EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 13, 2007 9:58 pm

Jöhnk schreef:Maduro deed het redelijk, maar het is niet zo dat hij echt het gras opvreet zoals hij voorspeld had. Doe mij maar Vertonghen.
Inderdaad. Maduro is één van de meest ervarenen en als ik me niet vergis één van de ouderen maar zeker niet één van de beteren. Te flegmatiek en niet uitgekookt genoeg. Bij Ajax is er alleen een rol voor hem weggelegd als selectieopvulling.

Ik vond Vermeer ook wel aardig keepen vandaag. Ben benieuwd hoe hij het in Tilburg zal gaan doen.
Ajax!

Frank

Bericht door Frank » wo jun 13, 2007 10:04 pm

mattie schreef: Ik geloof dat Foppe dat nooit zal doen maar alleen kiezen voor die spelers die er nu bij zitten op dit EK. Misschien dat een Huntelaar en een Schaars in aanmerking komen.
Ik hoop zelfs dat De Haan met deze spelers naar de Spelen gaat (misschien een uitzondering voor een aantal spelers van vorig jaar). De rest heeft er wat mij betreft niets te zoeken, ze hebben er in ieder geval niet voor hoeven knokken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 13, 2007 10:04 pm

Nou, deze Maduro verdient in ieder geval een contract, indien er geen betere speler voor zijn positie wordt aangetrokken. Maar hij is gewoon goed genoeg voor het huidige Ajax.

Mooie pass van Babel, maar hij moet toch echt wat dwingender bewegen. Hij kan zo veel, maar dan moet hij dat wel afdwingen. Wel goed ingeschoten.

Rigters viel me honderd procent mee en Drenthe is een absolute klasbak. Donk heeft zat mogelijkheden, maar hij moet wat minder babbelen en wat meer uitstralen. Vlaar was goed. Bakkal is geen Aissati, maar brengt wel veel diepgang. Hij is duidelijk een middenvelder en geen aanvaller. Nu Pieters op links houden en Bruins erin voor de step-over-boys Jenner en Beerens en je hebt een elftal wat nog ver kan komen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 13, 2007 10:05 pm

mattie schreef:
gaizka schreef:

Ben benieuwd wat het wordt op de spelen, zeker met 3 dispensatiespelers (van Bommel, Nistelrooy en Seedorf!?)
Ik geloof dat Foppe dat nooit zal doen maar alleen kiezen voor die spelers die er nu bij zitten op dit EK. Misschien dat een Huntelaar en een Schaars in aanmerking komen.
Foppe en RvN hebben het hier al wel over gehad aangezien Ruud zelf al had aangegeven het graag te willen.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jun 13, 2007 10:06 pm

heeft iemand een gifje van die tweede goal van oranje?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 13, 2007 10:07 pm

Frank schreef:
mattie schreef: Ik geloof dat Foppe dat nooit zal doen maar alleen kiezen voor die spelers die er nu bij zitten op dit EK. Misschien dat een Huntelaar en een Schaars in aanmerking komen.
Ik hoop zelfs dat De Haan met deze spelers naar de Spelen gaat (misschien een uitzondering voor een aantal spelers van vorig jaar). De rest heeft er wat mij betreft niets te zoeken, ze hebben er in ieder geval niet voor hoeven knokken.
Tja dan kun je net zo goed thuisblijven. Je moet gewoon met je sterkste selectie gaan, als je 3 dispensatiespelers mee mag nemen moet je dat gewoon doen.

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » wo jun 13, 2007 10:07 pm

Bakkal da's nou typisch zo'n voetballer waarvan je direct ziet dat ie tekort komt. Als het tempo opgeschroeft wordt is dat de eerste die in paniek raakt en geen pepernoot meer raakt. Nee, ik snap werkelijk niet wat die jongen in Jong Oranje doet. Loopt er niets beters - niet geblesseerd - rond?

Verder viel Pocognoli me ontzettend tegen vanavond.

En Drenthe had in de laatste minuut beter nog een gele prent gepakt - geschorst tegen Belgie en met een schone lei beginnen als het er om gaat. Nu geef ik je op een briefje dat ie nog een belangrijke wedstrijd gaat missen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 13, 2007 10:18 pm

Rembrandt III schreef:Bakkal da's nou typisch zo'n voetballer waarvan je direct ziet dat ie tekort komt.
Zo zie ik er wel meer. Iets te veel eigenlijk. Jong Oranje is duidelijk minder sterk dan vorig jaar. Maar gelukkig heeft nog geen enkel ander team kunnen overtuigen, dus wie weet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 10:18 pm

