Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 4:20 pm

Ik vraag me af of Rijkaard de nodige patronen erin weet te krijgen tussen Eto'o en Henry. Als ze allebei de hele tijd op de diepte gaan loeren kun je combinatievoetbal wel vergeten. Of blijft Ronaldinho dan toch en gaat hij samen met Henry spelen? Maar dan moet Henry echt vanuit het centrum spelen en zullen zijn acties dus behoorlijk afnemen. En van zijn positiekiezen voor het doel moet zijn doelpuntengemiddelde het toch niet echt hebben. Of gaat Rijkaard Ronaldinho in het centrum als hangende spits laten spelen met Henry aan de linkerkant? Daarvoor vind ik Ronaldinho toch niet echt sluw genoeg in het kiezen van zijn positie. Of gaat Messi dan toch op de bank zitten en komt Henry aan de rechterkant te spelen? Dan raakt Barca alsnog een balvaste speler kwijt en dat zal het combinatiespel niet ten goede komen. Zeker als Deco ook nog moet vertrekken.

Moeilijk, moeilijk. Ik vraag me af wat ze van plan zijn.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 5:45 pm

Ik zie het probleem niet met Eto'o en Henry samen voorin. Eto'o als aanspeelpunt zoals ie dat zo goed heeft gedaan, en Henry komend vanaf links. Beurtelings in de bal komen of de diepte in gaan. Wat is daar nou zo moeilijk aan? :confused.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 6:28 pm

Je haalt hun kracht weg als je ze in de bal laat komen. Ze willen allebei volgens dezelfde looplijnen richting het doel. Dát is het probleem.

Rednose

Bericht door Rednose » wo jun 27, 2007 6:51 pm

SEVILLA - Sevilla is uitermate tevreden over Julien Escudé. De Spaanse voetbalclub heeft de Franse verdediger dinsdag weten over te halen een nieuwe, vierjarige verbintenis te onderteken.
Julien Escudé
Julien Escudé
Foto: AFP
De 27-jarige oud-Ajacied blijft zijn werkgever uit de Primera Division nu in principe trouw tot medio 2011. Sevilla legde ook de Braziliaan Florencio Dirnei Renato voor nog vier jaar vast. "Dit zijn voor ons bepalende spelers”, zei directeur Ramon Rodriguez Verdero.
Het stond hier al eerder, maar nu even het bericht.
Net zoals een paar anderen zag ik het wel zitten in hem, samen met Grygera stond er echt wel wat. Had hem graag zien blijven, maar gun hem dit succes bij een club die nu echt al een tijdje groter is dan Ajax.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 6:54 pm

Bertje schreef:Je haalt hun kracht weg als je ze in de bal laat komen. Ze willen allebei volgens dezelfde looplijnen richting het doel. Dát is het probleem.
Dat vind ik dus niet. Eto'o fungeert uitstekend als aanspeelpunt die ook in de bal komt. Als dat gebeurt gaat Henry diep. Henry kan ook uitstekend de bal komen ophalen, dan gaat Eto'o diep. Ik zie het probleem niet. Ik voorzie een dodelijke trio (samen met Messi), mits het inderdaad Eto'o wordt die blijft en niet Ronaldinho.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 7:12 pm

Mr. Ajax schreef:
Bertje schreef:Je haalt hun kracht weg als je ze in de bal laat komen. Ze willen allebei volgens dezelfde looplijnen richting het doel. Dát is het probleem.
Dat vind ik dus niet. Eto'o fungeert uitstekend als aanspeelpunt die ook in de bal komt. Als dat gebeurt gaat Henry diep. Henry kan ook uitstekend de bal komen ophalen, dan gaat Eto'o diep. Ik zie het probleem niet. Ik voorzie een dodelijke trio (samen met Messi), mits het inderdaad Eto'o wordt die blijft en niet Ronaldinho.
Nee, dat zie ik toch anders. Eto'o komt niet in de bal, maar beweegt juist in de breedte van het veld in beweging en is eigenlijk vanuit vrijwel elke positie in de voorhoede aanspeelbaar. Dat kan bij Barcelona ook, want Ronaldinho en Messi spelen hangend, waardoor die ruimte er ligt voor Eto'o. Henry speelt wel diep, in tegenstelling tot Ronaldinho.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 8:03 pm

Henry heeft bij Arsenal toch laten zien hoe hij uitstekend de bal kan komen ophalen om daarna -vooral vanaf links- aan een rush te beginnen of een combinatie aan te gaan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 8:07 pm

Henry neemt de bal altijd in de loop mee en komt nooit daadwerkelijk in de bal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 28, 2007 12:56 am

Dat zie ik dus anders.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 5:03 am

joey schreef:Je bedoelt dat Eto'o een beweeglijke speler is?
Ja, maar dat is Dirk Kuijt ook. Dat zegt dus niet alles. Ik vind Eto´o over slimme en veelzijdige looplijnen beschikken. Diep, verticaal aan de zijlijn of bewegend op de rand van de buitenspelval en soms zelfs inkomen in de bal.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 8:19 am

Mr. Ajax schreef:Dat zie ik dus anders.
Ik ook. Henry neemt ze ook aan met een man in z´n rug en met z´n rug naar de goal toe. Grandioze aanvaller, i.m.o. nog een klasse beter dan Eto´o.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:28 pm

Een klasse beter? Dat weet ik nog net niet, maar Henry is inderdaad een grote. Hij is alleen niet zo dodelijk voor de goal als je zou denken. Het positiespel en de vrijheid die Henry krijgt zullen bepalen of Henry alsnog meer dan 20 doelpunten en 15 assists levert, want hij is er zeker tot in staat.
Kampioenenmaker Capello ontslagen door Real

28/6/2007 13:56

De spelers van Real Madrid krijgen komend seizoen weer eens een andere coach voor hun neus. Het bestuur van De Koninklijke heeft Fabio Capello, die de club voor het eerst in vier jaar de landstitel bezorgde, ontslagen.

Capello hield het maar één jaar uit. Onder de Italiaan was het voetbal vaak niet om aan te zien, maar dankzij een indrukwekkende eindsprint (één nederlaag, twee gelijke spelen en vijftien zeges in de laatste achttien competitieduels) werd het hechte Real alsnog de beste van de Primera División.

Hoewel Capello voor het eerst in tijden een echte hardwerkende ploeg smeedde zonder verwende vedettes, is het vertoonde voetbal hem fataal geworden. Naar verluidt komt Bernd Schuster, die met Getafe resultaten boekte met leuk spel, Capello opvolgen als coach van Real Madrid.

Het Madrileense slagveld telt nu al elf gesneuvelde trainers in tien jaar. De enige die het langer dan één heel seizoen volhield, was Vicente del Bosque. Hij zat zelfs ruim 3,5 jaar op de bank. In de tien roerige jaren won Real vier landstitels, drie keer de Champions League en twee Wereldbekers.

De elf coaches die Real Madrid de laatste tien jaar

Seizoen Aantal Trainers
2006/2007 1 Capello
2005/2006 2 Luxemburgo, López Caro
2004/2005 3 Camacho, García Remón, Luxemburgo
2003/2004 1 Queiroz
2002/2003 1 Del Bosque
2001/2002 1 Del Bosque
2000/2001 1 Del Bosque
1999/2000 2 Toshack, Del Bosque
1998/1999 3 Camacho, Hiddink, Toshack
1997/1998 1 Heynckes
vi.nl

No surprises here.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 28, 2007 1:58 pm

Henry is meer aanvaller dan spits. Ik zou geen betere spits weten dan Eto'o.

generaal

Bericht door generaal » do jun 28, 2007 3:37 pm

Jöhnk schreef:Henry is meer aanvaller dan spits. Ik zou geen betere spits weten dan Eto'o.
Van Nistelrooy.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jun 28, 2007 11:24 pm

Henry is de beste aanvaller van dit moment. Niets ten nadele van Eto'o, een geweldige voetballer, de beste Afrikaanse speler ooit, maar Henry behoort tot het selecte clubje supersterren die boven alles verheven zijn. Als de mogelijkheid zich voordoet Henry aan te trekken dan neem je die, ongeacht of je daar behoefte aan hebt of niet. Daarom is Henry gekocht, niet omdat een van de andere sterren zal vertrekken(dat kan nog steeds, maar niks is nog beslist), maar simpelweg omdat de mogelijkheid er was. Henry wilde alleen naar Barça en vond deze zomer het moment om te vertrekken. Daarom is het zo gemakkelijk gegaan en daarom is hij ook zo spotgoedkoop.
Barça is aan een Feyenoord achtige make over begonnen; Henry, Touré, Abidal(een enorme verbetering tov Bronko) -wordt morgen waarschijnlijk gepresenteerd- en het laatste bericht is Frank Lampard als vervanger van Deco(Lampard heeft een Catalaanse vrouw).
Ondertussen heeft ex-vicepresident Sandro Rosell, de Brazilianenverzamelaar, flinke kritiek geuit: Op Laporta, op Rijkaard, natuurlijk op Eto'o (met wie hij op voet van oorlog staat) en gehint dat Ronaldinho wel eens zou kunnen vertrekken. Rare situatie blijft dat, Laporta en Rosell waren samen echt Barça's dreamteam en nu rollen ze als katten over straat.

Thomas schreef:
No surprises here.
:icon_razz.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 29, 2007 11:07 am

Abidal is natuurlijk wel een verbetering, zeg. Fantastische back en dat zul je merken in vergelijking met Gio.

goodfella

Bericht door goodfella » vr jun 29, 2007 2:54 pm

Abidal is inderdaad een geweldenaar. Lampard eveneens.

ps: misschien kan Ajax dan Deco als vervanger van Sneijder ophalen. :hypocrite.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 29, 2007 3:21 pm

Wad die Yaya Toure niet ook een linksback?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 02, 2007 12:13 am

Nee, Yaya is een (verdedigende) middenvelder.

Het wordt toch wel reuze interessant om te zien hoe Barcelona al deze supersterren gaat inpassen. De kans op speeltijd voor de grotere talenten is in ieder geval flink geslonken. Kom er maar in met je opmerking over de samenwerking tussen Ajax en Barcelona, Lucas. :wink.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 02, 2007 9:49 pm

Jij zegt het. Goede kans dat we een van die speler toch nog bij Ajax zullen zien. Jongetjes van 18 blijven nergens bij zoveel spitsengeweld.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 03, 2007 4:07 am

Het zou inderdaad zomaar kunnen. Ajax mist een rechtsbuiten en Dos Santos (de grote jongen die nu echt aan spelen toe moet komen) kan daar uit de voeten. Niet op de klassieke manier, maar hij zou wel een toegevoegde waarde zijn.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 03, 2007 8:25 am

Liever teamspeler Backir daar eigenlijk, anders hebben we wéér niks aan Huntelaar met Babel en Dos Santos. Of is die jongen van Messi kwaliteit en beslist hij de competitie voor ons?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 03, 2007 4:10 pm

Hoe lang geleden vonden we dit ook al weer dé spits voor Ajax?
Sporting haalt Barça-spits Maxi López

Barcelona neemt opnieuw tijdelijk afscheid van Maxi López. Sporting Lissabon is de nieuwe bestemming voor de Argentijnse spits.
Sporting Lissabon huurt Maxi López (23) voor één seizoen en heeft daarbij een optie tot koop bedongen. Voor een bedrag van naar verluidt vier miljoen euro kan over een jaar de transfer definitief worden gemaakt.

Maxi López tekende in januari 2005 bij Barcelona een contract tot medio 2009. Maar een doorbraak van de aanvaller van River Plate in Camp Nou bleef uit. Afgelopen seizoen zocht hij op huurbasis zijn heil bij Real Mallorca.

vi.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jul 03, 2007 4:18 pm

Draak van een voetballer die Maxi.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 03, 2007 4:27 pm

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie