PSV deel 2
Zo is het. Addo - Salcido is degelijker. Da Costa grossiert zowel defensief als offensief in fouten. Sowieso zal Simons nog meer dan in de voorbije seizoenen aan de bak moeten.Peter schreef:Dat staat helemaal niet, Bertje. Addo-DaCosta is een duo waar iedere club tegen kan scoren. Ik vind het prima, maar sterk is het niet.
Ik vat het evenmin. Is Perez als linksback gehaald?Ik moet wel lachen om het aankoopbeleid van PSV, hoor. Men is lange tijd geïnteresseerd in De Cler, maar dat ketst dan helaas af. Daarna verleggen ze hun interesse in Guardado, maar dat gaat helaas ook niet door. Perez wordt wel gepresenteerd en nu is de selectie opeens rond?

-
Het komt inderdaad erg amateuristisch over. Drie compleet verschillende spelers.Peter schreef:Ik moet wel lachen om het aankoopbeleid van PSV, hoor. Men is lange tijd geïnteresseerd in De Cler, maar dat ketst dan helaas af. Daarna verleggen ze hun interesse in Guardado, maar dat gaat helaas ook niet door. Perez wordt wel gepresenteerd en nu is de selectie opeens rond?
Is Rajkovic gehaald nadat de De Cler-deal mislukte? Dat zou in ieder geval een reden kunnen zijn dat ze geen linksback meer halen. Salcido zal wel gewoon linksback gaan spelen. Dat drie spitsen systeem van Koeman blijft overigens interessant. Wordt het zoiets?:
------Perez---Lazovic---Farfan
-------Afellay---------Mendez
---------------Simons
Salcido--Rajkovic--Da Costa--Kromkamp
---------------Gomes
Koeman is helemaal niet met minder kampioen geworden. Hij had namelijk gewoon nog de beschikking over Alex en daarom een enorme voorsprong in de competitie. Vanaf het moment dat Alex wegviel en PSV moest spelen met de verdedigingslinie die jij net aangaf stortte PSV als een kaarthuis in en gaven ze nog bijna het kampioenschap weg.Bertje schreef:Gewoon bovengemiddeld voor de Eredivisie. Koeman is met minder kampioen geworden.
De verdediging in ieder geval wel.
Bovendien denk ik dat dit PSV qua aanvallende impulsen niet minder is. Zlatan was een tijd geblesseerd en Van der Vaart was de grootse vorm al kwijt. Af en toe besliste Sneijder wat, maar dat kunnen Koné, Farfan, Lazovic en Perez ook wel. Nee, PSV gaat gewoon weer ver komen.
Bovendien denk ik dat dit PSV qua aanvallende impulsen niet minder is. Zlatan was een tijd geblesseerd en Van der Vaart was de grootse vorm al kwijt. Af en toe besliste Sneijder wat, maar dat kunnen Koné, Farfan, Lazovic en Perez ook wel. Nee, PSV gaat gewoon weer ver komen.
Met dat middenveld kan de schaal net zo goed meteen naar Amsterdam worden gebracht.Thomas schreef:Het komt inderdaad erg amateuristisch over. Drie compleet verschillende spelers.Peter schreef:Ik moet wel lachen om het aankoopbeleid van PSV, hoor. Men is lange tijd geïnteresseerd in De Cler, maar dat ketst dan helaas af. Daarna verleggen ze hun interesse in Guardado, maar dat gaat helaas ook niet door. Perez wordt wel gepresenteerd en nu is de selectie opeens rond?
Is Rajkovic gehaald nadat de De Cler-deal mislukte? Dat zou in ieder geval een reden kunnen zijn dat ze geen linksback meer halen. Salcido zal wel gewoon linksback gaan spelen. Dat drie spitsen systeem van Koeman blijft overigens interessant. Wordt het zoiets?:
---------------Simons
---------------Gomes
Al teveel opties heeft PSV niet als ze met drie aanvallers gaan spelen.generaal schreef:Met dat middenveld kan de schaal net zo goed meteen naar Amsterdam worden gebracht.Thomas schreef:Het komt inderdaad erg amateuristisch over. Drie compleet verschillende spelers.Peter schreef:Ik moet wel lachen om het aankoopbeleid van PSV, hoor. Men is lange tijd geïnteresseerd in De Cler, maar dat ketst dan helaas af. Daarna verleggen ze hun interesse in Guardado, maar dat gaat helaas ook niet door. Perez wordt wel gepresenteerd en nu is de selectie opeens rond?
---------------Simons
---------------Gomes
-
3-4-3 kan ook met Perez als halve nummer 10.Thomas schreef:Al teveel opties heeft PSV niet als ze met drie aanvallers gaan spelen.generaal schreef:Met dat middenveld kan de schaal net zo goed meteen naar Amsterdam worden gebracht.Thomas schreef: Het komt inderdaad erg amateuristisch over. Drie compleet verschillende spelers.
