Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 03, 2007 4:29 pm

Transfer Chivu naar Real Madrid dichtbij

ROME - Cristian Chivu is dichtbij een overgang naar Real Madrid. Technisch directeur Pedrag Mijatovic van de kampioen van Spanje onderhandelt dinsdag met vertegenwoordigers van AS Roma over een overgang van de Roemeense verdediger.
Real Madrid wil een afkoopsom van 18 miljoen euro betalen. Chivu maakte in 2003 de overstap van Ajax naar AS Roma.
AD

Niet veel duurder geworden in die vier jaar...

Blij mee, RGB?
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jul 03, 2007 5:38 pm

Het is nog niet zeker en zolang heb ik nog hoop.

Dat Barça hem haalt :smallgrin.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 04, 2007 1:56 am

Leg uit...

Verder lees ik net dat Valencia Hildembrand heeft gecontracteerd. Gaat ie dan een jaar of twee op de bank zitten daar op Spanje?? Domme jongen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 7:12 am

Hoezo domme jongen ?
Canizares is al oud en wordt steeds minder...

PS: Ik neem aan dat RGB geen grote fan is van Chivu als nieuwe speler van Real. Wat ik me wel kan voorstellen, een 2e 'Cannavaro' misschien ?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 9:28 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Het is nog niet zeker en zolang heb ik nog hoop.

Dat Barça hem haalt :smallgrin.gif:
:aai.gif:

Chivu definitief naar Madrid voor 18 miljoen. Nou ja, er staat dat de speler nog met de club moet onderhandelen maar dat zal wel rondkomen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 9:48 am

Ik dacht dat alles al rond was met Inter ?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 9:59 am

Ja, het is een duistere zaak. Op calciomercato wordt gesuggereerd dat Inter het bod nog zou kunnen verhogen. Maar in Spanje denken ze blijkbaar dat het Madrid wordt.

Die Cris toch! Jaren in de luwte bij Roma en opeens heeft hij de grote clubs voor het uitkiezen. (Wat mij opvalt: de transfersom is aan de lage kant, gegeven de categorie clubs die zich voor hem gemeld heeft. Hij is amper duurder dan toen hij bij Ajax vertrok.)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 10:40 am

Dan mag ik toch hopen dat Real wat balvaste spelers gaat aantrekken, want anders wordt het feesten in de rug van de verdediging van Real.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jul 04, 2007 5:49 pm

joey schreef:Ja, het is een duistere zaak. Op calciomercato wordt gesuggereerd dat Inter het bod nog zou kunnen verhogen. Maar in Spanje denken ze blijkbaar dat het Madrid wordt.

Die Cris toch! Jaren in de luwte bij Roma en opeens heeft hij de grote clubs voor het uitkiezen. (Wat mij opvalt: de transfersom is aan de lage kant, gegeven de categorie clubs die zich voor hem gemeld heeft. Hij is amper duurder dan toen hij bij Ajax vertrok.)
Amper duurder? Ik vind 18 miljoen euro voor een verdediger die nog maar een 1 jarig contract heeft vrij veel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 04, 2007 5:55 pm

Ja dat vind ik ook wel eigenlijk.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jul 04, 2007 6:13 pm

En dan druk ik me nog zachtjes uit. Ik vind het de hoofdprijs.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jul 05, 2007 4:07 pm

Chivu wil zelf liever naar Barça, de enieg reden dat Real een optie is is omdat ze grof betalen. Totaal belachelijk natuurlijk, voor dat bedrag was Milito, een bewezen topspeler in La Liga Madrileen geworden.En die heb ik echt 100 keer liever dan Chivu.

Dus om Mr Ajax vraag te beantwoorden: Ik ben geen voorstander van de komst van Chivu. Te traag en te weinig wendbaar voor Spanje. In Italië voldoet hij wel, hij kan vrij goed verdedigen in een compacte ruimte, maar ik vind hem ook een beetje een hype(speler met veel flair, durf aan de bal, borst vooruit etc. dat maakt zijn uitsrraling groter dan zijn kwaliteiten). Ik zie hem bij AS Roma nog regelmatig schutteren en bedenk dat Samuel die op zijn positie echt onbetwist heerste in Italië in Spanje volledig door de mand is gevallen. Zelfs Cannavaro heeft handen en voeten nodig zich overeind te houden in Madrid.

Verder vind ik Chivu een fijne persoonlijkheid hoor. Karaktervolle jongen, goede prof. Qua persoonlijkheid past hij wel in Real, hij heeft er ook de bravoure voor. Maar ik wil een goede verdediger, die zich in Spanje bewezen heeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 05, 2007 9:50 pm

Eens met RGB. Ik verwacht niet dat het wat wordt met Chivu in Spanje. Als Cannavaro al zo middelmatig presteert maakt Chivu weinig kans.

Het schijnt overigens dat Chivus eisen vooralsnog te gortig zijn voor Real Madrid. Lekker vangen, Cris. Kan je daarna nog 3 tot 4 jaar bij Ajax komen ballen voor een appel en een ei. :hypocrite.gif:
Bertje schreef:Dan mag ik toch hopen dat Real wat balvaste spelers gaat aantrekken, want anders wordt het feesten in de rug van de verdediging van Real.
Emerson en Diarra -hoe matig hun vorm af en toe ook was- hebben bergen werk voor Real verzet en in verdedigend opzicht gewoon heel veel bij gedragen. Ga maar na: Casillas, Cannavaro, Roberto Carlos, Helguera en Salgado beleefden allen geen geweldig seizoen en toch heeft Real niet eens zoveel doelpunten geïncasseerd.

Real Madrid zou zomaar eens een metamorfose kunnen ondergaan. Dat zegt wel wat over de teamprestatie en het vechtvoetbalgehalte van de ploeg, want individueel gezien vond ik alleen Van Nistelrooij en Beckham er bovenuit steken.

Een paar opvallende in Spanje, trouwens:

Boca-verdediger Daniel Díaz, waar Feyenoord volgens de geruchten naar hengelde, gaat voor 6 miljoen euro naar Getafe. Zijn landgenoot en een van de grote Argentijnse keeperstalenten, Oscar Ustari, vertrekt ook naar Getafe. Mooie transfers voor Getafe.

De ooit met Ajax in verband gebrachte Rio Mavuba gaat van Auxerre naar Villarreal voor zo'n 8 miljoen euro.

Cléber Santana (Santos) is al de vijfde aanwinst van Atletico Madrid. Eerder legde de Madrileense club al Raul García (Osasuna), Chistian Abbiati (AC Milan), Diego Forlán (Villarreal) en Luis García (Liverpool) vast.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 06, 2007 9:51 am

In de AS staat dat Barcelona Milito, de favoriet van RGB, wil halen in ruil voor het met Ajax in verband gebrachte duo Motta en Ezquerro + 17 miljoen.

jabu

Bericht door jabu » ma jul 09, 2007 2:00 pm

Schuster nieuwe coach Real Madrid
Bernd Schuster is de nieuwe trainer
van Real Madrid.De 47-jarige Duitser is
de opvolger van Fabio Capello,die eind
juni,ondanks het behalen van de Spaanse
titel,werd ontslagen.

Schuster,oud-speler van Real Madrid,was
in Spanje eerder werkzaam bij Levante
en Xerez en stond sinds 2005 bij Getafe
onder contract.Met die club verloor hij
het voorbije seizoen de bekerfinale van
FC Sevilla.Schuster kocht bij z'n club
zelf zijn contract af om naar Madrid te
mogen verhuizen.

Getafe heeft inmiddels Michael Laudrup
aangesteld als vervanger van Schuster.
De Deen was van 2002 tot 2006 trainer
van Bröndby IF in eigen land.
NOS

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2007 2:07 pm

Ik vind dat Real een beetje stom bezig is. Capello weg, Becks weg...en dat terwijl Barcelona prima aankopen doet in de vorm van Henry, Milito en vooral Abidal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 3:38 pm

Vergeet Yaya niet.

Dat Beckham weg is is juist voor een groot deel vanwege Capello, geloof ik. Wat ik van die laatste denk weet je inmiddels wel. Nu maar eens kijken of Real Madrid weer een rijtje supersterren af gaat of dat het gericht gaat inkopen. Emerson was het afgelopen seizoen net als Diarra niet geweldig, maar de regelmatige degelijkheid lag eerder aan hen dan aan de verdediging, waar tachtig procent matig presteerde.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 2:29 am

Michael Laudrup wordt de opvolger van Schüster bij Getafe.

Het zou me overigens niets verbazen als een grote(re) club Garay nog oppikt bij Racing Santander.

jabu

Bericht door jabu » di jul 10, 2007 2:22 pm

Javier Saviola komt volgens de nieuwe trainer Schuster naar Real. Ook komt de Braziliaanse verdediger Pepe over van Porto.

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 10, 2007 5:00 pm

Voor 28 miljoen! Zijn ze gestoord ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 5:50 pm

PSV was toch in een strijd verwikkeld met Betis over Robert, omdat Betis Robert nu niet meer wilde hebben. Nou, deze verschrikking van een voetballer is waarschijnlijk de reden waarom:

Afbeelding

Een bekende van mij had het ooit voor een wedstrijd tussen Vélez Sársfield en Estudiantes over de man die alles kan (Zárate) tegen de man die niets kan (Pavone). Wat mij betreft mag het iets genuanceerder, maar Pavone is inderdaad een rukker. Een vetkwab en een mindere versie van Palermo.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 10, 2007 9:40 pm

Rishi schreef:Voor 28 miljoen! Zijn ze gestoord ofzo?
Kun je na gaan wat Donk inmiddels moet kosten. Onvoorstelbaar hoe Ajax heeft zitten slapen toen Donk nog in Waalwijk rondliep...
Ajax!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jul 11, 2007 9:25 am

Rishi schreef:Voor 28 miljoen! Zijn ze gestoord ofzo?
:yes.gif:

En het wordt nog erger

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 11, 2007 1:20 pm

Toptransfer:
Gabriel Milito is nu negentig miljoen waard

11/7/2007 14:05

Barcelona heeft de transfer van de Zaragoza-verdediger Gabriel Milito afgerond. De Catalaanse club hangt direct een prijskaartje van negentig miljoen aan de Argentijnse international.
Alleen de handtekeningen ontbreken nog, maar alle partijen zijn het eens geworden over de voorwaarden van de overstap. Als Milito (26) terugkeert van de strijd om de Copa América kunnen de laatste formaliteiten worden ingevuld.

's Morgens had voorzitter Joan Laporta de overgang al aangekondigd. 'Het is praktisch geregeld', vertelde de preses voor Catalunya Radio over het voorspoedige verloop van de onderhandelingen.

Barcelona, dat met Milito al een principeakkoord had over een vierjarige verbintenis, bereikte overeenstemming met Real Zaragoza. Voor een bedrag van naar verluidt twintig miljoen euro koopt de Catalaanse club het nog tot medio 2010 lopend contract van Milito af.

Barcelona heeft in het contract met Milito een afkoopsom van negentig miljoen euro laten opnemen. De ploeg van Frank Rijkaard kan een extra verdediger goed gebruiken, omdat Carles Puyol door een knieblessure nog enkele maanden aan de kant staat.

www.vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 11, 2007 1:22 pm

Had Zaragoza geen belangstelling voor Sneijder? :666.gif:

Plaats reactie