Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
-
Ik zat te denken aan Allback, dat zou een goede pinchhitter zijn i.m.o.De Dominee schreef: Sibon trouwens? Dan liever Kanu oid...
5 mio voor De Mul, ik geloof het niet. Laten het 3 mio zijn. 20 mio voor Babel, geloof ik ook niet. Tussen de 15 en 17, schat ik. Perez zal nog vertrekken, maar dat levert niet veel op.
Al met al zal Ajax zo'n 18 mio ontvangen, denk ik. Laat Ajax 10 mio uitgeven en 8 mio in de exploitatie pompen om het CL-gemis van vorig seizoen te compenseren.
Als 'rechtsbuiten' zou ik graag Utaka van Rennes zien, complete, Finidi-achtige speler.
Veel. Diepgang zonder bal, scorend vermogen, een aktie, uitstekende traptechniek: i.m.o. het koopje voor het jaar. Hij kan ook nog eens op meerdere plekken uit de voeten... Met Utaka erbij zou Ajax 2 prima spelers voor die plek hebben. En als je om de prijzen wilt spelen, heb je een dubbele bezetting nodig.De Dominee schreef:Wat verwacht jij van Kennedy Wimpey?
Ajax zal op linksbuiten ook wat moeten doen, als Babel vertrekt. Mitea en Manucharyan, lijkt me niet iets waarop je kunt bouwen.
Suarez vind ik een slimme speler. Een beetje een showboat, maar wel een tamelijk effectieve. Zeer beweeglijk, goede looplijnen, leuke trucendoos, verliest eigenlijk niet zo snel z'n evenwicht als hij zelf soms doet overkomen (:icon_biggrin.gif:), oog voor z'n medespeler maar toch een opportunistje en een lefgozertje die de bal goed bij zich kan houden.LucaS schreef:Wat zien jullie toch allemaal in Suarez? Type Hennie Meijer wat mij betreft. En (dus) ook ongeschikt voor Ajax, zowel qua nivo als qua speltype.
PS Hennie Meijer is die donkere jongen die van Roda kwam, toch?
Zou ook een uitstekende aankoop zijn. Kan bovendien ook in de punt spelen, waardoor je voorin helemaal over verschillende smaken beschikt.wimpey schreef:Als 'rechtsbuiten' zou ik graag Utaka van Rennes zien, complete, Finidi-achtige speler.
Maar het is mij wel heel duidelijk hoor, spelers van het niveau Utaka, Medina en Delgado vind je in Nederland niet voor die posities.
Dat leek mij ook ideel, maar aangezien Babel waarschijnlijk nu al vertrekt heb ik hem er liever per direct bij.Daniel_vT schreef:Suarez is ook nog niet goed genoeg, kun je hem beter nog een jaar bij Groningen laten en dan volgend jaar misschien.
@ Wimpey, Allback is helemaal niet zo'n slecht idee als pinchhitter.
Ik zat zelf te denken aan Larsson als pinchhitter en als HtC nog een controlerende middenvelder zoekt: Johann Vogel. Speelt momenteel bij Betis Sevilla.
-
Ajax Rules schreef:Cruijff zegt in Spaanse media dat ze Krkic moeten uitlenen aan Ajax.
Bron: AN.
Hou je wel mooi een groot gedeelte van het geld van Babel op zak en je gaat er misschien niet eens op achteruit.Cruijff geeft Rijkaard tip en gunt Ajax talent
10/7/2007 18:50
Johan Cruijff verwacht dat Barcelona na de komst van Thierry Henry met drie aanvallers blijft spelen, ook al betekent dat dat er één van de vier toppers op de bank moet plaatsnemen.
Coach Frank Rijkaard heeft sinds het aantrekken van Henry (foto) een luxeprobleem, want naast de Franse aanvaller beschikt de trainer over Ronaldinho, Samuel Eto'o en Lionel Messi.
'Het is heel moeilijk', weet Cruijff. 'Het hangt er vanaf hoe hij wil spelen. Normaal gesproken denk ik dat hij vier spelers heeft voor drie posities.' De voormalig coach van Barça raadt Rijkaard dan ook aan om alleen in noodgevallen met alle vier vedetten te spelen.
Cruijff wijst ook op het lange seizoen. 'Komend jaar is er de Afrika Cup en zo nu en dan verdwijnt er wel eens een speler. Je hebt altijd te maken met blessures en kaarten.'
Ook over de toekomst van Bojan Krkic heeft Cruijff een mening. Hij adviseert Barcelona het zestienjarige uit te lenen aan Ajax. 'Je hebt altijd bevriende ploegen. Bij Ajax zit Ten Cate, die hier veel jaren heeft gewerkt. Deze jongen zou veel kunnen spelen in het eerste elftal van Ajax, misschien zelfs in Europees verband. Iedereen maakt de vergissing door te denken dat je op je zeventiende klaar bent met je opleiding. Maar dan begint het pas.'
- Giacomo Puccini