Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 19, 2007 10:39 am

Volgens Marca staat Gio niet op de zwarte lijst van Barcelona. Misschien blijft hij dus wel daar.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 2:25 pm

Onvoorstelbaar, zeg. Dit neigt naar vriendjespolitiek. Verder staan er geen verrassingen op de blacklist. Als ik als Ajax zijnde iemand van dat lijstje zou halen dan zou het Edmilson zijn, maar ik heb liever een jongere speler.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 19, 2007 5:43 pm

joey schreef:Wat zeg je dat benauwd, BZ? Vind je Hofland soms een goede aankoop? :aai.gif: :smallgrin.gif:
Hofland is geen slechte, Wolfsburg krijgt relatief weinig goals tegen. Hofland is beter dan in zijn laatste seizoen bij PSV, een stuk beter. Alleen pakt ie zo vreselijk veel kaarten, ook Feyenoord zal hem vaak kwijt zijn.

Maar Bahia of Hofland: dat scheelt 10 tegengoals per seizoen!

Robbins

Bericht door Robbins » di jun 19, 2007 5:55 pm

Dan hebben ze er nog steeds 55 tegen :biggrin.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jun 19, 2007 8:00 pm

Hofland 2 wedsrijden geschorst en dankzij Heracles en FC Groningen zijn die 10 tegengoals weer ingelopen :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Robbins

Bericht door Robbins » di jun 19, 2007 8:10 pm

:drecul.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » di jun 19, 2007 9:12 pm

Het wordt onbegrijpelijker!

Van FN, Bron: Brabantsdagblad.nl

"Aankopen worden gedaan op basis van vertrouwen"

Het heet een 'aanvaardbaar ondernemersrisico' en komt er op neer dat Feyenoord spelers koopt zonder het geld daarvoor op de plank te hebben liggen. De toezegging dát er spelers worden gekocht, was voor de nieuwe trainer Bert van Marwijk (55) echter genoeg reden naar Rotterdam te komen. "In dit vak moet je geen angst kennen."

De toezegging dat er geld wordt uitgegeven, ook al is het er nog niet, kwam van de directie en de Raad van Commissarissen. Feyenoords interim-directeur Peter Vogelzang: "We hebben er een rotsvast vertrouwen in dat de financiers er komen. Daarop vooruitlopend doen we zaken."
De namen van Kevin Hofland (VfL Wolfsburg), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona) en Roy Makaay (Bayern München) doen al de ronde, maar zowel van Van Marwijk als Vogelzang wilde gisteren niet op namen ingaan. Wel zei Van Marwijk in iedere linie een speler 'uit de A-categorie' nodig te achten. "Er is genoeg jong talent. Neem Ron Vlaar, Royston Drenthe, Luigi Bruins, Andwele Slory en Jonathan de Guzman. Jeugd met eredivisie-ervaring. Zet daar een zeer ervaren speler naast, en ze kunnen doorgroeien."

De 'goed-nieuws-show' in de Kuip lijkt vooral bedoeld om aanstaande financiers, maar ook kandidaat-spelers, vertrouwen te geven. Er wordt zelfs een tweede spelersfonds gemaakt. Daarin kunnen deelnemers geld investeren om bij verkoop van de spelers mee te profiteren van de gestegen marktwaarde. Bij een daling van de waarde is ook de belegger zijn geld kwijt.

In het eerste fonds werd de transferwaarde van Jonathan de Guzman, Royston Drenthe, Tim Vincken, Luigi Bruins, Erwin Mulder, Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum opgenomen. In het tweede fonds zullen zeker Andwele Slory, Ron Vlaar en Dwight Tiendalli een plaats krijgen. "Zo'n tweede fonds maak je niet als de eerste al een mislukking is", zei Vogelzang.

Dat investeerders een eerste klapper maken met Royston Drenthe, die imponeert op het Jeugd-EK, lijkt uitgesloten. Vogelzang: "In principe is een vertrek van Drenthe onbespreekbaar. Er is wel belangstelling, logisch. Maar Drenthe is het type speler waarvan we vinden dat die bij Feyenoord hoort." En Romeo Castelen? "Castelen tekent niet bij, dan is het begrijpelijk dat we open staan voor een vertrek om er geld aan te verdienen", aldus Vogelzang.

De nieuwe trainer Van Marwijk polste op zijn beurt al menig speler voor een komst naar Feyenoord. "En de reacties waren positief. Het leukste is dat spelers elkaar nu ook aan het bellen zijn, om samen bij Feyenoord te gaan spelen." Het negatieve imago op het veld (de slechte prestaties) en buiten het veld (supportersproblemen) moet verdwijnen, vindt Van Marwijk. "Duidelijkheid, professionaliteit, dat zijn de termen."

En of de trainer het beleidsplan van Peter Bosz had gelezen, waarin werd vastgesteld dat Feyenoord geen topsportklimaat kent? "Ik herinner me dat niet van mijn tijd. Ik heb het ook nog niet gelezen, ik heb ook geen tien vellen A-4 nodig om te weten wat hier nodig is." En de opgelegde speelstijl, 4-3-3 volgens het beleidsplan? "We spelen zoals ík het graag zie, rekening houdend met de spelers die we hebben."

Bron: Brabantsdagblad.nl
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Robbins

Bericht door Robbins » di jun 19, 2007 9:15 pm

Grote god, wat een zakendoen. Wat zou de licentiecommissie KNVB daarvan vinden?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 19, 2007 9:28 pm

Die doet niks, alleen als het een kleine club betreft. Waarschijnlijk veel te bang dat er morgen een paar van die hooligans van hun bij ze in de tuin staan.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 19, 2007 9:46 pm

"Het leukste is dat spelers elkaar nu ook aan het bellen zijn, om samen bij Feyenoord te gaan spelen."
Of niet natuurlijk. :smallgrin.gif:

Dat zal wel over Gio en Makaay gaan. Radio Rijnmond meldde immers dat Makaay kwam als Gio ook kwam.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 9:52 pm

wimpey schreef:Hofland is geen slechte, Wolfsburg krijgt relatief weinig goals tegen. Hofland is beter dan in zijn laatste seizoen bij PSV, een stuk beter. Alleen pakt ie zo vreselijk veel kaarten, ook Feyenoord zal hem vaak kwijt zijn.

Maar Bahia of Hofland: dat scheelt 10 tegengoals per seizoen!
Hofland is wel een verbetering ten opzichte van Bahia, maar 4 miljoen om zo'n slak naast Vlaar te zetten vind ik niet ideaal. Maar goed, bijna alles is op dit moment vooruitgang voor Feyenoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 19, 2007 10:17 pm

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jun 20, 2007 8:26 am

20/6/2007 - 'Feyenoord mengt zich in strijd om De Cler'
(Gepost door RvN)

De Telegraaf meldt dat Feyenoord zich naast de strijd met PSV om Kenneth Perez ook heeft gemengd in de strijd om linksback De Cler. Met de komst van een linksback zou Van Marwijk Royston Drenthe kunnen laten opschuiven naar het middenveld. PSV en AZ zijn al lang met elkaar in gesprek, maar kunnen vooralsnog niet tot een akkoord komen. [reageer]
http://feyenoord.netwerk
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 20, 2007 9:08 am

En nóg een dure speler halen ? ze doen me steeds meer denken aan Vitesse in de tijd van Aalbers, die werkte ook steeds op basis van "nog te verwachten inkomsten".

Iets met de huid verkopen en een beer, hoe zat dat ook alweer ? :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 20, 2007 9:21 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 20, 2007 9:25 am

Duke schreef:
Obodai dus.
Nee, volgens het AD willen alle spelers altijd graag naar feyenoord (zie Timosjoek en Pizarro vorig seizoen), maar houdt de club het altijd tegen (Russische bond bij Hiddink enz.)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 20, 2007 9:32 am

Ik geloof er niets van dat Feyenoord dat geld nog niet heeft. Ze willen gewoon niet dat clubs gaan denken dat ze een grote zak geld tot hun beschikking hebben, want dan worden spelers duurder.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 20, 2007 10:23 am

'Ik heb oren naar een vertrek bij Feyenoord'

20/6/2007 10:45

'Dat ik op het laatste moment nog afviel voor het EK met Jong Oranje, paste uitstekend in mijn seizoen. Wéér een tegenvaller. Nu kijk ik naar de wedstrijden met een moeilijk en zuur gevoel. Stiekem hield ik er natuurlijk wel een beetje rekening mee, aangezien er sowieso een paar spelers moesten afvallen, maar op het moment dat je het bericht krijgt, valt het toch rauw op je dak. Bondscoach Foppe de Haan zei dat hij dacht aan andere jongens meer te hebben. Tja, daar kon ik hem toch weinig ongelijk in geven...'
'Het toernooi van Toulon is best leuk om te mogen spelen, maar qua aanzien en aandacht toch een stuk minder. Ik moet eerlijk zijn dat het ook in Zuid-Frankrijk niet echt lekker met me is gelopen. Ik heb zeker wel mijn best gedaan, maar in de eerste wedstrijd, tegen Ghana (1-1, red.), kwam het er niet voldoende uit. Het laatste duel, met Portugal, heb ik niet eens meegemaakt, doordat ik tegen China in een sprint een hamstringblessure opliep. Ik voelde meteen dat het misging. Uit voorzorg ben ik direct richting huis gegaan, waardoor het seizoen voor mij ook afliep met een kater.'

'Als je me een beetje hebt gevolgd, weet je dat ik het afgelopen jaar van de ene tegenvaller in de andere ben gevallen. Ten eerste was er natuurlijk de algehele malaise in Rotterdam. Feyenoord is al mijn hele leven mijn cluppie en het is dan ook moeilijk te accepteren dat zo'n groot instituut de afgelopen jaren zóver is afgegleden. Oorzaken? Tja, die zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik kan ze niet noemen. Sowieso is het een bekend verschijnsel dat je na veel dieptepunten vanzelf in een grote negatieve spiraal terechtkomt, dat is bij ons niet anders geweest. Want wij hebben kwalitatief gezien natuurlijk geen mindere selectie dan een club als FC Groningen. Het loopt niet, dan ontstaan er irritaties en vervolgens loopt het nog veel minder. In de kantlijn speelde zich ook nog eens mijn eigen strijd af. Een strijd tegen mezelf, maar net zo goed tegen de buitenwereld.'

'Telkens leek ik even op te klimmen, maar donderde ik weer net zo hard van de berg af. Het wilde niet. En op dit moment moet ik constateren dat ik niets verder ben dan twee jaar geleden toen ik met Oranje Onder-20 speelden op het WK. Waar het aan ligt? Voor een groot deel natuurlijk aan mezelf. De stappen die ik heb gezet zijn veel te klein geweest, mede door een kuitbeenbreuk.
Intussen merk ik dat mensen een ander beeld van me krijgen. Altijd was ik een groot talent, een snelle speler op de flank, maar inmiddels hebben ze hun vraagtekens. Mijn voorspelbaarheid zou ook te groot zijn. Misschien moet ik meer aan mijn acties werken, maar ik ben ervan overtuigd nog steeds van grote waarde te kunnen zijn op de positie van rechterspits.'

'Tegen Ajax speelde ik dit seizoen mijn beste wedstrijd, je zag de oude Tim, maar kort daarna zat ik weer op de bank. Telkens was het eigenlijk hetzelfde liedje, een lekkere serie heb ik nooit kunnen maken. Misschien volgend jaar wel, en de kans is groot dat het dan in een ander shirt gebeurt. Ik ben erachter dat het op deze manier niet langer kan doorgaan. Of het nu aan mij of aan Feyenoord ligt, er móét iets veranderen. Verhuur of verkoop, de gesprekken zijn al gaande. Doordat ik altijd helemaal Feyenoord-minded ben geweest, kan ik het me niet voorstellen ooit elders te voetballen, maar op dit moment heb ik wel oren naar die optie. Ik heb speelminuten nodig om beter te worden, zodat we volgende zomer weer lekker positief over een mooie toekomst in Rotterdam-Zuid kunnen praten.'

Tim Vincken is speler van Feyenoord
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jun 20, 2007 11:46 am

Demosthenes schreef:Nee, volgens het AD willen alle spelers altijd graag naar feyenoord (zie Timosjoek en Pizarro vorig seizoen), maar houdt de club het altijd tegen (Russische bond bij Hiddink enz.)
Pizarro is onderdeel van een deal tussen Inter en Roma voor Chivu, meldt de VI vandaag, Demos.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 11:47 am

Dat is een andere Pizarro, Doc.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jun 20, 2007 11:48 am

:blush.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 20, 2007 11:49 am

Dr. Living Stoned schreef:
Demosthenes schreef:Nee, volgens het AD willen alle spelers altijd graag naar feyenoord (zie Timosjoek en Pizarro vorig seizoen), maar houdt de club het altijd tegen (Russische bond bij Hiddink enz.)
Pizarro is onderdeel van een deal tussen Inter en Roma voor Chivu, meldt de VI vandaag, Demos.
Ik dacht dat hij al voor Chelsea had getekend! Eerlijk gezegd volg ik niet alle transfergeruchten. Tijdens de winterstop zou Ajax volgens VI ook weer belangstellng hebben gehad voor "half Europa".

Ik heb het over vorig seizoen; hij wilde toen graag naar feyenoord, VOLGENS AD/FEYENOORD, maar Bayern zou hem tegenhouden. Zo gaat het altijd (volgens ad/feyenoord), de speler wil wel, maar hij wordt tegengehouden door zijn vereniging. Ik reageerde op het bericht dat Obodai graag wilde spelen voor feyenoord (een paar maanden geleden was hij bijna gratis!)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jun 20, 2007 11:56 am

dat was me na de posting van Jöhnk al duidelij geworden.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 20, 2007 11:56 am

Claudio Pizarro (Peruaan) is transfervrij van Bayern naar Chelsea gegaan en mocht zich vorig jaar in de belangstelling van Feyenoord 'verheugen'. David Pizarro (Chileen) is in een ruildeal met Chivu van Inter naar AS Roma gegaan.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jun 20, 2007 12:02 pm

Jabu schreef:Claudio Pizarro is transfervrij van Bayern naar Chelsea gegaan en mocht zich vorig jaar in de belangstelling van Feyenoord 'verheugen'. David Pizarro is in een ruildeal met Chivu van Inter naar AS Roma gegaan.
Een belachelijke deal, €6 miloen + Inters aandeel in pizarro. 12 miljoen verlies op chivu en een speler die echt geen 24 miljoen gaat opleveren.

Gesloten