EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 10:04 pm

Babel heeft wel degelijk gescoord. Uit een pinantie.

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 10:04 pm

Thomas, zou het kunnen zijn dat jijzelf een tunnelvisie ten opzichte van Babel hebt?

Blijkbaar ben ik echt niet de enige die zo denkt.

Tevens snap ik niet wat Kone hier in deze topic doet, maar goed: Kone heeft zijn waarde voor PSV al denk ik niet dat hij het geld wat hij gekost heeft ook daadwerkelijk waard is. Wat mij betreft mag hij verkocht worden voor een redelijke prijs, al denk ik dat PSV nooit meer hetzelfde (of meer) terugkrijgt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:05 pm

LucaS schreef:Doe het daar maar mee af dan Thomas.
Nee hoor. Daar doe ik het niet mee af. Ik zie regelmatig gewoon een hele andere Babel en heb dan ook vaak een andere mening over z'n spel (en z'n algemene ontwikkeling). Bij jou lees ik echter altijd hetzelfde. Ik weet bij wijze van spreke al wat je gaat schrijven over Babel. Positief is het in ieder geval nooit.
Frank schreef:Thomas, zou het kunnen zijn dat jijzelf een tunnelvisie ten opzichte van Babel hebt?
Nee, mijn mening over het spel van Babel staat nooit voorafgaand aan de wedstrijd vast. Ik uit naast positieve geluiden ook kritiek op Babel. Zo heb ik regelmatig aangegeven dat ik twijfel aan z'n voetbalintelligentie, aanname, moment van diepgang zonder bal, overzicht en killerinstinct.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 10:11 pm

Tja, ik heb niet na een toevallige prima of klotewedstrijd van Babel een andere mening over hem. Hier werd gesproken in algemene zin over Babel.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:14 pm

LucaS schreef:Tja, ik heb niet na een toevallige prima of klotewedstrijd van Babel een andere mening over hem. Hier werd gesproken in algemene zin over Babel.
Ik had het nu over de prestaties van Babel. Die kunnen goed of slecht zijn, los van z'n gewoonlijke spel, gebreken, pluspunten.

In algemene zin blijft mijn mening over Babel hetzelfde. Gelukkig voor hem en Ajax zit hij nog op een leeftijd dat hij zich kan ontwikkelen.

999

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 10:15 pm

Frank heeft gelijk, Babel is geen teamspeler, een paar risicoloze passes, maar verder rendementsloos gepingel en dat roep ik al bijna een heel jaar.Wat dat betreft is zo'n Rigters dan veel belangrijker dan Babel.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 20, 2007 10:25 pm

Voetske schreef:Frank heeft gelijk, Babel is geen teamspelers, een paar risicoloze passes, maar verder rendementsloos gepingel en dat roep ik al bijna een heel jaar.Wat dat betreft is zo'n Rigters dan veel belangrijker dan Babel.
Risicoloze passes, dat was Maduro. Rendementsloos? De aanval van Ajax was dit jaar gevaarlijker dan het "randdebielenconcept" van Danny Blind.

Je roept al een jaar lang dat van Babel, zal wel kloppen, misschien al vijf of zes jaar (waarom niet), maar ik zie al een jaar lang een andere Babel, de enige speler in de Ajaxvoorhoede die niet obligaat is, blijkbaar zo gevaarlijk is dat er altijd twee man hem verdedigen, i.t.t. de andere spitsen bij Ajax.

Er zullen genoeg mensen naar het stadion gaan voor acties van Babel, Sneijder, ik in ieder geval wel. Voor standaardspelers kun je ook naar De Graafschap gaan, Ajax heeft daar trouwens ook genoeg van.

Rigters speelde vandaag een slechte wedstrijd, zijn doelpunt was fantastisch, maar de euforie over het resultaat van Jong Oranje verbloemt het bijzonder zwakke spel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 10:25 pm

Thomas schreef:Je tilt er wel erg zwaar aan. Ik vond het gewoon wel grappig dat iemand meer ziet in Rigters dan in Babel. No hard feelings hoor. En nogmaals, ik heb genoeg aan te merken op Babel. Maar qua rust en slimmigheid in z'n spel heb ik dit toernooi eindelijk vooruitgang vastgesteld. Hopelijk heb ik er gelijk in en was het niet iets eenmaligs.
Overigens nog even een opmerking over dat zware tillen: dat komt door jouw algemene manier van reageren op meningen van anderen en op het stellige brengen van jouw eigen mening. Maar volgens mij hebben we het daar al eens per PM over gehad.

