Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 11, 2007 9:24 am

Trezeguet gepikeerd door belachelijk aanbod

11/6/2007 9 :52

David Trezeguet koerst aan op een vertrek bij Juventus. De Franse spits is zwaar beledigd met het aanbod van de kampioen van de Serie B om zijn nog een jaar lopende contract te verlengen.
'Het had beter geweest als ze me gewoon hadden verteld dat ze me niet meer willen', mopperde Trezeguet na de laatste competitieduel thuis met Spezia (2-3). 'Maar in plaats daarvan leggen ze me een belachelijk contract voor.'

Trezeguet meent dat hij beter had verdiend. 'Ik heb 140 doelpunten gemaakt en daarmee heb ik het recht op een plek in de geschiedenis van Juve verworven. Toch is er weinig vertrouwen in mij. Er is geen ruimte meer om te onderhandelen met de club.'

Juventus zegt drie keer een nieuw aanbod te hebben gedaan maar suggereert dat Trezeguet te hoge eisen stelt. 'Het is onze insteek geweest om alle kampioenen te behouden, maar dan moeten ze wel de juiste motivatie hebben', aldus bestuurslid Jean Claude Blanc.

Trezeguet had met vijftien doelpunten in 31 wedstrijden een groot aandeel in de titel en de promotie van de Bianconeri. 'Ik heb precies gedaan wat ik coach Deschamps voor aanvang van het seizoen heb beloofd. In het shirt van Juventus heb ik altijd alles gegeven.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 12:56 pm

Peter schreef:Prachtig, hoor. Nu krijgen we volgend seizoen ook weer eens wat vollere stadions. Genoa en Napoli zijn immers attracties en clubs met een grote schare aan fans.
Het is natuurlijk moeilijk om nu al te zeggen, maar maken Genoa en Napoli in jouw ogen een goede kans om zich te handhaven in de Serie A? Lopen er nog bepaalde spelers rond waar op gelet moet worden?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 11, 2007 4:59 pm

Napoli heeft wel wat geld te besteden en zal dus wel weer wat gaan kopen. Voor de rest hebben die wel een vrij degelijke selectie die met wat versterken zeker kans maakt op lijfsbehoud. Genoa idem dito, hoor. Beide clubs kunnen zich prima redden, aangezien ze dus financiele armslag hebben. Voor de rest heeft Napoli zeker een paar talentvolle jongens. Iezzo is een (oude) doch goede doelman. Domizzi en Cannavaro zijn prima verdedigers. Gatti is een talentvolle middenvelder. Calaio is een onberekenbare spits, al weet ik niet of hij gaat slagen in de Serie A.
Bij Genoa speelt bijvoorbeeld een Marco di Vaio, Adailton en een Fabiano. Ben zelf iets minder te spreken over dat team, maar het moet te doen zijn.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 12, 2007 12:12 am

ik vind Genua vooral een leukere stad dan Napoli, bovendien is dat een wat overschatte club. Dankt toch vooral heel veel aan 1 speler. Leuk voor de sentimenten en als Milan langs komt dan zit het inderdaad vol. Afin, ze horen er wel een beetje bij. Misschien maken ze een Palermo achtige ontwikkeling door.

Thomas, Fernando 'de Italiaanse Messi' Forestieri moet jij als scout wel kennen en ze hebben bij Genua nog wat zuid amerikaans spul rondlopen(naast Adailton, Figueroa en Fabiano bijv.). Sculli, de man die geschorst is wegens banden met de maffia en een huurling van Juventus vond ik altijd wel een aardig spelertje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 3:54 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Thomas, Fernando 'de Italiaanse Messi' Forestieri moet jij als scout wel kennen en ze hebben bij Genua nog wat zuid amerikaans spul rondlopen(naast Adailton, Figueroa en Fabiano bijv.). Sculli, de man die geschorst is wegens banden met de maffia en een huurling van Juventus vond ik altijd wel een aardig spelertje.
Het hier wel erg snel met mijn reputatie. :wink.gif: :smallgrin.gif:

De Serie B zie ik niet of nauwelijks, RGB. Al ken ik Adailton, Figueroa en Fabiano (van Paranense, neem ik aan) wel van hun vorige clubs. Sculli en Forestieri ken ik alleen van naam.

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 6:28 pm

Is Forestieri niet een Argentijn met een dubbele pas?

peter

Bericht door peter » di jun 12, 2007 6:38 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:ik vind Genua vooral een leukere stad dan Napoli, bovendien is dat een wat overschatte club. Dankt toch vooral heel veel aan 1 speler. Leuk voor de sentimenten en als Milan langs komt dan zit het inderdaad vol. Afin, ze horen er wel een beetje bij. Misschien maken ze een Palermo achtige ontwikkeling door.
Doe je Napoli toch wat te kort vind ik. Napels als stad ben ik nog nooit geweest helaas, al heb ik daar ook nog enige angst voor ook. Moet wel zeggen dat ze daar (nog) meer leven voor het voetbal, natuurlijk. Verder hebben ze zat goeie spelers voortgebracht al was Diego natuurlijk groots. Daar kan geen enkele speler tegen op, namelijk. Napoli hoort er bij en het is een club met achterban en aanzien. Volgend jaar Bologna er weer bij en we hebben een prachtige Serie A.

Esposito zie ik overigens wel 'terugkeren' naar Napoli, maar dat ter zijde.

peter

Bericht door peter » wo jun 13, 2007 11:10 am

G. Milito en Iaquinta zijn de eerste 2 aankopen van Ranieri, zo lijkt het.

Verder is Suazo op weg naar Inter.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jun 13, 2007 11:14 am

Werd die niet in verband gebracht met Ajax vorig jaar? Ben van die Iaquinta niet zo'n fan...
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter

Bericht door peter » wo jun 13, 2007 11:19 am

Klopt inderdaad. Beer van een kerel en totaal onhaalbaar voor ons.

Iaquinta vind ik ook niet zo'n topper, maar hij valt toch erg in de smaak bij de Italiaanse topclubs.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 6:17 pm

Peter schreef:G. Milito en Iaquinta zijn de eerste 2 aankopen van Ranieri, zo lijkt het.

Verder is Suazo op weg naar Inter.
Thomas op 9 juni schreef:Als Capello slim is laat hij Cannavaro deze zomer teruggaan naar Juve en pikt hij Gabi Milito op van Zaragoza. Geweldige verdediger. Diego Milito zou op z'n beurt een geweldig aanspeelpunt kunnen zijn voor iedere club.
Topaankoop van Ranieri. Hoeveel gaat Juve betalen, Peter?

Suazo was ook een favoriet van me. Heerlijke spits. Ik neem aan dat Adriano nu zal vertrekken en dat Cruz, Crespo en Suazo moeten vechten om een plek naast Ibra.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 13, 2007 8:12 pm

Ik wist trouwens niet dat Suazo al 28 jaar oud is. Ik dacht dat ie veel jonger was.

Verder verwacht ik dat hij daar veel op de bank zal plaatsnemen. Mancini haalt Zlatan en Crespo niet zomaar uit de basis.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter

Bericht door peter » do jun 14, 2007 8:05 am

Het zou gaan om 18 miljoen Euro, Thomas. Een hoop geld voor een verdediger, maar volgens mij is hij het wel waard als ik jou zo hoor. Het is overigens nog niet beklonken, maar ik verwacht dat het niet lang meer duurt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 14, 2007 3:05 pm

18 Miljoen is veel poen, maar aangezien Juve 100 miljoen heeft om te besteden relativeert dat weer een en ander.

Welke spelers zijn er eigenlijk wel definitief binnen, Peter?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jun 18, 2007 5:43 pm

Ik heb geen idee in hoeverre het al besproken is, maar volgens diverse websites gaat Chivu vanavond tekenen voor Inter.

Zonde, doodzonde. Zo'n voetballer bij één van de grootste teringclubs van Europa. Hoe denken jullie hierover?
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 18, 2007 5:53 pm

Ik heb Inter veel liever dan Milan of Juve, vanwege het voetbal dat Inter de laatste jaren speelt. Onder Mancini is er een behoorlijk aanvallende maar vooral erg goede ploeg ontstaan. Van de centrumverdedigers ben ik op Materazzi na niet echt onder de indruk, dus wellicht dat Chivu gewoon een basisplek kan veroveren. Zou mooi zijn.

peter

Bericht door peter » ma jun 18, 2007 5:57 pm

De salariseisen van Chivu zijn te gortig voor Roma, waardoor hij dus de overstap zal maken naar Inter. Voor beide partijen een goede deal, aangezien Roma Pizarro en wat geld er voor terug zal krijgen. Inter één van de teringclubs van Europa? Och, ze hebben wel een identiteit en een prachtige historie. Ik denk dat iedere voetballer wel voor Inter wil spelen, zeker nu er ook nog eens een tijd is aangebroken, waarbij men echt beleid aan het voeren is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 18, 2007 6:04 pm

Slimme vent, die Chivu. Die heeft straks geen cent meer nodig als hij dertig is, waarna hij lekker terug kan keren bij Ajax. :wink.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 6:27 am

Ik heb in de topic over Argentijns voetbal maar de inleiding gegeven, omdat ik die aflevering het meest opzienbarend vond. Hier dus de uitzending over de Ultras van Italia:

The Real Football Factories Italy deel I

The Real Football Factories Italy deel II

The Real Football Factories Italy deel III

The Real Football Factories Italy deel IV

The Real Football Factories Italy deel V

Als er interesse voor is kan ik nog wel meer afleveringen plaatsen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo jun 20, 2007 4:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » di jun 19, 2007 12:03 pm

Ik ken hem, Thomas. Zeker het kijken waard, hoor!

Verder is vanochtend bekend geworden dat Juventus Iaquinta heeft weten te strikken. Met de transfer zou een bedrag van 15 miljoen Euro gemoeid zijn, want ik wel heel erg veel geld vind voor een vrij beperkte aanvaller. Ik ben benieuwd of hij het daar gaat redden, want ik ben daar allerminst zeker van.

Verder staat Calaio (spits van Napoli) in de belangstelling van diverse Serie A clubs, waaronder Lazio en Udinese. Stiekem altijd gecharmeerd van deze jongen geweest, maar ik had niet verwacht dat er zoveel interesse voor hem zou komen. Ik heb laatst nog geventileerd dat ik m'n twijfels had of hij het überhaupt zou gaan redden in de Serie A.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di jun 19, 2007 12:19 pm

Mooie soap rondom Suazo, hè, Peter? Toch naar AC Milan, omdat Inter zich niet aan zijn woord hield.

Zou dit de geruchten rondom 'n terugkeer van Sheva of de komst van Eto'o weer wat verminderen?

peter

Bericht door peter » di jun 19, 2007 12:49 pm

Zeer opmerkelijke gang van zaken inderdaad. Ik denk niet dat de transfer van Suazo ook maar enige invloed heeft op een eventuele komst van Sheva-Eto'o. Wel komisch dat Mourinho nou weer gezegd zou hebben dat die Sheva niets te vertellen heeft thuis ("Z'n vrouw bepaalt waar hij zal spelen"). Het is trouwens wel een wirwar van geruchten, hoor. Alle Italiaanse topclubs zijn in van alles en nog wat geïnteresseerd, waardoor je iedere dag een nieuwe lijst met geruchten kan plaatsen. Waar wij als Ajacieden moeten hopen op een geruchtje eens in de zoveel tijd is het bij Juventus iedere dag wel raak. Overigens, het bedrag van Iaquinta is blijkbaar toch wat lager uitgevallen aangezien men nu overal rept over 11 miljoen Euro.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 2:15 pm

11 Miljoen voor Iaquinta? Ik heb hem altijd een matige maar wat snellere en iets balvastere versie van Inzaghi gevonden.

Ik vind het verder prima hoor. Hopelijk houden de geruchten rond Huntelaar nu op. Al verwacht ik dat Juve nog wel een spits aan gaat trekken, aangezien Trezeguet weg wil.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jun 19, 2007 2:37 pm

Thomas schreef:Ik heb in de topic over Argentijns voetbal maar de inleiding gegeven, omdat ik die aflevering het meest opzienbarend vond. Hier dus de uitzending over de Ultras van Italia:

Real football factory Italy deel I

Real football factory Italy deel II

Real football factory Italy deel III

Real football factory Italy deel IV

Real football factory Italy deel V

Als er interesse voor is kan ik nog wel meer afleveringen plaatsen.
Uiteraard al gezien.
Derby day .... 3-0 :tranen.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 19, 2007 3:09 pm

Wanneer komt die van Nederland?

Plaats reactie