe is het mogelijk dat Babel...

Mido is en blijft toch een beetje een held voor me: zonder hem was Ajax in 2002 geen kampioen geworden.

En om Lucas voor te zijn: nee, zonder Co was Ajax dat seizoen evenmin kampioen geworden. :smallgrin.gif:

Jussi Kujala speelt trouwens weer in Finland, zag ik. Vraag me niet naar de club waarbij ie nu op de bank zit. Jawel, op de bank zit...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 20, 2007 6:24 pm

Ik ben het vandaag heel erg vaak met je eens Wimpey!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 20, 2007 6:26 pm

Wimpey vond Co 'Buik' Adriaanse helemaal niets. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 20, 2007 7:39 pm

Mido schreef:'Het aanbod van Birmingham is het beste dat ik heb gehad. En dat deed me ervoor kiezen in Engeland te blijven.'
Wel weer duidelijk hoe die gozer in elkaar zit: enkel en alleen kiezen voor geld, kennelijk verder niets laten meewegen in zijn keuzes.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 20, 2007 8:31 pm

Steven Pienaar mag het bij Everton proberen

20/7/2007 15:48

Andy van der Meyde krijgt bij Everton te maken met een oude bekende. Steven Pienaar komt naar Goodison Park.
Borussia Dortmund en Everton zijn het eens geworden over de voorwaarden van een overgang van Pienaar. De Zuid-Afrikaanse middenvelder verhuist voor een jaar op huurbasis naar The Toffees.

Bij Everton komt Pienaar een bekend gezicht tegen. In zijn periode bij Ajax speelde hij immers twee jaar samen met Andy van der Meyde, die aan zijn derde seizoen begint op Goodison Park.

Pienaar kwam in 2006 transfervrij van Ajax naar Dortmund. Maar de 25-jarige international groeide nimmer uit tot de vaste waarde die BVB in hem had gezien.

www.vi.nl
Toevallig zat hij een maand of twee geleden, een tafeltje verder van mij te lunchen in de PC Hooft, met een vriend. De Amsterdam-connectie heeft toch niet geholpen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 21, 2007 10:34 pm

Anastasiou traint mee bij Jong Ajax

Yannis Anastasiou is terug bij Ajax. De Griekse oud-Ajacied werd op straat gezet door Sparta Rotterdam en traint nu mee bij Jong Ajax totdat hij een club gevonden heeft, om zo zijn conditie op peil te houden.

De 34-jarige Griek tekende een jaar geleden een tweejarig contract bij Sparta. Hij werd met veel bombarie binnen gehaald met behulp van externe sponsors, hij faalde echter grandioos. In één seizoen kwam hij niet verder dan zeventien duels en slechts één goal.

In zijn carriere speelde de oud-international voor Ethnikos Piraeus (twee jaar, Griekenland), OFI Kreta (2,5 jaar, Griekenland), Anderlecht (anderhalf jaar, België), Roda JC (3,5 jaar), Ajax (2,5 jaar) en Sparta (één jaar). Hij kwam tot 313 duels en scoorde daarin 98 keer.

voetbalprimeur.nl

Sympathiek gebaar weer.

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 22, 2007 9:09 am

Ryan Babel maakt indruk als rechtermiddenvelder

www.voetbalonline.nl, 22 juli 2007 09:04 - Ryan Babel speelde voor het eerst een heel wedstrijd voor Liverpool. In het oefenduel tegen Auxerre (2-0) liet de Amsterdammer een uitstekende indruk achter. Als rechtermiddenvelder bracht hij Steven Gerrad, na een half uur spelen, in scoringspositie (1-0). Het was voor Liverpool, in de voorbereiding naar het nieuwe seizoen, de vierde overwinning op rij in de voorbereiding naar het nieuwe seizoen.

Gesloten