Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jun 18, 2007 7:26 pm

Thomas schreef:Tsja, ik zie het het liefst ook anders. Maar in de Eredivisie zie ik niet zo snel een betere optie.
Is die linksback van Jong Belgie, Pocognoli uit mijn hoofd, niet een interessante optie?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 18, 2007 7:27 pm

Die gaat (hoogstwaarschijnlijk) naar AZ. AZ-topic een tijdje niet gevolgd? :wink1.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jun 18, 2007 7:30 pm

"Hoogstwaarschijnlijk" is niet hetzelfde als "zeker". Dus waarom niet proberen?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 18, 2007 8:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is die linksback van Jong Belgie, Pocognoli uit mijn hoofd, niet een interessante optie?
Ik heb liever een linksback die kan verdedigen.
Het stinkt aan alle kanten!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jun 18, 2007 8:57 pm

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is die linksback van Jong Belgie, Pocognoli uit mijn hoofd, niet een interessante optie?
Ik heb liever een linksback die kan verdedigen.
We willen er eentje die alles kan, een Frank de Boer, zonder het ""foutje van Frank de Boer"! Nee, een Ruud Krol!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 18, 2007 9:00 pm

Maar wij hebben Urby al, ook een aanvallende back.

Ik zou graag een échte verdediger hebben, een opvolger voor Grygera. Een speler die een man kan uitschakelen.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jun 18, 2007 9:02 pm

Van welke haalbare speler ben jij voor die positie gecharmeerd?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jun 18, 2007 9:02 pm

joey schreef:Maar wij hebben Urby al, ook een aanvallende back.

Ik zou graag een échte verdediger hebben, een opvolger voor Grygera. Een speler die een man kan uitschakelen.
Juist. Defensief moet er echt versterking komen, anders gaat dat problemen opleveren volgend seizoen.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 18, 2007 9:29 pm

Ik wil een rechtsback die kan verdedigen. Dan staat het geheel al een stuk steviger.

Van Grygera ben ik niet kapot. Een balafpakker? Mwah. Dan liever Vermaelen, die is veel feller.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 18, 2007 9:57 pm

MvG is toch van transfervrije spelers... en HTC kent de spelers van barcelona goed... 1+1=saviola?

jabu

Bericht door jabu » ma jun 18, 2007 10:00 pm

1+1=2 en 2 is in dit geval zeker geen Saviola.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 18, 2007 10:18 pm

Saviola wil een godsvermogen gaan verdienen. Daarnaast hoef ik hem niet eens bij Ajax te zien.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Thomas schreef:Tsja, ik zie het het liefst ook anders. Maar in de Eredivisie zie ik niet zo snel een betere optie.
Is die linksback van Jong Belgie, Pocognoli uit mijn hoofd, niet een interessante optie?
Zeker geen misselijke speler, maar ook geen speler die ten faveure van Urby op de bank gaat zitten. Bij AZ krijgt hij een basisplaats.
Jöhnk schreef:Ik wil een rechtsback die kan verdedigen. Dan staat het geheel al een stuk steviger.
Wat mij betreft hebben een rechtsback en een centrumverdediger inderdaad voorrang, maar ik heb werkelijk geen idee hoe Van Geel op dit moment tegen onze selectie aankijkt. Vandaar het ideetje over Leiwa.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » di jun 19, 2007 2:33 am

Hmm, ik was even aan het terug lezen en kwam het bericht over de (mogelijke) stijging van de begroting tegen. Er werd hier voornamelijk over de plannen van Platini gesproken maar er stond nog wat interessants in. Namelijk:
Ajax wil gat slaan
door Jaap de Groot
AMSTERDAM - Vooral ná AZ werd duidelijk hoe belangrijk de triomf voor Ajax eigenlijk was. En hoe belangrijk de komende voorrondewedstrijden voor de Champions League zijn. Inmiddels blijkt dat, ondanks het missen van het belangrijkste internationale clubtoernooi, de Amsterdammers zakelijk toch pal zijn blijven staan.

Terwijl Feyenoord na het desastreuze seizoen het budget van 43 naar 38 miljoen moet verlagen, heeft Ajax de afgelopen voetbaljaargang toch een omzet van rond de 60 miljoen euro gescoord. Het bedrag dat nu ook als basisbudget voor het seizoen 2007-2008 geboekt staat. Het is een indicatie voor de financiële rek die ontstaat, zodra de club zich in augustus voor de Champions League plaatst.

Voor alle duidelijkheid, toen Ajax in 2005-2006 wel meedeed aan het miljoenenbal werd nog een omzet van 74 miljoen euro gescoord. Kortom, bij plaatsing voor de Champions League gaan de Amsterdammers met een voor Nederland onwaarschijnlijk hoog budget van meer dan 70 miljoen euro aan de slag, zeker vergeleken met de concurrenten PSV (55 miljoen), Feyenoord (38 miljoen) en AZ (± 30 miljoen).

Is een club als AZ druk doende om zich structureel tussen de traditionele topdrie te wringen, de ambities van Ajax gaan inmiddels een stap verder. In het spoor van PSV, Feyenoord en AZ blijven is niet langer genoeg, de Amsterdammers willen niet alleen financieel, maar ook sportief een gat met de concurrentie slaan.

Dit kan tot twee situaties leiden. Of het Nederlandse topvoetbal wacht een monopolie of de ambities van Ajax gaan ook voor impulsen bij de anderen zorgen. Zoals dat de afgelopen jaren in de subtop al bij clubs als AZ, FC Twente, FC Groningen en SC Heerenveen is gebeurd. De hoger gelegde lat in de Amsterdam ArenA heeft ook te maken met de op handen zijnde reorganisatie van de Champions League.

Hoewel de definitieve format nog niet door de Europese voetbalunie (UEFA) is geaccordeerd, staat vast dat de nieuwe president Michel Platini zijn verkiezingsbelofte waar gaat maken om meer kleinere landen bij het toernooi te betrekken. Daardoor zullen Engeland, Spanje en Italië hun vierde deelnemer kwijtraken en gaan Duitsland, Frankrijk en Portugal van drie naar twee teams per toernooi.

De volgende stap zou zijn, om de landen die nu nog twee clubs mogen inschrijven tot één participant te veroordelen. Een situatie die voor zowel PSV als Ajax enorme consequenties zou hebben, omdat van de twee Nederlandse clubs die zwaar afhankelijk zijn van de Champions-League-inkomsten er dan jaarlijks één moet bloeden. Daarom zijn in Amsterdam de ambities ook drastisch opgeschroefd.

De eerste stap is gezet door AZ te elimineren, de tweede stap is de voorronde door te komen en vervolgens moet een topomzet van 70 miljoen euro worden gehaald. Miljoenen die aangewend zullen worden om de opleiding te intensiveren, binnen- en buitenlandse toppers naar de ArenA te halen en spelers als Klaas-Jan Huntelaar en Wesley Sneijder langer vast te houden. Om zo een vaste positie bij de Europese top te veroveren.

Als de Amsterdammers daarin slagen, dan is de volgende stap dat een winnend Ajax Nederland weer binnen de topzes van Europa duwt, waardoor ons land alsnog twee deelnemers aan de Champions League kan inschrijven. In dat geval valt de schade voor de anderen toch nog mee.
Misschien wil de directie eerst wachten op de financiële zekerheid van de CL alvorens dure aankopen te doen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 2:39 am

Goed speurwerk Thaumaturgy, dat zeker. Maar het lijkt me dat er sprake is van een zeer gewaagd beleidsplan wanneer Ajax pas in de laatste week van augustus (één week voor het verstrijken van de transferdeadline) allerlei toppers wil contracteren.

Of Van Geel moet zo verschrikkelijk goed zijn in wat hij doet dat hij ondertussen al contracten (waar geen juridische speld tussen te krijgen is, anders gaat er wellicht een grotere club met die spelers aan de haal) heeft getekend met de clubs en spelers, onder voorbehoud dat Ajax zich ook daadwerkelijk kwalificeert voor de CL. Maar dat lijkt me volstrekt onmogelijk, nog los van het feit dat zoiets volgens mij altijd naar buiten komt.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » di jun 19, 2007 2:58 am

Mij lijkt het ook lastig om in zo'n korte tijd nog aankopen te doen maar ik zou het ook vreemd vinden, gezien de ambities van Ajax en de wensen van HTC, als er niks meer zou gebeuren qua transfers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 19, 2007 8:01 am

Mr. Ajax schreef:
Neefkens schreef:Zelfs Vermaelen heeft er wel eens gespeeld, er zijn dus ruim voldoende alternatieven. Ik ken nog wel posities die wat meer aandacht vereisen, zoals linksbuiten als de Mul nog vertrekt.
We moeten gewoon een BREDE SELECTIE hebben willen we meestrijden op twee a drie fronten. Bremen uit anybody?! Leiwa is een prima optie voor back-up linksback.
Destijds konden we Davids, Lindenbergh, Vermaelen en Urby niet gebruiken. Dan kom je bij de Rogertjes aan, maar dat zal altijd zo zijn.

En Dominee, waarom zouden deze spelers er alleen in theorie kunnen spelen? In de praktijk doen ze het ook, hoor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 19, 2007 8:47 am

thaumaturgy schreef:Mij lijkt het ook lastig om in zo'n korte tijd nog aankopen te doen maar ik zou het ook vreemd vinden, gezien de ambities van Ajax en de wensen van HTC, als er niks meer zou gebeuren qua transfers.
Ach, het is sowieso ondenkbaar dat je 'allerlei toppers' binnenhaalt als de begroting iets omhooggeschroefd wordt. Ook dat verhaal over Huntelaar en Sneijder die Ajax langer wil behouden is erg ongeloofwaardig.

Je kunt pas aankopen doen als je liquide middelen -harde cash- hebt. Dat heeft Ajax pas als het verkoopt; CL of niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 19, 2007 9:12 am

thaumaturgy schreef:Mij lijkt het ook lastig om in zo'n korte tijd nog aankopen te doen maar ik zou het ook vreemd vinden, gezien de ambities van Ajax en de wensen van HTC, als er niks meer zou gebeuren qua transfers.
Ajax heeft dit seizoen verlies geleden. Er is geen geld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 10:09 pm

Wat vinden jullie van Lombaerts van Jong Belgie? Bij Gent speelt hij als linksback, maar centraal bij de Jonge Duivels vind ik hem een openbaring.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 10:12 pm

Je bent me voor, Jöhnk. Ik heb hem in m'n elftal van het toernooi staan. Zeer interessante speler. :biggthumpup.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 11:01 pm

Hoeveel zou die jongen moeten kosten, denk je?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 11:03 pm

Iets meer dan 1 miljoen of zo?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 11:08 pm

Hoelang loopt z'n contract nog?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 11:10 pm

2009.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 21, 2007 9:48 am

Lombaerts schijnt in de belangstelling te staan van FC Köln.

Gesloten