EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 10:19 pm

Ja hoor, Beloki. Jij moet de politiek in. :eusa_doh.gif:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za jun 16, 2007 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 10:22 pm

brigade zuid schreef:Waarom hebben ze dan wel een hekel aan Nederlanders (lees: dikke nekken, zoals ze ons ook wel noemen).

Gewoon opsplitsen dat land, ene helft voor ons, andere helft mag Frankrijk hebben.
Geen idee, BZ. Nogmaals, in mijn ervaring is dat niet zo. Ik ben nog nooit moeilijke Vlamingen tegen gekomen. Waarom zou ik dan een hekel hebben aan ze omdat jij en anderen dat blijkbaar wel zo ervaren? :confused.gif: Uit solidariteit zeker. :wink.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 16, 2007 10:27 pm

Thomas schreef: Geen idee, BZ. Nogmaals, in mijn ervaring is dat niet zo. Ik ben nog nooit moeilijke Vlamingen tegen gekomen.
Omdat ze laf zijn, als je ze spreekt zijn ze aardig tegen je maar achter je rug noemen ze je dikke nek kaaskop. :whistling.gif:
Laatst gewijzigd door brigade zuid op za jun 16, 2007 10:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Beloki

Bericht door Beloki » za jun 16, 2007 10:27 pm

Jöhnk schreef:Ja hoor, Beloki. Jij moet de politiek in. :eusa_doh.gif:
Nee hoor. Daar gebeurt nooit iets. Daar ben ik niet serieus en geduldig genoeg voor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 10:29 pm

brigade zuid schreef:Omdat ze laf zijn, als je ze spreekt zijn ze aardig tegen je maar achter je rug noemen ze je dikke nek kaaskop. :whistling.gif:
Ook geen ervaring mee.

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 16, 2007 10:30 pm

Even over voetbal!

België speelde beter dan Portugal, beter dan Israël, m.a.w. Portugal heeft niets te klagen over België! Een klacht over de scheidsrechter bij Nederland-Portugal kan ik me voorstellen.

Ben benieuwd wat België doet met Vertonghen en die middenvelder van Standaard.

Keepersfout van Vermeer? Dan toch zeker ook van die Belgische keeper.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 10:31 pm

Absoluut. Wat loopt die Bailly te grabbelen dit toernooi.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 10:34 pm

Jöhnk schreef:Absoluut. Wat loopt die Bailly te grabbelen dit toernooi.
Hij heeft enigszins pech gehad met Vermaelen en Lombaerts voor hem, want die hebben het goed gedaan waardoor Bailly amper de kans heeft gehad om z'n gegrabbel te doen vergeten. Hij heeft het niet bijzonder druk gehad en dat is toch minder voor een (jonge) keeper.

Maar ach, hij is nog jong. Als ik jou mag geloven is hij erg talentvol en aan z'n zelfvertrouwen zal het niet liggen.

Beloki

Bericht door Beloki » za jun 16, 2007 11:16 pm

Portugal kan nog wel naar de OS:
Portugal hoopt op tweede plaats Engeland

16/6/2007 23:49

Portugal mag dan zijn uitgeschakeld voor de halve finale van het EK Onder-21, de ploeg van bondscoach José Couceiro maakt nog wel kans op deelname aan de Olympische Spelen.

Portugal moet hopen op Engeland. Indien dat land zich plaatst voor de halve finale, dan is er nog steeds een Olympisch ticket te verdelen. Engeland kan immers niet deelnemen aan het Olympisch voetbaltoernooi, omdat de Engelsen onder de vlag van Groot-Brittannië naar de Spelen van Peking gaan.

In het geval de mannen van bondscoach Stuart Pearce de tweede plaats in Groep B opeisen, zal er een beslissingsduel tussen de nummers drie van beide poules worden gespeeld. Portugal heeft als nummer drie van Groep A dus nog een kleine kans.
www.vi.nl
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 4:46 am

Net de wedstrijd teruggezien en ik krijg niet de indruk dat het vooraf afgesproken was. Na de 2-2 was het uiteraard op het veld wel gelopen, maar op de bank kon men zich de hele wedstrijd lang gewoon druk maken.

