Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 11, 2007 10:06 pm

En dat er mensen zijn die vooral Nederlanders in de basis willen omdat het team dan een heel herkenbaar gezicht krijgt, ok. Maar of een buitenlander nu uit de Eredivisie komt of direct uit een ander continent of land, zou niet uit moeten maken.

Mij maakt het überhaupt niet uit. De jeugd blijft toch wel doorstromen en zolang men met de aankopen blijft streven naar mooi en goed voetbal, maakt het mij niets uit waar ze vandaan komen. Voor mijn part komen ze uit Zambia, Nicaragua en Thailand.

Iets anders: ik weet dat het voor de onderhandelingen e.d. erg goed is dat er sinds de komst van Van Geel weinig lekt naar de pers, maar wat is het af en toe frustrerend. :excited.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo jul 11, 2007 10:24 pm

Mij maakt het wel uit. Ik zie het liefst spelers uit de eigen jeugd. Ik behoor tot een bijna uitgestorven supportersschare?

Deze week zijn er twee spelers verdwenen die ik in ieder geval in B1 en A1 heb gezien; jammer, maar zo gaat het met talenten. Ik had liever gezien dat ze nog een jaar of vier, vijf waren gebleven, dan had Ajax misschien nog eens iets kunnen winnen. Nu komt er weer een spits van Heerenveen? Wat moet je daarmee? Laten we geen geld uitgeven aan spelers als alves en nilson!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 11, 2007 10:31 pm

Peter schreef:Daar zou ik echt goed ziek van worden, zeg. Vreselijke prutser, maar ik schat onze TD wel wat hoger in. Hij had het immers over een 'goed schaduwlijst'. :hypocrite.gif:
Voorspelling op dat zelfde lijstje prijkt ook de naam van Alves. Samen zijn het 2 geweldige spelers.

Nilson --- Hunter --- Kenedy
----------- Alves -----------
---Davids -------- Gabri ---

Ik vind dat geen gek middenveld/aanval.

Alves komt nadat sneijder zijn vertrek naar Real afgerond heeft.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Daniel

Bericht door Daniel » wo jul 11, 2007 10:32 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Peter schreef:Daar zou ik echt goed ziek van worden, zeg. Vreselijke prutser, maar ik schat onze TD wel wat hoger in. Hij had het immers over een 'goed schaduwlijst'. :hypocrite.gif:
Voorspelling op dat zelfde lijstje prijkt ook de naam van Alves. Samen zijn het 2 geweldige spelers.

Nilson --- Hunter --- Kenedy
----------- Alves -----------
---Davids -------- Gabri ---

Ik vind dat geen gek middenveld/aanval.

Alves komt nadat sneijder zijn vertrek naar Real afgerond heeft.
Je bedoelt Afonso Alves? Maar dat is toch gewoon een echte spits/diepe spits?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 10:35 pm

Alfonso Alves had Ajax voor een zacht prijsje kunnen ophalen bij Malmö. In plaats daarvan haalde men Rosenberg. Als Alves nu alsnog komt, vind ik dat wanbeleid.
Ik vind hem ook overschat. Een seizoen als het afgelopen seizoen draait hij nooit meer, denk ik.

Kortom, laat die twee in Heerenveen, Martin!
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 11, 2007 10:36 pm

Ik weet niet of je Alves als een eendagsvlieg kunt bestempelen, Joey. Hij haalt niet voor niets de Goddelijke Kanaries.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 11, 2007 10:37 pm

Thomas schreef:En dat er mensen zijn die vooral Nederlanders in de basis willen omdat het team dan een heel herkenbaar gezicht krijgt, ok. Maar of een buitenlander nu uit de Eredivisie komt of direct uit een ander continent of land, zou niet uit moeten maken.

Mij maakt het überhaupt niet uit. De jeugd blijft toch wel doorstromen en zolang men met de aankopen blijft streven naar mooi en goed voetbal, maakt het mij niets uit waar ze vandaan komen. Voor mijn part komen ze uit Zambia, Nicaragua en Thailand.

Iets anders: ik weet dat het voor de onderhandelingen e.d. erg goed is dat er sinds de komst van Van Geel weinig lekt naar de pers, maar wat is het af en toe frustrerend. :excited.gif:
Nederlanders hebben absoluut de voorkeur, we moeten onze identiteit niet verloochenen. Maar laat ik het anders beargumenteren: Nederlandse spelers zijn simpelweg goed. Alle vertegenwoordigende Nederlandse elftallen tikken hun tropische leeftijdsgenoten van de mat. Met name tactisch en mentaal zijn we superieur, maar ook fysiek en technisch doen we goed mee. Brazilië, Argentinië en nog een enkele uitzondering daargelaten, maar deze landen worden dan ook al door Zuid-Europa leeggeplunderd. Een onontdekt pareltje uit Brazilië opvissen is moeilijker dan een pareltje uit de Bijlmer plukken en opleiden tot wereldster.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 10:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet of je Alves als een eendagsvlieg kunt bestempelen, Joey. Hij haalt niet voor niets de Goddelijke Kanaries.
Wat zegt het? Marcio Santos was wereldkampioen! :excited.gif:

Alves behoort bij lange na niet tot de eerste keus.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 11, 2007 10:38 pm

ik denk dat alv... eh afonso alves meer kan dan alleen afwerken op doel, ik denk daarbij dat je met davids/gabri zoveel verdedigende kwaliteiten hebt, dat alves met een gerust hart dieper kan spelen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 11, 2007 10:50 pm

Giacomo Puccini schreef:
Thomas schreef:En dat er mensen zijn die vooral Nederlanders in de basis willen omdat het team dan een heel herkenbaar gezicht krijgt, ok. Maar of een buitenlander nu uit de Eredivisie komt of direct uit een ander continent of land, zou niet uit moeten maken.

Nederlanders hebben absoluut de voorkeur, we moeten onze identiteit niet verloochenen. Maar laat ik het anders beargumenteren: Nederlandse spelers zijn simpelweg goed. Alle vertegenwoordigende Nederlandse elftallen tikken hun tropische leeftijdsgenoten van de mat. Met name tactisch en mentaal zijn we superieur, maar ook fysiek en technisch doen we goed mee. Brazilië, Argentinië en nog een enkele uitzondering daargelaten, maar deze landen worden dan ook al door Zuid-Europa leeggeplunderd. Een onontdekt pareltje uit Brazilië opvissen is moeilijker dan een pareltje uit de Bijlmer plukken en opleiden tot wereldster.
Waarom is er de laatste 5 jaar dan geen enkele aanvaller uit de jeugdopleiding gekomen die in de categorie wereldster hoort?

Nederlandse spelers zijn natuurlijk niet simpelweg goed. Of had jij Rigters en De Ridder, beide belangrijke spelers in het vertegenwoordigende elftal dat hun leeftijdsgenoten 'van de mat tikte', graag bij Ajax gezien?

Daniel

Bericht door Daniel » wo jul 11, 2007 10:53 pm

Thomas schreef:Waarom is er de laatste 5 jaar dan geen enkele aanvaller uit de jeugdopleiding gekomen die in de categorie wereldster hoort?
Ryan Babel. :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo jul 11, 2007 11:06 pm

Ryan Babel :headbang.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 11, 2007 11:30 pm

Inkoppertje!

Rigters en De Ridder... geen wereldsterren, ook geen wereldsterren in spé. Maar nu Babel vertrekt had ik ze graag bij Ajax gezien. We moeten ergens een stuk of 3-4 nieuwe aanvallers vandaan zien te halen, dit waren alvast twee koopjes geweest! Beiden (zo goed als) transfervrij, dus je had er geen bult aan kunnen vallen.

Maargoed, ik begrijp dat jij liever 11 tropische verrassingen in het Ajaxshirt ziet. Misschien maar fan worden van p$....? :666.gif:
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 11, 2007 11:35 pm

Giacomo Puccini schreef:Inkoppertje!

Rigters en De Ridder... geen wereldsterren, ook geen wereldsterren in spé. Maar nu Babel vertrekt had ik ze graag bij Ajax gezien. We moeten ergens een stuk of 3-4 nieuwe aanvallers vandaan zien te halen, dit waren alvast twee koopjes geweest! Beiden (zo goed als) transfervrij, dus je had er geen bult aan kunnen vallen.

Maargoed, ik begrijp dat jij liever 11 tropische verrassingen in het Ajaxshirt ziet. Misschien maar fan worden van p$....? :666.gif:
Met die laatste zin zijn we op een bedenkelijk niveau beland, maar ik ga er toch maar op in. Ajax heeft met Stekelenburg, Emanuelson, Heitinga, Davids, Sneijder en Huntelaar zes Nederlandse spelers waarvan er minimaal 5 in de basis staan. Ajax heeft daarnaast ook nog Vermaelen en Vertonghen, twee Belgen uit de eigen jeugd. Tot slot zijn er met Van der Wiel, Donald, Sarpong en Anita weer vier jeugdspelers doorgeschoven. Ook dat is voor mij Ajax, ja. Zou ik naast die jongens nog meer Nederlanders en jeugdspelers willen zien? Sure, als ze de kwaliteiten hebben om nu al van toegevoegde waarde zijn voor Ajax I. Maar als een Ajax-supporter in jouw ogen staat voor iemand die kiest voor Nederlandse spelers als Rigters en De Ridder in plaats van buitenlandse spelers als Medina en Delgado, dan mag je mij gerust een PSV-supporter noemen. Whatever lets you sleep at night.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo jul 11, 2007 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 11:35 pm

Rigters is een prutser. Dan kunnen we net zo goed Poepon opstellen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 11, 2007 11:41 pm

Volgens mij is GP getroffen door de EK-21 hype.

De Ridder, Rigters: ajb zeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 7:48 am

AN-Lid Siempre Real weet het volgende over Prieto te vertellen:
Prieto dus!

Zoals gezegd van nature een "extremo derecho" wat zoveel betekent als extreem rechts of rechtsbuiten. Door allerlei omstandigheden omgeschoold naar rechtsbuiten. Vanuit die positie de afgelopen jaren voornamelijk verdedigend bezig geweest, Real Sociedad speelt al 2 jaar degradatievoetbal.

Het is geen killer, meer een aangever. De cijfertjes kloppen aardig. Vooral het seizoen dat Sociedad Madrid zwaar klop gaf in Bernabeu was een uitstekend jaar. Toen speelde hij veel meer vooruit en kon dus meer de rechstbuiten zijn zie in hem zit. Hij oogt traag, maar heeft een goede versnelling en een goede balbehandeling op snelheid. Een goed schot en een goede pass.

Tsja als er zoveel positief over hem is te zeggen, waarom dan geen Sevilla ipv Tom? Nou dat is eigenlijk vrij simpel. Bijna geen enkele Baskische speler zal voor een club kiezen die geen verbetering is tov waar ze nu spelen. De grote clubs kopen liever een buitenlander. Zo simpel is het gewoon. Prieto gaat echt niet voor Espanyol spelen als hij naar Bilbao kan om maar een voorbeeld te noemen.

Prieto was een vaste waarde bij Sociedad, dat geef je niet op om "misschien" een vaste plaats te krijgen bij Zaragoza of Espanyol.

Wat ik begrepen heb betreffende Bilbao is dat een voorzitter kandidaat hem als verkiezingsbelofte heeft aangekondigd. De kans dat deze meneer wint schijnt niet zo heel groot te zijn, zo heb ik me laten vertellen. Chauvinistisch als de Basken zijn, zal Prieto in dat geval eerder kiezen voor Ajax dan voor Sevilla of Betis.

Is hij van meerwaarde voor Ajax? In de nationale competitie zeker wel, internationaal? Geen idee!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 9:56 am

Volgens El Mundo Deportivo gaat Prieto met zijn club Real Sociedad over zijn toekomst praten. Er ligt voor hem een aanbieding van een presidentskandidaat van Atletic de Bilbao en eentje van Ajax. Prieto wil volgens zijn zaakwaarnemer het beste voor Real Sociedad, ook als dat inhoudt dat hij in de Spaanse tweede divisie gaat spelen. Wat Ajax betreft zegt de zaakwaarnemer dat de aanbieding van onze club 'real' is (hoe vertaal je dat? Realistisch) en dat Ten Cate Prieto kent en denkt dat hij bij Ajax past.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 12, 2007 9:57 am

real vertaal je toch als 'koninklijk'? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:08 am

Moet je nagaan! Een koninklijk aanbod! :headbang.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » do jul 12, 2007 11:14 am

Lopen daar niet meer bruikbare spelers rond?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 12, 2007 11:48 am

Thomas schreef:Ajax heeft met Stekelenburg, Emanuelson, Heitinga, Davids, Sneijder en Huntelaar zes Nederlandse spelers waarvan er minimaal 5 in de basis staan.
en Stam?

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 12, 2007 1:07 pm

joey schreef: Kortom, laat die twee in Heerenveen, Martin!
Volgens mij is Martin beter in verkopen dan in kopen!

Nilsson: als H&M hem halen, hebben ze oogkleppen op. En is die Van Der Zee voor Jan Lul aangesteld. Die zal toch echt wel een paar betere buitenspelers in zijn database hebben zitten dan die Nilsson.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 12, 2007 1:08 pm

Geen contact, wel interesse in Nilsson

donderdag 12 juli, door SV, Amsterdam, 10:43u, Ajax Showtime

Ajax volgt de verrichtingen van SC Heerenveen-aanvaller Lasse Nilsson op de voet. Maar, de Amsterdammers hebben nog niet gesproken met de voetballer.

Dat heeft zijn zaakwaarnemer Martin Klette tegenover Ajax Showtime laten weten. Volgens Klette vindt Ajax de Zweed 'wel een goede voetballer' voor de club. 'Contact met Ajax heb ik wel gehad, maar nog geen onderhandelingen over een transfer', zegt Klette donderdagmorgen.

Waarschijnlijk ziet Ajax in Nilsson de opvolger van Ryan Babel, die dichtbij een overgang naar Liverpool is. Omdat deze transfer nog niet is afgerond, is het logisch dat Ajax nog niet onderhandeld heeft met Nilsson.

Woensdag meldde het Friesch Dagblad dat Nilsson ongeveer vier miljoen euro gaan kosten. (foto Thea)
AS

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 12, 2007 1:09 pm

Kan je ook niets mee. Die naam komt alleen wel veel te veel in het nieuws, zeg.

Plaats reactie