---------------Simons
---------------Gomes
-
Hoezo? In de wedstrijden die hij tot nu toe voor PSV gespeeld heeft was hij angstaanjagend slecht.Ajax Rules schreef:Als ik die Alcides zie, kan ik me bijna niet voorstellen dat het GEEN topverdediger is.
ADAanval PSV was achilleshiel, nu pronkjuweel
EINDHOVEN - Het nieuwe PSV speelt met drie man voorin. De komst van de aanvallers Danko Lazovic en Kenneth Perez stelt trainer Ronald Koeman in staat 4-3-3 te spelen, het systeem van zijn voorkeur.
Danko Lazovic ,deelt handtekeningen uit aan de fans. FOTO ANP
De landskampioen zal de voorbereiding gebruiken om de juiste balans in haar elftal te zoeken.
De keuze voor drie spitsen betekent een belangrijke breuk met het afgelopen seizoen. In de periode dat PSV zo ongenaakbaar was (ruwweg oktober tot en met december) speelden de Eindhovenaren met twee aanvallers: Arouna Koné en Jefferson Farfán.
De numerieke uitbreiding van de aanval zegt veel over het herwonnen offensieve vertrouwen binnen PSV. Het afgelopen seizoen had het nauwelijks alternatieven voor Koné en Farfán, waardoor de voorhoede uiteindelijk het zorgenkindje van de ploeg werd.
Van achilleshiel is de voorste lijn echter uitgegroeid tot het pronkjuweel. Voorin combineren de Brabanders scorend vermogen (Farfán, Lazovic), voorbereidend vermogen (Perez, Koné), loopvermogen (Koné, Lazovic), routine (Perez), kracht (Koné) en aankomend talent (Jonathan Reis). ,,We hebben vooral in de aanval goed geïnvesteerd,’’ meent Koeman. ,,Het is duidelijk dat je dit soort aanvallers niet haalt om te zitten, maar om te voetballen. Misschien kunnen ze soms zelfs wel alle vier tegelijk spelen.’’
Met de vier topspitsen plus supertalent Jonathan Reis is niet eens al het offensieve geweld in de selectie genoemd. Ook de middenvelders Afellay, Aissati, Bakkal en Mendez hebben veel drang naar voren. ,,Er komt wel een hoop voetbal bij, daarin willen we ons ook verbeteren ten opzichte van vorig seizoen,’’ zegt de oefenmeester.
Duidelijk is dat Koeman de komende maanden meer dan vorig seizoen pijnlijke keuzes zal moeten maken. Behalve Reis zal geen van de aanvallers snel genoegen nemen met een plekje op de bank. Ook Aissati is naar Eindhoven teruggekomen om te spelen.
,,Niemand hoeft van mij met een lachend gezicht op de bank te gaan zitten,’’ zegt Koeman. ,,Zolang het maar met respect gebeurt.’’ De komende weken wil Koeman uitzoeken welk middenveld het beste bij zijn driemans-voorhoede past. Hij zal daarbij vooral kijken naar het juiste verdedigende blok achter zoveel aanvallend geweld. ,,Ik wil daar nu niet teveel over zeggen. Daar is de voorbereiding voor.’’
Bij PSV zijn ze in elk geval dik tevreden met de samenstelling van de selectie, al is er geen enkele garantie dat álle spelers in Eindhoven zullen blijven. Er zal ongetwijfeld nog belangstelling komen voor Koné en/óf Farfán. In Portugal gonst het van de geruchten rond Manuel da Costa, maar bij PSV weten ze van niets.
,,Als er nu jongens weggaan, zal daar een aardig bedrag tegenover staan,’’ berust Koeman. ,,En we hebben nu ook voorin zoveel mogelijkheden dat we niet direct in paniek hoeven te raken als er een aanvaller weg zou gaan.’’
PSV begint vanavond (18.00 uur) zijn oefencampagne in Weert met een wedstrijd tegen Wilhelmina’08. Maandag gaat de selectie op trainingskamp in Oisterwijk.
De échte test volgt begin augustus als PSV in Moskou deelneemt aan een internationaal toernooi, waarvoor ook AC Milan en Real Madrid zijn uitgenodigd.
Dik tevreden. En nu hopen ze maar dat een Engelse club voor veel geld de clubmolensteen Koné wegkoopt.

Het stinkt aan alle kanten!
Afellay, Simons, Aissati en Van der Leegte bijvoorbeeld. Achterin dan Salcido, Rajkovic en Da Costa. Misschien Alcides of Addo in plaats van Rajkovic. Perez komt dan achter Lazovic en Farfán te spelen.Thomas schreef:En wie ga je dan op het middenveld zetten? En in de driemansverdediging?generaal schreef:3-4-3 kan ook met Perez als halve nummer 10.