Ik vind dat de bondscoach van Nederland een beetje een wereldburger moet zijn. Dan kom je niet met Foppe aanzetten.Mr. Ajax schreef:Bertje schreef:Liever niet. Aardige man, maar straks zien ze ons allemaal voor Friezen aan.
Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
Bertje schreef:Ik vind dat de bondscoach van Nederland een beetje een wereldburger moet zijn. Dan kom je niet met Foppe aanzetten.Mr. Ajax schreef:Bertje schreef:Liever niet. Aardige man, maar straks zien ze ons allemaal voor Friezen aan.
Ik vind dat de coach van Nederland een goede team moet kunnen neerzetten die kan meestrijden met de grote landen om de grote prijzen.
Wat een onzin.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Van Persie does the inpopular:
AD.nl
‘Blij dat Ruud terug is bij Oranje’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - Tijdens het interview wil een kleine dreumes ook aan tafel meepraten. De bijna acht maanden oude Shaqueel van Persie is een vrolijk en druk mannetje, wiens benen de hele dag trappelen.
,,Ik was vroeger ook heel actief en druk. Maar hij is nu al zo,’’ schatert Robin van Persie. De jonge vader glimlacht om de wild bewegende voetjes van zijn zoon. ,,Hij is de hele dag aan het lachen en wil overal tegen aan schoppen.’’
Dat doet het komische kereltje met stoere schoenen van een duur merk. Een cadeautje van Chelsea’s Khalid Boulahrouz. Echtgenote Bouchra komt met een onthulling. ,,Weet je wat hij,’’ met haar hoofd wijzend naar Robin, ,,met Shaqueel doet?’’
Robin, lachend omdat hij weet wat er gaat komen: ,,Ik hou zijn rechterbeen vast en vlak boven zijn linkerbeen houd ik een speeltje. Dan moet hij daarmee schoppen. Zo wordt hij vanzelf links.’’
Bouchra: ,,Dat maakt toch niet uit, Robin?’’ Robin, quasi-serieus: ,,Nee, nee, hij moet links worden.’’
Het is de laatste dag van de Arsenal-speler in Nederland. Na maanden van hersteltrainingen en twee korte vakanties keert hij terug naar Londen voor een nieuw seizoen in de Premier League. Op de Rottemeren, op een steenworp van zijn woning, geniet Van Persie met zijn gezin nog even van één van de weinige zomerse dagen.
Bouchra heeft een boot voor hem gekocht, die hem op vaderdag werd overhandigd. Op de boeg prijkt de naam van zijn zoon. ,,Mooi, hè,’’ glundert de spits. ,,Ik hou van de rust op het water en ga hier graag vissen met mijn vader.’’
Er was een periode dat hij weinig trek had om in Rotterdam te zijn. Maar nu de mensen overal vriendelijk voor hem zijn, voelt hij zich weer thuis. ,,Ik denk dat het door mijn doorbraak bij Arsenal en het WK met Oranje komt.’’
Langs het water stopt een auto en de wildvreemde bestuurder, verrast dat hij Van Persie ziet, roept hem juichend toe. De stad lijkt trotser dan ooit op het talent dat in Engeland onder Arsène Wenger is uitgegroeid tot een superster.
In de afgelopen maanden maakte hij, na de operatie aan zijn voet, waarin schroeven en ijzerdraad pen werden geplaatst, tijdens de revalidatie in Rotterdam en Amsterdam, ook het afglijden van zijn oude club Feyenoord mee. Voordat hij naar Engeland terugreist, krijgt hij nog net de ommekeer in Rotterdam-zuid mee.
,,Ik vind het leuk om te zien wat er nu bij Feyenoord gebeurt. Het heeft me echt verrast. Twee maanden geleden had niemand verwacht dat er vier of vijf topspelers zouden binnenkomen. Ik vind dat knap werk van Peter Bosz en Wim Jansen.’’
,,Het bewijst dat veel mensen ten onrechte een vooroordeel hadden. Ik zeg eerlijk dat ik ook een sceptisch gevoel over het nieuwe seizoen had. In het begin waren het mooie verhalen. Maar nu ziet iedereen dat ze het ook waarmaken. En ik denk dat ze met Van Marwijk een goeie trainer in huis hebben gehaald. Die kan dat straks goed sturen.’’