Alexander

Bericht door Alexander » wo jun 20, 2007 10:31 pm

Maduro was vandaag gewoon weer erg aardig, mensen die dat niet willen zien willen het niet zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:31 pm

Mijn kwalitatief beste elf van het toernooi:

Doelman: Carson

Rechtsback: Rukavina
Centrumverdediger: Tosic
Centrumverdediger: Donk
Linksback: Lombaerts

Verdedigende middenvelder: Nocerino
Rechtshalf: Vanden Borre
Linkshalf: Drenthe
Aanvallende middenvelder: Moutinho

Spits: Mirallas
Spits: Babel

M'n beste 11 puur gebaseerd op prestaties zou er slechts iets anders uitzien. Op de bank zitten spelers als Perreira, Vlaar, Manuel Fernandes, Taylor, Rigters, Chiellini.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo jun 20, 2007 11:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:34 pm

Frank schreef:
Thomas schreef:Je tilt er wel erg zwaar aan. Ik vond het gewoon wel grappig dat iemand meer ziet in Rigters dan in Babel. No hard feelings hoor. En nogmaals, ik heb genoeg aan te merken op Babel. Maar qua rust en slimmigheid in z'n spel heb ik dit toernooi eindelijk vooruitgang vastgesteld. Hopelijk heb ik er gelijk in en was het niet iets eenmaligs.
Overigens nog even een opmerking over dat zware tillen: dat komt door jouw algemene manier van reageren op meningen van anderen en op het stellige brengen van jouw eigen mening. Maar volgens mij hebben we het daar al eens per PM over gehad.
Het ligt alleen aan mij. Vast. Het heeft zeker niets te maken met degene die z'n mening hier post zonder überhaupt hele wedstrijden te kijken. Of met degene die op het board roept dat men beter geen felle kritiek op spelers kan hebben omdat men zelf nooit iets op het voetbalveld heeft gepresteerd. :hypocrite.gif:

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 10:43 pm

Het ligt echt niet alleen aan jou. Blijkbaar liggen onze persoonlijkheden (of in ieder geval hoe we hier posten) elkaar niet....

Ik zie genoeg van wedstrijden om me van bepaalde spelers een beeld te vormen en om vanuit dat beeld aan anderen te vragen waarom zij een compleet ander beeld van die spelers hebben.

Ik snap werkelijk niet hoe je Babel een teamplayer kunt noemen. Ik vergelijk hem een beetje met Robben, dat vind ik ook geen teamplayer.
Babel heeft dit toernooi een doelpunt (penaltyreeks niet meegeteld) en welgeteld een assist op zijn naam.
Dit hele seizoen in de Eredivisie 27 wedstrijden gespeeld en welgeteld 5 assists (waarvan er ook nog 2 tegen de zwakkere broeders Excelsior en Sparta) gegeven.

Ik heb toch een ander beeld van een buitenspeler die dan ook nog eens een teamplayer zou moeten zijn.

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 20, 2007 10:43 pm

Foppe de H. laat weten dat Babel eigenlijk de strafschop had moeten nemen i.p.v. Daniël de Ridder. Het komt erop neer dat daar geen afspraken over waren gemaakt???????????

Babel had die penalty wel moeten nemen, vind ik, maar er dan wel op voorbereid!

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 10:46 pm

Ik neem aan dat het over de tweede strafschop van De Ridder gaat?
Bij mijn weten zijn de meeste spelers er niet op voorbereid om uberhaupt twee keer aan de bak te moeten. Het zou Babel (als een van de meest geroutineerde spelers van het team) gesierd hebben als hij hem inderdaad genomen zou hebben.

Overigens staat er op de telegraaf dat Rigters (voor de tweede keer dit toernooi) tot MotM is uitgeroepen... :kwijl.gif:
Laatst gewijzigd door Frank op wo jun 20, 2007 10:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 20, 2007 10:47 pm

Frank schreef:Overigens staat er op de telegraaf dat Rigters (voor de tweede keer dit toernooi) tot MotM is uitgeroepen... :kwijl.gif:
Hij heeft gescoord, dat helpt :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:56 pm

Frank schreef:Het ligt echt niet alleen aan jou. Blijkbaar liggen onze persoonlijkheden (of in ieder geval hoe we hier posten) elkaar niet....
Blijkbaar. In ieder geval wel eerlijk van je dat je aangeeft dat het niet alleen aan mij ligt, waarvoor hulde.

Zoals je weet vind ik discussiëren over voetbal vermakelijk en heb ik er verregaande interesse in. Ik post hier dan ook op een bepaalde manier om discussie en reacties uit te lokken. Maar het is wel mijn oprechte, gefundeerde en in mijn ogen verstandige mening over voetbal. Al voelt het vreselijk om dat zelf te zeggen. :wink.gif:
Ik zie genoeg van wedstrijden om me van bepaalde spelers een beeld te vormen en om vanuit dat beeld aan anderen te vragen waarom zij een compleet ander beeld van die spelers hebben.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien omdat we iets anders naar wedstrijden te kijken. Ik kijk veel minder resultaatgericht, omdat het me uiteindelijk maar weinig uitmaakt of Rigters drie keer man van de wedstrijd wordt omdat hij belangrijke doelpunten maakt. Ik kijk naar het algehele spel en probeer door middel van het beoordelen van z'n keuzes in het veld een oordeel te vellen over een speler. Aantrekkelijk voetballende teams zijn mooi meegenomen, maar uiteindelijk gaat het me om goed voetbal en de individuele prestaties.

De Ridder wordt door menig voetbalkijker en -analyticus gezien als een uitblinker, ik zie een zeer beperkte en tactisch zwakke voetballer.
Frank schreef:Ik snap werkelijk niet hoe je Babel een teamplayer kunt noemen. Ik vergelijk hem een beetje met Robben, dat vind ik ook geen teamplayer.
Babel heeft dit toernooi een doelpunt (penaltyreeks niet meegeteld) en welgeteld een assist op zijn naam.
Dit hele seizoen in de Eredivisie 27 wedstrijden gespeeld en welgeteld 5 assists (waarvan er ook nog 2 tegen de zwakkere broeders Excelsior en Sparta) gegeven.

Ik heb toch een ander beeld van een buitenspeler die dan ook nog eens een teamplayer zou moeten zijn.
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt erop alsof je je mening al klaar had staan op basis van het afgelopen seizoen bij Ajax. Babel wordt onder Foppe geforceerd compleet anders te spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 20, 2007 11:22 pm

Thomas schreef:Mijn kwalitatief beste elf van het toernooi:

Doelman: Carson

Rechtsback: Rukavina
Centrumverdediger: Tosic
Centrumverdediger: Donk
Linksback: Lombaerts

Verdedigende middenvelder: Nocerino
Rechtshalf: Vanden Borre
Linkshalf: Drenthe
Aanvallende middenvelder: Moutinho

Spits: Mirallas
Spits: Babel

M'n beste 11 puur gebaseerd op prestaties zou er slechts iets anders uitzien. Op de bank zitten spelers als Perreira, Vlaar, Manuel Fernandes, Taylor, Rigters, Chiellini.
Moutinho heeft geen pepernoot geraakt. Mirallas dik overschat.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 11:32 pm

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:Frank heeft gelijk, Babel is geen teamspelers, een paar risicoloze passes, maar verder rendementsloos gepingel en dat roep ik al bijna een heel jaar.Wat dat betreft is zo'n Rigters dan veel belangrijker dan Babel.
Risicoloze passes, dat was Maduro. Rendementsloos? De aanval van Ajax was dit jaar gevaarlijker dan het "randdebielenconcept" van Danny Blind.

Je roept al een jaar lang dat van Babel, zal wel kloppen, misschien al vijf of zes jaar (waarom niet), maar ik zie al een jaar lang een andere Babel, de enige speler in de Ajaxvoorhoede die niet obligaat is, blijkbaar zo gevaarlijk is dat er altijd twee man hem verdedigen, i.t.t. de andere spitsen bij Ajax.

Er zullen genoeg mensen naar het stadion gaan voor acties van Babel, Sneijder, ik in ieder geval wel. Voor standaardspelers kun je ook naar De Graafschap gaan, Ajax heeft daar trouwens ook genoeg van.

Rigters speelde vandaag een slechte wedstrijd, zijn doelpunt was fantastisch, maar de euforie over het resultaat van Jong Oranje verbloemt het bijzonder zwakke spel.
Fijn voor je, maar ik zie een andere Babel.Wat Blind er mee te maken heeft snap ik niet .. afijn .. risicoloze passes waren van Babel en Maduro .. dat ik die over het hoofd heb gezien ..
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jun 21, 2007 6:12 am

maduro... slechtste man van het toernooi... alsjeblieft zeg als je slechtste man van een jeugdtoernooi bent dan hoor je niet bij ajax thuis!

gaizka

Bericht door gaizka » do jun 21, 2007 8:07 am

Ben benieuwd naar portugal Italie vanavond, je hebt best kans dat de chte finale had moeten zijn gezien de laatste groepwestrijd van beide landen.

Ik ben iig blij dat we van ze af zijn :hypocrite.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » do jun 21, 2007 8:20 am

Portugal-Italie lijkt me ook een erg interessante wedstrijd !
Ook omdat Italie het beste team en de beste spelers heeft :biggthumpup.gif:
Thomas schreef:Ik post hier dan ook op een bepaalde manier om discussie en reacties uit te lokken.
Dat doe ik zelf ook regelmatig, alleen kun jij soms wat betweterig en respectloos richting anderen reageren. Misschien niet zo bedoeld, maar zo kan het wel overkomen.
Vandaar de woorden van Frank.

Zelf vind ik Babel niet geweldig spelen dit toernooi, hij is wel erg nuttig, hij werkt keihard en elke wedstrijd geeft hij een paar goede passes. Maar aanvallend vind ik hem tegenvallen, ondanks zijn positie (die ik ook niet helemaal logisch vind). Ik tel overigens wel mee dat hij een basisspeler is bij Ajax, dus mijn verwachtingen zijn dan hoger.

Wat dat betreft valt Rigters me ontzettend mee, hij scoort toch bijna iedere wedstrijd en beslist de wedstrijden daar ook mee. Erg knap voor een bankzitter van NAC.

Beloki

Bericht door Beloki » do jun 21, 2007 9:21 am

Foppe tegen de VI over het Taylor moment:
Tijdens de strafschoppenreeks liep De Haan het veld op om scheidsrechter Kircher te wijzen op een Engelse fout. Steven Taylor wilde onder een strafschop uit, omdat hij geblesseerd was. Maar de verdediger hield zich wel op in de middencirkel en moest dus nemen.

'Ik protesteerde bij de vierde official, maar dat wist die flierefluiter niet. daarom ben ik naar die flierefluiter gelopen en hem fatsoenlijk en in mijn beste Engels aangesproken. Uiteindelijk gaf Pearce (bondscoach Engeland, red.) het ook toe.' Overigens schoot Taylor gewoon raak.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 21, 2007 9:48 am

Frank, misschien had het geholpen als Babel ook eens in het zestienmetergebied zou mogen komen van Foppe? Die jongen moet z'n acties op zo'n 25 meter van het doel beginnen (waardoor balverlies sowieso gevaarlijker wordt en hij dus minder acties kan maken) en dan staat de redelijk statische Rigters meestal ook nog voor hem. Een speler die totaal geen moeite doet om verdedigers weg te trekken, maar enkel klaar staat om de bal te ontvangen. Nee, mastermind Foppe maakt er gewoon een zootje van.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do jun 21, 2007 10:23 am

Bertje schreef:Onzin bla bla bla Onzin onzinquote]

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 21, 2007 10:26 am

Bertje schreef:Frank, misschien had het geholpen als Babel ook eens in het zestienmetergebied zou mogen komen van Foppe? Die jongen moet z'n acties op zo'n 25 meter van het doel beginnen (waardoor balverlies sowieso gevaarlijker wordt en hij dus minder acties kan maken) en dan staat de redelijk statische Rigters meestal ook nog voor hem. Een speler die totaal geen moeite doet om verdedigers weg te trekken, maar enkel klaar staat om de bal te ontvangen. Nee, mastermind Foppe maakt er gewoon een zootje van.
Nee hoor. Hij maakt er helemaal geen zooitje van. Het Ned. elftal speelde precies zoals je een team hoort te omsingelen. Genoeg variatie. Ene keer een korte combinatie, dan een voorzet. Engeland was gewoon helemaal machteloos. Dat de individuele kwaliteit van de spelers niet heel hoog is kan Foppe niks aan doen. Maar met de tactiek is niks in orde. Waarom moet Babel in de 16 blijven als hij toch niet kan koppen? Laat hem dan maar liever buiten de 16 blijven en met zijn kracht en snelheid én aanvallen vroegtijdig onderscheppen en acties maken.

Het moment dat hij de bal hard voor het goal schoot was bijna een doelpunt. Zo had hij nog een keer moeten schieten maar dat deed hij niet.

Beerens en De Ridder switchten lekker van kant zo nu en dan. Drenthe speelde het ene moment centraal, dan weer op links. Genoeg variatie dus.

Kan MVB een voorbeeld aan nemen!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie