EK onder 21
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb gezegd dat ik vind dat Belgie terecht door is.brigade zuid schreef:Jij vind Belgie toch beter? maar begrijp ik nu dat je meer angst voor Portugal hebt?Thomas schreef:Nederland heeft er waarschijnlijk baat bij dat Portugal er nu uitligt. Oranje heeft weten te voorkomen dat een concurrent voor de titel een kans krijgt om in het toernooi te groeien.
Het spijt me, Frank, maar hij viel me niet mee. Nogal lomp, verloor veel kopduels (en zo klein is hij niet), ging een paar keer lelijk in de fout en werd er voorafgaande aan het tweede doelpunt finaal uitgelopen. Nu kan het 'gewoon' een ongelukkige wedstrijd van zijn kant zijn, maar ik weet het niet, hoor. Een speler die goed genoeg is voor PSV zou bij Jong Servië een basisplaats moeten hebben, zou je denken.Frank schreef:Zal wel niets zijn he, als hij naar PSV gaat...joey schreef:Wat vinden jullie van die Rajkovic?
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ken het Servische team niet door en door, maar wellicht dat het huidige centrum elkaar beter aanvoelt en meer complimentair aan elkaar is. Misschien passen de kwaliteiten van Rajkovic minder goed in het type voetbal dat de bondscoach wil spelen. Daarnaast moet je niet vergeten dat het hele team enigszins onwennig zal hebben gespeeld gezien de 9 wissels i.v.m. de vorige wedstrijden.
Ik zal vanavond eens kijken voor een eerste indruk van die jongen.
Ik zal vanavond eens kijken voor een eerste indruk van die jongen.
Die vond ik tegen Engeland erg matig eigenlijk, Rossi was imo een aanzienlijke verbetering.Peter schreef:Palladino zal geblesseerd zijn, aangezien hij ook niet op de bank zit.
@ joey: vorig seizoen vond je Babel abominabel, nu bij vlagen geniaal. Leg me het grote verschil tussen Babel toen en nu eens uit. Dat verschil dat jij ziet, kan ik helaas niet constateren.
Cruyff begint zich als god te gedragen ...Levensader wordt in twijfel getrokken
BARCELONA - Het zal u niet verbazen dat ik toch even wil reageren op de opmerkingen van bondscoach Foppe de Haan dat het 4-3-3-systeem ouderwets en niet meer van deze tijd is. Maar allereerst wil ik hem en de spelers natuurlijk feliciteren met het behalen van de Olympische Spelen. Een uitstekende prestatie. Alleen hoe nu verder?
Ik heb het elftal een paar wedstrijden zien spelen in de 4-4-2 waarvoor nu gekozen is. Laat ik het zo stellen, het is een uitstekend systeem voor minder goede voetballers. Omdat er vooral gelopen en getrokken moet worden. Maar zodra de tegenstander druk zet ontstaan er problemen. Dan lukt er geen combinatie meer. Simpelweg, omdat de afstanden niet meer kloppen. Vooral als je de opbouw goed analyseert, zie je waarom het niet lukt en dus fout gaat. De verhoudingen tussen de posities en afstanden in het veld komen niet met elkaar overeen.
Kom ik bij Foppe de Haan. Jarenlang heeft hij een team gecoacht met een bepaalde mentaliteit. Heerenveen speelde op z'n Fries, wat veel weg heeft van het Engelse voetbal. Dus hard werken en veel de lange bal gebruiken. Overigens is dit geen verwijt. Integendeel zelfs. Ik kijk er juist heel graag naar. Alleen is het niet verfijnd en tactisch hoogstaand. Daarom had de bondscoach voorzichtiger met zijn opmerking moeten zijn. Dit soort uitspraken kunnen namelijk enorm schadelijk voor het Nederlands voetbal zijn. Omdat iets in twijfel wordt getrokken dat je levensader is. Onze manier van voetballen, waarin we tenminste proberen onderscheidend ten opzichte van de anderen te zijn.
Deze manier van spelen is door de jaren heen vooral door trainers en de opleiders aangetast. Want als je het de spelers niet goed leert, hoe moeten ze het ooit onder de knie krijgen? Ook ik heb het 4-3-3 niet bedacht, het is me ooit verteld. Hoe ik moest staan, hoe ik de bal moest aannemen en nog veel meer. Hoe had ik het allemaal kunnen weten, als ik alleen had moeten hardlopen en de beuk erin had moeten gooien?
Het grote verschil tussen het 4-4-2 en het 4-3-3 zijn de variëteit aan linies. Bij het 4-4-2 praat je over een achterste en middelste linie. Voorin heb je twee spitsen en kom je op een totaal van drie linies uit. Speel je het 4-3-3 goed, dan ben je in staat om elke 5 à 6 meter een extra linie te creëren. Maar daar is wel knowhow voor nodig. Helaas is dat voor veel coaches te hoog gegrepen, dus vallen ze dan meestal terug op het 4-4-2.
Terug naar het olympisch elftal. Wat ik tegen België opvallend vond, was hoe in de slotfase de bal rond werd gespeeld. Er stond achterin zes man in een soort van bocht opgesteld. Tussen die zes spelers was geen enkele connectie, dus kon alleen de lange bal worden gegeven, die net zo snel weer terug werd gespeeld. Okee, Peking is gehaald en iedereen is blij, maar op de lange termijn heb ik zo m'n twijfels over de nu ingeslagen weg.
Blij met de punten ...
Yawn.joey schreef:Waarom is dat team niet nóg sterker met Rajkovic? Misschien had Chelsea die andere spelers moeten contracteren!
Rajkovic is net 18 (en daarmee de jongste speler in de selectie van Servie) en hij was geblesseerd, daarbij heeft Jong Servie een paar erg goede verdedigers. Inderdaad vreemd dat hij dan niet speelt

Gisteren speelde Rajkovic erg matig, al herstelde hij zich enigszins in de 2e helft. Maar blijkbaar was hij nog niet fit, aangezien hij alweer een blessure opliep. Ook mist hij ritme en gaf de coach maar liefst 9 basisspelers rust.
Maar goed, 1 wedstrijd is natuurlijk altijd maatgevend...
Ik vind hem wel degelijk vooruitgegaan. Af en toe doet hij dingen die pijn aan je ogen doen, maar je ziet ook steeds beter waar hij wel toe in staat is. Hij past alleen niet zo goed bij Ajax. In een tweespitsensysteem zou hij beter tot zijn recht komen.wimpey schreef:@ joey: vorig seizoen vond je Babel abominabel, nu bij vlagen geniaal. Leg me het grote verschil tussen Babel toen en nu eens uit. Dat verschil dat jij ziet, kan ik helaas niet constateren.
@Baseman: dat voorbehoud heb ik ook gemaakt, ik heb ook gezegd dat het gevaarlijk is om een speler op één wedstrijd te beoordelen. Misschien kan die Rajkovic beter, we zullen het zien. Hoe zit het trouwens met zijn blessure, valt die mee of tegen?
Het stinkt aan alle kanten!