Een opvallende uitspraak. Was Van Marwijk niet een van de mensen met wie hij destijds botste?
De speler knikt. ,,Tussen mij en Feyenoord is het niet gelopen zoals we hadden gehoopt. Ik heb de UEFA Cup met Feyenoord gewonnen. Ik heb 2,5 jaar in het eerste gevoetbald, ik ben daar doorgebroken. Dat was fantastisch. Daarna is het niet helemaal goed gegaan.’’
Als hij het even op de trainer en zichzelf projecteert, denkt hij dat ze het allebei anders hadden kunnen invullen. ,,Ik was jong en impulsief. Ik geloof niet dat Van Marwijk een verkeerde vent is. Voor hem was het ook moeilijk. Van Marwijk kwam voor het eerst bij een grote club terecht. Daarvoor had hij een paar jaar bij Fortuna gewerkt. Eigenlijk was het voor ons allebei nieuw. Ik denk dat, als we elkaar nu pas zouden tegenkomen, de samenwerking heel anders zou zijn gelopen.
,,In mijn afscheidsspeech destijds vertelde ik dat ik graag wilde terugkomen. Maar van binnen was dat gevoel niet oprecht. Ik was er klaar mee. Het is niet dat ik boos was op Feyenoord als club. Ik was erg teleurgesteld in een aantal mensen. Dat ging om drie, maximaal vier personen. De mensen met wie ik problemen had, zijn nu weg. Daardoor is mijn gevoel voor Feyenoord weer teruggekeerd.’’
Achter de schermen heeft Van Persie contact met Wim Jansen. Het grote publiek weet dat niet. ,,Hij is een echte Feyenoorder. En ik luister graag naar personen die mij beter kunnen maken als voetballer en die ik als mens hoog heb zitten. Iemand als Wim Jansen zou mij op een dag warm kunnen maken voor een terugkeer naar Feyenoord.’’
Op het water heeft Shaqueel grote pret. Van Persie zegt dat de komst van zijn zoontje hem rust heeft gegeven. Het afgelopen half jaar is hij bijna geen dag van zijn zijde geweest. Dat kwam mede door zijn zware blessure. Toen hij eind januari tegen Manchester United scoorde, brak Van Persie een middenvoetsbeentje in zijn rechtervoet.
Tijdens zijn gedwongen rustperiode kwam Van Persie erachter dat hij mentaal toe was aan een pauze. Het jaar ervoor was hij non-stop doorgegaan. Met Arsenal haalde hij de finale van de Champions League, daarna kwam direct het WK, en vervolgens begon het zware Engelse seizoen weer. ,,Ik vroeg zo ontzettend veel van mijzelf. Daarvoor kreeg ik ook veel terug, want ik speelde in die periode heel goed. Dat was voor mijzelf genieten geblazen. Tijdens mijn blessure kwam ik tot de merkwaardige ontdekking dat ik stiekem opgelucht was dat alle spanningen er even niet waren in mijn lichaam.’’
,,Ik kon relaxen zonder wedstrijdspanning. Na een tijdje ging het vanzelf weer kriebelen. De mensen begrijpen alleen niet dat ik fysiek wel zwaar werk verrichtte. ’Je bent zeker lekker vakantie aan het vieren?’, vroegen ze. Ze snapten niet dat ik dagen van 9 tot 5 maakte. Het is drie of vier keer gebeurd, dat ik vanuit Amsterdam, waar ik bij Fysiomed trainde en werd behandeld, langs de kant van de weg moest stoppen omdat ik te moe was om te rijden.’’
Hij heeft de zekerheid dat het goed zit in zijn voet. ,,Ik ben vijf keer terug naar het ziekenhuis geweest.’’
Op 11 oktober vorig jaar speelde Van Persie voor het laatst in het Nederlands elftal. Door de geboorte van zijn zoon miste hij de vriendschappelijke interland tegen Engeland en door de botbreuk in zijn voet stond hij de rest van het seizoen ook langs de kant.
In die periode kwam bondscoach Marco van Basten onder vuur te liggen. ,,Ik voelde me soms machteloos. Ik heb een aantal mooie wedstrijden gemist. Vooral als het niet liep, had ik zo’n gevoel van: jammer dat ik niet in het veld kan staan.’’
Hij heeft van alle huidige internationals het hoogste rendement in Oranje. Van Persie scoort één op drie in het Nederlands elftal. ,,Uit de laatste twee kwalificatieduels hebben de jongens vier punten gehaald. Prima toch?’’
Analytici verlangen veel te veel van het Nederlands elftal, vindt hij. ,,Ze zeggen dat we de tegenstander helemaal kapot moeten spelen. Maar als wij met Arsenal in Oostenrijk ’s zomers een trainingskamp hebben, staan er langs het veld allemaal coaches uit het Oostblok met een notitieblok. Die kopiëren de hele trainingsmethodiek en voorbereiding van Arsenal. Ze zijn fysiek net zo ver als Arsenal of Nederland.’’
De lobby om nu opeens Foppe de Haan naar voren te schuiven als bondscoach heeft Van Persie met grote verwondering aangehoord. ,,Het is toch niet reëel om een opiniepeiling te houden één dag na de EK-finale van Jong Oranje? Dat is ook weer zoiets. Het is gewoon niet reëel naar Van Basten toe.’’
,,Ik vind het te makkelijk van buitenstaanders om zich zo uit te laten over de bondscoach. Want ik maak Van Basten elke interland tien dagen mee. Ik leer ontzettend veel van hem. En met mij een heleboel anderen. Alle keren dat ik in Oranje heb gespeeld, had Van Basten zijn huiswerk fantastisch gedaan. Maar soms vulden wij het als spelers gewoon niet goed in. Dan is hij toch niet degene die de boel verziekt?’’
Van Persie heeft er vertrouwen in dat Nederland zich gaat kwalificeren voor het EK. Tegen Bulgarije, in september, wil hij er weer bij zijn. Tot zijn vreugde is ook Ruud van Nistelrooy dan weer van de partij. ,,Bij hem heb je altijd de zekerheid dat hij er elk jaar flink wat inlegt.’’
Op het WK in Duitsland werkte Van Persie voor het eerst intensief samen met Van Nistelrooy. Hij ontdekte dat ze goed klikten. ,,Ik had een goeie band met hem. Niet iedereen heeft door dat Ruud een grappige gozer is. We hebben zo veel gelachen met Ruud op het WK. Ik zat meestal aan een tafel met met Ryan (Babel, red.), met Ruud en met Jaliens, in de aanloop naar het WK ook met Nigel (de Jong, red.). Dat betekende veel verschillende soorten karakters aan één tafel. Man, hij sprak zelfs straattaal met die gasten aan onze tafel. Lagen de jongens dubbel. Kwam Ruud aan tafel, riep hij: ‘Fawaka?’ (Surinaams voor hoe gaat het?, red.)
AD.nl
Van Nistelrooy terug in Oranje-selectie
06 augustus 2007
Ruud van Nistelrooy maakt weer deel uit van de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten heeft de spits zoals beloofd opgenomen in een voorlopige groep van 33 spelers voor de oefeninterland op woensdag 22 augustus tegen Zwitserland in Genève.
Van Nistelrooy speelde vorig jaar op 21 juni voor de 54e en laatste keer met Oranje. Bondscoach Van Basten was tijdens de groepswedstrijd op het WK tegen Argentinië ontevreden over de spits en wisselde hem voor Ryan Babel. Van Nistelrooy, goed voor 28 interlandtreffers, moest vervolgens vanaf de zijkant toekijken hoe Portugal het Nederlands elftal uitschakelde. Van Basten en Van Nistelrooy besloten in mei al dat ze met ingang van het nieuwe seizoen weer zouden gaan samenwerken.
De bondscoach heeft naast Van Nistelrooy ook de centrumspitsen Klaas Jan Huntelaar, Jan Vennegoor of Hesselink, Dirk Kuyt en Danny Koevermans in zijn voorlopige selectie opgenomen. De oefenwedstrijd tegen Zwitserland geldt als laatste test voor de belangrijke wedstrijd in de EK-kwalificatie op 8 september tegen Bulgarije.
Van Basten maakt op vrijdag 17 augustus zijn definitieve selectie voor de oefeninterland tegen Zwitserland bekend.
De voorlopige selectie:
Doel: Van der Sar, Stekelenburg, Timmer en Waterman.
Verdediging: Boulahrouz, Bouma, De Cler, Donk, Emanuelson, Heitinga, Jaliens, Mathijsen, Melchiot en Ooijer.
Middenveld: Afellay, Van Bronckhorst, Engelaar, De Jong, Landzaat, Seedorf, Sneijder, Van der Vaart en De Zeeuw.
Aanval: Babel, Castelen, Huntelaar, Koevermans, Kuyt, Van Nistelrooy, Van Persie, Robben, Slory en Vennegoor of Hesselink.
Ach, sommige profclubs 'scouten' nog steeds op hype. Op het moment dat Babel in Oranje heeft gespeeld wordt hij opeens een stuk interessanter. Maar goed, het is niet de taak van de bondscoach om te zorgen dat de Nederlandse talenten langer bij hun clubs blijven, natuurlijk. Die beslissing ligt bij de spelers.
ma 06 aug 2007, 22:47
Van Basten: spelers te jong naar buitenland
ZEIST - Marco van Basten vindt dat spelers tegenwoordig op te jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft dit gezegd in een interview met Rot Weiss, het magazine van de Zwitserse voetbalbond. Van Basten is er voorstander van dat de talenten eerst in eigen land meer ervaring op doen.
„Jonge spelers gaan tegenwoordig snel naar het buitenland. Het zou goed zijn als jonge jongens eerst alles mee maken in hun eigen land, met alle ups en downs die je als speler maar tegen kunt komen. En het is bovendien altijd goed om in je achterhoofd te houden dat je in een bepaald land bent opgeleid, clubs en vrijwilligers altijd voor je hebben klaar gestaan, je kansen hebt gekregen om je in de kijker te spelen, en je dus best iets terug kan geven aan de mensen in je eigen land.”
Jonge talenten van PSV, Ajax en Feyenoord zijn recentelijk al naar het buitenland vertrokken. „Nu zie je zelfs al dat jongens van vijftien, zestien jaar worden weggekocht, om op die manier de huidige regelgeving die er is met betrekking tot opleidingsvergoedingen te ontduiken. Als je goed bent en getalenteerd, doet zich vanzelf een mooie kans voor. Je zou als jonge speler veel meer in carrièreplanning moeten denken. Investeren in jezelf en in plezier. Je hebt er niets aan om naar het buitenland te gaan en vervolgens driekwart van de wedstrijden niet te spelen. Dan kun je dus beter in je eigen land alle wedstrijden spelen, ervaring op doen en daarna de 'grote' stap naar het buitenland zetten”, aldus Van Basten
De T
Van Basten: spelers te jong naar buitenland
ZEIST - Marco van Basten vindt dat spelers tegenwoordig op te jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft dit gezegd in een interview met Rot Weiss, het magazine van de Zwitserse voetbalbond. Van Basten is er voorstander van dat de talenten eerst in eigen land meer ervaring op doen.
„Jonge spelers gaan tegenwoordig snel naar het buitenland. Het zou goed zijn als jonge jongens eerst alles mee maken in hun eigen land, met alle ups en downs die je als speler maar tegen kunt komen. En het is bovendien altijd goed om in je achterhoofd te houden dat je in een bepaald land bent opgeleid, clubs en vrijwilligers altijd voor je hebben klaar gestaan, je kansen hebt gekregen om je in de kijker te spelen, en je dus best iets terug kan geven aan de mensen in je eigen land.”
Jonge talenten van PSV, Ajax en Feyenoord zijn recentelijk al naar het buitenland vertrokken. „Nu zie je zelfs al dat jongens van vijftien, zestien jaar worden weggekocht, om op die manier de huidige regelgeving die er is met betrekking tot opleidingsvergoedingen te ontduiken. Als je goed bent en getalenteerd, doet zich vanzelf een mooie kans voor. Je zou als jonge speler veel meer in carrièreplanning moeten denken. Investeren in jezelf en in plezier. Je hebt er niets aan om naar het buitenland te gaan en vervolgens driekwart van de wedstrijden niet te spelen. Dan kun je dus beter in je eigen land alle wedstrijden spelen, ervaring op doen en daarna de 'grote' stap naar het buitenland zetten”, aldus Van Basten
De T
Maduro na 3 wedstrijden selecteren...zou dat echt niks bijdragen aan de gekheid rond zo een speler?Thomas schreef:Ach, sommige profclubs 'scouten' nog steeds op hype. Op het moment dat Babel in Oranje heeft gespeeld wordt hij opeens een stuk interessanter. Maar goed, het is niet de taak van de bondscoach om te zorgen dat de Nederlandse talenten langer bij hun clubs blijven, natuurlijk. Die beslissing ligt bij de spelers.
Babel die geselecteerd wordt na een kutseizoen?
Ze hoeven maar een paar goede wedstrijden te spelen en worden geselecteerd voor Oranje. Dat maakt het natuurlijk ook dat die jongens het hoog in hun bol krijgen want Oranje is toch het hoogst haalbare?
@Bertje: Royston Drenthe? Speelt een jaar in De Kuip maar wordt nu waarschijnlijk gekocht op basis van 300 minuten Jong Oranje
IK GELOOF!!!!!!
Het is de taak van de bondscoach om de beste spelers (lees: de spelers die in zijn ogen het beste team vormen) van Nederland te selecteren. Daarvoor is hij ingehuurd.Rishi schreef:Ahhh, San Marco klaagt dat onze talentjes steeds sneller naar het buitenland verkassen.....
MOET JE ZE OOK NIET OPROEPEN ALS ZE MAAR 3 WEDSTRIJDEN IN HET EERSTE ELFTAL HEBBEN GESPEELD LAMLUL
Dat jij hem nu verantwoordelijk houdt voor nb. andermans daden is krom. Dat je geen fan van hem bent, soit, maar dit is een onterecht verwijt.
Ja slimmerik, dat had ik ook wel begrepen. Maar als ze ook maar even in de competitie hadden gekeken hadden ze ook wel gezien dat Drenthe geen 10 miljoen waard is.Bertje schreef:Hij speelde op dat EK dan ook gewoon een stuk beter dan in de competitie. Bovendien heeft Van Basten natuurlijk niets met Jong Oranje te maken.
En VB heeft idd niks met Jong Oranje te maken.....gelukkig maar

IK GELOOF!!!!!!
Het is krom als hij beweert dat spelers te vroeg naar het buitenland gaan. Dan vind ik dat hij ook naar zijn eigen functioneren mag kijken. Hij roept spelers veel te snel op. Ik vind dat het wat met elkaar te maken heeft.Jöhnk schreef:Het is de taak van de bondscoach om de beste spelers (lees: de spelers die in zijn ogen het beste team vormen) van Nederland te selecteren. Daarvoor is hij ingehuurd.Rishi schreef:Ahhh, San Marco klaagt dat onze talentjes steeds sneller naar het buitenland verkassen.....
MOET JE ZE OOK NIET OPROEPEN ALS ZE MAAR 3 WEDSTRIJDEN IN HET EERSTE ELFTAL HEBBEN GESPEELD LAMLUL
Dat jij hem nu verantwoordelijk houdt voor nb. andermans daden is krom. Dat je geen fan van hem bent, soit, maar dit is een onterecht verwijt.
IK GELOOF!!!!!!
Wat Rishi bedoelt is dat ook van Basten veel te vroeg spelers oproept voor Oranje.Spelers waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat ze er niet in thuis horen.Te grote stap van een half jaartje clubwedstrijden, meestal ook nog eens zonder internationale wedstrijden, en dan de uitnodiging voor het grote Oranje tussen al die " klas-bakken " .. en daar heeft ie dus gelijk in.Van Basten roept nu dat spelers niet te vroeg naar het buitenland moeten gaan omdat ze lang niet klaar zijn, maar in principe hanteerd ie een zelfde selectie beleid ...Jöhnk schreef:En wie bepaalt dat? Dat hij spelers te vroeg oproept?
Drenthe naar Real. Ook de schuld van Van Basten?
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
De definitieve lijst voor de vriendschappelijke wedstrijd voor volgende week:
2 dingen vallen mij op: Eindelijk geen Landzaat meer
Daarnaast ook geen KjH. Wel terecht in mijn ogen maar was het niet dat na het WK in Duitsland juist RvN het slachtoffer werd van eerstgenoemde en dat San Marco juist verder wou met KjH?
--------------------------------------------------------------------------------------
Van Nistelrooy en Van Persie terug in Oranje
17/8/2007 12:39
De aanvallers Ruud van Nistelrooy en Robin van Persie keren na lange afwezigheid terug in de selectie van het Nederlands elftal. Het duo bereidt zich met achttien anderen voor op de oefeninterland in en tegen Zwitserland, komende woensdag in Genève.
Van Nistelrooy speelde tijdens Nederland-Argentinië van 21 juni 2006 (0-0) voor het laatst in Oranje. Onlangs verzoende de spits van Real Madrid zich met bondscoach Marco van Basten.
Van Persie miste Nederland-Engeland (15 november 2006, 1-1), vanwege de geboorte van zijn zoon. Daarna stond een langdurige voetblessure zijn meespelen in de nationale ploeg in de weg.
Van Basten kan voor de ontmoeting met Zwitserland geen beroep doen op Arjen Robben. Hij is na een knieblessure nog niet wedstrijdfit.
Van de voorlopige selectie, die bestond uit 33 spelers, melden verder Romeo Castelen, Tim de Cler, Ryan Donk, Orlando Engelaar, Klaas-Jan Huntelaar, Nigel de Jong, Danny Koevermans, Denny Landzaat, André Ooijer, Andwelé Slory, Henk Timmer en Boy Waterman zich volgende week niet in Noordwijk.
De volledige selectie:
DOEL: Edwin van der Sar (Manchester United) en Maarten Stekelenburg (Ajax).
VERDEDIGING: Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (Hamburger SV) en Mario Melchiot (Wigan Athletic).
MIDDENVELD: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (Hamburger SV) en Demy de Zeeuw (AZ).
AANVAL: Ryan Babel (Liverpool), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
2 dingen vallen mij op: Eindelijk geen Landzaat meer
Daarnaast ook geen KjH. Wel terecht in mijn ogen maar was het niet dat na het WK in Duitsland juist RvN het slachtoffer werd van eerstgenoemde en dat San Marco juist verder wou met KjH?
--------------------------------------------------------------------------------------
Van Nistelrooy en Van Persie terug in Oranje
17/8/2007 12:39
De aanvallers Ruud van Nistelrooy en Robin van Persie keren na lange afwezigheid terug in de selectie van het Nederlands elftal. Het duo bereidt zich met achttien anderen voor op de oefeninterland in en tegen Zwitserland, komende woensdag in Genève.
Van Nistelrooy speelde tijdens Nederland-Argentinië van 21 juni 2006 (0-0) voor het laatst in Oranje. Onlangs verzoende de spits van Real Madrid zich met bondscoach Marco van Basten.
Van Persie miste Nederland-Engeland (15 november 2006, 1-1), vanwege de geboorte van zijn zoon. Daarna stond een langdurige voetblessure zijn meespelen in de nationale ploeg in de weg.
Van Basten kan voor de ontmoeting met Zwitserland geen beroep doen op Arjen Robben. Hij is na een knieblessure nog niet wedstrijdfit.
Van de voorlopige selectie, die bestond uit 33 spelers, melden verder Romeo Castelen, Tim de Cler, Ryan Donk, Orlando Engelaar, Klaas-Jan Huntelaar, Nigel de Jong, Danny Koevermans, Denny Landzaat, André Ooijer, Andwelé Slory, Henk Timmer en Boy Waterman zich volgende week niet in Noordwijk.
De volledige selectie:
DOEL: Edwin van der Sar (Manchester United) en Maarten Stekelenburg (Ajax).
VERDEDIGING: Khalid Boulahrouz (Sevilla), Wilfred Bouma (Aston Villa), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (Hamburger SV) en Mario Melchiot (Wigan Athletic).
MIDDENVELD: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (Hamburger SV) en Demy de Zeeuw (AZ).
AANVAL: Ryan Babel (Liverpool), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
Weer op zoek naar een Interim coach..
Veel Ex ajacieden 
Huntelaar maakt plaats voor Van Nistelrooy
17 augustus 2007
Klaas Jan Huntelaar is het slachtoffer geworden van de terugkeer van Ruud van Nistelrooy bij Oranje. De spits van Ajax is door bondscoach Marco van Basten niet opgeroepen voor de oefenwedstrijd tegen Zwitserland, woensdag in Genève. Het is voor het eerst sinds ruim een jaar dat Huntelaar ontbreekt in de Oranje-selectie.
Huntelaar is niet de enige speler van naam die afgevallen is voor de oefenwedstrijd tegen de Zwitsers. Ook onder meer Tim de Cler, André Ooijer, Nigel de Jong en Denny Landzaat zijn niet van de partij, evenals vleugelaanvallers Romeo Castelen en Andwele Slory en breekijzer Danny Koevermans. Bovendien ontbreekt ook de licht geblesseerde Arjen Robben. "We hebben keuzes moeten maken, omdat we een brede selectie tot onze beschikking hadden", legt Van Basten uit.
Dat Ooijer ontbreekt, heeft volgens Van Basten te maken met een gebrek aan wedstrijdritme. "Hij is er lang uit geweest met een zware blessure en heeft pas een paar wedstrijden gespeeld. Hij zit weer dicht bij de selectie, maar we geven hem iets meer tijd." Ook een andere verdediger die tot de voorlopige selectie behoorde, Ryan Donk, krijgt tijd. "Hij is een zeer interessante speler en heeft ongetwijfeld een grote toekomst voor zich, maar we wachten nog even met hem. Maar ik verwacht dat het een kwestie van tijd is, voordat hij bij de groep komt."

Huntelaar maakt plaats voor Van Nistelrooy
17 augustus 2007
Klaas Jan Huntelaar is het slachtoffer geworden van de terugkeer van Ruud van Nistelrooy bij Oranje. De spits van Ajax is door bondscoach Marco van Basten niet opgeroepen voor de oefenwedstrijd tegen Zwitserland, woensdag in Genève. Het is voor het eerst sinds ruim een jaar dat Huntelaar ontbreekt in de Oranje-selectie.
Huntelaar is niet de enige speler van naam die afgevallen is voor de oefenwedstrijd tegen de Zwitsers. Ook onder meer Tim de Cler, André Ooijer, Nigel de Jong en Denny Landzaat zijn niet van de partij, evenals vleugelaanvallers Romeo Castelen en Andwele Slory en breekijzer Danny Koevermans. Bovendien ontbreekt ook de licht geblesseerde Arjen Robben. "We hebben keuzes moeten maken, omdat we een brede selectie tot onze beschikking hadden", legt Van Basten uit.
Dat Ooijer ontbreekt, heeft volgens Van Basten te maken met een gebrek aan wedstrijdritme. "Hij is er lang uit geweest met een zware blessure en heeft pas een paar wedstrijden gespeeld. Hij zit weer dicht bij de selectie, maar we geven hem iets meer tijd." Ook een andere verdediger die tot de voorlopige selectie behoorde, Ryan Donk, krijgt tijd. "Hij is een zeer interessante speler en heeft ongetwijfeld een grote toekomst voor zich, maar we wachten nog even met hem. Maar ik verwacht dat het een kwestie van tijd is, voordat hij bij de groep komt."
The Sun: Van Basten wordt trainer Chelsea
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De geruchtenstroom omtrent de invulling van de trainerspositie bij Chelsea wordt steeds sterker. Eén van de belangrijkste namen die de laatste dagen blijft rondzingen, is die van Marco van Basten. The Sun pakt vandaag stevig uit. 'Roman (Abramovich, red.) biedt Van Basten baan aan', brengt de Engelse tabloid groot op de voorpagina. De Nederlandse bondscoach zou de opvolger van José Mourinho moeten worden.
Mourinho is sinds 20 september geen coach meer van Chelsea. Op die dag besloot de Engelse clubleiding niet langer gebruik te maken van de diensten van de Portugees. Daarna stelde clubeigenaar Roman Abramovich zijn vriend Avram Grant aan als voorlopige trainer van Chelsea.
De bron achter het nieuws was Fabio Capello. "Frank Arnesen (technisch directeur, red.) wil Van Basten en heeft Marco aanbevolen bij Abramovich" , tekent The Sun op uit de mond van de Italiaan. Volgens insiders zou de Russische miljardair al een gesprek met Van Basten hebben gehad. Het tweetal was zondag 'samen' aandachtig toeschouwer bij het Premier League-duel tussen Manchester United en Chelsea