Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma jun 18, 2007 12:02 pm

joey schreef:
Chelsea zet zinnen op Benni McCarthy

AMSTERDAM - Chelsea-trainer José Mourinho aast op de Zuid-Afrikaan Benni McCarthy. Of de 29-jarige aanvaller ook de overstap gaat maken, valt nog te bezien omdat zijn club hem voorlopig niet wil verkopen. De oud-Ajacied kende met achttien doelpunten een goed seizoen bij Blackburn Rovers.

Mourinho kent Benni McCarthy al uit de tijd dat ze samen onder contract stonden bij FC Porto, waarmee ze in 2004 landskampioen werden. "Die periode was erg succesvol. Ik houd zeker van Benni", zegt Mourinho in de Engelse krant The Sun. "Hij is de spits die iedere coach wil en ik ben daarop geen uitzondering."

Blackburn-Rovers trainer Mark Hughes ging niet in op de vraag van Mourinho om een prijs te noemen voor de aanvaller. Volgens The Sun legt de Chelsea-trainer zich daarbij neer. "Zijn club wil Benni niet verkopen en dat moet je respecteren", meldt de Portugees.

Het is het eerste seizoen voor de Zuid-Afrikaan in Engeland. Hij verhuisde vorig jaar voor 2,5 miljoen euro van FC Porto naar de Rovers.
nu.nl

Die Benni heeft een heel aardige carrière. Heeft Ajax geen foutje gemaakt door hem te verkopen en de peperdure Machlas te halen?
De hele aankoop Machlas was een fout, met Arveladze had Ajax immers al een prima spits in huis destijds. Maar ze hadden Benni wel wat langer mogen houden idd.

gaizka

Bericht door gaizka » ma jun 18, 2007 5:19 pm

Laudrup schreef:
joey schreef:
Chelsea zet zinnen op Benni McCarthy

AMSTERDAM - Chelsea-trainer José Mourinho aast op de Zuid-Afrikaan Benni McCarthy. Of de 29-jarige aanvaller ook de overstap gaat maken, valt nog te bezien omdat zijn club hem voorlopig niet wil verkopen. De oud-Ajacied kende met achttien doelpunten een goed seizoen bij Blackburn Rovers.

Mourinho kent Benni McCarthy al uit de tijd dat ze samen onder contract stonden bij FC Porto, waarmee ze in 2004 landskampioen werden. "Die periode was erg succesvol. Ik houd zeker van Benni", zegt Mourinho in de Engelse krant The Sun. "Hij is de spits die iedere coach wil en ik ben daarop geen uitzondering."

Blackburn-Rovers trainer Mark Hughes ging niet in op de vraag van Mourinho om een prijs te noemen voor de aanvaller. Volgens The Sun legt de Chelsea-trainer zich daarbij neer. "Zijn club wil Benni niet verkopen en dat moet je respecteren", meldt de Portugees.

Het is het eerste seizoen voor de Zuid-Afrikaan in Engeland. Hij verhuisde vorig jaar voor 2,5 miljoen euro van FC Porto naar de Rovers.
nu.nl

Die Benni heeft een heel aardige carrière. Heeft Ajax geen foutje gemaakt door hem te verkopen en de peperdure Machlas te halen?
De hele aankoop Machlas was een fout, met Arveladze had Ajax immers al een prima spits in huis destijds. Maar ze hadden Benni wel wat langer mogen houden idd.
Toen der tijd leek het een topaankoop, ik weet nog hij op de eerste training werd binnengehaald, iedereen was lyrisch. Erg jammer achteraf.

gaizka

Bericht door gaizka » wo jun 20, 2007 2:07 pm

Chivu wel naar Inter, voor 12 miljoen

www.voetbalonline.nl, 20 juni 2007 15:01 - Christian Chivu zal vandaag een contract tekenen bij Inter. De Roemeense oud-Ajacied verlaat na vier seizoenen AS Roma en bereikte gisteren een akkoord met de kampioen van Italie. AS Roma krijgt twaalf miljoen euro en het definitieve eigendom van de Chileense middenvelder Claudio Pizarro, die in het afgelopen seizoen al werd geleend van Inter. Voor Chivu betekent de transfer het einde aan de speculaties, want de speler kon kiezen uit verschillende clubs en stond in de belangstelling van Barcelona en Real Madrid.

gaizka

Bericht door gaizka » do jun 21, 2007 8:02 pm

Mido naar Fulham

www.voetbalonline.nl, 21 juni 2007 14:52 - Mido gaat Tottenham Hotspur verlaten. De voormalige Ajax-aanvaller komt nauwelijks aan spelen toe bij de club van coach Martin Jol. Naar verwachting zal hij op korte termijn getransfereerd worden naar Fulham.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 12:10 am

In de Argentijnse media wordt al een tijdje gesuggereerd dat Olympiakos onze vriend Rosales wil aantrekken. River Plate zit financiëel gezien in de slop en moet waarschijnlijk een aantal spelers verkopen. Spitsen Marco Ruben en Ernesto Farías worden in verband gebracht met respectievelijk Spartak Moskou en Monterrey, rechtsback Paulo Ferrari heeft de interesse gewekt van verschillende Spaanse clubs en mocht er een goed bod komen voor Belluschi dan is die ook weg, denk ik. Er zijn immers maar weinig landen in de wereld waar zelfs de top voetbalclubs zo nodig moeten verkopen om te overleven. En dat bod zal er ondanks z'n matige seizoen en luiheid volgens mij wel komen. Die jongen is aardig gehypt. Eerlijk gezegd zou ik eerst Passarella eruit trappen en daarna Belluschi verkopen. Het wordt volgens mij niets meer met die jongen in een River-shirt.

Overigens is de transfersom voor Rosales volgens ole.clarin.com betaald door drie socios van de club.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za jun 23, 2007 12:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 23, 2007 12:16 am

Hoe doet Rosales het eigenlijk bij River?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 12:21 am

Hij is veel geblesseerd geweest. Wanneer hij wel speelde was het over het algemeen redelijk, van wat ik heb gezien. Hij krijgt veel vrijheid van die clown van een trainer van hem en dat ligt Mauro wel. Daarnaast is hij uit zichzelf een harde werker en scoorde hij in el clasico tegen Boca, wat iedere speler meteen een stuk populairder maakt. :wink.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 23, 2007 12:24 am

Wel geinig, tegen Fnoord was ie meestal ook goed. Die Mauro weet wel wanneer ie moet pieken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 12:29 am

Z'n doelpunt tegen Boca Juniors (1-1)

Overigens werd z'n team die hele wedstrijd behoorlijk overlopen en was het verder ook een dramatisch seizoen voor River. Het is er een grote puinzooi en de club heeft niemand aan het roer die die puin kan ruimen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 6:26 pm

'Desnoods voetbal ik in tweede klasse'

Wesley Sonck hervat maandag tegen zijn zin training bij Mönchengladbach

Wesley Sonck vindt na het doel ook geen nieuwe club meer. Als er geen spectaculaire verandering optreedt, begint hij maandag te trainen met zijn club Borussia Mönchengladbach. In de Duitse tweede klasse.

Er zijn andere tijden geweest voor de bijna 29-jarige aanvaller. In 2002 en 2003 werd hij topschutter in de Belgische eerste klasse. Hij versierde een droomtransfer (transferprijs tussen 4 en 5 miljoen euro) naar Ajax, waar het sportief niet lukte. In januari 2005 deed hij een lucratieve transfer naar Borussia Mönchengladbach, dat drie miljoen euro aan de Amsterdammers betaalde. In de Bundesliga stond de 37-voudige international in 2,5 jaar slechts 19 op 85 competitiewedstrijden in de basis en scoorde hij zes keer. Dat lag aan blessures maar ook aan een gebrekkige vorm. Bovendien werd hij na een ruzie met een ploegmaat een week uit de selectie gezet.

'Als je weet dat er veel clubs tegen zijn loon opkijken (volgens de Duitse pers 80.000 euro per maand, red) en er ook nog eens een transfersom moet worden betaald, is het misschien te begrijpen dat er tot hiertoe alleen maar vage interesse was voor Wesley', aldus zijn raadsman Guy Bonny. 'Aan tafel hebben we nog met niemand gezeten. Geïnteresseerde clubs moeten dat maar eens doen. Misschien komen we er wel uit.'

Kleine Belg

'In Duitsland ben ik maar een kleine Belg', reageert Sonck zelf. 'Als voetballer heb je je lot niet altijd in eigen handen. In België schermen spelers met de wet van '78, maar die bestaat niet in Duitsland. Rond Nieuwjaar was er serieuze interesse van Racing Genk. Borussia wou me helaas onder geen beding laten gaan. Ik wou nochtans dolgraag naar Genk, waar ik de geblesseerde Bosnjak voor zes maanden kon vervangen. Ik kon in Genk mijn carrière opnieuw op de rails zetten, maar bij Gladbach werd me verteld dat de club met mij nog grote plannen had. Twee weken later zat ik niet eens meer in de kern.'

'Met de aanstelling van de Nederlandse coach Jos Luhukay in februari hoopte ik op de kentering. Hij is een erg joviale man met wie ik in mijn moedertaal kon praten, maar in de praktijk kreeg ik geen enkele kans meer en uitleg kreeg ik nauwelijks. Pas op, de degradatie vond ik een ramp. Vooral voor de vele mensen die hun hart en ziel verpand hebben aan de club. Ik maakte in Duitsland vele vrienden.'

Met voeten gespeeld

Ondanks de vele vrienden wil Sonck wel weg. In de Duitse tweede klasse speelt hij - als hij speelt tenminste - wedstrijden tegen Grueter Furth, Augsburg, Ergzgebirge Aue en Paderborn. Niet meteen de tegenstanders waarvoor hij in 2005 zijn contract tot 2008 tekende.

'Borussia betaalde veel geld voor mij en ik begrijp dat ik niet zomaar gratis weg kan. Maar ik heb nog slechts één jaar contract en het is de club die nu maar een oplossing moet uitdokteren. Desnoods ga ik nog een jaartje in de tweede klasse voetballen en vertrek ik dan via een vrije transfer. Er werd intussen wel genoeg met mijn voeten gespeeld. Ik bleef lang verstoken van competitieritme, maar geduld is een mooie deugd.'

Met ex-speler Christian Ziege werd een nieuwe manager aangesteld. 'Ziege is een superkerel en ik denk wel dat we eruit komen', aldus Sonck. 'Ik bied me aan op de training maar ik hoop nog steeds op een transfer. Ons dochtertje is intussen schoolplichtig en loopt school in Maasmechelen.' (rwd/lvdw)
Sportwereld

80.000 euro per week? Ik heb geen medelijden, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 23, 2007 6:49 pm

Per maand. Maar is evengoed zat natuurlijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 11:03 pm

O, dat valt weer mee. :blush.gif:

Maar toch, eerst haalt hij ruim twee jaar geld op en nu begint hij te jammeren. Pfffff...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jun 27, 2007 2:57 pm

802 Teletekst wo 27 jun
***OETBAL******************************
**** Hamberg hoofd jeugdopleiding Reds

**Liverpool heeft Piet Hamberg benoemd
tot technisch manager jeugdopleidingen.
Hamberg was de afgelopen jaren trainer
van het Zwitserse Servette.Verder was
hij bij het WK van 2006 assistent van
de Togolese bondscoach Otto Pfister.

In Liverpool volgt hij Steve Heighway
op,die 18 jaar de scepter zwaaide over
de voetbalschool van de Reds.Samen met
John Owens (academy manager) en Malcolm
Elias (scouting) gaat hij de dagelijkse
leiding van de voetbalschool vormen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 28, 2007 8:43 am

Verbanning naar amateurs dreigt voor Wesley Sonck

Als manager Guy Bonny tegen maandag geen club heeft gevonden voor Wesley Sonck, moet die meetrainen met de amateurs van Borussia Monchengladbach.

De A-kern van de Duitse tweedeklasser vertrekt zaterdag een week op stage en voor Sonck is geen hotelkamer gereserveerd. Hij heeft voor komend seizoen zelfs geen rugnummer. 'Ik ben op zoek naar een club, maar dat kost tijd', zegt Soncks manager. 'Er zijn pistes, maar niets concreets al kan dat snel veranderen.' De kans is dus groot dat de amateurs van Monchengladbach maandag versterkt worden met een Belgische Gouden Schoen. In februari werd Sonck al even uit de A-kern gebannen na een handgemeen met ploegmaat Kahe.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:44 pm

Birmingham toont interesse in Owusu

28/6/2007 9 :10

Quincy Owusu Abeyie krijgt mogelijk zijn zin. Birmingham City wil de aanvaller terughalen naar het Premiership.

'Quincy wil graag terug naar Engeland en is blij met de belangstelling van Birmingham', zegt zijn zaakwaarnemer Brian Berkleef in De Telegraaf.

Owusu Abeyie heeft nog een verbintenis tot 2009 bij Spartak Moskou, dat hem in 2006 overnam van Arsenal. Maar het is de vraag of de 21-jarige aanvaller zijn contract zal uitdienen.

De Ghanese aanvaller verpietert in Rusland. Dit seizoen is slechts zes keer een beroep gedaan op Owusu Abeyie, waarvan vier keer als invaller.

vi.nl[/quote]

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 4:11 pm

Met Andy gaat het ook niet zo goed:

Moet weg.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jun 28, 2007 10:13 pm

Er zal nog wel iemand zo gek zijn om hem te willen ook :pulp.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » do jun 28, 2007 10:14 pm

gaizka schreef:Neem de gok maar met van der Meijde als de Mul weggaat.
:whistling.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 10:51 pm

geen andy!!!!! :excited.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » do jun 28, 2007 11:23 pm

Alsjeblieft geen Mandy zeg..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 29, 2007 4:19 pm

Nog liever geen de Ridder, maar liever allebei niet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 05, 2007 12:21 pm

Spartak op trainingskamp zonder Owusu-Abeyie

5/7/2007 13:14

Het vertrek van Quincy Owusu-Abeyie bij Spartak Moskou lijkt nabij. De 21-jarige aanvaller laat verstek gaan tijdens het trainingskamp dat de Russische club heeft belegd in Oostenrijk.
Birmingham City is de belangrijkste kandidaat om Owusu-Abeyie over te nemen van Spartak. De Engelse club informeerde al naar de vraagprijs voor de bij Ajax opgeleide voormalige jeugdinternational. In Engeland was de aanvaller eerder actief voor Arsenal.

Owusu-Abeyie heeft er geen geheim van gemaakt uit Moskou te willen vertrekken. Bij Spartak slaagde de snelle aanvaller er in anderhalf jaar niet in een basisplaats te veroveren. Tijdens het huidige Russische seizoen, dat inmiddels halverwege is, kwam Owusu-Abeyie niet verder dan vier basisplaatsen en twee invalbeurten.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 05, 2007 12:23 pm

brigade zuid schreef:Nog liever geen de Ridder, maar liever allebei niet.
Volgens de VI van deze week, kon de Ridder naar Ajax, maar kiest hij voor Engeland
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » do jul 05, 2007 2:43 pm

Duke schreef:
Spartak op trainingskamp zonder Owusu-Abeyie

5/7/2007 13:14

Het vertrek van Quincy Owusu-Abeyie bij Spartak Moskou lijkt nabij. De 21-jarige aanvaller laat verstek gaan tijdens het trainingskamp dat de Russische club heeft belegd in Oostenrijk.
Birmingham City is de belangrijkste kandidaat om Owusu-Abeyie over te nemen van Spartak. De Engelse club informeerde al naar de vraagprijs voor de bij Ajax opgeleide voormalige jeugdinternational. In Engeland was de aanvaller eerder actief voor Arsenal.

Owusu-Abeyie heeft er geen geheim van gemaakt uit Moskou te willen vertrekken. Bij Spartak slaagde de snelle aanvaller er in anderhalf jaar niet in een basisplaats te veroveren. Tijdens het huidige Russische seizoen, dat inmiddels halverwege is, kwam Owusu-Abeyie niet verder dan vier basisplaatsen en twee invalbeurten.
www.vi.nl
Tja ... hij is nog jong zullen we maar zeggen ..
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » za jul 07, 2007 2:12 pm

Boukhari zal vandaag of morgen een 3-jarig contract bij Sparta ondertekenen.

Gesloten