EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 3:00 pm

Jöhnk schreef:Johan Cruijff. :worshippy.gif:

Beetje uit zijn verband gehaald wel. Cruijff heeft zijn eigen mening en ondersteunt die altijd met argumenten. Niets mis mee.
En hij heeft vaak gelijk.

Ik weet wel dat Foppe heilig is op dit moment, maar op zijn tactische keuzes tijdens dit toernooi was best iets aan te merken. En gisteren speelde Nederland dus zijn beste wedstrijd, mét mensen aan de zijkanten. Uiteindelijk blijkt daar steeds weer de ruimte te liggen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jun 24, 2007 3:30 pm

Ik ergerde me ook weer rot aan Koning Cruijff. Wordt je gvd 2 x europees kampioen moet hij weer wat te zeiken hebben. Die oude zeikerd moet zelf maar eens wat gaan doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 3:43 pm

Daar is hij Amsterdammer voor. Amsterdammers zeiken nu eenmaal. :blush.gif: :wink.gif:

Ach, hij heeft tenminste een mening. Beter dan al die 'analisten' (alleen het woord al) die nu over elkaar rollen om Foppe naar een topclub te praten, terwijl we ze daar in de afgelopen twintig jaar nog nooit over hebben gehoord.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 24, 2007 3:46 pm

Jöhnk schreef:Moet ook zeggen dat ik me op Drenthe wat verkeken heb. Blijf het een goede speler vinden (schitterende voorzet!), maar zijn balbeheersing is toch stukken minder dan ik eerst dacht.

Doe mij maar Urby. :ajaxscarf.gif:
Nederland had een held nodig; Quincy deed niet mee, dus maken we van en ander de held. Zou Babel tegen Israël hebben uitgeblonken, dan zou hij dat zijn geweest, ongeacht wat hij verder deed.

Ik vond de voorzetten van drente de laatste 200 minuten slecht. Gisteren had hij één verrassende actie, maar liet in kansrijke positie ook de bal van zijn voet springen. Hij blonk gisteren zeker niet uit en een actie in de breedte van het veld is leuk om te zien, maar zullen de Serviërs niet als schokkend hebben ervaren.

Was het zijn verdienste dat hij altijd vrij stond of lieten de tegenstanders hem bewust vrij?

Ik ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt nu er iets van hem wordt verlangd.

@Baseman
Geef mij Tim Krul maar, die jongen wordt een echte topper.
Hoe vaak heb jij hem de laatste jaren zien spelen? Ik weet dat Piet de Visser het altijd over hem heeft, maar ik heb hem sinds de B1 niet meer gezien. Hij was toen een uitblinkende lijnkeeper, die wel eens naast een hoge bal zat (Nee, hij komt niet bij Ajax vandaan).

@??? (Vergeten)

De Belgische commentator was dus blijkbaar niet zo te spreken over Babel. Geen probleem. Het zal een andere commentator zijn geweest dan bij Nederland - België, want toen heb ik naar de BRT gekeken en die commentator was juist zeer lovend over Babel en veel minder over bijvoorbeeld drente.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Arthur

Bericht door Arthur » zo jun 24, 2007 4:40 pm

Thomas schreef:
Arthur schreef:Ik heb het gisteren helaas niet kunnen zien. Zijn er al ergens beelden te downloaden?
Alsjeblieft.
Thanks!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jun 24, 2007 7:23 pm

Ik heb gisteren een heerlijke wedstrijd gezien van Babel. Nu moet ik zeggen dat ik wel tot de iets kritischere toeschouwers hoor waar het Babel betreft, maar gisteren was hij met recht fantastisch. Natuurlijk was het niveau van dit Jeugd-EK niet geweldig, maar de druk op Babel om te presteren was toch wel enorm, vanuit het binnen én buitenland. Om het dan op zó'n manier te laten zien in de finale van het toernooi vind ik oprecht klasse. Hopelijk blijft hij nog minstens 2 seizoenen bij ons spelen.

Voor de rest ben ik benieuwd hoe de gehypete spelers als Drenthe. Zuiverloon, Rigters en Bakkal zich volgend jaar staande gaan houden. Ik ben bang dat de meesten van hen weer gewoon terugvallen naar de status van meehobbelaar in een competitie als de eredivisie en dat dit een eenmalige opleving was. Met name voor Rigters vrees ik dit, dus als die jongen slim is maakt hij meteen flink gebruik van zijn tijdelijke status en tekent hij een, voor zijn kwaliteiten, te dik contract ergens aan de overkant van de Noordzee (Celtic hoorde ik gisteren?), want zo'n kans krijgt hij waarschijnlijk alleen deze zomer.

Het enige piepkleine minpuntje van de avond vond ik het disrespect van een aantal spelers richting hun 'roots'. Waar was de Israelische vlag, De Ridder? En de Antilliaanse vlag van Maduro, de Turkse vlag van Bakkal, de Bosnische vlag van Medunjanin, de Italiaanse vlag van Bruins, de Marokaanse vlag van Aissati, de Noord-Hollandse vlag van Vlaar, de Brabantse vlag van Beerens, de Friese vlag van Foppe en de Boxtelse vlag van Van der Struijk? Een gemiste kans en weinig respectvol richting hun voorouders.

Alexander

Bericht door Alexander » zo jun 24, 2007 7:30 pm

Geestig onze Maduro net op het einde bij Tien.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 24, 2007 7:35 pm

gaizka schreef:Zuiverloon, Rigters en de Ridder zijn mij het meest opgevallen dit toernooi (van Babel, Maduro en Drenthe had ik wel hoge verwachtingen).

Is Rigters geen optie als stormram? Hij heeft zijn fysiek mee en kost maar 3 ton.
Ik vind Rigters helemaal niet zo sterk. Babel is stukken sterker.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jun 24, 2007 7:48 pm

Rigters is volgens mij echt zo'n speler, die door de groep tijdelijk beter geworden is. Straks valt hij weer terug naar zijn oude niveau. Hij moet NU gaan cashen bij een opportunistische Engelse club.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 8:51 pm

joey schreef: Vergeet niet dat Maceo Rigters kan uitblinken omdat de tegenstanders als de dood zijn voor Babel.
De kolder die HtC in de kop is geslagen is echt zo besmettelijk als wat. Babel wordt nu als een fuckin wereldvoetballer neergezet, laat me niet lachen.

Hij is een speler met een aantal sterke punten en een flink aantal gebreken. Maar sinds HtC wekelijks de loftrompet uit de kast heeft gehaald v.w.b. Babel schijnt het spel van die jongen nieuwe dimensies te hebben bereikt.

Wat een poppycock: Babel is de troefkaart van HtC. HtC adepts die onder Blind op dit forum Babel nog de grond instampten, loven die jongen nu tot vervelens toe. Het mag allemaal wel wat minder, want was Babel de man die er tijdens dit EK met kop en schouders bovenuit stak?!

Inderdaad.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 8:53 pm

joey schreef:Daar is hij Amsterdammer voor. Amsterdammers zeiken nu eenmaal. :blush.gif: :wink.gif:
Behalve op hun vriendjes op wie toch eigenlijk flink wat aan te merken valt, joey. Maar da's logisch, geloof ik... Klein mannetje die Cruijff, letterlijk en figuurlijk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 24, 2007 8:54 pm

Al met al vond ik Babel de beste speler van Nederland, ja. Drenthe heeft mij het meest verrast.

Je hoeft niet te zeggen dat Babel een wereldvoetballer is om hem een goede voetballer te vinden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 24, 2007 8:55 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Daar is hij Amsterdammer voor. Amsterdammers zeiken nu eenmaal. :blush.gif: :wink.gif:
Behalve op hun vriendjes op wie toch eigenlijk flink wat aan te merken valt, joey. Maar da's logisch, geloof ik... Klein mannetje die Cruijff, letterlijk en figuurlijk.
Maar hij heeft wel verstand van voetbal en daar gaat het allemaal om. Liever een klootzak met verstand van voetbal dan van die gezellige babbelaars.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 9:00 pm

Bertje schreef:Al met al vond ik Babel de beste speler van Nederland, ja. Drenthe heeft mij het meest verrast.
Ik heb het over de besten van het EK, Bert. Zoals KJH en Schaars dat vorig jaar waren.

Voor mij was Rigters de verrassing en ook de beste. Beslissende goals, beslissende momenten, zo win je toernooien. Nog geen fractie van de reputatie van Babel, maar qua rendement legt ie wel meer gewicht in de schaal. Heel knap van die jongen.

Andere man: Foppe. 2 keer op rij een belangrijk jeugdtoernooi winnen, plaatsing voor de OS. Hij smeedt een team, is als mens prima te pruimen, haalt een opmerkelijk rendement uit een matig getalenteerde selectie en had het tactisch (op de verlenging tegen Engeland na) goed voor elkaar. Dan doe je het als trainer uitstekend.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 9:02 pm

Bertje schreef:
wimpey schreef:
Maar hij heeft wel verstand van voetbal en daar gaat het allemaal om. Liever een klootzak met verstand van voetbal dan van die gezellige babbelaars.
Hij is niet eerlijk. Aan de elftallen van Frenk, Bassie, Henk en Ronald mankeert niets. Een vent met ballen zegt juist over vrienden hoe de vork in de steel zit. Cruijff is een hypocriet mannetje. Alleen anderen maken fouten, hij en zijn kliek niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 9:10 pm

wimpey schreef:De kolder die HtC in de kop is geslagen is echt zo besmettelijk als wat. Babel wordt nu als een fuckin wereldvoetballer neergezet, laat me niet lachen.
Overdrijf niet zo. Babel is een jonge speler met mogelijkheden, niet meer en niet minder. Hij kan een heel goeie worden, maar hij is dat nog lang niet. Heb ik steeds gezegd.
Maar...hij is wel van een andere orde dan Maceo Rigters. Die profiteerde van het werk van Babel. Ik weet niet of jij de voorbeschouwingen hebt gelezen, maar alle tegenstanders waren bang voor Babel, hoor. Die kreeg weinig ruimte, Rigters des te meer. Babel is echt een heel klein beetje beter dan Rigters.
Het mag allemaal wel wat minder, want was Babel de man die er tijdens dit EK met kop en schouders bovenuit stak?!
In de finale zeker. Daarvoor heeft hij vooral nuttig werk verzet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 24, 2007 9:14 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef:Al met al vond ik Babel de beste speler van Nederland, ja. Drenthe heeft mij het meest verrast.
Ik heb het over de besten van het EK, Bert. Zoals KJH en Schaars dat vorig jaar waren.
Ik heb alleen de wedstrijden van Nederland gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
Voor mij was Rigters de verrassing en ook de beste. Beslissende goals, beslissende momenten, zo win je toernooien. Nog geen fractie van de reputatie van Babel, maar qua rendement legt ie wel meer gewicht in de schaal. Heel knap van die jongen.
Babel had ook veel beslissende momenten. Babel versierde de penalty tegen Portugal grotendeels en schoot deze zelf binnen. Het tweede doelpunt tegen Portugal kwam voort uit een dramatische crossball die Babel binnen wist te houden en Babel ging nog even twee (dacht ik) man voorbij, waarna Drenthe kon voorzetten. Tegen België helpt hij Rigters aan een niet te missen kans met een prachtige actie: 1-1. In de finale scoort Babel het tweede doelpunt op het moment dat Nederland er niet aan te pas komt. Het derde doelpunt was ook weer op aangeven van Babel. Daar kunnen die vier doelpunten van Rigters wat mij betreft niet tegen op.
Andere man: Foppe. 2 keer op rij een belangrijk jeugdtoernooi winnen, plaatsing voor de OS. Hij smeedt een team, is als mens prima te pruimen, haalt een opmerkelijk rendement uit een matig getalenteerde selectie en had het tactisch (op de verlenging tegen Engeland na) goed voor elkaar. Dan doe je het als trainer uitstekend.
Ik vond Foppe tactisch helemaal niet zo sterk, maar daar ben ik al eerder op in gegaan.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 24, 2007 9:33 pm

joey schreef: Overdrijf niet zo. Babel is een jonge speler met mogelijkheden, niet meer en niet minder.
V.w.b. dat laatste: amen. Overdreven reageren op goede akties van Babel lijkt echter gemeengoed te worden. Er is een competentiestrijd gaande tussen figuren die 'm babelachtig en wat minder babelachtig vinden. Een speler met mogelijkheden inderdaad, bij lange na niet de vaandeldrager van een nieuwe generatie ofzo. We hebben met Babel i.m.o. niet iemand met exceptioneel veel talent.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 9:40 pm

Babel heeft wel degelijk bijzondere talenten. Hij is verschrikkelijk snel, sterk en explosief. Technisch is hij op dit moment niet meer dan redelijk, dat moet verbeteren. Maar ik vind dat zijn balaanname al stukken vooruitgegaan is. Die jongen heeft een perfecte mentaliteit, dus ik zie hem nog wel een paar stappen maken. Alleen dat koppen, dat wordt volgens mij niets meer. Een behoorlijk nadeel voor een spits, maar ach, Kanu en Zlatan kunnen ook niet koppen.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 24, 2007 10:09 pm

Vorig jaar? Er stond toen een m.i. beter team dan dit jaar. Schaars en KJH de uitblinkers? KJH scoorde, werd topscorer, als dat het criteruim is was Rigters dus dit jaar de uitblinker. Het is een keuze. De uitblinker is de topscorer. Van het EK van 2006 herinner ik me nog een paar Franse spitsen en een middenvelder: genieten. De Denen waren beter dan Schaars e.c. Nederland was niet beter dan Frankrijk en Denemarken, maar m.i. wel beter dan het Nederland van nu.

Rigters werd in de finale twee keer alleen voor de keeper gezet (twee keer door Babel), scoorde één keer, een prima score. Babel zet Bruins een keer alleen voor de keeper, Babel scoort een keer en is constant aanwezig. De theorie dat Rigters geprofiteerd heeft van Babel zal komend seizoen bevestigd worden. Ik ben benieuwd in welke competitie Rigters topscorer wordt, want dat gebeurt als hij zo goed is en niet afhankelijk is van Babel.

Ik ben bang dat we over een paar jaar weinig meer horen over Rigters, de uitblinker volgens degene die ik citeer!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 24, 2007 10:11 pm

Ach, je ziet het wel vaker, dat spelers 1 toernooi top zijn en daarna niets meer laten zien. Te makkelijk om daarom de verdiensten van Rigters tot bijna 0 te herleiden, het is ook een kwestie van vorm.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 24, 2007 10:23 pm

Rigters heeft het goed gedaan, maar het is en blijft een jeugdtoernooi. Bij NAC heeft die jongen nooit potten kunnen breken. Ik las vandaag (tot mijn verbazing) dat Newcastle en Celtic belangstelling voor hem zouden hebben. Dat niveau lijkt me te hoog gegrepen.
Foppe de Haan zei net met zoveel woorden hetzelfde. Rigters zag hij de top niet halen. Hij had wel lovende woorden over voor Zuiverloon.

jabu

Bericht door jabu » zo jun 24, 2007 11:39 pm

Spijker schreef:Ben ik de enige die zich ergerde aan die Surinaamse vlaggen op het laatst?Weten we ook gelijk weer waarom ze niet met het volkslied mee zingen. Meld je dan lekker aan voor de Suriprofs....
Beloki schreef:Ik irriteerde me er ook aan. Alleen Pieters en Janssen hadden een Nederlandse vlag.
Scherrer schreef:Het enige piepkleine minpuntje van de avond vond ik het disrespect van een aantal spelers richting hun 'roots'. Waar was de Israelische vlag, De Ridder? En de Antilliaanse vlag van Maduro, de Turkse vlag van Bakkal, de Bosnische vlag van Medunjanin, de Italiaanse vlag van Bruins, de Marokaanse vlag van Aissati, de Noord-Hollandse vlag van Vlaar, de Brabantse vlag van Beerens, de Friese vlag van Foppe en de Boxtelse vlag van Van der Struijk? Een gemiste kans en weinig respectvol richting hun voorouders.
Wilders zal er wel kamervragen over gaan stellen. Of had Bakkal geen vlag bij zich? :hypocrite.gif: (Overigens is Bakkal naast Nederlander Marokkaan en Maduro volgens mij Arubaan)

Daniel

Bericht door Daniel » ma jun 25, 2007 12:06 am

Maduro's vader is Arubaans, zijn moeder Curacoaër. Moet hij met twee vlaggen gaan lopen zeulen..

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jun 25, 2007 2:02 am

Daniel_vT schreef:Maduro's vader is Arubaans, zijn moeder Curacoaër. Moet hij met twee vlaggen gaan lopen zeulen..
Drie, ook die van Almere, als het even kan, daar heeft hij óók veel aan te danken. :wink.gif:

Maar ach, m'n punt blijft staan, ik snap dat je trots bent op je afkomst, waar ik absoluut geen enkel probleem mee heb, maar op dát moment vertegenwoordig je Nederland en is het op z'n minst apart te noemen dat je met de vlag van een ánder land gaat staan. Nogmaals, ik vind het zeker geen ramp hoor, maar ik vond het wel jammer dat er op het moment van uitreiken van de beker een aantal spelers onzichtbaar waren omdat Waterman er een vlag van een ander land voor moest houden, moest het nu echt zo pontificaal? Het komt niet echt over alsof ze blij zijn dat Nederland won, meer alsof ze zich geen Nederlander voelen en dat even duidelijk wilden laten zien.

Maargoed, als je dit zegt, moet Jabu meteen weer Wilders erbij halen, dus ik houd er verder mijn mond wel over.

Plaats reactie