Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Brucader

Bericht door Brucader » wo jul 11, 2007 8:24 am

Jesse wrote:
Profound wrote:
Ik ben niet zo'n poster, al kom ik al een paar jaar regelmatig op dit forum. Misschien toch wel aardig om te melden dat Babel vandaag wordt gekeurd in Liverpool.

:icon_biggrin.gif:

Dat is nog eens een binnenkomer!

Maarre, hoe kom je hierbij? Bij mijn weten is Babel nog op vakantie.

Volgens The Sun! http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002 ... 13,00.html

We moeten de berichten in vi, The Sun enz. niet altijd serieus nemen, want dit zou betekenen dat Babel er persoonlijk ook al uit is; .... aan de andere kant: je weet maar nooit.
M'n vrouw is een vriendin van. Vandaar. Je zou er versteld van staan wat een 'buzz' er is geweest bij Europese topclubs om Babel. Vanaf het moment dat hij zich aandiende bij Ajax is er volop belangstelling voor hem. De vraagprijs verbaast mij daarom ook niet zo.
"Non est ad astra mollis e terris via" - Seneca

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 11, 2007 8:30 am

Je vrouw is een vriendin van Babel? Weet die dan ook toevallig hoe het zit met een eventuele clausule?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Brucader

Bericht door Brucader » wo jul 11, 2007 8:44 am

Je vrouw is een vriendin van Babel? Weet die dan ook toevallig hoe het zit met een eventuele clausule?
Nou, meer van z'n tante. Van een clausule heb ik niets gehoord. Alleen dat Ryan vorige week heel slecht heeft geslapen vanwege de twijfels over Ajax/Liverpool. Toen is de beslissing al gevallen.
"Non est ad astra mollis e terris via" - Seneca

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 8:47 am

Jesse schreef:Een clausule dat Babel zelf een gedeelte van zijn transfersom krijgt? Dat lijkt me heel sterk!
Daar kiezen veel clubs voor. KJH had bijvoorbeeld als ik het goed begrepen heb ook zo'n clausule in zijn contract staan bij Heerenveen. Het gaat meestal om 'alles boven een bepaald bedrag', want een club gaat geen bodemtransfersom delen. Door het invoegen van een dergelijke clausule lijkt het alsof de verkopende club Sinterklaas speelt, maar dat is natuurlijk niet zo. Er zit namelijk één heel groot voordeel aan: je voorkomt ermee dat de speler afspraken maakt het de belangstellende club. Daardoor kun je de prijs lekker opjagen zonder dat de speler begint te piepen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 11, 2007 8:53 am

Oké, maar hoe werkt dat dan met de beurs? Stel: Liverpool betaalt 20 miljoen, maar daarvan gaat 2 miljoen naar Babel. Wat moet Ajax dan aangeven op de beurs? Dat ze 20 miljoen hebben gekregen, of dat ze 18 miljoen hebben gekregen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 11, 2007 8:56 am

Volgens mij hoeft Ajax helemaal niet op de beurs een exact bedrag aan te geven. Voor zover ik weet moeten ze het alleen maar in het jaarverslag opnemen met details als de som een bepaald bedrag te boven gaat, en volstaat voor de beurs alleen het melden zonder details.
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » wo jul 11, 2007 8:58 am

Jesse schreef:Oké, maar hoe werkt dat dan met de beurs? Stel: Liverpool betaalt 20 miljoen, maar daarvan gaat 2 miljoen naar Babel. Wat moet Ajax dan aangeven op de beurs? Dat ze 20 miljoen hebben gekregen, of dat ze 18 miljoen hebben gekregen?
Ajax legt verantwoording af, m.a.w. hoeveel is Ajax erop vooruit gegaan! Bij de transfer van KJH werd er duidelijk gemaakt dat die 9 miljoen het totaaalbedrag was, niet de transfersom voor Heerenveen (die was 5,5 à 6 miljoen), Ajax was immers 9 mioljoen armer (en "KJH rijker") geworden.

De transfer van kuit heeft feyenoord ook geen terra-bedrag opgeleverd, er ging heel wat naar meneer kuit (en Liverpool heeft niet de hoofdprijs betaald)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 11, 2007 9:01 am

LucaS schreef:Volgens mij hoeft Ajax helemaal niet op de beurs een exact bedrag aan te geven. Voor zover ik weet moeten ze het alleen maar in het jaarverslag opnemen met details als de som een bepaald bedrag te boven gaat, en volstaat voor de beurs alleen het melden zonder details.
Maar het is toch zo dat boven een bepaald bedrag Ajax bekend moet maken om hoeveel geld het gaat?

Aristides

Bericht door Aristides » wo jul 11, 2007 10:22 am

Jesse schreef:
LucaS schreef:Volgens mij hoeft Ajax helemaal niet op de beurs een exact bedrag aan te geven. Voor zover ik weet moeten ze het alleen maar in het jaarverslag opnemen met details als de som een bepaald bedrag te boven gaat, en volstaat voor de beurs alleen het melden zonder details.
Maar het is toch zo dat boven een bepaald bedrag Ajax bekend moet maken om hoeveel geld het gaat?
Dat laatste heb ik ook begrepen, zoiets als boven ± 5,8 miljoen (afhankelijk van de begroting o.i.d.) Details hoeven, lijkt mij, niet gemeld te worden, alleen wat Ajax rijker is geworden (of armer?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 12:46 pm

Inmiddels kondigt Liverpool FC op zijn officíële website aan dat met toestemming van Ajax gaat onderhandelen met Babel, dus ik neem aan dat de zaak bijna rond is.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 11, 2007 12:49 pm

Mocht het rondkomen dan vind ik dat toch wel zonde, hoor. Die jongen was hier nog niet uitgeleerd en ik had hem ook liever bij Arsenal gezien, maar dat is vooral een persoonlijke voorkeur. Laten we maar hopen dat we er een hele mooie transfersom voor krijgen, zodat we de top van de schaduwlijst kunnen aantrekken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 11, 2007 12:52 pm

Sowieso een sympathieke jongen, wat je ook van zijn voetbalkwaliteiten vindt.

Daarnaast was ik dus wel overtuigd van zijn kunnen en ik vind het dan ook jammer dat hij vertrekt. Maarja, dit is topsport en dan kun je zo'n bod niet afslaan. Als we straks alle prijzen winnen vind ik het ook leuk.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 12:58 pm

Ik vind het ook jammer, maar wat doe je eraan?

Arsenal was een betere club voor hem geweest, want Wenger heeft geduld met jonge spelers. Benitez trapt spelers weg als ze niet meteen presteren, Ryan gaat het daar moeilijk krijgen.

Daniel

Bericht door Daniel » wo jul 11, 2007 1:04 pm

Hij krijgt een groot deel van de transfersom en Liverpool betaalt het in termijnen, nou dan vind ik het toch niet zo'n geweldige deal als dat het is..

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 11, 2007 1:05 pm

Waar staat er iets over termijnen? Dat heb ik gemist.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 11, 2007 1:06 pm

Andere supporters die jaloers zijn? :drecul.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » wo jul 11, 2007 1:18 pm

joey schreef:Ik vind het ook jammer, maar wat doe je eraan?

Arsenal was een betere club voor hem geweest, want Wenger heeft geduld met jonge spelers. Benitez trapt spelers weg als ze niet meteen presteren, Ryan gaat het daar moeilijk krijgen.
In dat geval is hij weer van harte welkom voor +/- 5 miljoen :drecul.gif:

Jammer dat Arsenal zich er niet mee gaat bemoeien om de prijs op te drijven, dacht dat Wenger hem zo graag wilde hebben. Kennelijk ook niet tegen iedere prijs.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 11, 2007 1:26 pm

Daniel_vT schreef:Hij krijgt een groot deel van de transfersom en Liverpool betaalt het in termijnen, nou dan vind ik het toch niet zo'n geweldige deal als dat het is..
Ja dat gevoel krijg ik eerlijk gezegd ook een beetje.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 11, 2007 1:47 pm

Daniel_vT schreef:Hij krijgt een groot deel van de transfersom en Liverpool betaalt het in termijnen, nou dan vind ik het toch niet zo'n geweldige deal als dat het is..
Hoe kom je hier nu weer bij?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 11, 2007 1:52 pm

De doorgaans zeer betrouwbare site van de BBC meldt:
Babel poised for Liverpool talks

Babel impressed for Holland in the European Under-21 Championship
Liverpool have been given permission to open talks with Ajax's £13.5m-rated forward Ryan Babel.
Ajax have not yet agreed a fee with Liverpool, but are so confident a deal will be done that they have allowed Babel, 20, to fly to Liverpool.

Liverpool chief executive Rick Parry said: "We're not quite there with Ryan yet, but we've now been given permission to talk to the player.

"We hope to reach an agreement with Ajax very shortly."

Ajax technical director Martin van Geel confirmed talks have taken place between the two clubs, but no fee has been agreed.

"Liverpool are willing to pay a huge sum for Ryan," he said. "We have told them what we want, and that's 20m euros (£13.5m). That is our price."

Reports have suggested that Liverpool have made an improved bid after an initial £10m offer was rejected by the famed Dutch club.

"We would like to see Babel play here next season, it's not for nothing that we have extended his contract until June 2010," added Van Geel.

"But if these kind of clubs want to pay us these figures it says something.

"We will see if we can reach a deal in the coming days."

Babel helped Holland win the European Under-21 Championship this summer and had been linked with a move to Arsenal.

But the Reds appear to have stolen a march over their Premiership rivals and Babel said: "I had heard that there were some stories on the internet but that happens quite often.

"Liverpool's interest is serious news to me.

"I haven't thought about a transfer for a minute, I will do that soon though. That such a big club is interested is of course very nice."

Liverpool boss Benitez signed striker Fernando Torres from Atletico Madrid last week and admitted he was looking to sign wide players to help supply his new acquisition.

Babel made 27 Eredivisie appearances for Ajax last season, scoring five goals.

But Babel's agent Winnie Haatrecht has issued a note of caution as he considered any possible impact a move may have on the winger's career.

"The route is very clear," said Haatrecht. "First Liverpool and Ajax need to get an agreement about a transfer, that's step one.

"After that we want to know what the technical staff of Liverpool has planned for Ryan.

"The sporting perspective must be totally clear. Only then can Ryan make a good choice.

"Of course Liverpool is a great club. But it must not be that he needs to fight with eight strikers for two positions. We must also look at the development of Ryan."

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 1:53 pm

Daniël heeft daar vast een betrouwbare bron voor. :smallgrin.gif:

Volgens de lokale pers meldt Ryan zich vandaag al in Liverpool voor de keuring.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 11, 2007 1:55 pm

Ik was eerder! :pepsi.gif: :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 11, 2007 1:55 pm

Speler krijgt toch altijd 10% van de transfersom? Ik kan me niet voorstellen dat dat in het geval van Ryan anders is, aangezien Martin van Geel vooral de belangen van Ajax zal behartigen en niet die van Ryan zelf. De belangen van Ryan worden behartigd door Winnie, tenzij er in het contract van Ryan (bij Ajax) is opgenomen dat er een extra percentage van transfers wordt overgemaakt op de privérekening van Ryan. Iets wat ik mij overigens totaal niet kan voorstellen, hoor.

Over termijnen heb ik nog nooit wat gehoord en ze zijn nog aan het onderhandelen. Ik kan me daarom totaal niet voorstellen dat een dergelijk detail nu al op straat is gekomen.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 11, 2007 1:58 pm

Dat artikel lijkt erg op dit artikel, Cees:
Ajax wil 20 miljoen voor Babel

Door SJOERD MOSSOU

AMSTERDAM/LIVERPOOL - Liverpool lonkt nadrukkelijk naar Ryan Babel. De Engelse topclub bracht gisteren een officieel bod uit van een kleine vijftien miljoen euro voor de 20-jarige aanvaller van Ajax.

,,Liverpool wil een fors bedrag betalen voor Ryan,’’ bevestigt technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club. ,,We hebben een tegenvoorstel gedaan van 20 miljoen euro, dat is onze prijs. Het liefst houden we Babel bij Ajax, niet voor niets hebben we zijn contract opengebroken en verlengd tot medio 2010. Maar als dit soort clubs dit soort bedragen op tafel leggen, zegt dat wel iets. We zullen de komende dagen zien of we eruit komen.’’

Babel zelf viert deze week nog vakantie en werd gistermiddag enigszins overvallen door het nieuws. ,,Ik had wel gehoord dat er wat berichten op internet stonden, maar dat gebeurt wel vaker. Dat het zo serieus is, is nieuw voor me,’’ zegt de voetballer vanaf Aruba.

,,Ik heb er dan ook nog geen moment echt over nagedacht, dat ga ik straks maar eens rustig doen. Maar dat zo’n grote club interesse heeft, is natuurlijk altijd mooi.’’

Ook Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht probeert zoveel mogelijk de rust te bewaren. ,,Het traject is op dit moment heel helder,’’ aldus Haatrecht. ,,Eerst moeten Ajax en Liverpool eruit komen, dat is stap één. Daarna willen we weten wat voor plannen de technische staf van Liverpool met hem heeft. Het sportieve perspectief moet helemaal helder zijn. Pas dan kan Ryan zelf een afgewogen beslissing maken.’’

Vorige maand weigerde Ajax Wesley Sneijder naar Valencia te laten vertrekken, toen de Spaanse club niet verder wilde gaan dan een bod van zo’n twaalf miljoen euro. De situatie rondom Babel ligt anders echter anders, erkent Van Geel. ,,Ook omdat we Sneijder als een nóg belangrijkere speler voor dit elftal beschouwen,’’ aldus de technisch directeur. ,,Daarnaast is dit openingsbod voor Babel een flink stuk hoger dan waar Valencia mee kwam.’’

Babel zelf heeft er nooit een geheim van gemaakt te dromen van het Premiership. De aanvaller is een groot liefhebber van het Engelse voetbal en smult van de verhalen van Oranje-collega Robin van Persie, die al jong de overstap maakte naar Arsenal.

,,Als een club uit de top-4 van Engeland zich meldt, veeg je dat niet zomaar van tafel,’’ aldus Haatrecht. ,,Natuurlijk is Liverpool een grote, interessante club. Maar het moet niet zo zijn dat hij met acht spitsen moet strijden voor twee posities. We kijken ook naar de ontwikkeling van Ryan.’’

Babel speelde onder coach Ten Cate een prima seizoen en maakte ook indruk op het EK-jeugd, waar hij in de finale tegen Servië tot Man of the Match werd gekroond. Bij Liverpool, dat eerder voor 36 miljoen euro Fernando Torres van Atlético Madrid overnam, zou Babel na het vertrek van Boudewijn Zenden naast Dirk Kuyt de tweede Nederlander worden.

,,Ryan zal vast een keer bellen met Dirk,’’ denkt Haatrecht. ,,Ik weet zeker dat de verhalen alleen maar positief zullen zijn, want Kuyt is vanaf de eerste dag lovend over Liverpool.’’
AD

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 11, 2007 2:25 pm

Peter schreef:Speler krijgt toch altijd 10% van de transfersom? Ik kan me niet voorstellen dat dat in het geval van Ryan anders is.
Kijk dan is het goed, maar ik las hier ook ergens iets van 40% procent ofzo, dan is de deal gelijk een stuk minder interessant natuurlijk.

Plaats reactie