Benitez zal wel een mooi verhaal houden. En hij zal bepaalde plannen met Ryan hebben, anders betaalt hij geen vermogen voor hem. En laten we wel wezen: als Dirk Visstick daar een basisplaats kan krijgen, kan Ryan het ook.
Moderator: mods
Denk dat Babel geen nee zal zeggen tegen 5 keer netto van hetgeen ie nu bruto verdient. Zou ook niet verstandig en zelfkritisch zijn.joey schreef: Ik vind Babel anders dan anderen. Hij is verstandig, bescheiden en zelfkritisch. Ik sluit niet eens uit dat hij het niet doet.
Dat is ook zo, maar ik betwijfel of Babel dat weet. Zijn befaamde bescheidenheid balanceert op de grens van een minderwaardigheidscomplexjoey schreef: als Dirk Visstick daar een basisplaats kan krijgen, kan Ryan het ook.
Ow? Mitea, Perez of Manucharyan zijn waardige vervangers? Of bedoel je dat we met het geld van Ryan, een betere opvolger kunnen krijgen?Ajax Rules schreef:@Gangsta: natuurlijk is een goed team ook veel waard....
Maar alle discussies over geld, gaan natuurlijk uiteindelijk over de kwaliteit van je team.
Volgens mij is iedereen hier van mening dat je een sterker team zult hebben door het verkopen van Babel.
paroolLiverpool heeft miljoenen over voor Ryan Babel
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - Ajax onderhandelt met Liverpool over een transfer van Ryan Babel (20). De Engelsen hebben een bod van naar schatting vijftien miljoen euro uitgebracht op de Amsterdamse aanvaller. Dat bedrag vindt Ajax te laag.
De Amsterdamse club deed wel meteen een tegenvoorstel dat de Engelsen in beraad hebben. ''Zij zijn nu weer aan zet,'' aldus Ajax' technisch directeur Martin van Geel. Babel heeft bij Ajax een verbintenis tot 2010. Naar verluidt moet de aanvaller twintig miljoen euro kosten.
Na het EK voor Jong Oranje zei Babel dat hij nog één seizoen bij Ajax zou blijven, maar de interesse van de Engelse topclub kan daar een stokje voor steken. Vorig jaar nam de achtvoudig international in gezelschap van Robin van Persie al een kijkje bij Arsenal.
Babel komt bij Liverpool in aanmerking voor de positie van spits of winger, een aanvallende flankspeler. Voor de punt van de aanval heeft Liverpool-trainer Rafael Benitez de beschikking over Dirk Kuijt, Peter Crouch, Andrei Voronin, Craig Bellamy en de onlangs voor 36 miljoen euro aangekochte Fernando Torres. Waarschijnlijk vertrekt Bellamy deze zomer.
Als vleugelspelers heeft de verliezend finalist van de Champions League onder anderen Jermaine Pennant en Harry Kewell in de gelederen. Boudewijn Zenden, ook vleugelspits, verruilde Liverpool vorige week voor Olympique Marseille.
Komend seizoen kan Liverpool zich via de voorronde opnieuw plaatsen voor het miljoenenbal.
Mochten Ajax en Liverpool overeenstemming bereiken over de transfersom voor Babel, dan is de overgang daarmee nog niet beklonken, aldus Babels zaakwaarnemer Winnie Haatrecht.
''We willen zelf graag met Liverpool spreken om te horen welke rol ze voor Ryan in gedachten hebben. Als daar muziek in zit, komt Ryan zelf bij de club kijken. Is zijn gevoel goed, dan moeten de persoonlijke financiële voorwaarden nog worden besproken. Want ook al zijn de clubs eruit, de speler bepaalt uiteindelijk zelf waar hij speelt. Maar Ryan is uiteraard wel gecharmeerd van Liverpool.''
Babel is momenteel nog op vakantie in Suriname. Omdat hij met Jong Oranje het EK heeft gespeeld, hoeft hij zich pas volgende week maandag bij Ajax te melden.
Als Babel naar 'the Reds' vertrekt, dan zal Ajax voor de linkervleugel een nieuwe aanvaller aantrekken. Door het vertrek van Tom de Mul naar Sevilla zoeken de Amsterdammers ook voor de rechtervleugel versterking. ''En we willen nog een pinchhitter aantrekken,'' aldus Van Geel.
De Mul tekende gisteren een vijfjarig contract bij Sevilla. Naar schatting heeft de Spaanse winnaar van het Uefa-Cuptoernooi vijf miljoen euro betaald voor de Belg. De Mul had in Amsterdam een contract tot 2008.
De Mul werd gescout bij Ajax' voormalige Belgische filiaal Germinal Beerschot Antwerpen. In 2002 kwam hij naar Amsterdam, waar hij in 52 duels vijf keer scoorde. Hij werd ook nog een seizoen verhuurd aan Vitesse.
Klaas-Jan Huntelaar heeft besloten dat hij komend seizoen 'in principe' bij Ajax wil blijven spelen. ''Ik heb in de vakantie nagedacht en besloten dat ik wil blijven. Tenzij grote clubs als Manchester United langskomen, maar in principe blijf ik.''
Het lijkt mij wel.Jöhnk schreef:Zou dit de grootste uitgaande transfer van Ajax ooit betekenen?
Dan wil ik er ook wel een soort clausule voor AT in: namelijk dat Joey, Bertje en ik jouw allemaal een schop onder je hol mogen geven.LucaS schreef:Overigens, voor het geval dat Babel onverwachts een wereldster wordt; natuurlijk wel 20 miljoen plus een percentage van winst bij doorverkoop!
Bellamy moet weg. Dan zullen Kuijt en Crouch concurreren voor de ene plek en Babel en Torres voor de andere plek, neem ik aan. Wedstrijden te over voor de Engelse topclubs, dus dat komt wel goed.Jabu schreef:Ik vraag mij dan ook af wie er gaan spelen bij Liverpool. In eerste instantie denk ik Kuijt en Torres, maar ook Crouch en Bellamy zullen hun minuten maken of verkocht worden. Waar staat Babel dan? Is Liverpool wel zo'n goede keuze voor hem?
Als Babel naar 'the Reds' vertrekt, dan zal Ajax voor de linkervleugel een nieuwe aanvaller aantrekken. Door het vertrek van Tom de Mul naar Sevilla zoeken de Amsterdammers ook voor de rechtervleugel versterking. ''En we willen nog een pinchhitter aantrekken,'' aldus Van Geel.
Ja, dat blijkt dus flauwekul te zijn. Als de verhalen kloppen. Of er moet een clausule instaan die bepaalt dat Babel boven een bepaald bedrag een zeker percentage krijgt. Maar ik heb begrepen dat MVG niet graag werkt met clausules.Jesse schreef:Iets anders: Babel had toch een clausule in z'n contract waardoor die voor 10 miljoen weg zou mogen?
Zou me niets verbazen als die clausule van 10 miljoen Euro er dus wel is.The Ajax winger Ryan Babel is due in Liverpool tomorrow for a medical with a view to completing his £6.75m move to Anfield. The deal to bring the Dutch international to Liverpool is understood to be worth up to £10m according to the success he achieves.
Pensioen? Auto van de zaak?Jöhnk schreef:Die zaakwaarnemer had het wel steeds over secundaire voorwaarden. Ik vraag me af wat voor voorwaarden hij bedoelde.
In jouw ogen misschien niet, maar in de voetballerij kan het raar lopen...LucaS schreef:Dat lijkt me niet! Maar goed, het gevaar dat Babel een wereldster wordt is non-excistingThomas schreef:Dan wil ik er ook wel een soort conclusie voor AT in: namelijk dat Joey, Bertje en ik jouw allemaal een schop onder je hol mogen geven.![]()
Dat zou dan buitengewoon slordig van Van Geel zijn. Het lijkt er namelijk op, als je deze geruchten mag geloven, dat Babel meer kan opleveren dan het bedrag in de clausule.Raymond schreef:Volgens The Independent:Zou me niets verbazen als die clausule van 10 miljoen Euro er dus wel is.The Ajax winger Ryan Babel is due in Liverpool tomorrow for a medical with a view to completing his £6.75m move to Anfield. The deal to bring the Dutch international to Liverpool is understood to be worth up to £10m according to the success he achieves.
Misschien krijgt Ajax extra poen op basis van gescoorde goals / meegespeelde wedstrijden?Jabu schreef:Dat zou dan buitengewoon slordig van Van Geel zijn. Het lijkt er namelijk op, als je deze geruchten mag geloven, dat Babel meer kan opleveren dan het bedrag in de clausule.Raymond schreef:Volgens The Independent:Zou me niets verbazen als die clausule van 10 miljoen Euro er dus wel is.The Ajax winger Ryan Babel is due in Liverpool tomorrow for a medical with a view to completing his £6.75m move to Anfield. The deal to bring the Dutch international to Liverpool is understood to be worth up to £10m according to the success he achieves.
Dan kan hij alsnog zeggen dat hij in zijn carriere bij Ajax en Liverpool heeft gespeeld.Jöhnk schreef:En als Babel geen wereldster wordt?