Frank schreef:Ik hoop zelfs dat De Haan met deze spelers naar de Spelen gaat (misschien een uitzondering voor een aantal spelers van vorig jaar). De rest heeft er wat mij betreft niets te zoeken, ze hebben er in ieder geval niet voor hoeven knokken.
Precies. Ook Van Nistelrooij, Van Bommel en Seedorf hebben er niets te zoeken. Die gasten hebben al zoveel meegemaakt. Gun die jonge jongens deze ervaring nou gewoon.
Bertje schreef:Nou, deze Maduro verdient in ieder geval een contract, indien er geen betere speler voor zijn positie wordt aangetrokken. Maar hij is gewoon goed genoeg voor het huidige Ajax.
Vind ik ook wel. Er mag zowel in de recuperatie als in het baltempo nog zeker een paar tandjes bij, maar hij doet geen gekke dingen, zet z'n eigen zone behoorlijk af en is vrij secuur in de passing.
Mooie pass van Babel, maar hij moet toch echt wat dwingender bewegen. Hij kan zo veel, maar dan moet hij dat wel afdwingen. Wel goed ingeschoten.
Gaf ik ook al aan. Die vrije rol ligt Babel niet. Hij heeft (nog) niet genoeg karakter om de zich op te dringen en de bal op te eisen. Hij verdwijnt steeds. Soms was Rigters al bij het strafschopgebied en hing Babel nog op het middenveld.

Hij heeft overigens wel wat te zeggen tegen z'n medespelers. Beerens en Rigters luisterden aandachtig.
Rigters viel me honderd procent mee en Drenthe is een absolute klasbak. Donk heeft zat mogelijkheden, maar hij moet wat minder babbelen en wat meer uitstralen. Vlaar was goed. Bakkal is geen Aissati, maar brengt wel veel diepgang. Hij is duidelijk een middenvelder en geen aanvaller. Nu Pieters op links houden en Bruins erin voor de step-over-boys Jenner en Beerens en je hebt een elftal wat nog ver kan komen.
Jenner en Beerens op dat middenveld is inderdaad een rare zet. Alsof er aan de andere kant ook maar een speler met veel diepgang, een actie en een voorzet moet spelen omdat er ook zo een (Drenthe) aan de linkerkant speelt.

Pieters op links was inderdaad een vooruitgang ten opzichte van Jong-a-Pin. Je zag overigens meteen dat Drenthe het met Pieters in z'n rug wat rustiger aan ging doen bij balverlies. Op zich geen drama, want in de recuperatie is het natuurlijk nog lang geen Davids. Qua bewegingen aan de bal weer wel. Die van Royston zijn net iets gelikter en hij heeft een mooiere trap dan Davids, maar Davids beschikt voorlopig nog wel over meer lichamelijke kracht. Maar dat is verder ook niet iets dat je wel even op je 18de creëert. Verder vind ik Drenthe en Davids wel aardig wat gemeen hebben. Davids heeft nog meer loop -en recuperatievermogen en zoals gezegd kracht en Drenthe heeft de wat mooiere techniek en voorzet, maar qua stijl en versnelling lijken ze erg veel op elkaar.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 13, 2007 10:25 pm

Jöhnk schreef:
Rembrandt III schreef:Bakkal da's nou typisch zo'n voetballer waarvan je direct ziet dat ie tekort komt.
Zo zie ik er wel meer. Iets te veel eigenlijk. Jong Oranje is duidelijk minder sterk dan vorig jaar. Maar gelukkig heeft nog geen enkel ander team kunnen overtuigen, dus wie weet.
Dat zeg je steeds maar tot nu toe heeft Jong Oranje meer overtuigd dan Jong Oranje vorig jaar in de eerste twee wedstrijden, het hield toen ook niet over. De doelpunten van Huntelaar worden gemist, verder vind ik het tamelijk gelijkwaardig. Het wegvallen van Aissati is een klein drama maar er staat een dermate sterk collectief dat ze dat wel aardig kunnen opvangen.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 13, 2007 10:29 pm

Maar vorig jaar stond het elftal compleet fout totdat per toeval De Zeeuw in het team kwam.
Thomas schreef:
Frank schreef:Ik hoop zelfs dat De Haan met deze spelers naar de Spelen gaat (misschien een uitzondering voor een aantal spelers van vorig jaar). De rest heeft er wat mij betreft niets te zoeken, ze hebben er in ieder geval niet voor hoeven knokken.
Precies. Ook Van Nistelrooij, Van Bommel en Seedorf hebben er niets te zoeken. Die gasten hebben al zoveel meegemaakt. Gun die jonge jongens deze ervaring nou gewoon.
Ik vind alles prima zolang er geen Ajacieden meegaan. Die achterlijke OS vallen midden in Augustus.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 10:38 pm

Oh ja, dat is ook weer waar. In dat geval hoop ik dat onze spelers gewoon niet willen gaan. Dat lijkt me niet ondenkbaar. Die jongens zullen ook wel weten dat het een flinke smet op hun voorbereiding is als ze augustus missen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 13, 2007 10:43 pm

Op hun voorbereiding en het begin van de competitie en ook eventueel voorronde Champions League...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » wo jun 13, 2007 10:45 pm

Er zou niets mooier voor sporters moeten zijn dan de Olympische Spelen! Alleen die gekke voetballers begrijpen dat weer niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 13, 2007 10:47 pm

Jabu schreef:Er zou niets mooier voor sporters moeten zijn dan de Olympische Spelen! Alleen die gekke voetballers begrijpen dat weer niet.
Idd, zo onbegrijpelijk is dat. Het lijkt me het mooiste om mee te maken. Maar let maar op het gaat afzeggingen regenen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 10:51 pm

Jabu schreef:Er zou niets mooier voor sporters moeten zijn dan de Olympische Spelen! Alleen die gekke voetballers begrijpen dat weer niet.
Niet zo gek ook. De OS is nooit het hoogste podium voor voetbal geweest. Daarnaast is dat toernooi nooit echt heel voetbalvriendelijk geweest (ook vanwege de tijd van het jaar) en vind ik het meer dan logisch dat voetballers geen zin hebben in dat toernooi. De voorbereiding met je werkgever is toch net wel even iets belangrijker.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 13, 2007 11:02 pm

Rembrandt III schreef:Bakkal da's nou typisch zo'n voetballer waarvan je direct ziet dat ie tekort komt. Als het tempo opgeschroeft wordt is dat de eerste die in paniek raakt en geen pepernoot meer raakt. Nee, ik snap werkelijk niet wat die jongen in Jong Oranje doet. Loopt er niets beters - niet geblesseerd - rond?

Verder viel Pocognoli me ontzettend tegen vanavond.

En Drenthe had in de laatste minuut beter nog een gele prent gepakt - geschorst tegen Belgie en met een schone lei beginnen als het er om gaat. Nu geef ik je op een briefje dat ie nog een belangrijke wedstrijd gaat missen
.
ik had het er thuis ook over maar werkt het wel zo?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 11:03 pm

Ja. Je neemt de kaarten gewoon mee naar de volgende ronde.

jabu

Bericht door jabu » wo jun 13, 2007 11:06 pm

Thomas schreef:
Niet zo gek ook. De OS is nooit het hoogste podium voor voetbal geweest. Daarnaast is dat toernooi nooit echt heel voetbalvriendelijk geweest (ook vanwege de tijd van het jaar) en vind ik het meer dan logisch dat voetballers geen zin hebben in dat toernooi. De voorbereiding met je werkgever is toch net wel even iets belangrijker.
Natuurlijk niet! Al ga je daar kantklossen, curlingen of sjoelen, dat maakt allemaal niet uit. Alleen het feit al dat je daar rond mag lopen. Maar voetballers staan er sowieso niet bekent om verder te kijken dan hun neus lang is.

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 13, 2007 11:13 pm

Betekent plaatsing dat we Vermaelen, Vertonghen, De Mul (zoals het er nu voorstaat), Emanuelson, Babel en Maduro een aantal weken moeten missen om ze erna vermoeid terug te krijgen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 13, 2007 11:19 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:
Natuurlijk niet! Al ga je daar kantklossen, curlingen of sjoelen, dat maakt allemaal niet uit. Alleen het feit al dat je daar rond mag lopen. Maar voetballers staan er sowieso niet bekent om verder te kijken dan hun neus lang is.
Volgens mij is voetbal niet bijzonder gewild op de OS en er is al een ander ultiem podium voor voetbal. De liefde moet van beide kanten komen en historisch gezien is die van geen van beide kanten gekomen. Heeft dus niet zoveel met de voetballers van tegenwoordig te maken dat die de OS niet zien als het meest speciale in hun carrière. Of denk je dat de basketballers van de NBA staan te springen om naar de OS te gaan?
Jöhnk schreef:De beste Ajacied op het veld vond ik Vermeer. Al speelde Donk ook verdienstelijk dit keer.
Heeft Donk een Ajax-verleden?

Alexander

Bericht door Alexander » do jun 14, 2007 12:06 am

Ik vond Maduro dus weer gewoon aardig spelen, helemaal niks mis mee. Als ik Ajax was zou ik hem gewoon een verlenging van minimaal een jaar geven, zodat die jongen ook rust heeft en zich komend jaar helemaal kan bewijzen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do jun 14, 2007 8:41 am

Demosthenes schreef:Betekent plaatsing dat we Vermaelen, Vertonghen, De Mul (zoals het er nu voorstaat), Emanuelson, Babel en Maduro een aantal weken moeten missen om ze erna vermoeid terug te krijgen?
FF kijken voor die jonge gasten.. Sinds 1952 was het NL elftal niet meer op een O.S. spelen en nu gaan ze volgend jaar... Elke club kan heel hard gaan schreeuwen van voorbereiding en clubbelangen etc etc.... maar de Haan roept ze allemaal op en ze zullen allemaal beretrots zijn dat ze in Peking zijn, want wees nu eens eerlijk dat meemaken en er zijn zal het hoogste zijn wat de meeste zullen halen en of meemaken.
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 14, 2007 8:44 am

Sterker nog, volgens mij valt in die periode de voorronde CL. OS begint toch begin augustus?
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » do jun 14, 2007 10:44 am

Ze zullen gehouden worden van 8 tot 24 augustus .......
Blij met de punten ...

Plaats reactie