Hedwiges Maduro
Moderator: mods
Dat is waar. Met Sneijder in het elftal wordt het moeilijk voor Maduro om het tempo aan te geven zoals een Aissati dat op den duur kan doen. Sneijder eist veel ballen op en heeft een veel directere manier van spelen.Bertje schreef:Ik denk dat Maduro genoeg talent heeft om Gabri eruit te spelen, hoor. Hangt natuurlijk ook van de nog aan te trekken vervanger van Sneijder af. Als het weer zo'n opportunistische speler is kun je Maduro beter verkopen.
Als Hedwiges nou eens snel aan duelkracht en loopvermogen zou winnen, zie ik hem wel waardevoller worden dan Gabri, ja.
Hij hoeft niet over het loopvermogen en de duelkracht van Gabri te beschikken, maar de afgelopen jaren hebben we gezien dat o.a. het totale gebrek daar aan zelfs het elftal in gevaar heeft gebracht. Maduro moet meer volwassenheid in z'n spel brengen en meer verantwoording op zich nemen. Algemene termen, maar het is toch echt zo. De afgelopen jaren leek hij af en toe een parodie op een voetballer.
Tja, dan wel....Thomas schreef:Als Hedwiges nou eens snel aan duelkracht en loopvermogen zou winnen, zie ik hem wel waardevoller worden dan Gabri, ja.
De fans van Werder discussiëren al over hem.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat komt waarschijnlijk ook omdat hij nu inmiddels 22 jaar oud is. Tijd dus om te laten zien wat hij werkelijk in zijn mars heeft en niet meer de tijd om slechts als talent door het leven te gaan.Daniel_vT schreef:Maduro moet beter spelen dan dat hij ooit gespeeld heeft om veel mensen weer te overtuigen. Hij zit in een lastig parket, hoe hij nu speelt was twee jaar geleden ''gewoon'' goed. Nu is het nog niet goed genoeg bij veel mensen.Bertje schreef:En nu speelt hij een stuk beter.
- SylvievdVaart
Mijn God, die Joey zit ook op praktisch elk voetbalforum!joey schreef:Tja, dan wel....Thomas schreef:Als Hedwiges nou eens snel aan duelkracht en loopvermogen zou winnen, zie ik hem wel waardevoller worden dan Gabri, ja.
De fans van Werder discussiëren al over hem.

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Die krijg je niet voor een prikje, Luuk.
Ik 'zit' daar niet, Sylvie. Op www.transfermarkt.de werd een eventuele overgang van Maduro naar Werder besproken, dus keek ik meteen even op werder.de. In een poging om AT up-to-date te houden, dus.
Ik 'zit' daar niet, Sylvie. Op www.transfermarkt.de werd een eventuele overgang van Maduro naar Werder besproken, dus keek ik meteen even op werder.de. In een poging om AT up-to-date te houden, dus.
Het stinkt aan alle kanten!
- SylvievdVaart
telesport.nlSleutelrol Maduro
door Dennis Galema & Mike Verweij
LANGEZWAAG - In het Abe Lenstra Stadion ziet Foppe de Haan, in de halve finale op het EK onder 21, een sleutelrol weggelegd voor verdedigende middenvelder Hedwiges Maduro tegen Engeland. De Ajacied keert terug in het elftal na zijn absentie (heupblessure, red.) in de laatste groepswedstrijd tegen België.
,,Ik verwacht veel van hem. We moeten proberen op het middenveld iemand vrij te spelen en het spel snel te verplaatsen. Bij Engeland ligt aan de buitenkanten heel veel ruimte. Op de laatste trainingen deed Hedwiges het uitstekend. Hij heeft het vertrouwen terug en is daardoor een stuk dominanter aanwezig", aldus De Haan.
Maduro beaamt dat hij na een moeilijk seizoen in Amsterdam weer lekker in zijn vel zit. Volgens hem hebben de blessures en teleurstellingen bij Ajax - hij speelde afgelopen seizoen niet veel - hem rijper gemaakt. ,,Mentaal ben ik sterker geworden, maar fysiek ook. Doordat ik gedurende het seizoen terugkwam van een blessure, had ik de mogelijkheid om individueel veel met loop- en hersteltrainer Laurens Ebben te trainen. Dat werpt nu zijn vruchten af. In de selectie van Jong Oranje heb ik het gevoel dat ik belangrijk ben."
Dat moet de 22-jarige middenvelder in de halve eindstrijd tegen Engeland bewijzen. Door de terugkeer van Maduro zakt Ryan Donk, die zich tegen de Belgen als verdedigende middenvelder duidelijk niet op zijn gemak voelde, weer een linie naar achteren. ,,Op die positie heb ik Donk te hoog ingeschat. Toen ik hem maandag op training in een positiespel zag, dacht ik: 'De Haan dat had je ook wel kunnen zien'. Maar voor zijn ontwikkeling is het goed dat hij daar een keer heeft gespeeld", gaf de bondscoach zijn verkeerde keuze toe.
Vermoedelijke opstelling in Heerenveen: Waterman; Zuiverloon, Vlaar, Donk, Pieters; De Ridder, Maduro, Bakkal, Drenthe; Babel, Rigters. Het duel tussen Jong Oranje en Engeland staat vanavond (18:15 uur) onder leiding van scheidsrechter Knut Kircher. De Duitser floot eerder op het EK onder 21 ook al de wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Portugal (2-1) en Engeland-Servië (2-0), die ontsierd werd door racistische spreekkoren.
Zijn i.m.o. compleet verschillende spelers. I.m.o. komt Maduro te kort: hij moet de spelverdeler van achteruit zijn, maar hij brengt in balbezit toch niet al te veel. Het gaat allemaal vrij langzaam bij hem. In de duels is ie eveneens matig. Hij is me teveel meeloper, staat al 2 jaar stil (of is er zelfs op achteruit gegaan, want in het seizoen van z'n debuut bracht ie m.i. meer dan daarna). Voor 4 mio moet Ajax i.m.o. serieus nadenken om hem van de hand te doen.Bertje schreef:Ik denk dat Maduro genoeg talent heeft om Gabri eruit te spelen, hoor.
Geplukt van AN:
Overigens weer die complimenten voor Foppe over zijn intensieve begeleiding, waarmee hij die jonge gasten kennelijk goed weet te raken. "Iedereen bloeit op onder hem"... Dat klinkt niet erg waarderend naar de desbetreffende clubtrainers.
Pfff... Is ie eindelijk eens niet moe, is het seizoen voorbij.24/6/2007 - Maduro zou het liefst direct doorgaan bij Ajax
(Gepost door RvN)
BRON: Sportweek
Wanneer de de Jong Oranje spelers weer terug worden verwacht bij Ajax is nog onbekend, maar ongetwijfeld zullen zij langer vrijaf krijgen dan de rest nadat zij heel lang zijn doorgegaan deze zomer. Als het aan Maduro ligt, zou hij het liefst direct doorgaan bij Ajax. "Ik wil meteen verder. Ik ben geloof ik nog nooit zo fit geweest als nu. Dat ga ik laten zien bij Ajax."
"Ik voel me nu fantastisch, helemaal niet moe. Vorig jaar was ik kapot toen het seizoen begon." Hij dankte coach Foppe de Haan daarvoor: "We hebben veel gesproken. Het geeft een goed gevoel dat hij zo met je bezig is. Iedereen bloeit op onder hem."

Overigens weer die complimenten voor Foppe over zijn intensieve begeleiding, waarmee hij die jonge gasten kennelijk goed weet te raken. "Iedereen bloeit op onder hem"... Dat klinkt niet erg waarderend naar de desbetreffende clubtrainers.
- Giacomo Puccini
Ik geloof direct dat Maduro na zo'n seizoen niet moe is..
Nee, ik zie het niet zitten in hem. Maar een contractje kun je hem altijd aanbieden, Anita en Sarpong zijn er voorlopig toch nog niet klaar voor. Voorkom je meteen dat hij straks gratis de deur uit loopt. Verlengen en dit seizoen erop of eronder: laatste kans.
Nee, ik zie het niet zitten in hem. Maar een contractje kun je hem altijd aanbieden, Anita en Sarpong zijn er voorlopig toch nog niet klaar voor. Voorkom je meteen dat hij straks gratis de deur uit loopt. Verlengen en dit seizoen erop of eronder: laatste kans.
Ajax!
Als je ziet wat Foppe uit een matige selectie haalt en wat HtC uit een goede selectie haalt, lijkt me dat inderdaad niet zo vreemd. Foppe is menselijk, heeft het voetbal niet uitgevonden en weet een team te smeden.Zuidema schreef: Dat klinkt niet erg waarderend naar de desbetreffende clubtrainers.
Blijkbaar hoef je geen zelfingenomen kwal te zijn om een goede trainer te zijn. Mensen als LVG, CA en HtC zouden nog wel wat van Foppe kunnen leren.
Mee eens, al vrees ik het ergste voor hem. Hij speelde in de finale wel goed (voor zover je dat op tv kunt zien), maar een uitblinker tijdens dit toernooi??? Nee!Giacomo Puccini schreef:Ik geloof direct dat Maduro na zo'n seizoen niet moe is..
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!