Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 7:00 am

Perez de grote verliezer van deze zomer
Door PETER VAN DUYL

AMSTERDAM/EINDHOVEN - Het leek zo’n zekere deal, maar de transfer van Kenneth Perez van Ajax naar PSV lijkt verder weg dan ooit. De soap rond de Deense aanvaller hangt aan elkaar van loze beloften, vage toezeggingen en een vraagprijs die de ene dag opeens hoger was dan de dag daarvoor.

De transfer van Kenneth Perez van Ajax naar PSV is vrijwel zeker van de baan. De Eindhovenaren richten hun pijlen momenteel op twee andere aanvallers. Pas als die pogingen nergens toe leiden, komt Perez bij PSV weer in beeld.

Daarmee is Perez voorlopig de grote verliezer van deze zomer. Een maand geleden had de Deen mogelijkheden te over, maar morgen verschijnt hij gewoon op de eerste training van Ajax. Hij is het slachtoffer geworden van een soap, die de verhoudingen tussen Ajax en PSV - de vaandeldragers van het Nederlandse voetbal - op scherp heeft gezet.

Begin juni mocht Perez zich verheugen in de belangstelling van zowel PSV als Feyenoord. De Deen zette alles op een rijtje en toen de landskampioen liet weten dat ze er met Ajax wel uit zou komen, koos hij voor een nieuwe avontuur in Eindhoven.

Op vrijdag 15 juni bereikte PSV in Nice een akkoord met de zaakwaarnemer van Perez over een contract voor drie jaar. Ajax had toen al een indicatie van de vraagprijs gegeven, die rond de miljoen euro lag. Op basis daarvan vertelde de PSV-delegatie Perez dat hij ervan uit kon gaan dat de transfer zou rondkomen.

In het weekeinde daarop bereikte Ajax echter een akkoord met Feyenoord over Perez, voor een veel hoger bedrag dan een miljoen. En toen PSV na dat weekeinde liet weten aan de oorspronkelijke prijs te willen voldoen, liet Ajax weten dat de oude vraagprijs niet meer gold. De Amsterdammers wilden nu 1,8 miljoen euro voor de aanvaller hebben.

In Eindhoven werd dat bericht met verbijstering ontvangen. Er werd anderhalve week heen en weer gemaild en gebeld, waarbij PSV het bod verhoogde tot 1,2 miljoen. Vervolgens werd een afspraak gemaakt tussen beide clubs. Daarbij waren namens Ajax de directeuren Martin van Geel en Maarten Fontein aanwezig, PSV werd vertegenwoordigd door technischmanager Stan Valckx en juridisch adviseur Peter Fossen.

Tijdens dat gesprek herinnerde PSV de Amsterdamse delegatie aan de oude vraagprijs van een miljoen. Ajax ontkende niet dat dit bedrag ooit genoemd was, maar liet weten dat er een nieuwe situatie was ontstaan. Daarop kapte de Eindhovense delegatie het gesprek af en stapte in de auto naar huis.

Sindsdien is de onderlinge verhouding tussen Ajax en PSV ronduit koel en is de transfer van Perez in een impasse beland. Het gaat al lang niet meer om geld alleen, want de Eindhovenaren zouden de resterende zes ton voor de speler best kunnen ophoesten. Het is vooral een prestigezaak geworden.

In Brabant voelen ze zich gepiepeld door Ajax dat in Eindhoven wordt beticht van een ‘onbetrouwbare en onfatsoenlijke’ manier van handelen. Daarom heeft PSV op voorhand weinig vertrouwen in een nieuwe onderhandelingsronde met de Amsterdammers.

Ook de speler is boos op zijn werkgever Ajax en inmiddels ook geïrriteerd door de opstelling van PSV. Perez vindt dat de landskampioen de morele verplichting heeft zijn transfer koste was kost af te ronden. Hij staat volledig met lege handen omdat de belangstelling van Feyenoord ook is verflauwd. Tijdens zijn presentatie liet de nieuwe Feyenoord-trainer Bert van Marwijk weten ‘het niet logisch te vinden’ als de Deen alsnog naar Rotterdam zou komen.

Ajax en PSV hebben beide geen behoefte om al te diep op de zaak in te gaan. Een woordvoerder van de Amsterdammers laat weten dat de club geen enkele behoefte heeft aan commentaar.

Hetzelfde geluid komt uit Eindhoven. ,,Misschien dat er ooit een moment komt dat wij hier iets over kwijt willen, maar dat is nog niet aangebroken,’’ zegt Stan Valckx.
www.ad.nl

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 04, 2007 7:07 am

Ajax en PSV hebben beide geen behoefte om al te diep op de zaak in te gaan. Een woordvoerder van de Amsterdammers laat weten dat de club geen enkele behoefte heeft aan commentaar.

Hetzelfde geluid komt uit Eindhoven. ,,Misschien dat er ooit een moment komt dat wij hier iets over kwijt willen, maar dat is nog niet aangebroken,’’ zegt Stan Valckx.
Niemand wil er iets over zeggen, met andere woorden: de journalist "zou misschien nog wel eens gelijk kunnen hebben ook". :1evil.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 7:27 am

Het is en blijft een onduidelijk verhaal, maar gezien de reacties van beide kanten zou dit wel eens waar kunnen zijn ja.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jul 04, 2007 7:48 am

Ik denk dat Perez morgen niet op de training zal verschijnen en is er dus dan een nieuwe rel geboren. :icon_sad.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 04, 2007 8:04 am

Baseman schreef:Het is en blijft een onduidelijk verhaal, maar gezien de reacties van beide kanten zou dit wel eens waar kunnen zijn ja.
Er zíjn helemaal geen reacties

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 8:31 am

Baseman schreef:Het is en blijft een onduidelijk verhaal, maar gezien de reacties van beide kanten zou dit wel eens waar kunnen zijn ja.
Ajax heeft al ontkend dat het de prijs heeft verhoogd. Een miljoen is wel erg weinig, natuurlijk. Maar ja, ik weet niet hoe het zit.

Wat ik wél weet: om zes ton laat je geen speler lopen die je dolgraag wilt hebben. Volgens mij zijn ze het binnen PSV niet over eens of Perez moet komen. Reker zei gisteren nog dat PsV geen spelers zonder restwaarde meer wilde halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 8:42 am

joey schreef:Ajax heeft al ontkend dat het de prijs heeft verhoogd.
Ajax heeft geen prijs genoemd (dixit MVG), blijkbaar alleen een indicatie gegeven.

Maar goed, waarom zou Feyenoord 1,8 miljoen betalen als Ajax een bedrag rond het miljoen in zijn hoofd heeft? Ik vind het verhaal van het AD een beetje vreemd. Het lijkt er sterk op dat Psv zich 'gewoon' bedacht heeft.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 8:49 am

Misschien bood Feyenoord vanaf het begin wel 1,8 miljoen ?
Aangezien ze overal de volle mep aan het betalen zijn zou me dat niet verbazen...

Maar goed, jullie leggen de 'schuld' bij PSV neer. Verrassend.
Neefkens schreef:Er zíjn helemaal geen reacties
Geen reactie willen geven is ook een reactie :icon_biggrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 8:52 am

Baseman schreef:Misschien bood Feyenoord vanaf het begin wel 1,8 miljoen ?
Aangezien ze overal de volle mep aan het betalen zijn zou me dat niet verbazen...

Maar goed, jullie leggen de 'schuld' bij PSV neer. Verrassend.
Ach, er lopen zoveel lijntjes door de voetbalwereld. Als Ajax aan Psv laat weten dat het ongeveer 1 miljoen verlangt dan gaat Feyenoord echt geen 1,8 miljoen bieden.

En wie heeft het over schuld? Transfers ketsen wel vaker af.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 04, 2007 8:52 am

De schuld? Het gaat hier niet om schuld, maar om een verschil in vraag en aanbod. PSV wil niet betalen wat AJAX voor Perez wil hebben, waaruit je dus mag concluderen dat de interesse in Perez niet van dusdanige aard is dat ze hem dolgraag willen hebben. Misschien had Ajax wel een opvolger in gedachte voor Perez, maar ging die deal niet door. Kan allemaal, maar feit blijft dat PSV niet genoeg cash op tafel heeft gelegd, want anders had Perez wel voor PSV gespeeld nu.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 8:53 am

Peter schreef:maar om een verschil in vraag en aanbod
Klopt, maar je doet nu net alof het verhogen van de vraagprijs door Ajax totaal niet relevant is...mocht het waar zijn dan.

peter

Bericht door peter » wo jul 04, 2007 8:58 am

Mocht dat waar zijn inderdad. Ik ga alleen even uit van wat we wel weten en dat heb ik hier even neergezet. Mocht Ajax de vraagprijs hebben verhoogd, dan kan dat zijn omdat er een vervanger is weggevallen. Ik zie het schuldprobleem eigenlijk niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 9:05 am

Tja, het AD schrijft het een en ander aan elkaar op basis van informatie die PSV blijkbaar eerder heeft gegeven. MVG heeft immers ontkend dat Ajax de prijs heeft verhoogd. Dit artikel is helemaal niets nieuws, maar staat vol conclusies van de AD-redactie, die niet bekend staat als de betrouwbaarste van Nederland. Denk maar aan dat verhaal van vorig jaar waarin gemeld werd dat Kalou verkocht zou zijn aan een investeringsmaatschappij.

Vanaf zijn vakantieadres laat PSV-trainer Ronald Koeman weten niet op de hoogte te zijn van de precieze details. ,,Maar als dit verhaal klopt, is dat vreemd,” meent de oefenmeester. ,,Het kan niet zo zijn dat je aan club A 100.000 euro voor een speler vraagt en als PSV dan komt, het opeens een miljoen is.’’

Namens Ajax spreekt technisch-directeur Martin van Geel deze suggestie met klem tegen. ,,Een onzinverhaal,’’ zegt hij. ,,We hebben de prijs nooit verhoogd. We hebben tot op de dag van vandaag helemaal nooit een prijs genoemd.’’
Ook AD

peter

Bericht door peter » wo jul 04, 2007 9:10 am

,Het kan niet zo zijn dat je aan club A 100.000 euro voor een speler vraagt en als PSV dan komt, het opeens een miljoen is.’’

Opmerkelijke reactie, hoor. Club A, in dit geval Feyenoord, heeft toch juist bijna het dubbele geboden? In de logica van Koeman zou Ajax dan voor Perez 5 miljoen moeten vragen als PSV zou komen.

Of denkt men bij het AD dat Ajax een vraagprijs heeft opgesteld voor Feyenoord die rond het miljoen lag, waarna Feyenoord zei dat men graag teveel wil betalen en dus een bod uit brengt van 1.8 miljoen. Is het zelfde als iemand een gelimiteerde transfersom heeft van 2 miljoen om vervolgens 6 miljoen te gaan bieden. :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door peter op wo jul 04, 2007 9:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 9:11 am

Van Geel heeft ook gezegd nooit een prijs te hebben genoemd richting PSV :drecul.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 9:15 am

Dat kan toch zijn? Misschien heeft PSV geboden en heeft Ajax het bod afgewezen en meer niet. Hoe weet jij dat het niet zo gegaan is? Ben jij er soms bij geweest?

Perez moet boos zijn op PSV, dat hem omwille van 'een prestigestrijd' laat stikken. (Maar ik zeg je, niet iedereen binnen PSV wil Perez. Koe zei niet voor niets dat hij steeds naar de club belde om op de komst van Perez aan te dringen. Dat doe je niet als je denkt dat de club alles uit de kast haalt om de speler te krijgen.)

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 9:29 am

joey schreef:Dat kan toch zijn? Misschien heeft PSV geboden en heeft Ajax het bod afgewezen en meer niet. Hoe weet jij dat het niet zo gegaan is? Ben jij er soms bij geweest?
Pot, ketel, verwijten...jij profileert je hier als insider en alleswetende, ik aap je alleen na :wink.gif:
Maar kom op, PSV en Ajax hebben meerdere keren over Perez onderhandelt en Ajax zou nooit een prijs hebben genoemd ? Dat geloof je zelf toch niet ?
Perez moet boos zijn op PSV, dat hem omwille van 'een prestigestrijd' laat stikken.
Overdreven, PSV laat Perez helemaal niet stikken.
Ze willen hem alleen niet voor de huidige prijs halen, pech voor hem en groot gelijk voor PSV. Perez is namelijk ook niet hard nodig, door de komst van Lazovic ligt de prioriteit niet meer voorin. Alleen is Koeman iemand die alles op denkt te lossen door meer aanvallers te kopen, waar nu blijkbaar een stokje voor gestoken wordt. Gelukkig !

Een linkshalf is veel harder nodig.
Laatst gewijzigd door Baseman op wo jul 04, 2007 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jul 04, 2007 9:31 am

Gewoon voor 1,5 miljoen naar een club een beetje in de buurt (Anderlecht), dan kan hij in zijn geliefde nederland blijven wonen en klaar :eusa_pray.gif:

Anders gaat het donderdag op de eerste training teveel over Perez en het moet over het team gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 9:35 am

Baseman schreef:Pot, ketel, verwijten...jij profileert je hier als insider en alleswetende, ik aap je alleen na.
Ik ben vereerd dat je me imiteert, maar ik heb me nog nooit opgeworpen als insider, hoor. Maar dit is een voetbalforum, we mogen best conclusies trekken uit de informatie die we krijgen.

Maar kom op, PSV en Ajax hebben meerdere keren over Perez onderhandelt en Ajax zou nooit een prijs hebben genoemd ? Dat geloof je zelf toch niet ?
Ik zou het niet weten. Maar ik vind die opmerking van MVG een overbodige die hij net zo goed niet had kunnen maken. Dus waarom zegt hij dat?
Overdreven, PSV laat Perez helemaal niet stikken.
Mwah, voor die paar ton... Je weet dat je een speler van Ajax in een moeilijk parket brengt als je hem naar PSV wilt halen. Dan laat je hem niet zakken voor een relatief klein bedrag.
Ze willen hem alleen niet voor de huidige prijs halen, pech voor hem en groot gelijk voor PSV.
Perez is die 1,8 miljoen heus waard.
Alleen is Koeman iemand die alles op denkt te lossen door meer aanvallers te kopen, waar nu blijkbaar een stokje voor gestoken wordt. Gelukkig !
Juist! Dat is 'm! Reker en co willen Perez helemaal niet en geven nu Ajax de schuld. Zo houden ze Koe rustig.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 9:42 am

joey schreef:Ik ben vereerd dat je me imiteert, maar ik heb me nog nooit opgeworpen als insider, hoor.
Weet ik, maar jij doet regelmatig uitspraken alsof je er zelf bij hebt gezeten. Dus dacht ik, dat kan ik ook :icon_biggrin.gif:
Ik zou het niet weten. Maar ik vind die opmerking van MVG een overbodige die hij net zo goed niet had kunnen maken. Dus waarom zegt hij dat?
Geen idee, maar de waarheid zal het niet zijn. Al is dat geen verrassing, niemand in de voetbalwereld spreekt iedere keer de waarheid.
Mwah, voor die paar ton... Je weet dat je een speler van Ajax in een moeilijk parket brengt als je hem naar PSV wilt halen. Dan laat je hem niet zakken voor een relatief klein bedrag.
Van 1 naar 1,8 is bijna een verdubbeling, het is maar wat je klein noemt.
En PSV heeft geen geldboom, dus 8 ton is een aardig bedrag. Dat is een halve Farfan of Gomes :wink.gif:
Perez is die 1,8 miljoen heus waard.
Vind ik niet.
Juist! Dat is 'm! Reker en co willen Perez helemaal niet en geven nu Ajax de schuld. Zo houden ze Koe rustig.
Zie je, daar ga je weer :xyxthumbs.gif:
En het zijn volwassenen, geen kinderen. Koeman is de trainer en bepaalt niet in zijn eentje het beleid, dus als PSV geen extra aanvaller wil dan zegt men dat gewoon. Ik neem toch aan dat Koeman heeft geleerd van zijn fiasco bij Ajax met Soetaers...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 9:44 am

Koeman bepaalt niet alleen het beleid? Zeg dat niet te hard. Bij Ajax wilde hij opstappen als Sikora niet kwam.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 9:49 am

Oh ja, Sikora...dat bedoelde ik met Soetaers :blush.gif:
Nou ja, hij mag het proberen bij PSV. Dan is het houdoe en bedankt !

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 9:49 am

Baseman schreef:Alleen is Koeman iemand die alles op denkt te lossen door meer aanvallers te kopen, waar nu blijkbaar een stokje voor gestoken wordt. Gelukkig !
Ik beaam wat jij zegt, Baseman. :wink1.gif:

Als PSV Perez écht wilde, legde het die zes ton wel bij.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 04, 2007 9:54 am

joey schreef:Ik beaam wat jij zegt, Baseman. :wink1.gif:
Je komt wel in de buurt ja :kwijl.gif:
Als PSV Perez écht wilde, legde het die zes ton wel bij.
Lijkt me ook.
Misschien met flinke tegenzin, maar het teambelang gaat voor de prestige.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 10:02 am

Kijk, dan zijn we het eens. Dat verhaal over prestige is een beetje flauwekul. Dat doet het natuurlijk goed bij de achterban, maar het lijkt er eerder op dat PSV Perez er wel bij wil voor heel weinig, maar dat hij niet bepaald de prioriteit geniet.
In dat geval is het natuurlijk lullig voor Perez. Héél lullig. Die staat er nu slecht op bij de Ajax-supporters. Maar ja, de voetbalwereld is (blijkbaar) keihard. Sentimenten tellen niet.

Plaats reactie