Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » do jul 12, 2007 8:07 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Aha, dus als Babel het flikt in Liverpool ligt het aan het Engelse voetbal en zegt het nog niets? :hypocrite.gif:
In niks is op dit moment te zien dat Babel gaat slagen bij Liverpool, Thomas.In feite, zoals ook al aangegeven door andere in deze topic, zou het beter zijn geweest voor Babel dat ie naar een club zou gaan net als b.v. Arsenal waar hij de tijd krijgt.

Vind jij Kuijt beter geworden bij Liverpool.Benitez is redelijk goed in het neerzetten van de poppetjes en tactisch staat het ook meestal logisch.Maar echt dat je kan zien dat ie spelers beter maakt ?.

Verder tellen vanaf nu weer andere wetten.Babel zal worden afgerekend op zijn rendement, en zijn rendement voor het elftal.Oja en van een +- 11-14 punten achterstand terug komen zodat je weer gaat meedoen om de titel zit er niet in.RESULTAAT en ga jij als speler daarin niet mee, ben je niet de speler die daar ook een vinger in de pap heeft gehad dan vergeet het maar ...
Weet wel dat Babel duurder is dan Kuyt :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jul 12, 2007 9:13 am

Nihad schreef:
Ik maak mij niet druk om Nilsson. Het AD heeft gewoon klakkeloos overgenomen van het FD.
Ik wel, als het bij het FD vandaan komt. Dat is een supergristelijk dagblad, die jongens mogen niet liegen.

Voor de rest: als KJH en Sneijder ook nog vertrekken (en dat risico blijft groot), mag Ajax dus een hele nieuwe aanval kopen. Die ook nog redelijk ingespeeld moet worden voor de voorronde CL. Dat alles in anderhalve maandje? Lijkt me een onbehaalbare zaak.

999

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 10:08 am

Ach, Olsen lukte het ook. :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:22 am

Olsen speelde UEFA-cup tegen Bal op Dak in het begin van het seizoen.

Zuidema heeft gelijk, het wordt problematisch als er een aantal sleutelspelers vertrekken. Aan de andere kant, ik heb hier steeds gelezen dat Babel alleen speelde omdat hij het lievelingetje van HtC was, dus zijn vertrek is blijkbaar geen aderlating voor Ajax. De Mul is ook weg, maar die was regelmatig reserve. Ik denk dat Kennedy hem kan vervangen. KJH heeft aangekondigd dat hij 'in principe' blijft, die moet je niet meer laten gaan tegen de tijd dat de VCL eraan komt. Blijft over Sneijder. Dat risico heeft er altijd ingezeten. Laten we hopen dat het losloopt.
De sleutelspelers achterin en op het middenveld blijven natuurlijk wel. Stam. Gabri. Davids. En ik neem aan dat we échte versterkingen erbij krijgen. MVG loost niet voor niets Perez, MKD en Lindenbergh.
Laatst gewijzigd door joey op do jul 12, 2007 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jul 12, 2007 10:25 am

Babel heeft er zin in :
http://www.redandwhitekop.com/forum/ind ... 8302;image

En op dat forum zijn ze in ieder geval positief over zijn komst.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 12, 2007 10:28 am

De Mul en babel waren geen sleutelspelers, Joey! Vriend en vijand zijn/waren het er over eens dat het probleem afgelopen jaar was dat we geen vleugels op topnivo hadden. Velen hier pleitten voor 442, remember?
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 10:31 am

Alleen jouw vrienden, Luuk. ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:32 am

Daar ben ik het mee eens. Stam, Davids, Sneijder, dat zijn sleutelspelers. Die kun je eigenlijk niet missen. De Mul en vooral Babel hebben veel talent, maar ze konden de kar nog niet trekken. Dus heb je het over een andere orde.
Maar over Babel: ik gun die jongen zijn transfer van harte. Zijn zaakwaarnemer en hij hebben zich ook perfect opgesteld. Netjes gewacht tot Ajax toestemming gaf om te onderhandelen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 12, 2007 10:33 am

Ik kan zakelijk en privé goed scheiden Bert! :1evil.gif:

Zeker waar Joey, Babel heeft zich altijd correct opgesteld. Hoewel ik wel vind dat hij, als die geruchten tenminste waar zijn, zich in het geval van Perez te star heeft opgesteld. Maar goed, van kapitaalvernietiging kunnen we hem nu natuurlijk niet beschuldigen! :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 10:46 am

joey schreef:Olsen speelde UEFA-cup tegen Bal op Dak in het begin van het seizoen.

Zuidema heeft gelijk, het wordt problematisch als er een aantal sleutelspelers vertrekken. Aan de andere kant, ik heb hier steeds gelezen dat Babel alleen speelde omdat hij het lievelingetje van HtC was, dus zijn vertrek is blijkbaar geen aderlating voor Ajax. De Mul is ook weg, maar die was regelmatig reserve. Ik denk dat Kennedy hem kan vervangen. KJH heeft aangekondigd dat hij 'in principe' blijft, die moet je niet meer laten gaan tegen de tijd dat de VCL eraan komt. Blijft over Sneijder. Dat risico heeft er altijd ingezeten. Laten we hopen dat het losloopt.
De sleutelspelers achterin en op het middenveld blijven natuurlijk wel. Stam. Gabri. Davids. En ik neem aan dat we échte versterkingen erbij krijgen. MVG loost niet voor niets Perez, MKD en Lindenbergh.
Het gaat er niet om of en wat Olsen speelde.Het was mijn smaak niet wat ie deed, maar ook toen dacht iedereen dat AJAX het niet zou redden.Kun je zien wat een paar goede aankopen kunnen doen.Verder weet je als AJAX dat je zoiets kunt verwachten.Is het niet dit jaar dan volgend jaar ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:48 am

Olsen had nog: Van der Sar, De Boertjes, Blind en Litmanen. Allemaal topspelers die al jaren en jaren bij Ajax zaten. HtC (of elke trainer na Olsen, voor mijn part) zou willen dat hij zulke spelers had.

999

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 10:52 am

Ook daar gaat weer niet om, de spelers die nu overblijven zijn ook al jaren bij AJAX en/of kwa kwaliteiten in deze tijd gezien net zo belangrijk/goed.

In principe blijft het hetzelfe.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 12, 2007 10:55 am

Waar blijft die witte rook nu?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 12, 2007 10:57 am

Voetske schreef:Ook daar gaat weer niet om, de spelers die nu overblijven zijn ook al jaren bij AJAX en/of kwa kwaliteiten in deze tijd gezien net zo belangrijk/goed.

Het gaat natuurlijk wel om patronen, he.

Van de 11 namen die bij ons in het eerste elftal zitten zijn er slechts enkele die langer dan 2 à 3 jaar in Ajax I staan.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 11:03 am

Voetske schreef:Ook daar gaat weer niet om, de spelers die nu overblijven zijn ook al jaren bij AJAX en/of kwa kwaliteiten in deze tijd gezien net zo belangrijk/goed.

Dat vind ik niet. Stam en Davids zijn waardevolle spelers, maar wel veteranen die hun beste jaren achter zich hebben. De spelers die ik noemde waren, op Blind na, op hun top.
Olsen had het relatief gemakkelijk, want Ajax had geld zat. Hij kon een stoet spelers binnenhalen terwijl het geraamte van het team al stond. Zijn enige echte probleem, dat hem ook de das heeft omgedaan, was het hoge verwachtingspatroon. De supporters waren op dat moment nog niet toe aan mindere jaren. En de leiding van Ajax ook niet.

Maar goed, dit is Off-topic. :blush.gif:

Cees, heb je aandelen in Babel? Je wacht op een extraatje voor de vakantie? :666.gif:

999

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 11:04 am

Peter schreef:

Het gaat natuurlijk wel om patronen, he.

Van de 11 namen die bij ons in het eerste elftal zitten zijn er slechts enkele die langer dan 2 à 3 jaar in Ajax I staan.
Stekeleburg, Stam, Davids, Gabri, Vermealen, Heitinga en ga zo maar even door zijn volwaardige basisspelers ( we hebben het dus niet over het nivo van sommige ), maar mag ik je er aan herrineren dat De Mul En KjH, Babel ook pas aan hun echte eerste jaar in AJAX 1 bezig zijn.Dat zijn toch ook geen spelers met een 3-4 jaar ervaring die vertrekken.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » do jul 12, 2007 11:06 am

Nee, daarom. Bouwen zoals we vroeger deden kan nu helaas niet meer.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 12, 2007 11:07 am

Ik blijf erbij dat de hoogste transfersom uit de clubgeschiedenis voor zo'n beperkte speler, liever vandaag dan morgen binnen moet zijn!

Ik zie het overigens minder somber in dan anderen (en dat wil wat zeggen, gezien mijn doorgaans pessi- nee, realistische kijk op zaken. :hypocrite.gif: ). Want waarom zou Ajax Sneijder en/of KJH nu verkopen als de zilvervloot binnenvaart voor Babel? Als Ajax niet wil, gebeurt het niet. En aangezien de doelstelling voor volgend seizoen luidt: kampioen worden én Cl behalen, zie ik niet in waarom nu nog dragende spelers als laatstgenoemden zouden worden verkocht. we hebben nu ineens geld én dragende spelers in huis. Nog 2,3 gerichte aankopen en we gaan ervoor!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 12, 2007 11:08 am

Peter schreef:Nee, daarom. Bouwen zoals we vroeger deden kan nu helaas niet meer.
Bouwen zoals vroeger? Vergelijk het Ajax dat in 1992 de Uefa-cup won, eens met het Ajax dat in 1995 de Cl won?

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 12, 2007 11:08 am

Eens met Cees. Juist de verkoop van babel betekent dat je Sneijder en huntelaar oftewel binnen kan houden oftewel voor een belachelijke som kan verkopen. Als zich nu iemand meldt (Real voor Sneijder?), gewoon 45 miljoen vragen

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 11:10 am

De jeugdopleiding beleefde toen superjaren, dat moeten we nu weer eens hebben! Het kon niet op.
Feit is natuurlijk wel dat spelers als De Boertjes steeds maar bij Ajax bleven. Die zouden nu op jonge leeftijd naar Engeland vertrekken.

peter

Bericht door peter » do jul 12, 2007 11:14 am

Precies. De oudere garde ging ergens heen en opeens stonden daar giganten als Seedorf, Davids en Kluivert. Verder bleven spelers als de Boer en Blind wel en kwam er een onbekende Fin binnen, die uitgroeide tot een grootheid. Ook de terugkeer van Rijkaard was het ontbrekende puzzelstukje.

999

Bericht door 999 » do jul 12, 2007 11:34 am

Peter schreef:Nee, daarom. Bouwen zoals we vroeger deden kan nu helaas niet meer.
Maar Cees zegt het al.AJAX hoeft niet meer.AJAX heeft ( tot op een zekere hoogte ) de luxe om andere spelers aan hun contract te houden.AJAX heeft nu zelfs de luxe, mocht de een of ander het toch op de spits te willen drijven een belachelijk transfer som te vragen.

Verder is de Mul geen aderlating, zijn vervanger was al eerder in huis.Perez en Lindenbergh zijn bankzitters.Met de nadruk op Lindenbergh.

AJAX zou zich wat meer ellende voor de volgende jaren kunnen besparen door het geluk te hebben om voor de plaats van Babel eens een wat gelouterde ervaren buitenspeler binnen te halen.En dan hoeft die echt niet super-super klasse te hebben.Gewoon een degelijke buitenspeler die zijn taak kent.En die niet weer tig jaar nodig heeft om ..

Op rechts is dat volgens mij al gebeurt met Kennedy.De wat oudere speler, die er in principe meteen moet staan.Met achter de hand hopelijk dat talent uit de jeugd of aankoop.Geeft de jeugd iets meer kans om op een geleiderlijker manier naar het eerste toe toe groeien ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 12, 2007 12:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik blijf erbij dat de hoogste transfersom uit de clubgeschiedenis voor zo'n beperkte speler, liever vandaag dan morgen binnen moet zijn!
Mee eens en een driewerf hoera! :headbang.gif:

Alleen nu NIET die Lasse Nilsson halen! Kwaliteit moeten we hebben!!

jabu

Bericht door jabu » do jul 12, 2007 1:00 pm

Lasse Nilsson is niveautje Fredrik Berglund. Dat zou Van Geel toch ook moeten inzien.

Plaats reactie