Babel
Moderator: mods
ADRecord Ajax in verschiet
AMSTERDAM/LIVERPOOL - De kans dat Ryan Babel zich maandag bij Ajax meldt voor zijn eerste training, wordt met de dag kleiner.
Liverpool wil snel zaken doen en heeft zijn bod inmiddels verhoogd tot ruim zeventien miljoen euro. Beide partijen komen snel dichter tot elkaar en een akkoord ligt binnen handbereik.
,,We zijn in onderhandeling met Liverpool,’’ is het enige wat technisch directeur Martin van Geel van Ajax erover kwijt wil. ,,Inhoudelijk kan ik er even niet meer over zeggen.’’
Ajax beseft niettemin dat het de hoofdprijs kan vangen voor een zelf opgeleide speler. Frank de Boer was in 1999 de best verkochte voetballer uit de eigen opleiding, toen Barcelona ruim elf miljoen euro (25 miljoen gulden) voor de topverdediger betaalde.
Babel kan dat record dik gaan breken. De aanvaller verlengde onlangs zijn contract bij Ajax tot medio 2010 en Liverpool heeft miljoenen te besteden.
,,Als het goed zit bij een transfer, gaat het altijd snel,’’ zegt Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van de Ajax-aanvaller. ,,Tot nu toe lijkt er inderdaad vaart achter te zitten, dat is een goed teken. Maar er is nog geen witte rook, dus we wachten het af. Voor maandag moet het akkoord er wel zijn, want Ryan gaat niet eerst bij Ajax trainen en dan alsnog weg. Dat zien we niet zitten.’’
De laatste speler uit eigen huis die Ajax voor een fors bedrag verkocht was Andy van der Meyde, die in 2003 voor acht miljoen euro aan Internazionale werd verkocht.
Een jaar geleden nam Liverpool Dirk Kuyt voor ruim dertien miljoen euro over van Feyenoord, maar destijds was de Engelse club nog niet overgenomen door steenrijke Amerikaanse investeerders. Afgelopen week werd de Spaanse aanvaller Fernando Torres gestrikt voor 36 miljoen euro.
Vraag is vooral nog of Babel sportief voldoende perspectief ziet op Anfield. De Amsterdammer beschouwt zichzelf in de eerste plaats als spits, maar Liverpool-trainer Rafael Benitez ziet Babel vooral als optie voor de linkervleugel.
Boudewijn Zenden en Luis Garcia vervulden die rol tijdens het afgelopen seizoen, maar beide spelers zijn inmiddels vertrokken. In de spits heeft Benitez volop keus met onder anderen Fernando Torres, Andrei Voronin, Peter Crouch en Nederlander Dirk Kuyt.
Haatrecht benadrukt dat Babel een helder beeld wil hebben van het sportieve plaatje, alvorens een beslissing te nemen. Dat de voetballer droomt van een carrière in Engeland, is nooit een geheim geweest.
Babel ging afgelopen seizoen al sfeer snuiven bij Arsenal, op bezoek bij zijn vriend Robin van Persie.
De Amsterdammer weet alles over de Engelse topclubs en het Premiership. ,,Daar spelen, dat is wel het uiteindelijke doel,’’ zei hij nog tijdens het afgelopen EK-jeugd in eigen land.
Het stinkt aan alle kanten!
Sky Sports News understands Liverpool have agreed a fee to sign Yossi Benayoun from West Ham United. Het bedrag is meer iets voor een breedteinvestering.Thomas schreef:Wellicht slecht nieuws voor degenen onder ons die geld roken, maar eerlijk gezegd denk ik dat Benayoun Luis Garcia moet vervangen, terwijl Babel de vacature van Bellamy moet opvullen. So no worries just yet.
Over Babel is deze bron (Sky Sports) duidelijk: hij gaat naar Liverpool.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 15/16
Bron wikipediajoey schreef:Ja, zo uit mijn hoofd, maar Wikipedia meldt het ook.
Heb jij hem zien spelen? 15-17, hij moet heel wat wedstrijden gespeeld hebben in die twee jaar!Benayoun played for the Hapoel Be'er Sheva youth team. At the age of 15 he joined the Football Academy of Ajax Amsterdam where he played until he was 17. Due to him feeling lonely and homesick, he left Ajax and returned to Israel and Hapoel Be'er Sheva. Many criticized him for letting go of a golden opportunity.
Ik herinner me wel dat Ajax jaren geleden een groot talant uit Israël als stagiaire had, maar niet dat hij er twee jaar heeft gevoetbald.
Hmm, ok. Zou zomaar kunnen. Het is ook geen goed plan om jongens op die leeftijd uit het buitenland te halen. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om daar goed uit te komen. Je zou dat als club alleen moeten overwegen als je het echt over een megatalent hebt. Maar dan nog zul je naar de persoonlijkheid moeten kijken.
Maar goed, we dwalen af. Babel: het zal uitgaande van de berichtgeving wel rondkomen. Liverpool wil hem echt hebben en Ajax begrijpt ook wel dat ze in de toekomst maar moeten afwachten of er nog een keer zo'n bod komt. Ik denk dat de clubs er voor het einde vd week wel uit zijn. En ik mag aannemen dat Liverpool niet zoveel geld op tafel wil leggen voor een speler die vervolgens niet aan spelen toekomt dus Ryan zal zelf ook wel tot een akkoord komen.
Maar goed, we dwalen af. Babel: het zal uitgaande van de berichtgeving wel rondkomen. Liverpool wil hem echt hebben en Ajax begrijpt ook wel dat ze in de toekomst maar moeten afwachten of er nog een keer zo'n bod komt. Ik denk dat de clubs er voor het einde vd week wel uit zijn. En ik mag aannemen dat Liverpool niet zoveel geld op tafel wil leggen voor een speler die vervolgens niet aan spelen toekomt dus Ryan zal zelf ook wel tot een akkoord komen.
Nil volentibus arduum
Benayoun heeft wel degelijk bij AJAX in de jeugd gespeeld, en deed het daar ook heel behoorlijk. Ware het niet dat hij zo makkelijk opgegeven had vanwege heimwee, had hij wel een ster kunnen worden. Hij is nog altijd een uitstekende speler hoor, maar hij had veel sneller naar de top kunnen komen had ie bij AJAX gebleven, vind ik. Een familie die hele goede vrienden van ons zijn in Amsterdam waren trouwens zijn gastgezin toendertijd. Maar Benayoun is een (aanvallende) middenvelder, heeft niks met Babel te maken.
@Demosthenes: Er was nog een grote Israelische talent bij AJAX toen, Shay Biruk heette die. Donkere jongen van Ethiopisch afkomst. Hij gold ook als een groot talent, weet niet wat er bij hem misging.
@Demosthenes: Er was nog een grote Israelische talent bij AJAX toen, Shay Biruk heette die. Donkere jongen van Ethiopisch afkomst. Hij gold ook als een groot talent, weet niet wat er bij hem misging.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dank; ik denk dat ik aan die laatste naam dacht! (herinnering)Mr. Ajax schreef:Benayoun heeft wel degelijk bij AJAX in de jeugd gespeeld, en deed het daar ook heel behoorlijk. Ware het niet dat hij zo makkelijk opgegeven had vanwege heimwee, had hij wel een ster kunnen worden. Hij is nog altijd een uitstekende speler hoor, maar hij had veel sneller naar de top kunnen komen had ie bij AJAX gebleven, vind ik. Een familie die hele goede vrienden van ons zijn in Amsterdam waren trouwens zijn gastgezin toendertijd. Maar Benayoun is een (aanvallende) middenvelder, heeft niks met Babel te maken.
Ook maar even wikipedia geraadpleegd en ik vond het volgende:
Code: Selecteer alles
Shai Biruk
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Shai Biruk
Personal information
Date of birth February 15, 1984 (1984-02-15) (age 23)
Place of birth , Ethiopia
Playing position Midfielder
Club information
Current club -
Number 8
Youth clubs
1999–2003 Beitar Nes Tubruk
Ajax Amsterdam
Maccabi Haifa
Senior clubs1
Years Club App (Gls)*
2003–2006
2006-2007
2007- Maccabi Haifa
Maccabi Netanya 45 (7)
20 (0)
National team2
2004-2005 Israel U21 3 (0)
1 Senior club appearances and goals
counted for the domestic league only and
correct as of 1 July 2006.
2 National team caps and goals correct
as of 1 July 2006.
* Appearances (Goals)
Shay Biruk (Hebrew: שי בירוק, born February 15, 1984) is an Israeli football (soccer) player of Ethiopian Jewish descent. He moved to Israel at the age of six with his family. While playing for the Israeli youth academy, Beitar Nes Tubruk his footballing talent was noticed by scouts from the Dutch football club Ajax. Biruk accepted an offer to join the youth system in Amsterdam only to come back to Israel six months later citing homesickness. During his time at Ajax, he met a fellow Jewish Israeli footballer named Daniël de Ridder and was the first to report on Ajax having a Jewish Israeli on their books to the Israel Football Association.
He was the subject of a short tug of war between Tottenham Hotspur, Ajax Amsterdam and Maccabi Haifa FC. He decided to commit to Haifa and joined their youth team before making a call up to the full side about two seasons later. After three years in the full side, his contract was not renewed so he left on a free transfer. On August 21, 2006 he agreed to a one year deal with Maccabi Netanya.
Twee jaar bij Ajax? Ajax kan weer opleidingskosten bij Liverpool claimen???
Voetbalzone.‘Witte rook over transfer Babel’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 11 juli om 08:14
De transfer van Ryan Babel naar Liverpool zal vandaag zo goed als zeker worden afgerond. Verschillende media maken melding van een naderend akkoord over de (jeugd)international van Ajax.
De Amsterdammers vragen de hoofdprijs van twintig miljoen euro en wezen daarom het eerste bod van vijftien miljoen euro af. Nu de Engelse topclub een bod van 17,5 miljoen euro heeft gedaan, lijken beide partijen woensdagmiddag de transfer te zullen afronden.
Inmiddels heeft Ajax ook Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht toestemming gegeven om de onderhandelingen te openen. Niet alleen om sportieve redenen, maar ook financieel gezien is de transfer voor Babel uiterst interessant. De rappe aanvaller strijkt namelijk een groot deel van de transfersom op.
Vreemd stukje!
Face your fears and live your dreams, No Fear
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als Arsenal bij Babel zijn bezoekje rond de jaarwisseling haar interesse in hem heeft uitgesproken en dat nu daadwerkelijk komt hard maken. Laat Arsenal zich maar in de transferstrijd met Liverpool mengen en de prijs omhoog drijven.
De vraag is alleen hoeveel geld Arsenal nog aan een aanvaller wil uitgeven nadat ze een enorm bedrag (geruchten variëren tussen de 14 en 24 milj. euro) aan Eduardo da Silva hebben uitgegeven. Maar waarschijnlijk zal de transfer van Ljungberg naar Fiorentina ook wel wat opleveren. En joey.......Luka Modric de mogelijke opvolger van Sneijder moet volgens Dinamo Zagreb net zoveel gaan opbrengen als Eduardo da Silva.
De vraag is alleen hoeveel geld Arsenal nog aan een aanvaller wil uitgeven nadat ze een enorm bedrag (geruchten variëren tussen de 14 en 24 milj. euro) aan Eduardo da Silva hebben uitgegeven. Maar waarschijnlijk zal de transfer van Ljungberg naar Fiorentina ook wel wat opleveren. En joey.......Luka Modric de mogelijke opvolger van Sneijder moet volgens Dinamo Zagreb net zoveel gaan opbrengen als Eduardo da Silva.
Inderdaad, een groot deel is bij mij minimaal 40% ... mocht dit waar zijn, al geloof ik er dus niks van ( al weet je het tegenwoordig nooit ), als dit de clausule in zijn contract is is het natuurlijk een zeer slechte zaak.De Dominee schreef:Voetbalzone.‘Witte rook over transfer Babel’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 11 juli om 08:14
De transfer van Ryan Babel naar Liverpool zal vandaag zo goed als zeker worden afgerond. Verschillende media maken melding van een naderend akkoord over de (jeugd)international van Ajax.
De Amsterdammers vragen de hoofdprijs van twintig miljoen euro en wezen daarom het eerste bod van vijftien miljoen euro af. Nu de Engelse topclub een bod van 17,5 miljoen euro heeft gedaan, lijken beide partijen woensdagmiddag de transfer te zullen afronden.
Inmiddels heeft Ajax ook Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht toestemming gegeven om de onderhandelingen te openen. Niet alleen om sportieve redenen, maar ook financieel gezien is de transfer voor Babel uiterst interessant. De rappe aanvaller strijkt namelijk een groot deel van de transfersom op.
Vreemd stukje!
Blij met de punten ...
Profound schreef:Ik ben niet zo'n poster, al kom ik al een paar jaar regelmatig op dit forum. Misschien toch wel aardig om te melden dat Babel vandaag wordt gekeurd in Liverpool.

Dat is nog eens een binnenkomer!
Maarre, hoe kom je hierbij? Bij mijn weten is Babel nog op vakantie.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
De T.Ajax en Liverpool er bijna uit
AMSTERDAM, woensdag
Ajax en Liverpool zijn weer een stuk dichter bij elkaar gekomen. De Engelse topclub kwam gisteren terug met een hoger bod: omgerekend ongeveer 17,5 miljoen euro. Ajax stelde de vraagprijs maandag vast op 20 miljoen. Omdat Liverpool na het eerste bod van 15 miljoen precies in het midden is gaan zitten, zal een akkoord niet snel op zich laten wachten. ‘The Reds’ spraken zelfs de verwachting uit dat er vandaag al witte rook te zien is.
Inmiddels heeft Ajax ook Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht toestemming gegeven om de onderhandelingen te openen. Voor de snelle aanvaller, die graag naar Liverpool wil, is de hoge transfersom extra interessant aangezien hij een deel van de transferopbrengst opstrijkt. Technisch directeur Martin van Geel vindt het overigens onzin dat er meteen over een leegloop wordt gesproken. ,,Dat Tom de Mul zou vertrekken, was al langer bij ons bekend. En Ryan Babel hoeft helemaal niet weg, maar zodra een club als Liverpool zich meldt met zulke hoge bedragen, is dat moeilijk tegen te houden.”
PSV heeft Ajax laten weten nog steeds geïnteresseerd te zijn in Kenneth Perez. De Eindhovenaren deden vooralsnog geen poging om het bod van 1,2 miljoen aan te passen. Of Bojan Krkic dit seizoen bij Ajax gestald kan worden, ligt helemaal aan Barcelona. Ajax hengelde onlangs naar het Spaans-Servische supertalent. De 17-jarige aanvaller dreigt weinig aan spelen toe te komen in de druk bezette Catalaanse voorhoede. Johan Cruyff adviseerde Barcelona gisteren Krkic te verhuren aan Ajax. ,,Barcelona weet hoe wij erover denken, maar Txiki Beguiristain (technisch directeur, red.) heeft eerder aangegeven tot de winterstop te wachten. Ik heb daar nog niets anders over gehoord”, aldus Van Geel.
Een tweede kandidaat is Xabi Prieto. De 24-jarige middenvelder speelt bij Real Sociedad en kan zowel centraal als rechts op het middenveld spelen. Ajax heeft concurrentie van Athletic Bilbao.
Nu De T. meldt het ook, al heeft die het over een deel van de transfer som.Tja, dat zet alles toch in een ander licht ( als het waar is ) ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo jul 11, 2007 8:01 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Volgens The Sun! http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002 ... 13,00.htmlJesse schreef:Profound schreef:Ik ben niet zo'n poster, al kom ik al een paar jaar regelmatig op dit forum. Misschien toch wel aardig om te melden dat Babel vandaag wordt gekeurd in Liverpool.![]()
Dat is nog eens een binnenkomer!
Maarre, hoe kom je hierbij? Bij mijn weten is Babel nog op vakantie.
We moeten de berichten in vi, The Sun enz. niet altijd serieus nemen, want dit zou betekenen dat Babel er persoonlijk ook al uit is; .... aan de andere kant: je weet maar nooit.