Anyway, over het voetbal. Geen idee wat Foppe bezielde toen hij besloot Donk op de plek van Maduro neer te zetten. Naar aanleiding van wat ik vandaag heb gezien is het gewoon onmogelijk dat hij het op de training wel goed invulde. Zelden een speler zo debiel zien spelen op die plek. Geen enkele forechecking en druk op de bal, constant passes terug op de centrum verdedigers waarna hij zich notabene diep (vaak nog vlak achter Vanden Borre en Overmeire!) posteerde. Wat een farce. Zo snel kan het gaan in het voetbal. Het ene moment ben je de verbeterde versie van Stam, het volgende moment ben je een slechte grap.

Die Kruiswijk heeft trouwens de draaicirkel van The Green Cathedral. En het is volgens mij ook nog eens zo'n typisch Nederlandse voelverdediger. Zodra hij z'n man los laat is ie 'em ook echt helemaal kwijt. Pieters kan als back in de opbouw ook niet al teveel bolwerken, dus het schoot met hem Donk, Zuiverloon, Vlaar en Kruiswijk niet al teveel op. Geluk kwam er veel crosspasses aan.

De eerstvolgende trainer die Drenthe als linksback opstelt mag van mij geroyeerd worden door de KNVB. Al hoop ik natuurlijk dat Van Marwijk Royston wel als back blijft gebruiken. :smallgrin.gif: Ik voorspel dat we Ogararu nooit meer terugzien in de basis van Ajax als hij een wedstrijd lang 1 op 1 komt te spelen tegenover middenvelder Drenthe. Een soort Escudéaans einde wordt dat.
WP_LeGeNd schreef:hoor ik nou goed frits barend zeggen dat de ridder een openbaring was?
Aandoenlijk draven en een paar gevaarlijke voorzetten, hè. Dan doe je het al snel goed bij de heren analitici. Niet bepaald een slimme speler, die De Ridder. Kan volgens mij ook amper een stap zetten met links, als je ziet hoe hij aan de binnenkant Pocognoli af en toe probeerde te verdedigen.
LucaS schreef:
Bertje schreef:Nou, dat zie ik anders. Babel speelt prima. Slecht gekopt, dat wel, maar daar ligt zijn kracht dan ook niet. En die bal helemaal aan het begin was gewoon enorm moeilijk.
Tja, dan geef ik het op. Hij heeft ook niets echt slecht gedaan, hij komt gewoon in het verhaal niet voor.
Ik kan het prima begrijpen dat sommige mensen het niet in Babel zien zitten, dus neem dit vooral niet persoonlijk, Luuk. Maar je doet Babel in deze echt tekort. Ik heb de band hier op video liggen en hij heeft volgens mij geen bal verkeerd gespeeld. Hij speelde onzelfzuchtig, moest een flink aantal keer neergehaald worden en keek gewoon goed naar z'n mogelijkheden.

Ik ben het met je eens dat hij niet dominant genoeg speelde en steeds minder in het verhaal voorkwam. Ligt aan die vrije rol in combinatie met z'n karakter, als je het mij vraagt.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo jun 17, 2007 9:46 am

Thomas schreef: Ze hadden er maar voor moeten zorgen dat ze niet in deze situatie terecht waren gekomen.
Jij had geen problemen met Vitesse een paar weken geleden?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 17, 2007 12:13 pm

Wat vinden jullie trouwens van die Pocognoli? Ik vind hem verdedigend heel zwak, hij had zelfs moeite met De Ridder.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 17, 2007 12:53 pm

Hij valt mij ook vies tegen gezien al die lovende verhalen die nu ruim een jaar de rondte doen. Hij hobbelt leuk mee met de Belgen, maar Vermaelen en Vertonghen lijken me een stuk verder. Die miljoenen die Genk voor hem vraagt is hij niet waard.
Ajax!

ajax4ever

Bericht door ajax4ever » zo jun 17, 2007 2:58 pm

joey schreef:Wat vinden jullie trouwens van die Pocognoli? Ik vind hem verdedigend heel zwak, hij had zelfs moeite met De Ridder.
De Ridder is een waardeloze voetballer en speelt NOOIT een goede wedstrijd!

Toch? :drecul.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 3:27 pm

SylvievdVaart schreef:
Thomas schreef: Ze hadden er maar voor moeten zorgen dat ze niet in deze situatie terecht waren gekomen.
Jij had geen problemen met Vitesse een paar weken geleden?
Dat was natuurlijk balen, maar Vitesse had geen enkele reden om zo op hun flikker te krijgen. Nederland heeft er waarschijnlijk baat bij dat Portugal er nu uitligt. Oranje heeft weten te voorkomen dat een concurrent voor de titel een kans krijgt om in het toernooi te groeien.

Ik heb gisteren Portugal ook nog gekeken en er zijn toch wel een paar spelers die ik ga missen: middenvelders Moutinho (Deco-achtig), Manuel Fernandes (wat een krachtpatser met paardenlongen) en rechtsback Joao Perreira (een kleinere versie van Ferreira van Chelsea).
joey schreef:Wat vinden jullie trouwens van die Pocognoli? Ik vind hem verdedigend heel zwak, hij had zelfs moeite met De Ridder.
Hij is minder dromerig en een stuk feller dan Urby in het verdedigen, maar hij heeft niet de tackle van Urby. Krachtigere speler, dat wel.

Daniel

Bericht door Daniel » zo jun 17, 2007 3:44 pm

En Pocognoli zei juist dat de tackle zijn sterke punt was..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 3:57 pm

Hmm, is me dit toernooi niet opgevallen. Ik zal er nog nauwlettender naar kijken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 17, 2007 4:52 pm

Pocognoli is minder dan Urby, maar net zo goed nu al een prima linksback.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jun 17, 2007 5:14 pm

Goede linksback, maar geen toekomstig topscout. Hij noemde De Ridder 'een goeie'. :wink.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 17, 2007 6:09 pm

ajax4ever schreef:
De Ridder is een waardeloze voetballer en speelt NOOIT een goede wedstrijd!

Toch? :drecul.gif:
Daar komt het meestal wel op neer, ja.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 17, 2007 7:25 pm

Casiraghi heeft in ieder geval een goede opstelling voor vanavond gevonden. De zwakke punten zijn nu eindelijk verbeterd en ik verwacht dan vanavond ook een reguliere overwinning tegen die Tsjechen. Ik weet niet of dat genoeg zal zijn, maar dat zien we vanavond wel weer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 7:28 pm

Als die Serven slim zijn laten ze Engeland winnen. Zowel Portugal als Italia kan beter dan ze tot nu toe hebben laten zien. Gewoon niet de kans geven ze in het toernooi te laten groeien.

Hoe ziet de opstelling eruit, Peter?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 17, 2007 7:30 pm

Vaviano (noodgedwongen)
Motta
Andreolli
Criscito
Chiellini
Rosina
Nocerino
Montolivo
Aquilani
Rossi
Pazzini

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jun 17, 2007 7:32 pm

Thomas schreef:Als die Serven slim zijn laten ze Engeland winnen. Zowel Portugal als Italia kan beter dan ze tot nu toe hebben laten zien. Gewoon niet de kans geven ze in het toernooi te laten groeien.

Hoe ziet de opstelling eruit, Peter?
De Serven geven 9 (!) basisspelers rust.

Kunnen we mooi die Rajkovic eens aan het werk zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 7:33 pm

Geen Palladino meer. Jammer.

Dat de rechtsback vervangen is is echter goed nieuws voor Italia.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jun 17, 2007 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie