Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 16, 2007 2:24 pm

Nee, die was van Sonck.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 2:27 pm

Hmm, dan laat m'n geheugen me wel erg in de steek.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jun 16, 2007 2:32 pm

Don't mess with my memories, Thomas, I was there. Hier is het bewijs:
Dappere strijders vangen weer bot

, 15 sep 2004
De cijfers van Ajax tegen Fabio Capello spraken in het voordeel van de Amsterdammers. Nooit won Capello van de roodwitte schare; niet als speler, niet als trainer. Helaas doorbrak de coach als trainer van Juventus die voor Ajax positieve reeks. Natuurlijk weer op z'n Italiaans, met 0-1 door een klasse-goal van Pavel Nedved. En weer had Ajax het idee dat er meer te halen was geweest in de eigen Amsterdam ArenA.

Ronald Koeman had goed gekeken naar de manier van spelen van Oranje tegen Tsjechië. Ook de Ajax-trainer speelde met drie verdedigers en Anthony Obodai in de rol van bewaker van Nedved. Zdenek Grygera zorgde dat zijn oud-ploeggenoot Zlatan Ibrahimovic gedurende de vijf kwartier dat hij onder zijn hoede was, niets te vertellen had en Nigel de Jong moest Alessandro Del Piero uit de wedstrijd houden. Johnny Heitinga was de vrije man. ,,Dat ik voor een 3-4-3 systeem koos, kwam voort uit de manier waarop Juventus speelt”, verklaarde Koeman. ,,Zij hebben twee spitsen, dan heb je weinig aan meer dan drie verdedigers. Maar het positiespel was in de eerste helft niet zo goed”, treurde de trainer.

Toch had Ajax, dat met de aan zijn lies geblesseerde Mauro Rosales geen risico nam en hem uit de ploeg liet, al binnen vijf minuten op voorsprong kunnen staan als de ploeg tegen de Italianen eens een keer het geluk mee had. Maar het prachtige opportunistische schot van Wesley Sonck spatte tegen de lat uiteen. Het had de wedstrijd een compleet ander verloop gegeven, want dan was Juventus anders en gedurfder gaan spelen dan ze bij een gelijke stand deden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 2:37 pm

Ging er dan een mooie dribbel van Mitea aan vooraf? :eusa_pray.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 2:38 pm

Goede kans. Wat speelde Mitea toen goed, zeg. :worshippy.gif:

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jun 16, 2007 2:40 pm

De Mul viel in en tikte alle ballen obligaat terug naar achteren. Toén al...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 2:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De Mul viel in en tikte alle ballen obligaat terug naar achteren. Toén al...
Als-ie nou eens anticipeerde op z'n eigen terugspeelbal en iets van een loop inzette, had ik daar niet zo'n probleem mee gehad.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za jun 16, 2007 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za jun 16, 2007 2:45 pm

Als-ie nou eens anticipeerde op z'n eigen terugspeelbaal en iets van een loop inzette, had ik daar niet zo'n probleem mee gehad.
Als, maar dat is dus niet zo.... nogmaals, ik ben volgens mij de enigste die juicht als de Mul vertrekt. Echt waar, hij is best goed hoor, maar het is geen speler waarvoor je naar het stadion gaat. Geef mij maar Backir of Leo op rechts. Lekkere acties maken![/code]
Pompiedom

Michael_B

Bericht door Michael_B » za jun 16, 2007 4:59 pm

Op Fn meld ene ''Krooswijk'' dat Ajax bezig is met Romeo Castelen. Krooswijk zou je kunnen vergelijken met Rio van AN. Voor wat het waard is.

Zelf denk ik dat we met Kennedy een goede rechtsbuiten hebben. Lijkt me sterk dat Castelen de bank komt warmhouden hier, naast het feit dat ik twijfel aan zijn capaciteiten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:01 pm

Heb je een linkje voor me, Dominee? :eusa_pray.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » za jun 16, 2007 5:07 pm

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 5:11 pm

Goede speler, maar Feyenoord durft toch geen spelers naar Amsterdam te laten gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:11 pm

Bedankt, Dominee.

Ik vind Castelen een hele behoorlijk aanvaller, maar ik blijf het maar niets vinden dat Ajax zich schijnbaar alleen maar op de Nederlandse/Europese transfermarkt weert.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za jun 16, 2007 5:14 pm

Ik denk eerder dat Ajax zich tot op heden op goedkope transfers weert. Castelen kan niet veel kosten met een contract voor 1 jaar en Perez ruilen is ook nog een optie. Kost geen drol dus.

Echter, wat moeten we met Castelen als we Kennedy hebben? Links hebben we Babel en Leonardo, in de spits alleen KJH. Kennedy zie ik zelf liever niet op de bank en Castelen zal niet willen.

Of zal Kennedy onze 10 moeten worden?! Hoop toch van niet...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 16, 2007 5:15 pm

Thomas schreef:Bedankt, Dominee.

Ik vind Castelen een hele behoorlijk aanvaller, maar ik blijf het maar niets vinden dat Ajax zich schijnbaar alleen maar op de Nederlandse/Europese transfermarkt weert.
Richtte Ajax zich maar meer op de Nederlandse transfermarkt. Jenner, Schaars, Dembele en Donk hadden ook in Amsterdam kunnen spelen. Waren niet eens duur. Zuiverloon zou wel eens de volgende kunnen zijn die we jammerlijk laten lopen.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:18 pm

Giacomo Puccini schreef:
Thomas schreef:Bedankt, Dominee.

Richtte Ajax zich maar meer op de Nederlandse transfermarkt. Jenner, Schaars, Dembele en Donk hadden ook in Amsterdam kunnen spelen. Waren niet eens duur. Zuiverloon zou wel eens de volgende kunnen zijn die we jammerlijk laten lopen.
Schaars werd al naar AZ gehaald toen Van Geel nog bij AZ in dienst was. Donk en Dembele hadden inderdaad goede aankopen kunnen zijn, al vind ik Vermaelen op dit moment verder in z'n ontwikkeling dan Donk.

Maar Ajax komt inderdaad in z'n algemeenheid niet met verrassingen op de transfermarkt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 16, 2007 5:19 pm

Zuiverloon? Geintje zeker?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 5:21 pm

De Dominee schreef:Echter, wat moeten we met Castelen als we Kennedy hebben? Links hebben we Babel en Leonardo, in de spits alleen KJH. Kennedy zie ik zelf liever niet op de bank en Castelen zal niet willen.
Dubbele bezetting dus. Een beetje concurrentie kan geen kwaad.

Manucharyan zou ik verhuren en Mitea verkopen.

@Thomas: mee eens. MVG blinkt niet uit in inventieve versterkingen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:23 pm

Jöhnk schreef:Manucharyan zou ik verhuren en Mitea verkopen.
Eens. Mitea gaat het niet redden en Manu mag ergens anders bewijzen dat hij driekwart van een seizoen fit kan blijven. Dat Ajax nog op zoek is naar een nieuwe buitenspeler is dan ook logisch.
@Thomas: mee eens. MVG blinkt niet uit in inventieve versterkingen.
Verbazingwekkend, toch? Bij AZ pikte hij de ene verrassende speler op na de ander.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 5:27 pm

Thomas schreef:Verbazingwekkend, toch? Bij AZ pikte hij de ene verrassende speler op na de ander.
Mwah. Veel ex-Ajax en ex-Willen II. Maar misschien komt het nog en heeft hij op dit moment wat te weinig vertrouwen in de scouting.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jun 16, 2007 5:28 pm

Thomas schreef:Verbazingwekkend, toch? Bij AZ pikte hij de ene verrassende speler op na de ander.
Ja jongens, is dat nou wel zo? Van al die verrassende spelers speelt alleen Jaliens er nog...

Michael_B

Bericht door Michael_B » za jun 16, 2007 5:28 pm

Wie dan? Veel verder dan Schaars kom ik niet in het rijtje"verrassende" aankopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:31 pm

Ik kende de Nederlandse competitie niet door en door, maar Mathijsen, Schaars en De Zeeuw hebben waren voor mij zeer verrassende aankopen.

Ik word in ieder geval niet vrolijk van de aankopen van Martin. Een beetje shoppen in Nederland en overbekende spelers halen. Het getuigt niet van een erg goed inzicht in de spelersmarkt. Erg jammer.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 16, 2007 5:32 pm

Valt me ook een beetje tegen van Van Geel. Al is het pas zijn eerste jaar en is de transfermarkt nog lang niet gesloten. Ben bang dat hij toch de lat te hoog legt omdat hij nu bij 'een echte topclub' actief is. Maar Ajax zou zich niet te groot moeten voelen om es wat spelers 'op de groei' te kopen met het risico dat er wat Nieuwenburgjes tussen zitten. Risico van het TD-vak. Uiteindelijk ben je goedkoper uit want breken de Schaarsen eenmaal door bij AZ of SC Heerenveen, dan zijn ze nauwelijks meer te betalen. Kun je beter wat gokjes nemen en een paar keer fout maar ook een paar keer goed gokken. Ik had Jenner voor die anderhalf miljoen wel geprobeerd, Leonardo had ik weer nooit gedaan.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:36 pm

Als er geen spelers binnen Nederland rondlopen die een directe versterking voor Ajax zijn, ga je buiten Nederland kijken. Simple as that.

En gezien het feit dat wanneer Van Geel eens over de landsgrenzen kijkt, hij met Ogararu op de proppen komt, durf ik wel flinke vraagtekens bij z'n kijk op de spelersmarkt te plaatsen. Haal dan niets.

Plaats reactie