Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
- SylvievdVaart
Al vind ik Urby de laatste tijd een beetje sloom ogen. Van mij mag hij wel wat feller worden ook en inderdaad explosiever gaan spelen. Maarja zel de 'vermoeidheid' wel zijn net als Maduro vorig jaar. Maarja, Maduro is gewoon een beetje sloom.. Dat krijg je als je een mix bent van een Curacoaer en een Arubaan.Bertje schreef:Urby is anders. Urby is sneller, heeft een veel betere tackle en een beter overzicht. Daarentegen is Drenthe weer sterker, explosiever en wat beter in de kleine ruimtes.
Met andere woorden: Urby is een linksback, Drenthe is een linkermiddenvelder.
Ik vind Urby ook geen back. Hij kan namelijk niet verdedigen.Bertje schreef:Urby is anders. Urby is sneller, heeft een veel betere tackle en een beter overzicht. Daarentegen is Drenthe weer sterker, explosiever en wat beter in de kleine ruimtes.
Met andere woorden: Urby is een linksback, Drenthe is een linkermiddenvelder.
Het stinkt aan alle kanten!
Precies. Ergens anders in het elftal is er geen plek voor hem en met Davids erbij kan je hem gewoon als linksback neerzetten. In een ander elftal kan hij zomaar weer op een andere plek terechtkomen, maar voor Ajax is het een linksback.Bertje schreef:Zegt me niets. Urby komt als linksback het beste tot zijn recht (indien je hem verdedigend wat ontlast), dus is het een linksback.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
vreemd, maar we hebben het hier over een heleboel spelers. Echter wie roeren zich op de markt..... De directe concurrentie en bij ons aller Ajax blijft het angstvallig stil 
Of is Ajax echt uitgekocht met de aankopen die ajax nu gedaan heeft en de spelers die terugkomen

Of is Ajax echt uitgekocht met de aankopen die ajax nu gedaan heeft en de spelers die terugkomen

Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik denk dat onze Urby de rol die Drenthe nu in Oranje heeft ook goed zou kunnen invullen. Linkshalf in een 4-4-2 systeem. Geen buitenspeler voor zich, die hem in zijn ruimte beperkt. Urby is dynamisch, heeft een goede voorzet, een passende speler voor zo'n systeem.Bertje schreef: Met andere woorden: Urby is een linksback, Drenthe is een linkermiddenvelder.
I.m.o. mist Urby de kwaliteit zich 90 minuten lang verdedigend te kunnen concentreren. Als linksback dus. Hij is zo'n wal en schip geval i.m.o.: linksachter of linkshalf. Ik neig dus naar linkshalf...
Hij kan daar wel spelen. Hij heeft er het loopvermogen en de trap voor, maar ik vind hem dwingender als overlappende speler. De rechtsback van de tegenstander naar binnen laten dekken en er dan overheen. Ik zou Urby eerder als Lee bij PSV laten spelen dan als Drenthe nu speelt. Lee kon ook niet verdedigen, maar was constant aanspeelbaar en leverde een gaf een boel assists. Urby kan wat Lee deed en heeft er dan ook nog een passeerbeweging en een betere techniek bij. Smullen dus.
Mooi gezegd. Vanwege z'n lange actie heeft Urby inderdaad de ruimte nodig die hij als back krijgt. Eenmaal aan de bal moet hij er dus komen en niet al zijn, in het geval van het laatste loopt hij zich vast. Zonder bal is Urby sowieso geen wonder, zowel in verdedigend als aanvallend opzicht niet. Als overlappende back zie je hem net als Babel nog te weinig de diepte in gaan zonder bal. Jammer, want z'n voorzet is natuurlijk schitterend.Bertje schreef:Hij kan daar wel spelen. Hij heeft er het loopvermogen en de trap voor, maar ik vind hem dwingender als overlappende speler.
Voor Brigade Zuid:
Alleen maar goed nieuws dus. Geweldig van Wesleij dat hij het tot nu toe zo oppakt. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.joey schreef:Ajax heeft geen belangstelling voor Beerens. Zegt MVG.
Valencia heeft per fax laten weten geen belangstelling meer voor Sneijder te hebben. Sneijder was teleurgesteld maar hij begreep het wel. Hij reageerde professioneel.
Juventus heeft nooit contact met Ajax opgenomen mbt KJH.