Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 12:29 pm

[Tijd voor Van de Rijt] Nederland wacht een mooie generatie voetbaltalenten
Written by Peter van de Rijt

Tuesday, 26 June 2007
Twee weken lang genieten van jonge voetbaltalenten. Als ze dan ook nog eens Europees Kampioen worden, rest een diepe buiging en bewondering voor zoveel bekwaamheid. En ach, dat sommige jongens zich vervolgens even vergissen in met welke vlag ze moeten zwaaien, het zij ze vergeven.

“Wat een geweldige voetbalweek! Wat heb ik bij vlagen mooi voetbal in combinatie met heel veel spanning gezien. Maar beste lezer, alle credit en diepe buiging gaan naar de man, die als u mij leest, 64 jaar jong is geworden. Dank je wel, Foppe de Haan en dank je wel hele selectie van Jong Oranje. Gefeliciteerd!

Om een toernooi te winnen moet een team homogeniteit uitstralen. De heilige wil om te winnen moet voor alles en iedereen zichtbaar zijn. Inzet en werklust zijn leidmotieven voor alle spelers en zonder uitzondering gekoppeld aan hun talent en individuele kwaliteiten. Als dan de trainer de juiste spelers op de juiste plaats zet en kiest voor een tactiek die het team als een maatpak gegoten zit, dan bereik je datgene wat Jong Oranje twee weken lang heeft gepresteerd.

Ik denk dat Van Basten en zijn vriendjes met afgunst en jaloezie hebben gekeken naar de prestaties van Foppe’s Jong Oranje. Ik zeg bewust jaloezie, daar zij namelijk niet in staat zijn gebleken om aan hun teams (jawel, meervoud, aangezien Marco’s Oranje niet een keer in dezelfde formatie heeft gespeeld) die noodzakelijke homogeniteit te geven noch een van de andere hierboven genoemde elementen. En dat gaat al jaren voor ieder Nederlands Elftal op, met uitzondering van de ploegen van 1988 en 1998 en dat is ook alweer zo heel lang geleden.

Ja heren, zo kan het dus ook. En als jullie arrogantie en zelfoverschatting plaats zou weten te maken voor nederigheid in belang van het hele voetbalvolk, dan is de missie van Foppe de Haan dubbel geslaagd.

Ik heb genoten van Zuiverloon en van Drenthe, een beschaafde en buitengewoon goed geluimde remake van Edgar Davids met minimaal zoveel talent. Ik als niet-Babel-fan ben lovend over zijn finale prestatie en eigenlijk verdienen alle spelers complimenten en waardering.

Twee weken geleden opperde ik voorzichtig dat Daniel de Ridder wel eens een hele goede wisselspeler voor Ajax zou zijn. Hij heeft in ieder geval zijn visitekaartje ondubbelzinnig afgegeven. Hij is na twee jaar bankzitten bij degradant Celta de Vigo fysiek veel sterker geworden en zijn techniek is verfijnd, maar dat hij amper scoort - zelfs niet als hij de bal als het ware met zijn jongeheer erin kan leggen - is en blijft zijn grote tekortkoming. Zijn drie assists in de finale tegen Servië leverden hem echter in het vooraanstaande Franse sportblad l'Equipe de titel Man van de Wedstrijd op, na Babel. Terecht.

Ik voorzeg u, beste lezer, dat er zich een mooie nieuwe generatie voetbaltalenten aandient. Als deze spelers in handen komen van trainers van het kaliber Foppe de Haan, dan komt het goed. Bert van Marwijk, Ron Jans en Erwin Koeman zijn in hun houding, gedrag en opleiding als discipelen van grootmeester Foppe.

Deze week was ik op Sportpark De Toekomst, het trainingscomplex van Ajax, en keek naar het Nederlandse Maccabi elftal dat het tegen de beste 11 spelers van v.v. Oosthuizen opnam. Het Nederlandse Maccabi team is samengesteld uit louter Joodse spelers en gaan onder leiding van René Zegerius en Dirk Spits trachten bij de Joodse Olympische spelen in het niet zo Joodse Rome een prijs te pakken.

Als ik zag hoeveel voetbalkwaliteiten bij bijna allemaal hoofdklassespelers zit, dan zijn wij een waarlijk talentvol en rijk voetballand. Ook bij tegenstander Oosthuizen zag ik zeker vier spelers dartelen, waar het talent vanaf druipt. Of men in zo’n dorp daadwerkelijk in staat is zulk talent te laten ontplooien is de vraag. In combinatie met een sterk verouderd scoutingsysteem bij clubs als Volendam en erger nog bij Ajax, betwijfel ik ernstig of deze talenten ooit tot volle wasdom zullen komen. Het maakt mij furieus dat men allerlei spelers uit exotische oorden haalt, terwijl ik alleen al in Noord-Holland binnen 24 uur een selectie kan samenstellen, dat vele malen sterker is dan BVO’s als Telstar, Haarlem en Omniworld bij elkaar.

Onze talenten zijn op vakantie gegaan. Ze hebben het verdiend, maar het betekent ook, dat voor dit seizoen het voetbal nu definitief voorbij is. We staan nu voor een week zonder wedstrijden. Ik ben daarmee gelukkig verlost van het feit dat Humberto Tan tegen mij praat alsof ik bij mijn geboorte aan zuurstofgebrek heb geleden. Ik wens niet op die toon door zo’n maatpakboy te worden aangesproken. Maar ik heb net op tijd de oplossing gevonden: Tien uitzetten…

Ik wens u een fijne voetbalweek zonder voetbal maar met heel veel transfergeruchten. Tot volgende week!”
highlow

:pcangry.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 12:30 pm

Toch onvoorstelbaar dat Scheringa die man niet een zak met geld geeft. :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 12:48 pm

Jöhnk schreef:Wat vinden jullie van Lombaerts van Jong Belgie? Bij Gent speelt hij als linksback, maar centraal bij de Jonge Duivels vind ik hem een openbaring.
Goede speler. Viel me in zeer positieve zin op tijdens de wedstrijd tegen Servie. Pakte een x-aantal ballen af, speelde eenvoudig en stond steeds op de juiste plek. Daar sneeuwde Vertonghen volledig bij onder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 12:51 pm

Vertonghen vind ik dan ook beter op het middenveld. Goed in het positiespel, uitstekend in de passing, sterk in het duel en een meer dan behoorlijk loopvermogen. Hij mag soms alleen wel iets meer risico nemen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 6:34 pm

Martin van Geel legt de zoektocht naar een nieuwe rechtsbuiten uit. "Delorge zien wij meer als middenvelder. Als De Mul vertrekt is de rechtsbuitenpositie dun bezet", aldus de technisch directeur van Ajax in VI.
AS

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 27, 2007 6:41 pm

Bertje schreef:
Martin van Geel legt de zoektocht naar een nieuwe rechtsbuiten uit. "Delorge zien wij meer als middenvelder. Als De Mul vertrekt is de rechtsbuitenpositie dun bezet", aldus de technisch directeur van Ajax in VI.
AS
Waar haalt Ajax een gratis rechtsbuiten vandaan? of ... Het geld dat we voor charisteas, rosenberg en rosales hebben gekregen is toch "nog niet op"?

Martina wordt dus niet gezien als back-up.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 27, 2007 6:43 pm

De Mul levert ook iets op, Demosthenes.

Erg benieuwd wie Ajax in gedachten heeft.

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 27, 2007 6:43 pm

Jöhnk schreef:De Mul levert ook iets op, Demosthenes.

Erg benieuwd wie Ajax in gedachten heeft.
Klopt, maar dat deden die anderen ook.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 6:50 pm

Volgens mij was dus Elia de eerste optie, maar die zit nu bij Twente. Ik denk dat de andere rechtsbuiten die wordt aangetrokken dus geen eerste keuze is van van Geel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Daniel

Bericht door Daniel » wo jun 27, 2007 6:53 pm

Nee, want Elia zou verhuurd worden. Daar had hij geen zin in en ging hij naar FC Twente. Een eerste keus rechtsbuiten haal je niet om te verhuren lijkt mij, dus Elia was dacht ik geen eerste keus.

Toppie

Bericht door Toppie » wo jun 27, 2007 7:16 pm

Waar blijven toch die aankopen waardoor er op de links en rechtsback positie na mij inziens zeker versterkingen nodig zijn :anew.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 27, 2007 7:26 pm

Er is geen geld Toppie.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 8:52 pm

Er is geen geld en Ajax gaat jonge talenten als Van der Wiel, Sarpong, Anita en Donald de kans geven.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jun 27, 2007 8:58 pm

Is het een kwestie van geld? Of zit de selectie gewoon goed in elkaar? Als ik HTC hoorde praten bij FC Godenzonen had hij het volste vertrouwen in de selectie die hij had. Ik weet natuurlijk ook niet hoe oprecht dat is, maar hij kwam overtuigend over...

Daniel

Bericht door Daniel » wo jun 27, 2007 9:21 pm

Inderdaad, volgens mij hebben ze nu echt zoiets van, de mensen vervangen die vertrekken en de rest intact houden en misschien een positie hier en daar versterken..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 27, 2007 10:15 pm

Tja het zal misschien net aan genoeg zijn om kampioen te worden, misschien ook wel weer niet hoor.. maar in de CL kom je denk ik weer niet ver dan.

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 28, 2007 6:12 am

joey schreef:Er is geen geld en Ajax gaat jonge talenten als Van der Wiel, Sarpong, Anita en Donald de kans geven.
Goed zo! Zo gaat dat bij Ajax!
Een goede A-selectie aangevuld met jonge talenten.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 7:54 am

Precies. Dat weet HtC ook. Wij zijn PSV niet!

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 8:12 am

joey schreef:Precies. Dat weet HtC ook. Wij zijn PSV niet!
Ajax moet komend seizoen kampioen worden, goed voetbal spelen en z´n gezicht laten zien in de CL. Betwijfel of dat met deze selectie gaat gebeuren. We hebben nog een paar aankopen nodig, simpel zat.

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 8:13 am

wimpey schreef:
joey schreef:Precies. Dat weet HtC ook. Wij zijn PSV niet!
Ajax moet komend seizoen kampioen worden, goed voetbal spelen en z´n gezicht laten zien in de CL. Betwijfel of dat met deze selectie gaat gebeuren. We hebben nog een paar aankopen nodig, simpel zat.
Ik twijfel daar niet aan, dat zal met deze selectie niet gebeuren, zeker niet als er blessures komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 8:21 am

wimpey schreef:Ajax moet komend seizoen kampioen worden, goed voetbal spelen en z´n gezicht laten zien in de CL. Betwijfel of dat met deze selectie gaat gebeuren. We hebben nog een paar aankopen nodig, simpel zat.
Dat is altijd het dilemma, Wimpey. Kies je voor de korte termijn of laat je jonge spelers doorgroeien?

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 8:23 am

joey schreef:
wimpey schreef:Ajax moet komend seizoen kampioen worden, goed voetbal spelen en z´n gezicht laten zien in de CL. Betwijfel of dat met deze selectie gaat gebeuren. We hebben nog een paar aankopen nodig, simpel zat.
Dat is altijd het dilemma, Wimpey. Kies je voor de korte termijn of laat je jonge spelers doorgroeien?
Ajax zal die lange termijn ook af en toe moeten vergeten. Door Ajax opgeleide spelers van ± 24 jaar zitten al (lang) in het buitenland en Ajax gaat weer verder opleiden zonder ooit te oogsten???????

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 28, 2007 8:26 am

Hou nou toch op! Ajax heeft, zeker voor Nederlandse begrippen, een prima selectie!
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 8:26 am

Eindelijk een aankoop van Ajax

Van ajax.nl

Eddie van Schaick nieuwe trainer Ajax D3

Amsterdam, 27 jun 2007
Eddie van Schaick heeft vandaag een contract ondertekend dat loopt van 1 juli 2007 tot en met 30 juni 2008. De 43-jarige Van Schaick wordt het komende seizoen jeugdtrainer van de D3.

Van Schaick kwam als voetballer uit voor het tweede elftal van Cambuur Leeuwarden, waarna hij zijn trainerscarrière startte in het amateurvoetbal. Via de Verenigde Staten, Qatar en Kazachstan kwam Van Schaick in 2006 weer terug in Nederland. Afgelopen seizoen hield hij zich bezig met scoutingactiviteiten en wedstrijdanalyses voor Cambuur Leeuwarden.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 8:59 am

joey schreef: Dat is altijd het dilemma, Wimpey. Kies je voor de korte termijn of laat je jonge spelers doorgroeien?
Er is nu perspectief, joey. Stam, Davids, Gabri, Sneyder, KJH: als Ajax wat wil, zal het komend seizoen moeten gebeuren. Met een paar gerichte aankopen moet Ajax kampioen kunnen worden en ook in de CL wat teweeg kunnen brengen.

Stuff de lange termijn dan maar even. Voor Anita, vd Wiel, Vertonghen en Sarpong is er nà volgend seizoen ook nog een lange termijn. Een wannabe topclub kan niet eeuwig bouwen, er zal voor de verandering af en toe ook eens wat gewonnen moeten worden!

Gesloten