Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 3:09 pm

Zie Argentina-topic.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 20, 2007 10:18 am

De overgang is dus definitief. Krijgt Ajax nog een percentage?
Chivu verhuist van Roma naar Inter

AMSTERDAM - Christian Chivu speelt volgend jaar voor Internazionale. Dat meldt de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport woensdag. De oud-Ajacied komt over van AS Roma. De Chileen David Pizarro legt de omgekeerde weg af: hij gaat van Inter naar de club uit de hoofdstad van Italië.

De onderhandelingen over de transfers tussen de clubs verliepen moeizaam, schrijft de roze sportkrant. Een telefoontje van Inter-voorzitter Moratti naar AS Roma-collega Sensi zorgde voor een stroomversnelling in de besprekingen. In de nacht van dinsdag op woensdag zou een akkoord zijn bereikt.

Voor de 26-jarige Chivu wordt twaalf miljoen euro betaald, terwijl Pizarro zes miljoen euro moet kosten. De clubs maken de transfers woensdagmiddag officieel bekend, kondigt de krant aan.

Ajax

Chivu speelde 85 wedstrijden voor de Romeinen. Daarvoor kwam hij vijf jaar uit voor Ajax. De 27-jarige Pizarro speelde afgelopen seizoen al voor AS Roma. Het jaar daarvoor was hij actief voor Internazionale, de Italiaanse landskampioen. De twee clubs waren samen eigenaar van de Chileen. Door de transfersom is hij nu eigendom van Roma, de nummer twee van Italië.
Nu.nl

Jammer dat Chivu niet voor Barca heeft gekozen. Ik had hem graag in Spanje zien spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 20, 2007 10:21 am

Ik denk dat Chivu totaal niet bij Barca gepast zou hebben. Hij zou absoluut verzuipen.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 20, 2007 10:26 am

Hij zal bij Inter een stuk meer defensieve zekerheid om zich heen hebben zodat hij zelf meer risico in zijn spel kan leggen. Bij Barca zou hij te maken hebben met twee naar voren rennende backs en een onrustige Puyol naast zich. Toch krijg je in Spanje als verdediger wel meer de gelegenheid om te voetballen. Ik had wel eens willen zien hoe Chivu het daar zou hebben gedaan. Maar helaas, het blijft toch de Serie A.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 20, 2007 10:31 am

Ik denk dat Chivu te traag en te weinig wendbaar is voor de Spaanse competitie.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 20, 2007 11:13 am

Als Escude er zich staande kan houden...........
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 20, 2007 11:15 am

Mwah, staande. Hij doet leuk mee. Chivu kost daar wel erg veel geld voor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 2:35 pm

Bertje schreef:Ik denk dat Chivu totaal niet bij Barca gepast zou hebben. Hij zou absoluut verzuipen.
In de huidige verdediging zeker. Je moet er niet aan denken dat hij tussen Gio en Puyol was komen te staan.

Kijkend naar wat Roma nu voor Inter vangt heeft Ajax het destijds heel netjes geregeld met die transfersom van 18 miljoen. Dat is wat Roma er nu ongeveer ook voor krijgt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 5:41 pm

Juventus is twee middenvelders rijker

22/6/2007 16:47

Na in de persoon van Vincenzo Iaquinta al een aanvaller te hebben aangetrokken, legde Juventus vrijdag twee versterkingen voor het middenveld vast. De Portugees Tiago komt over van Olympique Lyon, terwijl de Argentijn Sergio Almirón zijn vertrek aankondigde bij Empoli om in Turijn te gaan spelen.

Zowel Tiago als Almirón zette bij Juventus zijn handtekening onder een contract tot medio 2012. De Bianconeri telden dertien miljoen euro neer voor de Portugees. Empoli ontvangt een transfersom van negen miljoen euro voor Almirón.

Voor Tiago wordt Juventus zijn derde buitenlandse club. De 26-jarige middenvelder stond eerder onder contract bij Chelsea en Lyon. De 37-voudig international begon zijn carrière bij Sporting Braga en stapte tijdens het seizoen 2001/2002 over naar Benfica.

Almirón speelt al sinds 2001 in Italië. Udinese plukte de inmiddels 26-jarige Argentijn weg bij Newell's Old Boys. Na een huurperiode bij Verona, kwam de middenvelder de afgelopen drie seizoenen uit voor Empoli.
vi.nl

Voor Quagliarella valt de grote transfer vooralsnog tegen:
Udinese eigenaar van opzienbarende spits

22/6/2007 20:18

Udinese heeft de slag gewonnen om de diensten van Fabio Quagliarella. De 23-jarige aanvaller kende een sterk seizoen bij Sampdoria, groeide uit tot Italiaans international en stond in de belangstelling van diverse grote clubs.

Sampdoria en Udinese beschikten gedeeltelijk over de eigendomsrechten van Quagliarella. Beide clubs konden het niet eens worden over de contractstatus van de aanvaller. Doordat Udinese meer geld over had voor het aandeel van Sampdoria dan omgekeerd, verhuist Quagliarella naar het Friuli-stadion.

'Ik ruil een belangrijke club in voor een andere', was het nuchtere commentaar van Quagliarella op zijn transfer. 'We moeten niet vergeten dat Udinese twee jaar geleden nog uitkwam in de Champions League.'

De aanvaller scoorde het afgelopen seizoen dertien keer in 35 wedstrijden voor Sampdoria en vestigde de aandacht van bondscoach Roberto Donadoni op zich. In het azuurblauw van het nationale elftal baarde Quagliarella opzien door twee keer te scoren in drie interlands.

'Hebben Juventus en AS Roma interesse in mij?', vroeg de spits zich af. 'Je moet nooit iets uitsluiten, maar ik denk dat Udinese me alleen laat gaan voor een heel goed aanbod.' Eerder schermde de zaakwaarnemer van Quagliarella ook met interesse van Manchester United.
vi.nl

Geldt dit als een officiële transfer?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 3:48 pm

Toch maar Inter voor Suazo:
AC Milan trekt handen af van David Suazo

23/6/2007 15:10

Via een u-bocht vertrekt David Suazo alsnog naar Internazionale. AC Milan heeft zich teruggetrokken uit de strijd om international van Honduras.

Nadat Internazionale de beste papieren leek te hebben, sloeg AC Milan onverwacht toe. Uit onvrede over de langzame verloop van de onderhandelingen besloot Cagliari de aanvaller aan de Rossoneri te verkopen.

Maar die transactie is nu weer van de baan. 'Nadat we te weten zijn gekomen dat hij al had getekend bij Inter heeft Milan zich teruggetrokken uit de onderhandelingen', valt te lezen op de site van AC Milan.

Suazo had al zijn woord gegeven aan Internazionale en daartoe al de benodigde hantekeningen gezet. De Nerazzurri moeten alleen de overgang nog bevestigen, waarmee de soap compleet ten einde is.

AC Milan is zich van kwaad bewust. 'We willen benadrukken dat we hebben gehandeld conform alle nationale en internationale afspraken.' Ook Cagliari-preses Massimo Cellino ontkent de Milanese clubs tegenover te hebben uitgespeeld.

Een clausule in Suazo's contract had immers de maximale afkoopsom vastgesteld op vijftien miljoen euro. 'Dat betekende dat we geld krijgen. In deze hele affaire hebben we laten zien dat we Milan hetzelfde bedrag hebben gevraagd, en geen cent meer', aldus Cellino.
vi.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 6:35 pm

Pellè is overigens naar Palermo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 1:45 am

En Bosko Jankovic, een van de uitblinkers bij Servië tijdens het afgelopen jeugd-EK, ook. Hetzelfde geldt voor Fabrizio Miccoli, die overkomt van Juve.

Generaal z'n stokpaardje Ezequiel Lavezzi is van kampioen San Lorenzo naar Napoli verhuisd. Er dreigt weer eens een kleine leegloop in de Argentijnse competitie.

Verder opvallend dat Juve nog niet zo heel veel spelers heeft vastgelegd. Ze worden met iedereen in verband gebracht, maar vooralsnog komt er weinig van daadwerkelijke grote transfers.

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 07, 2007 3:16 pm

Die Colombiaanse verdediger Rivas van River naar Inter. Is dat die Colombiaan die een aantal jaren terug ook meedeed namens Colombia aan het jeugd WK hier in Nederland?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 07, 2007 3:21 pm

Wat is je bron, Goodfella? Rivas kan er namelijk gechargeerd gezegd geen klote van. Hier een kleine preview.

Een troptransfer van Juve trouwens: Jorge Andrade gaat voor 10 miljoen euro van Deportivo naar de Oude Dame. Een koopje.

En Fabio Grosso van Inter naar Lyon. Flop is een groot woord, maar ik vond het een verrassende teleurstelling bij Inter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 6:32 pm

Weet Peter misschien of Inter denkt met Nelson 'Tyson' Rivas een opvolger voor Materazzi te gaan contracteren?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 09, 2007 6:37 pm

Het gerucht dat VDV de opvolger zou worden van Nedved, heb jij daar iets van teruggevonden, Peter?
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 09, 2007 6:39 pm

Zal zometeen eens kijken, joey.

Ben vandaag net teruggekomen en beperk me eerst even tot het Ajaxgerelateerde nieuws.

peter

Bericht door peter » di jul 10, 2007 10:35 am

Ik zie nergens dat vdVaart wordt genoemd als opvolger van Nedved. Voorlopig zal het nog wel niet spelen, dus. Die Rivas hebben ze naar mijn weten al binnen en zal gewoon meedraaien inderdaad. Ik ken hem verder niet, maar verwacht dus wel een bikkel.

Nu een wedervraag. In Napels zijn ze enorm verguld dat ze Hamsik en Lavezzi hebben binnengehaald. Die eerste is mij wel bekend, maar kun jij me wat vertellen over die Lavezzi?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 1:12 pm

Peter schreef:Die Rivas hebben ze naar mijn weten al binnen en zal gewoon meedraaien inderdaad. Ik ken hem verder niet, maar verwacht dus wel een bikkel.
Verwacht maar een redelijke debiel, Peter. Het lijkt me erg sterk dat Rivas gaat slagen bij Inter. Hij stak er bij het armetierige River niet eens bovenuit. In Colombia noemen ze hem dus 'Tyson' vanwege z'n harde manier van spelen. Dit is 'm, destijds nog spelend voor Deportivo Cali:

Afbeelding
Peter schreef:Nu een wedervraag. In Napels zijn ze enorm verguld dat ze Hamsik en Lavezzi hebben binnengehaald. Die eerste is mij wel bekend, maar kun jij me wat vertellen over die Lavezzi?
Ah, Ezequiel Lavezzi: Eén van de belangrijke aanvallers van het kampioenselftal van de afgelopen Clausura, San Lorenzo. Speler die wel wat doet denken aan Tevez, maar dan wat gepolijster qua techniek. Hij moet het iets minder van z'n lichaamskracht hebben. Ook een klein, rap ventje trouwens. Erg beweeglijk, kan ook vanaf de zijkanten op verdedigers af gaan. Technisch gewoon erg vaardig en behoorlijk in de combinatie. Heeft behoorlijk wat precisie in z'n schot en is een tamelijk koele afmaker. Niet zo'n killer als Tevez bij Corinthians was, en ik betwijfel of hij dat ook wordt. Als Napoli een beetje een degelijk elftal bij elkaar sprokkelt en hij het dus niet in z'n eentje moet doen, zie ik hem wel slagen. Gewoon een goede aanvaller, maar geen absolute topper, denk ik.

Hoeveel heeft Napoli voor 'm betaald, Peter?

Afbeelding

Lavezzi vs Colon

Lavezzi vs Chicago

Lavezzi vs Belgrano

Lavezzi vs Racing

peter

Bericht door peter » di jul 10, 2007 1:21 pm

Bedankt Thomas. 6 miljoen euro heeft hij gekost.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 1:26 pm

Mooie deal dan. :biggthumpup.gif:
'Napoli is na zes jaar weer thuis'

10/7/2007 11:00

Veel verder dan de camping in Luxemburg waren we nog niet geweest, dus het was een heus avontuur. Met veertien opgeschoten jongens in 1990 op weg naar de veerboot die ons naar Sicilië zou brengen, waar Oranje twee WK-wedstrijden ging spelen. We waren er heilig van overtuigd dat we via een omleiding op weg waren naar Rome. Wisten wij veel van die 75 procent van Leo Beenhakker.

Met twee gammele busjes reden we door de steegjes van Napels richting de haven. We zagen en wisten: hier kun je inderdaad zomaar sterven. Dodelijk verkeer,­ honden, mensen en auto's die lukraak overstaken ­ en af en toe blikkerde een mes in een venijnige bendeoorlog. Ook onmiskenbaar: dit was Diego-land. Hij was alom aanwezig. Op foto's die in raamopeningen als bidprentjes naast Maria-beelden praalden, op talloze shirtjes die aan waslijnen als een ereboog over de nauwe straatjes hingen en in naam, bestorven op devote lippen. Diego Armando Maradona, die met de gekte in zijn kop en de genialiteit in zijn linkerwreef SSC Napoli enkele weken eerder voor de tweede keer naar de Italiaanse titel had gevoerd.

Vorige week bracht een tv-documentaire me terug naar de steegjes van Napels. De mythe van Maradona is er langzaam maar zeker geweken, maar die van SSC Napoli is terug. De roemruchte club bereidt zich voor op de rentree in de Serie A en op haar website flikkert slechts één woord: Finalmente, gevolgd door vuurwerk en de bevrijdende kreet: We zijn thuis! Zes jaren duurde de zwerftocht door de donkere krochten van het Italiaanse voetbal. Na het bankroet in 2004 met een dubieuze kunsthandelaar als president belandde Napoli zelfs in de derde klasse, waar het moest aantreden tegen beduimelde clubjes als Benevento en Giulianova. De zestigduizend plaatsen in Stadio San Paolo bleven in die tijd grotendeels leeg. Als de derdedivisiekickers uit Napels op zondag hun balletje trapten, school de meute in heimwee bijeen voor de tv. De plaatselijke zender zond dan de hoogstandjes uit van Maradona, die van Napoli in 1987 en 1990 de beste club van Italië maakte en in 1989 de beste van het UEFA Cup-toernooi.

Met De Kerstman kwam de nieuwe morgen over Napels. Zo wordt althans Aurelio De Laurentiis genoemd, de filmproducent van komedies als Kerstmis aan de Nijl en Kerstmis in Miami. De Laurentiis trad eind 2004 aan als voorzitter van Napoli en ook hij werd in hoon ontvangen door de sceptisch geworden tifosi. Die vreesden dat hun lieveling andermaal in handen was gevallen van een excentrieke president die de club vooral voor persoonlijke motieven aanwendde. Zoals de legendarische ingenieur Corrado Ferlaino die Maradona destijds vooral als zakelijk object naar Napels haalde. Of zoals scheepsmagnaat Achille Lauro, de voormalig burgemeester van de stad die zich vanuit politieke overwegingen over de voetbalclub ontfermde.

Maar De Kerstman beloofde niets. Geen cadeautjes, geen brood en spelen, alleen een gestructureerd beleid van nuchter denken en hard werken. De Laurentiis stelde met de zestiger Edy Reja een geslepen trainer aan van veel daden en weinig woorden, die eerder Brescia, Vicenza en Cagliari naar de Serie A loodste. De president haalde met Paolo Cannavaro, Christian Bucci, de Braziliaan Inacio Piá en de Argentijn Roberto Sosa goede voetballers zonder de wil een ster te zijn. 'Want ik wil geen diva's, ik wil mannen die samenspelen als een orkest', luidt het credo van De Laurentiis.
Nog geen drie jaar na het bankroet met een schuld van zeventig miljoen euro is SSC Napoli terug. Een stad siddert; van opwinding over dat wat komen gaat, en niet alleen meer van angst door de duurzame terreur van de Camorra.

Vorige week werd pater Luigi Merola met doodsbedreigingen naar Rome gejaagd, nadat hij vanaf de kansel wekelijks tegen de maffia ten strijde was getrokken. Je hoort er in de steegjes niemand over. Geen woord ook over de enorme stank in de stad, waar het 38 graden is en de vuilnisdiensten staken. De Napolitaan praat alleen maar over Marek Hamsyk, de Slowaakse middenvelder die overkomt van Brescia. Dat is de alles overstijgende kracht van voetbal. In Napels zijn ze weer thuis.

Peter Wekking
vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:45 am

Die stoute Cris toch...

'Weigering Chivu kost ons achttien miljoen'

Cristian Chivu blijft bij zijn besluit Real Madrid niet te zien zitten als volgende bestemming. Tot ergernis van AS Roma.

'Chivu blijft bij AS Roma', aldus Daniele Pradè. De technisch directeur van Giallorossi had de Roemeen graag zien verkassen naar Real Madrid. Met de Spaanse kampioen had Roma immers een akkoord bereikt over een afkoopsom van achttien miljoen euro.

'Chivu zal tot het einde van het seizoen bij ons blijven en dan transfervrij vertrekken', meldde Pradè tandenknarsend. 'Deze zaak heeft AS Roma achttien miljoen euro gekost. Chivu heeft ons onherstelbare schade toegebracht.'

De overgang is afgeketst op de weigering van Chivu zijn salariseisen af te zwakken. Real Madrid bleek niet bereid zo ver te gaan om de Roemeense international binnen te halen. Met de Braziliaan Pepe is De Koninklijke nu al voorzien.

Chivu, wiens contract in Rome nog een jaar doorloopt, had een voorkeur voor Internazionale. Maar de Italiaanse kampioen trok zich terug uit het biedingsproces, nog voordat Real Madrid een akkoord had bereikt met AS Roma.
VI

Tja, proberen hem te dwingen naar een club te gaan waar hij niet heen wil...
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 3:15 pm

Goede zaak voor Ajax. Cristian gaat volgend seizoen geweldig cashen. :ajaxscarf.gif:

Ik zou trouwens behoorlijk teleurgesteld zijn als Chivu later niet terugkomt naar Ajax.

peter

Bericht door peter » do jul 12, 2007 3:28 pm

Goede zaak? Nu vangt Ajax ook geen stuiver voor die vent, hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 3:34 pm

Cris komt terug. Niet volgende zomer, zoals Alex aangeeft, maar uiteindelijk wel. Hoe eerder hij 20 miljoen op zak heeft, hoe sneller hij terugkomt. :wink.gif:

Plaats reactie