Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ik bedoel dus dat het geduld met Stekel (kost nog altijd meer punten dan dat ie pakt) en Heitinga (al jaren steeds dezelfde cruciale verdedigende fouten) wat mij betreft een keer op is.Dr. Living Stoned schreef:Wat zeg je? "Stekelenburg mag fouten maken, Heitinga mag fouten maken en Vermaelen mag fouten maken" ??? AJAX-spelers mogen GEEN fouten maken!!! Althans, niet alledrie in dezelfde wedstrijd!!!
Ik vind Vermaelen een betere allround verdediger dan Heitinga (ooit zal worden). Komt goed met Vermaelen, Doc, promise.
Vermaelen vind ik een goede verdediger, maar echt allround is hij nou ook weer niet. Niet op het niveau van Ajax in ieder geval. Hij is toch vooral echt goed als voorstopper (dus met een directe tegenstander en het liefst een aanspeelpunt) vanuit de zone, zodat hij geen lopende duels hoeft aan te gaan en z'n tegenstander steeds kan voelen. Maar wat hij doet, doet hij prima. Kopsterk en weet z'n tegenstander prima te intimideren. Vergeleken met Vermaelen is Heitinga eigenlijk maar een bange, tja, Belg. Desondanks is Heitinga natuurlijk enorm handig om te hebben, want hij kan vanuit veel posities spelen. Daarnaast heeft Heitinga natuurlijk met beide benen een crosspass om van te smullen.
Oh, zit het zo. Heeft iemand eenzelfde mening, dan heeft hij gelijk en heeft iemand een andere mening dan is hij fan? Wat inhoudt dat er dan sprake is van subjectiviteit of blindheid?Dr. Living Stoned schreef:Leuk om te lezen van een fan maar wat schetst mijn verbazing: Bertje schrijft precies wat er bij Thomas "Van Damme" aan schort. Als is o.a. indien [ter aanduiding van een voorwaarde] terwijl Wanneer dat wat krachtiger stelt.
De vergelijking Van Damme - Vermaelen is voor mij nieuw. Beiden hebben een Belgisch achtergrond en bij GBA gespeeld, maar dat heeft Dembele ook.
Jelle van Damme was een erg lange, niet kopsterke technisch beperkte linksback zonder pass die als volwassene (18 of 19?) bij Ajax kwam i.t.t. de niet zo lange (in ieder geval kleiner dan ik ben) enz. Thomas Vermaelen die in de B1 bij Ajax kwam.
Ben ik een fan van Vermaelen? Ja (ik ben ook fan van Ajax en jeugdspelers hebben een streepje voor, juist omdat ik ze zich zien heb ontwikkelen, gearriveerde spelers toejuichen is niet zo moeilijk) , maar dat betekent niet dat ik alleen de positieve kanten van zijn spel zie. Iemand zag geen vooruitgang in het spel van Vermaelen en ik reageerde met wat ik gezien heb. Op een forum mag je verwachten dat meningen worden uitgewisseld, maar langzamerhand komen sommigen niet verder dan iets poneren en niet meer inhoudelijk reageren, jammer.
Iemand die ooit een thuiswedstrijd heeft gezien (dit seizoen) met Thomas Vermaelen weet dat hij coacht ! Nooit gehoord? Let volgend seizoen maar eens op.
Het duo Heitinga - Vermaelen deed het in de play-offs toch niet zo slecht?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Inderdaad, en wat dat coachen betreft, blijkbaar kunnen wij degene die via de live-uitzendingen kijken dat niet weten, wij kunnen dat niet zien.Beetje onzin natuurlijk.Bij elke corner, vrije trap enz. krijg je een totaalshot van de achterhoede en dan kun je goed zien wie er aan het coachen is.En dat valt wat betreft Vermaelen tegen.Een persoon coach wel geregeld en dat is Stam, af en toe schreeuwt Stekel en Heitinga wat maar dat lijkt meer op het aansporen van .. dan echt coachen.Jöhnk schreef:De lange bal is juist HET onderdeel waarin Vermaelen tekortschiet. Zijn lange pass doet me denken aan die van Jelle van Damme.
Inspeelpass is redelijk.
Verder moet Vermaelen het hebben van flink de beuk erin gooien, net als van Damme.Daar is op zich niks mis mee, alleen komt ie nogal wat keren te laat en kost het je veel onnodige vrije trappen tegen.
Ziet Vermaelen het spelletje, kun je enig " hij heeft het tussen de oren " ontdekken bij Vermaelen. weinig in 9 van de tien gevallen is het de ram naar voren.Hesft Vermaelen de capaciteiten om een tegenstander op het verkeerde been te zetten opbouwend, nee.Niet gezien dit jaar.
Echt kopsterk springt ie er ook niet uit, middelmaat, tot nu toe geen rots in de branding.
Ben ik een fan van Vermaelen, mwah, ben ik een fan van AJAX, ja, en als AJAX fan zeg ik dat inplaats van dat de kwaliteit door de jaren omhoog is gegaan het beetje bij beetje afgedaald is naar het huidige nivo.Zet Vermaelen in Feyenoord 1 en hij valt niet op ..
Voor Vermaelen telt het zelfde als de rest van deze selectie, een keer zul je een grens moeten trekken en knullige fouten die nog steeds terug keren niet meer moeten accepteren anders blijf je te lang hangen in het " maar ze zijn nog jong " zeker omdat blijkbaar die fouten er niet uitgaan.
AJAX 1 zou geen speeltuin meer moeten zijn, elk punt meer als je concurent betekent tegenwoordig harde euro's, harde euro's waar AJAX niet meer zonder kan.Tis niet te hopen, maar mochten wij weer door wat knullige fouten de CL missen dan zul je toch op de een of andere manier die grens moeten trekken ...
Blij met de punten ...
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind wel dat iemand talent moet hebben en niet iedereen die 21 is, oneindig veel kansen moet geven OMDAT Stam pas goed werd toen hij 25 werd.Demosthenes schreef: Deze ontwikeling zie ik dit jaar bij Vermaelen; is hij net zo groot als Jaap Stam? Geen idee. De opmerking dat er niet met Stam op 21-jarige leeftijd mag worden vergeleken is de doodsteek voor scouting. Schaf die maar af en doe de jeugdopleiding dan ook maar weg, gaan we alleen maar gearriveerde spelers kopen.
Het is juist de kunst om aan die 18-jarige te zien dat hij zo goed kan worden.
IK GELOOF!!!!!!
Spijker op z'n kop. De lange bal van Vermaelen is een van de meest ergerlijke dingen van het huidige Ajax wanneer het niet lekker loopt. Ik zie Vermaelen het nog behoorlijk ver schoppen, maar die lange bal moet hij echt achterwege laten.Jöhnk schreef:De lange bal is juist HET onderdeel waarin Vermaelen tekortschiet. Zijn lange pass doet me denken aan die van Jelle van Damme.
Inspeelpass is redelijk.
Van z'n inspeelpass ben ik wel gecharmeerd.
Heel misschien dan ja, maar als de selectie intakt blijft verwacht ik weinig, hoeft van mij ook niet perse.Toppie schreef:Nou deze topic gaat over aankopen 2007/2008 ik zie alleen kennedy als echte aankoop, maar de hamvraag is waar blijven nou die echte aankopen bij Ajax?
Waarschijnlijk als ze zich hebben geplaatst voor de CL ?
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
het gaat om uitholling van het team, leuk voor die aandeelhouders, minder salariskosten, extra centen op de rekening, misschien krijgen we nu wel €0,05 meer divident uitgekeerd!!!
Ajax moet fors investeren om een zeperd als vorig jaar te verkomen en weer eens kampioen worden, godverdomme!
Ajax moet fors investeren om een zeperd als vorig jaar te verkomen en weer eens kampioen worden, godverdomme!

I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Als ze de CL maar halen, is gelijk aan kampioen worden in feite...Dr. Living Stoned schreef:het gaat om uitholling van het team, leuk voor die aandeelhouders, minder salariskosten, extra centen op de rekening, misschien krijgen we nu wel €0,05 meer divident uitgekeerd!!!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ben ik niet met je eens, Gaizka. Ik wil uitbreiding van de erelijst, ik wil dat er 30 landskampioenschappen op staan, aan het eind van seizoen 2007-2008. Bovendien kwalificeer je je dan rechtstreeks voor de CL, niet dat gezeik met voorrondes. Die voorronde is een troostprijs, als het die term al mag verdienen. Meer een doekje voor het bloeden, een belangrijk doekje zonder meer, maar ook niet meer dan dat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley